Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » SMD forrasztás profin
Lapozás: OK   86 / 104
(#) sedan válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 11, 2019 /
 
Köszi, majd ellenőrzöm, hogy OTG kompatibilis-e a telóm. Egy régi tollkamera amit át akarok alakítani, ha lehet, elég sok érintkezője van a szalagkábelből ítélve.
(#) Alkotó hozzászólása Márc 13, 2019 /
 
Egy meglévő SMD alkatrészeket is tartalmazó panelből át szeretnék ültetni minden alkatrészt egy másik panelbe. Ehhez a ki kell szednem a már beforrasztott alkatrészeket. Nincs hivatalos eszközöm erre a feladatra, de kigondoltam hozzá egy lehetséges megoldást. Meg is hajlítottam egy darab vezetéket, amit lefotóztam. Egy pillanatforrasztóra tervezem felszerelni. Itt most nem tudom kipróbálni, de kérdezem a tapasztaltabbakat működhet-e az ötletem?
(#) (Felhasználó 1947) válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 13, 2019 /
 
Működhet, de vedd figyelembe hogy a hegyhőmérséklet eléggé tág határok között fog vándorolni, valamint a pillanatpáka hegyének örvényárama nem tesz jót az érzékenyebb alkatrészeknek.
(Félvezetők pl.)
Öszvér megoldás, hobbi alapon elmegy.
(#) Alkotó válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Márc 13, 2019 /
 
Esetleg van más javaslat, ami otthoni körülmények között létrehozható, és alkalmas több 10 db 1206 méretű ellenállás, kondenzátor, SOD80 dióda, és SOT23 tokos tranzisztor kiszedésére?
(#) (Felhasználó 1947) válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 13, 2019 / 1
 
Nem ismerem az "otthoni" körülményeid.
A legegyszerűbb két pákával kiemelgetni az alkatrészeket.
A profibb módszer a csipeszpáka, csak hogy a topic címnél maradjunk.
Persze ez nem minden hobbistánál található meg.
(#) patexati válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 13, 2019 /
 
Két páka én úgy szoktam.. Hőlég is jó kiszedni vissza pákával..Egy páka sok ón is megteszi csak gyorsan kell ne kapjon hősokkot a félvezető..
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2019
(#) Alkotó válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Márc 13, 2019 /
 
Van két pákám. Azért nem gondoltam erre, mert nem látom lelki szemeim előtt a helyes folyamatot. Van kb. 2 kezem (most megszámoltam, és pont ennyi). Ha 1-1 pákát fogok velük, akkor az alkatrészt már csak valamelyik páka hegyével tudom lökdösni, mert a csipesznek már nem maradt üres kezem. De ezt is ki fogom próbálni, és meglátom melyik válik be jobban.
(#) (Felhasználó 1947) válasza patexati hozzászólására (») Márc 13, 2019 /
 
Én a hőlégfúvót óvatosan ajánlanám...
Egyrészt nem kontrollált a forrasztási hőmérséklet, emiatt az alkatrészek károsodhatnak.
Ha az alap helyzetet is olvastad, az alkatrészeket felhasználnák egy másik PCB-n.
Ha egy hibás alkatrész kell levenni, akkor oké a hőlég, itt nem biztos.
(#) patexati válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Márc 13, 2019 /
 
Hát igen a hősokk bent van a pakliban ezért szokom én is két pákával..A pillanatpáka drasztikusabb mindegyiknél..
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2019
(#) (Felhasználó 1947) válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 13, 2019 /
 
Nem kell csipesz.
Minkét oldalon egyszerre megömleszted az ónt, és a pákákkal "felveszed" az alkatrészt.
Vagy félretolod a pad mellé, amíg kihűl. Kis gyakorlás ,és menni fog.
Fluxot használj.
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2019
(#) (Felhasználó 1947) válasza patexati hozzászólására (») Márc 13, 2019 /
 
Egyetértek.
Pillanatforrasztó esetén az ESD, és az örvényáram a probléma.
(#) Alkotó válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Márc 13, 2019 /
 
Köszönöm mindenkinek a javaslatokat. Ki fogom próbálni mindkét lehetőséget.
(#) Kovidivi válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 13, 2019 / 1
 
Én egy pákával megoldom. Felváltva melegítem az alkatrész kivezetéseit, kb. a 2-5. váltás után megmozdul az ellenállás, és le lehet venni a csipesszel. Gyorsan kell váltani a kivezetések között, nincs ideje az ónnak megdermedni.
(#) Chipmunk1960 válasza Kovidivi hozzászólására (») Márc 14, 2019 /
 
Az ellenállás nem gond, mert lajos heggyel párhuzamosan, mind 2 végét egyszerre tudod melegíteni, s könnyen kijön.
(#) Hp41C válasza patexati hozzászólására (») Márc 14, 2019 /
 
Weller pákára tekertem pár menet 1.5 mm2 rézhuzalt és a végét a pákahegy mellé hajlítottam. Kicsit nehezebben melegszik fel, de az ellenállásokat, diódákat le lehet vele szedni. Ha a végén egy kis darabot elhajlítunk, akkor még a SOT-23 tokokat is le lehet vele szedni.
(#) eyess válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 14, 2019 /
 
Milyen pákád van? Erre a feladatra , amit te szeretnél csinálni egy mezei páka is megfelel.Csinálsz bele egy ilyen hegyet .Ez lehet vörösréz sárgaréz pálcából mindegy .Bontásnál mindegy csak felmelegítse az anyagot.Ilyen hegyet csinálsz olyan méretűt amilyen épp kell , vagy több méretűt , és tudod cserélgetni .
(#) patexati válasza Hp41C hozzászólására (») Márc 14, 2019 /
 
Van sok kreatív megoldás Most az Aoyue 968 állomásom pákájához rendeltem 10 hegyet kínából kb 1600 ft volt van közte négy mi olyan hegyes mint egy tű .. Ha csap pár alkalommal használom akkor is megérte ritkán jól jön..Amúgy csak a weller tcp a nyerő nálam még most is van is 3 darab
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2019
(#) Chipmunk1960 válasza patexati hozzászólására (») Márc 15, 2019 /
 
A nagyon hegyessel nehéz dolgozni, még SMD -vel is, mert nagyon kevés hőt tud tárolni.
(#) molnarp válasza patexati hozzászólására (») Márc 15, 2019 /
 
Légyszíves linkeld be kitől rendelted, én is szeretnék.
(#) patexati válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 15, 2019 /
 
A páka szabályzásán sok múlik..Nálam folyton ki be kapcsolgat ha eléri a beállított hőmérsékletet nem várja meg még drasztikusan visszaesik a pákahegy hőmérséklete. Én meglepően jónak találtam mikor kipróbáltam.. Ezek amúgy olyan helyeken kellenek általában hol nincs nagy hőigény csak rá kell menni a forrasztásra kicsit mert megreped,felszakad és vastagabb hegy nem fér oda,nem akarom az egészet újraforrasztani,stb..Az azonos felépítésű kínai pákák közt jelentős eltérések vannak szerintem.. Nagyon nem mindegy milyen a hőmérsékletszenzor mi a fűtőbetétbe van beleragasztva..Hiába hasonlít majdnem teljesen nem azt csinálja mint az eredeti mi a forrasztóállomáshoz van gyárilag..
(#) patexati válasza molnarp hozzászólására (») Márc 15, 2019 /
 
Parancsolj Bővebben: Link

Ezt kaptam
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2019
(#) molnarp válasza patexati hozzászólására (») Márc 15, 2019 /
 
Köszönöm.
(#) Alkotó válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 24, 2019 /
 
A felület-szerelt alkatrészek bontásán túl vagyok. A két pákás módszerrel kezdtem, és olyan tökéletesen kézre állt, hogy mással nem is próbálkoztam. Néhány perc alatt kiszedtem a kondikon kívül mindent. Azokat azért nem, mert később nehéz őket azonosítani. A kondikat egyenként kivettem, és azonnal átraktam a másik panelbe, mert két közel azonos panelről van szó, csak a bontott az régi és maszek gyártmány, a mostani meg gyári minőség.
Nálam 8 lábú IC volt a legkomplikáltabb alkatrész, amit szintén pillanatok alatt, problémamentesen ki tudtam venni.
A kiszedést követően az azonosítás, és némi kis tisztogatás volt a legidőigényesebb, de utána már a beültetés megint ment gyorsan. Mellékeltem az eredményt.
Köszönöm a két-pákás tippet, prímán bevált.
(#) Kovidivi válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 24, 2019 /
 
A kondiknál arra kell vigyázni, hogy a hősokktól zárlatba tudnak menni. Olyan hibát okoznak, amit felderíteni sem egyszerű, ha nem melegszenek, nem füstölnek, nem találja meg az ember egykönnyen... Én bontott SMD kondit inkább nem használok fel újra, ha nem muszáj.
Szép a panel.
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2019
(#) Alkotó válasza Kovidivi hozzászólására (») Márc 24, 2019 /
 
Ha a hiba konkrét és teljes zárlat, akkor azt viszonylag egyszerűen tudom méréssel ellenőrizni. Esetleg más, ravaszabb hibák is nagy eséllyel előfordulhatnak?
Én most vakmerő módon nem ellenőriztem egyetlen alkatrészt sem. Működő panelt bontottam szét, ügyeltem az átültetés helyességére, ezért a másik panel működőképességére is számítok.
(#) Kovidivi válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 24, 2019 /
 
Én zárlattal találkoztam. Az SMD kondik a meleget és a mechanikai igénybevételt rosszul tűrik. Ha kevés hőt kaptak, vigyáztál, akkor szerintem nincs mitől félni, de a teszt során majd úgyis kiderül minden.
Nálam azért volt nehéz a hibát megtalálni, mert több kondi is volt párhuzamosan kapcsolva (az IC-k lábaihoz legközelebb helyeztem el 10µF 1210-es kondikat). Először nem is gondoltam a kondira, majd mikor más nem maradt, elkezdtem egyesével kiszedni a kondikat. Egyszer csak eltűnt a zárlat... De egy PWM jel RC tagos szűrésénél is csak azt látod, hogy a soros ellenállás előtt még megvan a négyszögjel, a kondi után semmi. Hogy a kondi a hibás, vagy az utána levő résznél van valami átvezetés, nem egyértelmű. Ezért tartom szivatósnak ezt a mrghibásodást.
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2019
(#) Chipmunk1960 válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 25, 2019 /
 
Szerintem nagyon jó!
(#) Alkotó válasza Alkotó hozzászólására (») Ápr 11, 2019 / 1
 
Kompletten is kipróbáltam az erősítőt. Működik. Sikeres volt a számos SMD alkatrész (és az összes többi lábas jószág) bontása és új panelbe ültetése.
Ismét köszönöm a két pákás kiszedési tippet. Itt látszik milyen mikor már egyben van, de még kinyitva.
(#) david10 hozzászólása Ápr 24, 2019 /
 
Sziasztok,
Ki milyen (lehetőleg aliexpress-ről beszerezhető) flux-ot ajánl BGA forrasztáshoz?
Ha van rá lehetőség, kisebb kiszerelésben szeretnék venni, nincs szükségem sokra, csak minőségi legyen.
A válaszokat előre is köszönöm!
(#) Bakman válasza david10 hozzászólására (») Ápr 24, 2019 /
 
Távolkeketről fux-ot rendelni BGA-hoz eléggé kockázatonak tűnik rossz nyelvek szerint. Írom ezt úgy, hogy nincs tapasztalatom ilyen téren.
Következő: »»   86 / 104
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem