Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi, majd ellenőrzöm, hogy OTG kompatibilis-e a telóm. Egy régi tollkamera amit át akarok alakítani, ha lehet, elég sok érintkezője van a szalagkábelből ítélve.
Egy meglévő SMD alkatrészeket is tartalmazó panelből át szeretnék ültetni minden alkatrészt egy másik panelbe. Ehhez a ki kell szednem a már beforrasztott alkatrészeket. Nincs hivatalos eszközöm erre a feladatra, de kigondoltam hozzá egy lehetséges megoldást. Meg is hajlítottam egy darab vezetéket, amit lefotóztam. Egy pillanatforrasztóra tervezem felszerelni. Itt most nem tudom kipróbálni, de kérdezem a tapasztaltabbakat működhet-e az ötletem?
Működhet, de vedd figyelembe hogy a hegyhőmérséklet eléggé tág határok között fog vándorolni, valamint a pillanatpáka hegyének örvényárama nem tesz jót az érzékenyebb alkatrészeknek.
(Félvezetők pl.) Öszvér megoldás, hobbi alapon elmegy.
Esetleg van más javaslat, ami otthoni körülmények között létrehozható, és alkalmas több 10 db 1206 méretű ellenállás, kondenzátor, SOD80 dióda, és SOT23 tokos tranzisztor kiszedésére?
Nem ismerem az "otthoni" körülményeid.
A legegyszerűbb két pákával kiemelgetni az alkatrészeket. A profibb módszer a csipeszpáka, csak hogy a topic címnél maradjunk. Persze ez nem minden hobbistánál található meg.
Két páka én úgy szoktam.. Hőlég is jó kiszedni vissza pákával..Egy páka sok ón is megteszi csak gyorsan kell ne kapjon hősokkot a félvezető..
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2019
Van két pákám. Azért nem gondoltam erre, mert nem látom lelki szemeim előtt a helyes folyamatot. Van kb. 2 kezem (most megszámoltam, és pont ennyi). Ha 1-1 pákát fogok velük, akkor az alkatrészt már csak valamelyik páka hegyével tudom lökdösni, mert a csipesznek már nem maradt üres kezem. De ezt is ki fogom próbálni, és meglátom melyik válik be jobban.
Én a hőlégfúvót óvatosan ajánlanám...
Egyrészt nem kontrollált a forrasztási hőmérséklet, emiatt az alkatrészek károsodhatnak. Ha az alap helyzetet is olvastad, az alkatrészeket felhasználnák egy másik PCB-n. Ha egy hibás alkatrész kell levenni, akkor oké a hőlég, itt nem biztos.
Hát igen a hősokk bent van a pakliban ezért szokom én is két pákával..A pillanatpáka drasztikusabb mindegyiknél..
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2019
Nem kell csipesz.
Minkét oldalon egyszerre megömleszted az ónt, és a pákákkal "felveszed" az alkatrészt. Vagy félretolod a pad mellé, amíg kihűl. Kis gyakorlás ,és menni fog. Fluxot használj. A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2019
Egyetértek.
Pillanatforrasztó esetén az ESD, és az örvényáram a probléma.
Köszönöm mindenkinek a javaslatokat. Ki fogom próbálni mindkét lehetőséget.
Én egy pákával megoldom. Felváltva melegítem az alkatrész kivezetéseit, kb. a 2-5. váltás után megmozdul az ellenállás, és le lehet venni a csipesszel. Gyorsan kell váltani a kivezetések között, nincs ideje az ónnak megdermedni.
Az ellenállás nem gond, mert lajos heggyel párhuzamosan, mind 2 végét egyszerre tudod melegíteni, s könnyen kijön.
Weller pákára tekertem pár menet 1.5 mm2 rézhuzalt és a végét a pákahegy mellé hajlítottam. Kicsit nehezebben melegszik fel, de az ellenállásokat, diódákat le lehet vele szedni. Ha a végén egy kis darabot elhajlítunk, akkor még a SOT-23 tokokat is le lehet vele szedni.
Milyen pákád van? Erre a feladatra , amit te szeretnél csinálni egy mezei páka is megfelel.Csinálsz bele egy ilyen hegyet .Ez lehet vörösréz sárgaréz pálcából mindegy .Bontásnál mindegy csak felmelegítse az anyagot.Ilyen hegyet csinálsz olyan méretűt amilyen épp kell , vagy több méretűt , és tudod cserélgetni .
Van sok kreatív megoldás Most az Aoyue 968 állomásom pákájához rendeltem 10 hegyet kínából kb 1600 ft volt van közte négy mi olyan hegyes mint egy tű .. Ha csap pár alkalommal használom akkor is megérte ritkán jól jön..Amúgy csak a weller tcp a nyerő nálam még most is van is 3 darab
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2019
A nagyon hegyessel nehéz dolgozni, még SMD -vel is, mert nagyon kevés hőt tud tárolni.
Légyszíves linkeld be kitől rendelted, én is szeretnék.
A páka szabályzásán sok múlik..Nálam folyton ki be kapcsolgat ha eléri a beállított hőmérsékletet nem várja meg még drasztikusan visszaesik a pákahegy hőmérséklete. Én meglepően jónak találtam mikor kipróbáltam.. Ezek amúgy olyan helyeken kellenek általában hol nincs nagy hőigény csak rá kell menni a forrasztásra kicsit mert megreped,felszakad és vastagabb hegy nem fér oda,nem akarom az egészet újraforrasztani,stb..Az azonos felépítésű kínai pákák közt jelentős eltérések vannak szerintem.. Nagyon nem mindegy milyen a hőmérsékletszenzor mi a fűtőbetétbe van beleragasztva..Hiába hasonlít majdnem teljesen nem azt csinálja mint az eredeti mi a forrasztóállomáshoz van gyárilag..
A felület-szerelt alkatrészek bontásán túl vagyok. A két pákás módszerrel kezdtem, és olyan tökéletesen kézre állt, hogy mással nem is próbálkoztam. Néhány perc alatt kiszedtem a kondikon kívül mindent. Azokat azért nem, mert később nehéz őket azonosítani. A kondikat egyenként kivettem, és azonnal átraktam a másik panelbe, mert két közel azonos panelről van szó, csak a bontott az régi és maszek gyártmány, a mostani meg gyári minőség.
Nálam 8 lábú IC volt a legkomplikáltabb alkatrész, amit szintén pillanatok alatt, problémamentesen ki tudtam venni. A kiszedést követően az azonosítás, és némi kis tisztogatás volt a legidőigényesebb, de utána már a beültetés megint ment gyorsan. Mellékeltem az eredményt. Köszönöm a két-pákás tippet, prímán bevált.
A kondiknál arra kell vigyázni, hogy a hősokktól zárlatba tudnak menni. Olyan hibát okoznak, amit felderíteni sem egyszerű, ha nem melegszenek, nem füstölnek, nem találja meg az ember egykönnyen... Én bontott SMD kondit inkább nem használok fel újra, ha nem muszáj.
Szép a panel. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2019
Ha a hiba konkrét és teljes zárlat, akkor azt viszonylag egyszerűen tudom méréssel ellenőrizni. Esetleg más, ravaszabb hibák is nagy eséllyel előfordulhatnak?
Én most vakmerő módon nem ellenőriztem egyetlen alkatrészt sem. Működő panelt bontottam szét, ügyeltem az átültetés helyességére, ezért a másik panel működőképességére is számítok.
Én zárlattal találkoztam. Az SMD kondik a meleget és a mechanikai igénybevételt rosszul tűrik. Ha kevés hőt kaptak, vigyáztál, akkor szerintem nincs mitől félni, de a teszt során majd úgyis kiderül minden.
Nálam azért volt nehéz a hibát megtalálni, mert több kondi is volt párhuzamosan kapcsolva (az IC-k lábaihoz legközelebb helyeztem el 10µF 1210-es kondikat). Először nem is gondoltam a kondira, majd mikor más nem maradt, elkezdtem egyesével kiszedni a kondikat. Egyszer csak eltűnt a zárlat... De egy PWM jel RC tagos szűrésénél is csak azt látod, hogy a soros ellenállás előtt még megvan a négyszögjel, a kondi után semmi. Hogy a kondi a hibás, vagy az utána levő résznél van valami átvezetés, nem egyértelmű. Ezért tartom szivatósnak ezt a mrghibásodást. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2019
Szerintem nagyon jó!
Kompletten is kipróbáltam az erősítőt. Működik. Sikeres volt a számos SMD alkatrész (és az összes többi lábas jószág) bontása és új panelbe ültetése.
Ismét köszönöm a két pákás kiszedési tippet. Itt látszik milyen mikor már egyben van, de még kinyitva.
Sziasztok,
Ki milyen (lehetőleg aliexpress-ről beszerezhető) flux-ot ajánl BGA forrasztáshoz? Ha van rá lehetőség, kisebb kiszerelésben szeretnék venni, nincs szükségem sokra, csak minőségi legyen. A válaszokat előre is köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |