Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   236 / 276
(#) erik001 válasza szendi001 hozzászólására (») Jún 3, 2019 /
 
Az hogy ? nem akarom nagyon túlbonyolítani, gondolkodtam 18v relén is szerintem 16.8 ra behúz de hogy a 22.8v hogy viselné.
(#) tibibalogh520 válasza erik001 hozzászólására (») Jún 3, 2019 /
 
Tegyél be, egy 7812-es stabilizátort, és egy 12V-os relét.
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2019
(#) erik001 válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Jún 4, 2019 /
 
Rendben, Holnap kipróbálom köszönöm szépen előre is.
(#) Een5604 válasza erik001 hozzászólására (») Jún 4, 2019 /
 
Szevasztok!
De ne a tolómotorra kösd a stab.kockát, hanem az egyenirányításra, én egy 22ohmos előtéttel készítettem.
(#) erik001 válasza Een5604 hozzászólására (») Jún 4, 2019 /
 
És akkor hogy fog kapcsolni ha csak egyenirányításra rakom a stab.kockát ? Az a lényeg hogy akkor kapcsoljon a 12v relé is mikor a motor. Akkor kel a gáz ha a motor is megy.
(#) Een5604 válasza erik001 hozzászólására (») Jún 4, 2019 /
 
Szia!

Azt bízd a panelra!
(#) Orall hozzászólása Jún 8, 2019 /
 
Sziasztok! Megtekercseltem egy EI vasmag két szélső oszlopára egy co2 hegesztőnek szánt trafót, sajnos nem lett jó. Üresjáratban 6A fogyaszt. Úgy csökken 1.2A az áramfelvétel, ha a megcsapolásokat is beiktatom tehát leggyengébb fokozatban is ennyit fogyaszt. Úgy méreteztem, hogy 2-szer 3 fokozat legyen. Ge Lee javasolta ezt az elrendezést, a kétszeres hely kihasználás miatt. Úgy tűnik nem lehet helyet spórolni mert, a két szélső oszlop ugye fele a középsőnek, viszont kétszer annyi menet kell rá. Hiába kötöttem a szélső primereket sorba nem jó így. A középső vaskeresztmetszet 38cm2 erre 290 menet adódik ezt osztottam el a szélső oszlopokra és sorba kötöttem. Ezen kívül 2x81 menet és egy 40 menet megcsapolás. Egy hetem ráment a munkára mert 2db csévetestet is csinálnom kellett. Van valakinek valami ötlete vagy újra kell tekercselnem az egészet a középső oszlopra?
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2019
(#) Ge Lee válasza Orall hozzászólására (») Jún 8, 2019 /
 
Hát, EI vasra én ilyet biztosan nem írtam. A láncszem típusú magra írtam, ahol a vasmag egyetlen négyzet, azaz teljesen egyforma a keresztmetszete mindenhol. Az EI így természetesen nem jó, bár a csatolás az jobb lesz valamivel, de ugye a két szélső oszlop fele fele keresztmetszetű, így dupla menetszám kell rá, nagyobb lesz a rézveszteség.
Az EI vasmag nem hegesztőtrafónak való, nem is nagyon csinálnak olyan magra hegesztőt, csak ilyen olcsó hegesztőnek nevezett akármiket.
(#) Orall válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 8, 2019 /
 
(#) Ge Lee válasza Orall hozzászólására (») Jún 8, 2019 /
 
Akkor ott szerintem félreérthető voltam, mert én arra gondoltam, hogy a hagyományos ívhegesztőket úgy szokták házilag elkészíteni, hogy fogják ezt a négyzet vagy téglalap formájú magot, de nem 2 csévét tesznek rá hanem csak egyet, és arra tekerik a primert és a szekundert is egymás mellé, a mag másik fele pedig szabadon marad, ott szokták lerögzíteni.
(#) Orall válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 8, 2019 /
 
Sajnos én készpénznek vettem. Tekercseltem már néhány trafót tök jó ötletnek tünt ez a megoldás túl sokat nem gondolkodtam rajta hanem megvalósítottam. Mindegy esetleg más is okulhat belőle.
(#) Dzsudimanó hozzászólása Jún 8, 2019 /
 
Sziasztok!Mint már említettem egy Hetra 130U-nak a trafóját szeretném átalakítva felhasználni a MIG géphez!Ennek a trafója kétfelé osztott primer felette szintén kétfelé osztott szekunderrel.A primer tekercs egyik fele 5 a másik 6 tekercs részből áll.A szekunder tekercs is enyhén kb.20% -an
aszimetrikus az egyik csévén 1 egész sor tekercs a másikon szintén ennyi + még kb. 1/5 sor..Gondolkoztam is hogy hogy oldhatták meg így az MMA módhoz a laza csatolást ...A trükk a
bekötésben van a 11 tekercs részből a legkisebb állásba 6 a többi fokozatban mindíg 5 tekercs részt használ csak mindíg más más 5-t!Így az üresjárási feszültség viszonylag minden fokozatban hasonló 47-54V.A laza csatolást a primer tekercsek nagy mértékű aszimetrikus kapcsolásával éri el.Van olyan állás ,hogy az egyik oldalról csak 1 a másikról 5 tekercsrészt használ!Én az átalakításhoz teljesen egyforma menetszámú párhuzamosan kötött szekundereket csinálok, lehet elég lesz letekerni azt a + 20% tekercsrészt.Kérdés,hogy a feszültség ez után hogy alakul.Primerhez a legkisebb állásban mind a 11 primer tekercs rész be lessz kapcsolva a további fokozatoknál meg oldalanként felválttva rövidítem a primert fokozat kapcsolóval,hogy a szimetria nagyjából megmaradjon!Csatolok nem soká rajzot az eredeti illetve az átalakított megoldásról!Sikerült közben beszereznem a jófogásról egy másik Hetra 130U-t ,hogy ne az enyémet bontsam szét!Egy nagyon jó állapotút sikerült kapni olcsón.Kipróbáltam és meglepve tapasztaltam,hogy főleg a kisebb fokozatokban mintha erősebb lenne mint az enyém!Levettem a tetejét és feltünt,hogy a vett trafó lemez kötege szemmel láthatóan vastagabb mint a másik meg is mértem az enyémnél ami 1988-as gyártású 57mm a vettnél ami 1985-ös gyártású 61mm,a súlyát is megmértem több mint 1kg-al nehezebb .Gondolom nem véletlen...Vajon a mostani gyártásúakban mekkora trafó ? Úgy hogy ezt hagyom meg és az enyémet alakítom át!
(#) mpisti válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 8, 2019 /
 
Tudod, amikor egy korábbi hsz-ben hülyeséget írtam(3 fázisú egyutas egyenirányítással kapcsolatban), akkor leírtam hogy tévedtem. Ennyit te is megtehetnél.
(#) Dzsudimanó hozzászólása Jún 8, 2019 /
 
Még annyi,hogy kicsit elírtam a primer tekercs részek száma 5 és 4 vagyis összesen 9 !
(#) Ge Lee válasza mpisti hozzászólására (») Jún 9, 2019 /
 
Most újra elolvasva ama hozzászólásomat végül is abban tévedtem valamelyest, hogy úgy jobb lesz az EI trafó. Igazából jobb lesz, mert mérve biztosan jobb paramétert fog mutatni a csatolás szempontjából, csak előjön a vám és a rév esete, mert dupla hosszúságú lesz a primer huzal. Tehát összességében véve egy ilyen alkalmazásban nem nagyon lesz jobb.
Az EI vas eleve kisebb teljesítmények átvitelére van méretezve, nagyobb vas és kisebb rézveszteséggel, pont fordítva mint pl. egy toroid.
Ha a nulláról kellene Co trafót készítenem akkor ezzel csinálnám, mert ebből van itthon pár darab. Kivágnám a középső oszlopot, és a két szélsőre készülne el a két félprimer, rájuk pedig a szekunderek.

3_o_tr.jpg
    
(#) Ge Lee válasza Orall hozzászólására (») Jún 9, 2019 /
 
Az a 6A körüli áramfelvétel egyébként is nagyon sok, a legkisebb állásban, azaz a legnagyobb gerjesztésen sem lehetne több 1-2A-nél. Ha a középső oszlopra tekernéd át az egészet azzal sem lenne jobb a helyzet.
(#) Orall válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 9, 2019 /
 
Ez egy leválasztó trafó volt anno amelynek a szekunder része leégett. Mikor szétszedtem megszámoltam a meneteket itt ugye a primer és a szekunder is azonos menetszám, valamint számolgatás után is hasonló menetszám jött ki. Szerintem a középső oszlopra jó lehet a menetszám. Tudom, hogy nem mindegy a tekercsek bekötése ez is beletelt egy jó időbe mire kiválogattam a tekercsvégeket. A 6A sok, lehet számomra a szélső oszlopokra tekercselés is kiváló ötletnek tünt, csak a fizika közbe lépett. Amikor rosszul volt bekötve a 16A-es kismegszakító is lement. Ez a 6A miért adódik ezt nem tudom egy villamosmérnök biztosan eltudná magyarázni.
(#) Dzsudimanó hozzászólása Jún 12, 2019 /
 
Sziasztok!A múltkor sajnos pontatlan voltam leírásomban!A nnyi ami stímmel,hogy a laza csatolást a tekercsek aszimetriájával érik el és az üresjárási feszültség is szinte állandó az áramnak megfelelően mindíg más más tekercsrészeket kapcsolnak be.Azután kivettem a trafót a burkolatából és megláttam,hogy igaz,hogy osztott primer és osztott szekunder ,de a szekunder nem kis hanem nagy mértékben aszimetrikus az egyik oszlopon 1 sor van ez 16 menet a másikon 3 sor +6 menet ami összesen már 54 menet!A 2 szekunder összesen 70 menet megtápláltam 15V-tal és lemértem a primer tekercs végeken lévő feszültségeket.Ekkor jött a meglepetés nem csak a szekunder nagy mértékben aszimetrikus hanem a primer is !A mért feszültségek alapján kiszámoltam a primer menetszámokat így már teljes lett a kép.Az A oszlopon a primer 4X20 menet a szekunder ezen 54 menet a B oszlopon a primer 1X 200 és + 4X20 menet, a szekunder ezen csak 16 menet!Tehát a szekunder nagy része azon az oszlopon van amin csak 80 menet van!Az eredeti tervem így nem oké,bonyolódott a helyzet!Három lehetőség jutott az eszembe.Az első a teljes áttekerés ezt nem nagyon akarnám.A második :lebontom a szekundereket és arra az oszlopra amin csak 80 menet primer van még rátekerek 120 menetet ez 2 sor így az aszimetria a primerek közt nagymértékben csökken nyilván ügyelni kell a kapcsoló bekötésére hogy ezen az oszlopon kívül lesz több menet, a szekundert egyenlő arányban osztva mindkét oszlopra vissza tekerem!A harmadik lehetőség ami eszembe jutott az az,hogy eddig a szekunder feszültség nagy részét arról az oszlopról vették le amin mint írtam kevés primer volt!Én ezt megfordítanám úgy hogy a teljes szekunder feszültséget a B oszlopról venném le amin van összesen 280 menet az A oszlopon csak primer lenne aminek csak a szabályzásban lenne szerepe!Ez volna a legegyszerűbb megoldás erre hajlok!Kérem válaszoljatok adjatok tanácsot ,hogy melyik megoldás a jobb?Illetve melyikek használhatók?
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2019
(#) mpisti válasza Dzsudimanó hozzászólására (») Jún 12, 2019 /
 
EZ a megoldás kb. ugyan azt az eredményt hozza,mint a hőskorban a vasmagon levő fix szekunder, és mozgatható primer tekercs. A megoldás lényege,hogy a megnövelt hosszúságú vastestben az erővonalak hossza állandónak tekinthető, de a trafó csatolása a primer és a szekunder tekercs egymástól való távolságával változtatható. Minél távolabb van a két tekercs egymástól, annál lazább a csatolás, tehát annál nagyobb a feszültségesés a szekunder tekercsben. Mivel a trafó áttétele változatlan, így a gyújtófeszültség is állandónak tekinthető(valójában kis mértékben változik a tekercsek közti távolság függvényében).A HETRA -ban ugyanezt a megoldást alkalmazzák, csak a primer-szekunder közti távolságot nem mechanikusan hanem a tekercsek vasmagon való elhelyezkedésének variálásával érték el. A sok menetes primer közti egy láb szekunderrel a minimális áramot állították be, a fokozatváltás során pedig az egyik oszlopon kikapcsoltak 1-2 lábat, a másikon ugyanennyit bekapcsoltak. Mindezt -ha jól emlékszem 6 fokozatban.
(#) Dzsudimanó válasza mpisti hozzászólására (») Jún 12, 2019 /
 
Köszönöm a választ igen ez a Hetra 130U trafója csak végre valahára rájöttem a megoldására !A kérdés az ,hogy szerinted melyik megoldás a használható?
(#) mpisti válasza Dzsudimanó hozzászólására (») Jún 12, 2019 /
 
Mivel az elektródás(MMA)hegesztés eső karakterisztikát kíván, így a 130U trafója erre a célra megfelelt. A MIG hegesztéshez lapos karakterisztika kell, tehát a trafó feszültsége hegesztés közben keveset eshet,ezért szoros csatolásúra kell a trafót alakítani. Nem javaslom hogy a jelenlegi tárcsás tekercselési eljárást kövesd,mert -bár jobb a hűtés- de a szórása sokkal nagyobb. tehát neked a trafót úgy célszerű megtekerni hogy mindkét oszlopon azonos menetszámú szekunder tekercs legyen, a rendelkezésre álló helyet végig tekerve. Majd a primert úgyszintén végig kell tekerni mindkét oszlopon, és a megcsapolásokat szimmetrikusan kell kialakítani. A fokozatokat célszerűen egyedi fokozatkapcsolóval kell megvalósítani,mert a gyári fokozatkapcsolókból az áthidalásokat csak a kapcsoló megbontásával lehet eltávolítani. A trafót úgy kell méretezni hogy a legkisebb fokozatban kb.17V a legerősebb fokozatban kb. 30-31V legyen az üresjárási feszültség pufferelés nélkül.
(#) Dzsudimanó válasza mpisti hozzászólására (») Jún 12, 2019 /
 
Ennél nem tárcsás tekercselés van a csévék 125 mm hosszúk és végig vannak tekerve úgy a primerrel mint a szekunderral.Ezek szerint teljes újra tekercselést javasolsz?A harmadik variáció amit leírtam gondolom akkor nem jó megoldás?
(#) Dzsudimanó hozzászólása Jún 12, 2019 /
 
Így néz ki.
(#) mpisti válasza Dzsudimanó hozzászólására (») Jún 13, 2019 /
 
Ez érdekes. Kb. 2 éve javítottam egy 130U típusú HETRA-t abban másfélszer ilyen hosszú volt a vas és tárcsás tekercselésű volt. No mindegy, a lényeget leírtam tegnap. Melyik 3. megoldásra gondolsz?
(#) Dzsudimanó válasza mpisti hozzászólására (») Jún 13, 2019 /
 
Amit a tegnap esti 20óra 29 perces leírásom végén kérdeztem.Tehát ,hogy a szekundert teljes egésszében arra az oszlopra tekerném amin a primer nagy része 280 menet van a másik oszlopon csak a 40X20menet primer lenne...
(#) bistvan196700 hozzászólása Jún 13, 2019 /
 
Sziasztok! Próbálgatom a Ge Lee féle UKT-val a Co2 hegesztést. Egyelőre csak össze van hányva. Az lenne a kérdésem, hogy van az ha a az áramátadó és a testcsipesz között 200A mérek, akkor hegesztés közben csak 60A folyik. Tehát 0.8-as huzallal próbálgatom. A 0.8mm-es huzalon, hogyan tud kialakulni pl:100A. A feszültség 12-24V szabályozható.
(#) mpisti válasza bistvan196700 hozzászólására (») Jún 14, 2019 /
 
Lapos karakterisztika esetén a feszültség állandónak tekinthető, az áramot pedig a huzal sebességével lehet szabályozni. A kialakuló áram pedig az áramforrás belső ellenállásának és a huzal sebességének függvénye. Tehát ha kevésnek bizonyul az áram a hegeszthetőséghez(nagy a feszültségesés)akkor az áramforrás belső ellenállása magas. Ha a huzalsebességet nem tudod eléggé megnövelni akkor kialakul egy finom cseppes leolvadás, de ehhez minimum 30V ívfeszültség kell,nem gondolom hogy erre a géped alkalmas lenne. A 0,8.as huzal kb. 20-22V és 110-140A között ég a legszebben kevert gáznál. Co gáznál nagyobb áram kell ugyanolyan varrathoz. A 70A az karosszéria munkákhoz elég. A 200A az rövidzárlati állapot lehet ha az általad leírt megoldással mérted.
(#) bistvan196700 válasza mpisti hozzászólására (») Jún 14, 2019 /
 
Köszönöm a részletes magyarázatot. Kasznizáshoz vékony lemezekhez kell.
(#) GPeti1977 válasza bistvan196700 hozzászólására (») Jún 14, 2019 /
 
Ahhoz hogy rendesen tudjál inverteressel hegeszteni, tudnia kell minimum 400A zárlati áramot még a 0,8mm es huzalhoz is.
(#) mpisti válasza Dzsudimanó hozzászólására (») Jún 14, 2019 /
 
Ez is egy megoldás, de nem fogja hozni a kívánt eredményt. Ahhoz hogy a vasat maximálisan kihasználd, a szimmetrikus megoldás a nyerő. Ha a szekunder csak az egyik oszlopon lesz, nagy lesz a trafó szórása,tehát kisebb teljesítmény leadására lesz képes. Én biztosan szimmetrikusra készíteném még akkor is ha több huzal kell hozzá.
Következő: »»   236 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem