| Fórum témák 
 
 » Több friss téma | 
 
				A kazán egy Savio Micropiu kombi kéményes. Lakásvásárlással maradt a lakásban.Annyit tudtunk róla,hogy a szobatermosztát nem működik. Szerencsére a lakás felújítás alatt van így nem volt lakott. Fűteni felügyelettel 50 fokon lehetett. A gázszerelő első körben kicserélte a csöpögő tömitéseket. Majd gázszelepcsere történt 45000-ért. Ezután ment a fűtés szobatermosztát nélkül. A melegvíkészítés is volt hogy ment , most éppen nem. Kiszámíthatatlan. Amit kipróbáltam: nyári üzemmódra kapcsotam a fűtést, beindult felfűtött és magától kikapcsolt.Ekkor engedtem melegvizet a kazán nem indult újra, hogy melegítsen. Ugyanez a téli állásban: Kazán indul fűt nyitom a melegvízcsapot a láng elalszik és egy pillanatra mintha beindulna melegvizet csinálni. Még egy észrevétel a radiátor víznyomás egy két nap folyamán esik. Mintha valahol elmenne a víz.A szervíz embere a vezérlőpanelt próbálta megnézni( Láttam rajta javítási forrasztási nyomokat. Lehet hogy a szobatermosztát kikötése miatt.A membrán rudazatot hol találom? Van egy robbantott alkatrészrajzom Elnézést a hosszú leírásért. 
 
				A nyári mód pont azt jelenti, hogy akkor nem fűthet. A rudazat a membránnál található (laposabb, kerek alkatrész, több cső megy bele, felette vagy alatta egy kis doboz vezetékekkel). Sokszor a váltószeleppel egybe van építve. 
 
				Sokat agyaltam a jelenségen. Mit csinál a váltószelep ha el van koszolódva						 
 
				A szelep vagy nem zár rendesen - ilyenkor a melegvíz átjut a fűtéskörbe is, tehát az előremenő cső is forrósodik - vagy dugul. De a jelenséged valami vezérlési dolog lesz inkább. Ha megvan a rúd, segíts rá kicsit kézzel, akkor indul-e? 
 
				Megpróbálom a héten aztán jelentkezem						 
 
				Teljesen igazad van, én is ezen gondolkodom, hogyan tudna oda levegő bejutni, ha nyomás van bent? Viszont minden reggeli induláskor a kazánból a szivattyú kinyom (bugyog) egy kis levegő. A fölső szinten levő radiátorból szoktam kiengedni 3-4 naponta és kb. 3 hetente föl kell töltenem vízzel, mert el megy a nyomás. 
 
				Azt, hogy hol megy el a nyomás viszont ajánlatos lenne megkeresni, mert ha kicsi a nyomás azért mindenképpen bejut a levegő. Ami kifelé tömít, még nem biztos, hogy befelé is tömít, sőt akár a légtelenítőn is bemegy, ha nincs nyomás.						 
 
				A levegő bejut, ha a TÁT nem működik. A fűtési víz lehűléskor csökkenti térfogatát és vagy összeszívja a csővezetéket, vagy szerez más módot, pld. a levegőt kívülről valahogyan.				 A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2019 
 
				Nálam kondenzációs kombicirko és vegyeskazán kombó, a jelenség ugyanez amikor a cirkóval fútök (kazánnal sose jelentkezik met az már rég kialudt amikor lezárnak a zónák), nálam megvan az oka. Mégpedig mivel 3 zónás az épület, a cirko túl sokáig utókeringet, a zónaszelepek már lezárnak és a zárt körön a szivattyú buborékokat kavitál. Ha nálad nincs ilyesmi akkor szimplán vízköves vagy dugult, koszos a kazán hőcserélő és amikor leáll, mikrobuborékok keletkeznek. Vagy a keringetőd hamarabb áll le mint ahogy a láng elalszik. Nem sziszeg amikor leáll? Mert akkor megvan a hiba oka. Pillanatra megforr, a buborékok összegyűlnek legfelül, te kiengeded és így szépen lassan leengeded a nyomást. 
				Sziasztok! Nálunk 3 év elteltével most kezdett el a HGK dübörögni, mély hangon búgni Fűtóvíz üzemmódban, rögtön begyújtás után pár percig.  (Rémes, először azt hittem fel fog robbanni.) Amíg hangoskodik a kémlelő nyíláson keresztül kékes-zöldes láng látható, amikor elhallgat beáll normál üzemmódba vöröses izzást látok. Nem a keringető szivattyúból vagy a ventilátorból jön a zaj. Valakinek van esetleg ötlete mi lehet a hiba oka? 
 
				Szia! Igazad lett! A vezérlőpanelen kontakthiba van. A váltószelep ebben a pillanatban jól működik. Nyári üzemmódban melegvízcsap nyitásra beindul melegíti a vizet.Záráskor le is áll. Maradt a fűtés szabályzó szobatermosztát hatástalansága. Sajnos ehhez már panel kapcsolási rajz kellene. Egyébként ha panelt kicsit megfeszítem mindjárt más hiba is előjön. (nem indul be a melegvízkészítés). Csak úgy tudtam összerakni, hogy a panel ne feszüljön meg. Van ötleted mit lehetne tenni? Üdv. Réger József 
 
				Már volt erről szó. A panelen a forrasztások elengedtek. Át kell forrasztani az összest. Első lépésben csak a nagyobb áramú helyeket (csatlakozók, jelfogók, nagyobb alkatrészek, főleg amik melegedhetnek is). Előfordul fólia szakadás is, ennek a kiderítése már sok türelmet, hozzáértést igényel. Ha a csatlakozók nem aranyozottak, ott is lehet gond az oxidáció miatt. Van tisztító spray erre a célra, de NEM a WD40. Eszedbe ne jusson használni, nem erre való. 
 
				Szia! Köszi a tájékoztatást. A következőt szeretném megkérdezni. A termosztátról két vezeték jön a panel csatlakozóra. Onnan viszont már három megy tovább. De úgy hogy a háromból kettő rövidre van zárva. A régebbi szobatermosztátnak három kimenete volt. A digitálisnak kettő .(tehát úgy működik mint egy villanykapcsoló. Egyáltalán a termosztát milyen elemet kapcsol? 
 
				Köszönöm a válaszokat. Alapban hidegen 1.5 bar a nyomás, meleg állapotban föl megy 2.5-re is. Ez normális, vagy Tágulási tartály hiba? 
 
				A láng leállítása után még jó ideig cirkuláltatja a vizet.  A meleg víz ugyan azon a csöveken megy keresztül a kazánban, mint a fűtés víz? Azért kérdem, mert nagy mennyiségű melegvízet képes szolgáltatni, egyszerre két csapot könnyedén kiszolgál párhuzamosan, márpedíg akkor nem lehet nagyon eltömődve. 
 
				Tagulasi tartaly-  levegő kevés.						 
				Sziasztok! Egy turbós kombikazán keringető-szivattyú cseréje után kicsit elgondolkoztam rajta, melyik kört fűti közvetlenül a láng az égéstérben, és melyiket a (víz-víz) hőcserélő? (a szivattyú a zárt égéstér alatt van, csak a fűtőkört keringeti) Esetleg az égőtérben is lehet egy szivattyú? Amúgy a leégett keringető-szivattyú ellenére a HMV funkció tökéletesen működött, de ha ráadtam a fűtést, rövid járás után leállt és letiltott a kazán; ezután a HMV résznél gőzőlgő forróvíz jött. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2019 
				Üdv! Adott egy Junkers Euroline ZW23KE kombikazán. Egy hete elkezdte a "hülyeségét". Melegvíz kérésére vagy bekapcsol,vagy nem. Van,hogy egy napig is jól működik,de volt már hogy 10 percen belül többször is "hibázott". Az áramláskapcsolóját hallom kattanni minden alkalommal, de a relé nem mindig kapcsol. Se szikra se gáz se láng. Hibakódot nem ad.Fűtésnél nem melegszik a melegvíz cső és viszont sem. Ebből gondolom hogy a váltószelep teszi a dolgát rendesen. Az NTC-re gyanakszom. Hogyan lehetne a hibát behatárolni pontosan? Minden segítséget szívesen fogadok! Előre is köszönöm! 
				Az HMV áramláskapcsolóban lévő mikrokapcsoló hibája esetén is ugyanez a jelenség, a membrán működteti a kart, de a kapcsoló kontakthibája miatt nem indítja el a kazánt. Első körbe ezt nézném meg.						 
				A ZW23-asba nincs se membrános áramlás kapcsoló, se mikrokapcsoló. Az a ZW20-as.						 
				Hátul van a hall-elemes áramláskapcsoló, vagy sokba turbina. Az van megakadva.						 
				Nem írtad a típusát de 100% hogy bitermikus a kazánhőcserélője.  Vagyis 2 csőkígyót képzelj el e hőcserélőbe, egyikbe megy a fűtés vize, ehhez kell a szivattyú mert ha nincs hőelvétel akkor leáll pár sec múlva túlmeleggel de közbe logikusan felmelegíti a másik HMV csőkígyóba a vizet, ha ezután kinyitsz egy csapot persze hogy forró viz jön belőle. Póriasan gyorsan leírva kb. így van. Előnye, nem kell külön HMV hőcserélő a maga veszteségeivel meg nyavajáival és nem kell váltószelep sem. Hátránya hogy a kazán HMV hőcserélője hamarabb vízkövesedik mert azon átfolyik a teljes vízmennyiség amit mosogatsz, elfürdesz. De egy külső hőcserélő se tart sokkal tovább vízkő szempontjából, talán még rosszabb mert abba nagyon kicsik a lukak ebbe meg vastag cső megy. 
 
				Akkor kifújtam ötletileg, mi a készülék pontos neve, típusa?						 
 
				Le kéne követni a nyákon hogy hova mennek a termosztát sorkapocsról a vezetőszálak. Meg megézni hogy az állandóan működő perifériakat mi kapcsolja (szivattyú, gázszelep stb.). Így messziről sajnos nehéz ebbe tanácsot adni, ha a kezembe lenne a panel lehet rögtön kiugrana mi a hiba. Eseteleg relé ami összeragadt, vagy egy félvezető ami zárlatos, kimeneti triak átütött  stb. A régebbi szobatermosztátnak is 2 kimenete volt csak az igényelte a nullát is hogy a glimmlámpa meg az éjjeli fokozat működjön. De ennek semmi jelentősége. Bontsd el a panelon a rövidzárat, mit veszíthetsz, ha nem változik semmi akkor visszakötöd. 
				Igazad van, nem is néztem utána, csak elfogadtam Pocok5 leírását. Ezt a részt: " Az áramláskapcsolóját hallom kattanni minden alkalommal, de a relé nem mindig kapcsol. Se szikra se gáz se láng. Hibakódot nem ad."						 
 
				Nagyon szépen köszönöm a tájékoztatást. Tényleg nem veszítek semmit ha az átkötést megszüntetem. Tudod ha egy szakszervíz azt mondja hogy nem tud segíteni javítással csak cserével (70000) akkor elgondoltató a kazáncsere. Tudnék neked küldeni e-mailban a kártyáról fényképet berajzolva a bemeneti csatlakozást? Szerencsére a kazán jelenleg nyári üzemmódban működik így van idő a kisérletezéshez. Egyébként a panel szerintem el van öregedve, feszítésre kontakthibák jönnek elő. A fórumon azt javasolták forrasszam át az összes forrasztási helyet. Valószinű ez is egy járható út lesz a kidobás előtt. 
 
				Renova F24 E						 | Bejelentkezés Hirdetés | 





