Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátoros fúró
 
Témaindító: gabee, idő: Feb 5, 2007
Lapozás: OK   15 / 22
(#) erbe válasza istu99 hozzászólására (») Feb 15, 2019 /
 
Jól kötötted be?
(#) istu99 hozzászólása Feb 16, 2019 /
 
Igen,le is mértem,440mA a töltőáram, lehet kellene tölteni egy pár órát,mert a cellák darabja 3500Ah,
és ugyebár túlmerüléskor nem megy az áramkör miatt.
(#) Kovidivi válasza istu99 hozzászólására (») Feb 16, 2019 /
 
Milyen BMS-t használsz, milyen akkupakkod van (3S1P, 3S2P, ...?).
Beraktál egy 6-8A-t tudó BMS-t egy olyan helyre, ahol csúcsban 15-25A folyik?
Ez a 3.5Ah 25A-rel terhelhető cella csak az álomvilágban létezik, remélem tudod... Ugye nem 4S1P az akksipakkod?
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2019
(#) gyuszo válasza Gabó hozzászólására (») Feb 16, 2019 /
 
A tengely végénél van egy szigetelő lap, ( a rugós alátét után) az szokott a szénkefétől elkoszolódni és zárlatot okozni. Néha még szikrázik is. Takarítás után mintha új lenne.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2019
(#) pipi válasza istu99 hozzászólására (») Feb 16, 2019 /
 
Hali!
Mérj feszültséget az akksin, és a fúrón.
Ha leesik az akksi fesz, akkor az akkuk nem bírják/üresek.
Ha az akksifesz nem esik le, a fűrón meg nincs fesz, akkor a védelmi elektronika szól közbe.
Esetleg próbáld ki a védőelektronikát lekötve is.
(#) szs válasza istu99 hozzászólására (») Feb 16, 2019 /
 
Idézet:
„Az akukat most vettem.azok jók”

ehhez képest:
Idézet:
„Töltöttem egy óráig,de akkor is csak megmoccan egyet, utána pedig megáll.”


Nézd: ha egy akkumulátor jó, akkor az azonnal képes működni.
Igaz:
-lehet, hogy nem teljes kapacitással,
-lehet, hogy nem a legnagyobb hatékonysággal,
de az elég gáz, hogy pénzt adtál azért, ami meg sem képes nyikkantani azt, amit működtetni hivatott.
Ha valóban 25A-ig terhelhető lenne az akkud, annak egy akkus fúró-csavarozót bőven ki kellene szolgálnia.

Ha veszek egy ólomakkut, az beindítja az autót -aztán a kocsi töltögeti. Ha veszek egy NiMH akkut, megy a rádióm, világít a biciklim, csak utána kell töltögetnem.
Elég baj lenne, ha annyira mélykisültért adnék pénzt, amit azonnal töltenem kéne -és még akkor sem jó???
(Lehet töltögetni a mélykimerült LiIont is állítólag, de azt írják az álmoskönyvek, kipukkadhat, legalább úgy, mint a túltöltött.)

Gyakorlati tanács:
-1.: Vissza kell vinni három napon belül (munkanap, nem 72 óra, ahogy szeretik mondani!!!), azonnal ki kell cserélniük, ha láthatóan nem működik. Minden további kivizsgálás, szervizvélemény nélkül. Így szól a szabál'.
-2.:Ha netán "ügyesen" Ali vagy méginkább olyan helyről vásároltad, ahol magánszemélyek közti adásvételt bonyolítanak, leginkább a fejlődő országokra szánt (állítólagos magánszemélyek közti) ingyenes, vagy kedvezményes postázással, hát akkor is van remény.
-Írsz a Postának, hogy mégiscsak ki szeretnéd fizetni a kereskedelmi küldemény postai díját.
-Írsz a NAV-nak, hogy tévedtél, (tévedtél, mert egyrészt nem hiszem, hogy a huszonvalahány eurónál olcsóbb egy ekkora akkupakk, másrészt kereskedelmi forgalomban nincs ez a kedvezmény), ki szeretnéd fizetni az elmaradt befizetnivalót, és kéred a bírság méltányossági jóváírását. (Ez már SzJA-nál sikeres volt, az elmaradt adót ugyan be kellett fizetni, a bírságtól végül eltekintettek, a jóhiszeműségre való tekintettel).
-Ezekután mindezekkel felvértezve keresel egy Bárándy kvalitású "ügyvéd"-et (ha ráér), és hip-hop 8-12 éven belül pénzednél vagy, a világ bármely tájáról vásároltál.
Ne félj, az ügyvédre szánt milliókat is visszaperli, sőt vissza is szerzi neked -csak előlegezd meg azt...

Én inkább az első szerint vásárolok, ha nem is mindig üzletből, de ha online, hát akkor is magyarországi kereskedésből.

(ha nem haragszol meg ezért a szösszenetemért, de hát a problémád, és a tanácstalanságod leginkább arra a következtetésre ösztönzött, hogy nem itthon vásároltad, hiszen akkor rögtön visszavitted volna...)
(#) Kovidivi válasza szs hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
Nagyon magabiztos vagy.
Csak azt nem vettem figyelembe, hogy egy 6-8A-es BMS-ről akar levenni 15-25A indulási áramot.
Szóval teljesen felesleges volt ez a regény.
Nekem a csavarbehajtójaimban direkt gyenge cellák vannak, a pakkjaim kb. 100mOhm belső ellenállást képviselnek. Beesik a feszültség rendesen, amikor indul a motor, de a ha már forog, megelégszik sokkal kevesebbel is.
(#) szs válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
Erősen magabiztos vagyok.
Onnan kezdődött ez, hogy 25A-es akkut vásárolt.
Idézet:
„Az akukat most vettem.azok jók.25A terhelhetők”

Akkor miből kellett volna azt figyelembe vennem, hogy 6-8A-es?
Vagy ha annyik is, hát az a valódi magabiztos hozzáállás, hogy hát nyugodjon mindenki bele, hogy amit 25-nek adnak, az csak 6-8, ne is reklamáljon?
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2019
(#) Kovidivi válasza szs hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
A BMS a 6-8A-es. Tudod, a battery management system. A pici kínai nyák, ami az akksik és a csavarbehajtó között van. Na ezen nem fog 6-8A-nál több áram átfolyni, hiszen pont ez a dolga. Rövidzárlat védelem.
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2019
(#) szs válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
Ezt viszont érteni vélem.
De ha ez ott dolgozik, attól még az akku működőképes kéne legyen...
(#) Kovidivi válasza szs hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
Szerintem nem próbálta még akksiról, BMS nélkül. Nem is ír a kérdező. Lehet nem is érdekli az egész.
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2019
(#) szs válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
Majd ír. Hát tegnap este kérdezett, bármennyire is kíváncsi, mégiscsak hétvége van, és este is.
(#) szs válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
Idézet:
„A BMS a 6-8A-es
Na ezen nem fog 6-8A-nál több áram átfolyni, hiszen pont ez a dolga. Rövidzárlat védelem.”


Mindenesetre, az én 14,4V-os akkusom működött az IBM tápról, ami 16V, és nincs egészen 5 A-es. Nem jól működött róla, de nem is egyet nyekkent, mint a kérdezőé.
Ezért gondolom úgy, hogy az akkupakk a bűnös.
(#) szs válasza szs hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
Hogy ne a levegőbe beszéljek, most levettem a szekrény tetejéről a kis akkutöltőmet, ami 13,9V-ig tud, és max 2,5A-re képes. Rákapcsoltam a 14,4V-os akkus fúró-csavarozót (17 éves TIP nevezetű gépecske), forgatja, miközben 12,06V-ot és 1,96A-t mutat. Nem egyet nyekken, forog.
Miközben a kapcsológombja nem is igazán jó, már csak max állásában kapcsol -évek óta.
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2019
(#) uniman válasza szs hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
Idézet:
„Forog...”

Tedd hozzá, hogy "üresben"...terhelés nélküli állapotban.
Most akkor tegyél bele egy 10 mm-es fúrót és fúrjál vele egyet valamilyen keményfába...vagy tekerj vele bele "koppanásig" egy 6x100 mm-es reiser csavart. Most mennyit "mutat"....?
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2019
(#) szs válasza uniman hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 

Hát nem tettem hozzá, mivel a mérés előtti hozzászólásomban leírtam, hogy az IBM töltővel, ami majd' 5A-t tud, azzal sem kitűnően, csak forgott. Nem tartottam szükségesnek ezt ismételgetni, de akkor most megtettem.
Nem tudom, most miért nekem kéne azt bizonygatnom, hogy terhelés alatt mennyi áramfelvétel van...
Nem ez volt a feladat.

A feladat az volt:
1: -A kérdezőnek meg sem indul az akkus fúrója az új akkupakkal, éppen csak megmoccan, még ha rátölt az akkura, akkor is. Erre kérdezi, mitől lehet?
-erre válaszoltam, hogy az akku a bűnös, hiszen egy kissé lemerült akksi is képes lenne forgatni a tokmányt.
2. - Felmerült egy másik válaszban, hogy a BMS miatt, hiszen az 6-8A-t ad csak át a gépnek.
-Erre mondtam, hogy annyinak elég kell legyen egy tartós forgatáshoz (mégcsak azt sem állítottam, hogy munkához ez egész biztosan elég).

-Ezeket próbával igazoltam, hiszen a mérés szerint 2A-t leadni képes valami (ami most egy akkutöltő volt) megforgatja és forgásban tartja a tokmányt.
Tehát ebből számomra csak az következik: a kérdező vadonatúj akkupakkja ennyire sem képes, hiszen csak egy pici moccanást tud produkálni a gépen, még egy órányi töltés után is.
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2019
(#) uniman válasza szs hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
Köszi...de azért érdekes lett volna tudni a felvetésemre a választ. Persze nem az 5A-s tápról meghajtva, hanem 50Ah-as akkuról.
De csak most olvasom, hogy a cellák darabja 3500Ah... Ez esetben 350A-val javaslom azokat 10 órán át tölteni...és tuti OK lesznek! ...vagy nem?
(#) szs válasza uniman hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
Idézet:
„De csak most olvasom, hogy a cellák darabja 3500Ah...”

Ez csak elírás lehetett, én gondolkodás nélkül átfordítottam magamnak milliamperórára, észre sem vettem, hogy véletlen Ah-t írt
(#) Kovidivi válasza szs hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
"2. - Felmerült egy másik válaszban, hogy a BMS miatt, hiszen az 6-8A-t ad csak át a gépnek.
-Erre mondtam, hogy annyinak elég kell legyen egy tartós forgatáshoz (mégcsak azt sem állítottam, hogy munkához ez egész biztosan elég)"
- a különbség a tápod és a BMS között az, hogy a tápod áramkorlátos, ha 15A-t szeretnél belőle kivenni, ejti a feszültséget, és így korlátozza az áramot, tehát a motor indulási árama nem lesz a táp áramkorlátjánál nagyobb, míg a BMS túláram esetén egyszerűen lekapcsolja az akksiról a terhelést, és úgy is marad 0.1-1s ideig, mivel a BMS nem egy áramkorlát, csak kapcsolni tud. A motornak esélye sincs elindulni.
(#) szs válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
Én most mértem indítási áramot, mot épp egy NiMH akkupakkról, természetesen terheletlen tokmánnyal, mint ahogy a kérdező is:
-egyszer sem érte el az indítási áramlökés a 4A-t. A normális forgás közben ez visszaesett 1,7A körülire.
Ez a próba egy másik gép akkujáról történt, ami 10V feszültségű most épp.
A már többször említett 15-25A áram a teljesen terhelt gép áramfelvétele lehet, nem az üres tokmány felpörgetéséé.
(#) szs válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
És most előállítottam a 17V 200VA-es trafómat, rákötöttem egy KBPC501F-et, és ezzel mértem:
Indítási áramlökés hidegen 4,85A (ez többszöri próba, melegedés után csökkent)

Fúróállásra kapcsoltam most. Lefogtam a tokmányt, 12A, miközben megtépte a bőrt a tenyeremen, de sikerült lefogni állóra.
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2019
(#) szs válasza uniman hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
A fentebbi mérések elvégzésére Te adtad a kezdőlöketet, és ha nem is minden kérdésedre, de tán néhányra választ sikerült adnom
(#) Kovidivi válasza szs hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
Hogyan mérsz indulási áramot?
(#) erbe hozzászólása Feb 17, 2019 /
 
Beszéltek a levegőbe, de még senki nem tette ide a linket a HX-4S-A01 BMS-ről. Ami 14,4 V-os alacsony belső ellenállású akkucsomagnál bizony könnyen kiakadhat indulásnál.
(#) Kovidivi válasza erbe hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
Én megnéztem a típusszám alapján, van belőle 6-8A-es is, ezért írtam, hogy a BMS 6-8A-es. Mondjuk a legjobb az lett volna, ha a kérdező belinkeli.
(#) szs válasza erbe hozzászólására (») Feb 18, 2019 /
 
Mondjuk én nem a levegőbe beszéltem, hanem méregettem.
Nem állítottam 15-25A indítási áramot, én mértem.
Nem is hoztam fel páldaként a BMS-t, mint lehetséges akadályt, de állítás volt,én csak elolvastam a paramétereket, és ahhoz viszonyítottam a méréseket.

Én igazi, gyártói ismertetőt nem találtam, csak egy kereskedő ismertetőjét, bíztam benne, hátha valaki igazi gyártmánylapot is tud majd mutatni
De tessék:

Product parameters

Charging Voltage: 16.8V-17V
Overcharge Voltage Range: 4.25V-4.35V ± 0.05V
Overpressure Voltage Range: 2.3V-3.0V ± 0.05V
Upper Limit Operating Current: 6-8A
Upper Limit Instantaneous Current: 12A
Quiescent Current: less than 30uA
Internal Resistance: less than 100mΩ
Effective Life: more than 50,000 hours
Operating Temperature: -40- +50 degrees
Storage Conditions: -40- +80 degrees
Size: 72* 17* 3mm
Short Circuit Protection: protection, delay self-recover
The protection board device description: Components for the S-8254AA protection chip and AO4407 * 4

(felhívnám a figyalmet a megvastagított sorra, az (szerintem) a BMS lökés, impulzusszerű áramtűrését írja)
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2019
(#) szs válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 18, 2019 /
 
Nem igazán értem a kérdést, tehát úgy válaszolok, ahogyan értettem (és csak remélem, hogy jól értettem ) :
-Ahogyan az áramot mérjük, úgy: Bekötöttem a trafó kivezetéseihez az egyenirányítóhidat, a fúró pozitív kivezetés csúszósaruját rá az egyenirányító pozitívjára, a fúró negatív csúszósarujába beleszorítottam a multi egyik kivezetését, a multi másik kivezetését (értelemszerűen) a diódahíd negatívjára szorítottam.
Amikor megrántom a fúró gombját (és nem véletlen írtam, hogy nem jó a fokozatos bekapcsolása, csak a maximumon kapcsol), abban a pillanatban megy fel addig az emkített alig 5A-ig (4,85A volt a legnagyobb lökés), aztán (a trafó által szolgáltatott kb 16V) feszültség mellett forog tovább, és visszaesik 1,75A-ra.

Az kis akkutöltőn nem kellett így bűvészkednem, csak hát az nem is ad annyi áramot, amit meg szerettem volna mérni
(De itt a másabb teljesítőképesség miatt 12,06V majdnem 2A jött ki.)
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2019
(#) szs válasza szs hozzászólására (») Feb 18, 2019 /
 
Javításként:
Idézet:
„Nem állítottam 15-25A indítási áramot, én mértem.”

itt azt akartam volna írni, hogy én MÁST mértem...
(#) Kovidivi válasza szs hozzászólására (») Feb 18, 2019 /
 
A helyes válasz az lett volna: szkóppal, egy ismert, alacsony értékű söntön mértem a feszültség esést, a szkóp single shot módban. A multi az átlagol, mégpedig kb. 1mp-et. Tehát a tippre 30-100ms-ig tartó 15-20A-es indulási áram 1mp alatt lecsökken a névleges áramra, a multi ezt átlagolja, de lehet, hogy a csúcsnak csak a végét kapja el, vagy az 1mp-es minta közepén van ez a csúcs, tehát előtte 0A áram folyt. stb...Hibás eredményt kapsz, nincs információtartalma. Az a baj, hogy ismét nagyon magabiztos vagy. Inkább ne legyél. Indulási áramot nem multival mérünk.
Tudod miben vagyok még 90%-ig biztos? Hogy a multid mérőkábele kb. 0.2mm2 átmérőjű, és összesen kb. 1m hosszú, te pedig ezt kötötted sorba a csavarbehajtóval (korlátozva az áramot!), vagyis nem.kötötted, hanem csak odaszorítottad a tüskét, itt is csatlakozásonként 50-100mOhm átmeneti ellenállást létrehozva. Nem is engedted meg az áramnak, hogy fel tudjon futni.

A megfelelő méréshez az is kell, hogy a tápod le tudjon adni megfelelő nagyságú áramot. A trafód, a diódával meg a kondival jó, de a vezetékezés, csatlakozások, stb. mind befolyásolja az eredményt. Inkább egy autó akksiról táplálnám a behajtót, na ott nincs korlátozó tényező.
"Upper Limit Instantaneous Current: 12A" - ezzel nem megyünk semmire, mert nincs megadva az, hogy mennyi ideig vehető ki 12A. De teljesen mindegy is, hiszen kb. 100ms múlva teljesen lekapcsol a BMS, a csavarbehajtó pedig meg sem fog fodulni. Nekem a 15A-es BMS-sel is gondom akadt, nem hogy a 6A-essel....
Az sem mindegy, hogy a csavarbehajtóban fogaskerekek vannak, nem is kevés. Mire az összes megmozdul, lendületet vesz fel, rengeteg energiát igényel, és ezt pont akkor, amikor a motor áll, ez is súlyosbítja az egyébként sem alacsony indulási áramot. Miről akarsz minket meggyőzni? Hogy egy 6A-es BMS elég egy 14.4V-os csavarbehajtóhoz 540-es kefés motorral? Erről felesleges, mert nem lehetséges.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2019
(#) szs válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 18, 2019 /
 
Na jó. Kezdjük a végéről, haladjunk az elejéig. :

Idézet:
„Az sem mindegy, hogy a csavarbehajtóban fogaskerekek vannak, nem is kevés. Mire az összes megmozdul, lendületet vesz fel, rengeteg energiát igényel, és ezt pont akkor, amikor a motor áll, ez is súlyosbítja az egyébként sem alacsony indulási áramot.”

-Pont nem így van. Minél nagyobb lassító áttételen megy át a motortól a tokmányig, annál kisebb áramerősséggel tudja végül ugyanazt a nyomatékot kifejteni. Ezért van a kocsidban sebváltó, az igazikban kevesebb, a gyengékben több fokozattal.

Idézet:
„nincs megadva az, hogy mennyi ideig vehető ki 12A.”

-Nincs megadva -mint általában nincs megadva. Hazudhatnak is akár. De ez áll rendelkezésemre - te ennek sem néztél utána, csak tőlem tudod.

Idézet:
„Nekem a 15A-es BMS-sel is gondom akadt, nem hogy a 6A-essel....”

Ebben egészen biztosan igazad van, te próbáltad a 15A-est, és te tapasztaltad: nem bírta az általad elvártat. Továbbra sem értem (veled együtt) hogy miért nem próbálta BMS nélkül a kérdező -eredetileg sincs a barkácsgépben...

Idézet:
„Inkább egy autó akksiról táplálnám a behajtót, na ott nincs korlátozó tényező.”

-Én is erre gondoltam először, de a tetőre azt nehéz felvinni, és tölteni is kéne, ezért szereztem be trafókat, egyenirányítókat, és (a máshol tanácsolt) aktív hűtést rájuk (most a tesztnél nem forgattam a ventiket, ilyen rövid időre szerintem akkor sem szükséges, ha egyébként valóban az is lesz)

Idézet:
„Hogy a multid mérőkábele kb. 0.2mm2 átmérőjű, és összesen kb. 1m hosszú, te pedig ezt kötötted sorba a csavarbehajtóval (korlátozva az áramot!), vagyis nem.kötötted, hanem csak odaszorítottad a tüskét, itt is csatlakozásonként 50-100mOhm átmeneti ellenállást létrehozva. Nem is engedted meg az áramnak, hogy fel tudjon futni.

-Minden ugyanúgy volt bekötve mint eredetileg -annyi változtatással, hogy csúszósaru van a 2,5-ös vezeték két-két végén, ott ahol eredetileg a gép akkuja csak közécsusszan két rugalmas lapnak. Nos, a két rugalmas lapra csatlakozik a csúszósaru -ez sokkal jobb kontakt. Az egyenirányítóra is.
Igen, a csúszósaru felapplikálása a mérőcsúcsra -na az lehet gyenge láncszem.

Idézet:
„Hogy a multid mérőkábele kb. 0.2mm2 átmérőjű, és összesen kb. 1m hosszú, te pedig ezt kötötted sorba a csavarbehajtóval (korlátozva az áramot!)”

-Mérőeszköz. Mérésre csinálták, a saját paramétereit a saját alkatrészeivel teljesíti.

Idézet:
„A helyes válasz az lett volna: szkóppal, egy ismert, alacsony értékű söntön mértem a feszültség esést, a szkóp single shot módban.”

-Nekem olyanom nincs, azzal neked kéne mérned, amit nem tettél meg, csak benyögted a köztudott (de sohasem bizonyított) 15-25a_nyi indítási áramot -egy barkácsgépre...
Én mértem még csak... Ugyan, mérjél már, és számolj be te is, ahogy én megtettem!

És most kis ugrásokkal:
Idézet:
„ismét nagyon magabiztos vagy”

-Én mértem, nem kijelentettem. Ez tűnhet túlzott magabiztosságnak, de némi alapja van. Én megtettem.
Idézet:
„Miről akarsz minket meggyőzni?”

-arról, hogy egy barkácsgép nem Paks méretű.
Idézet:
„Hogy egy 6A-es BMS elég egy 14.4V-os csavarbehajtóhoz 540-es kefés motorral?”

-Első sortól kezdve annyit mondtam, hogy üresben forgatáshoz, terhelés nélküli indításhoz elég. Tartom is, amíg Te nem mérsz a híres szkópoddal.

Kérlek szépen, ha oktatni akarsz, továbbra is szívesen veszem, a mérési eredményeid epedve várom, -a kioktatást viszont tartsd meg magadnak.
Nem veszek szkópot -van neked, csináld.
Következő: »»   15 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem