Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
Szia,
nem vagyok elektroműszerész, sem villanyszerelő, ez igaz. De azért ha egy képen megjelölik, hogy ezt a csatlakozót nézd meg, jó-e, az megy. Értelemszerűen áramtalanítás után. Mert ha valóban csak egy érintkezési hiba miatt bolodul meg a kazán amikor rendesen össze van rakva, nem szeretnék feleslegesen egy új panelra kiszórni 50-60.000 ft-ot. Köszi!
Megint jó hírem van. Nem a panelen keresendő. Ezért nem találod rajta...
Nem tudom máshogy leírni. az égéstérben van elktróda.. alján drót megy egy nagyfesz trafóra... Tényleg nem tudom mashogy leírni...
Szia,
Ajjaj Olyan sokat nem nyitogattuk a kazánt, konkrétan nagyon is keveset, csak a szezon kezdeti karbantartások miatt. Ezt a hibát a nyár közepén kezdte el játszadozni amikor a közelben nem volt kazán nyitogatás, szerelés, karbantartás. Elmondom a kazán szerelőnek mit javasolsz, Ő majd megnézi Nem nyúlkálok bele, tényleg em értek hozzá ennyire. Köszi a tippet!
Szia! A kazánod és a lángőr elektródája, képekben ez így néz ki, hogy képben legyél.
Kedves fórumtagok!
Westen boyler 280i típusú gázkazán Győr környékén, esetleg valaki tud segíteni? Sajnos egér dolgozott benne, a szerelő próbált kétszer panelt cserélni nem működött, többet nem tud tenni, szerinte kuka. Magam nem állok neki, esélytelen, leginkább szakembert keresek, akár a fórumost is aki tenne egy próbát. köszi
Köszönöm! Megnézem este. Így azt hiszem képben vagyok.
Több mint egy hete le van nyitva az előlap a panellel (burkolat rajta persze) és hiba nélkül teszi a dolgát a kazán. Nem tudom ha visszazárnám azonnal meghasalna-e.... Lehet amikor visszazáródik az előlap akkor mozdul el a kábel vagy kábelek és lesz érintkezési hiba... A panelt végigmérte egy szaki kb 1 hónapja, kicserélt rajta pár ellenállást amit úgy látott/mért hogy kell és egy teszt padon ment is rendesen.
Szép napot. Szeretnék segítséget kérni... Már 5 év alatt legalább 5 kazános volt nálunk. Az egy dolog, hogy mind lehúzott... no comment
240 fi cirkóm van. Pl: olyat csinál, hogy be van állítva 39 fokra a melegvíz... Kiengedek mondjuk egy kád vizet és kiírja a cirkón hogy 70-90 fokra felfűtötte a vizet... Azt mondták a szerelők hogy jó ez így... Biztos...??? Kérdem én akkor minek állítom be 39 fokra??? A másik, azt pont ma csinálta, a termosztát 22 fokon van a lakásban 23,5 fok van... Ergo a fűtés nem megy. És biztos nem ment, mert megnéztem. A raditátorok viszont melegek... Pedig csak melegvizet használtunk... Ez hogy lehet...? Köszi a segítséget... A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2019
Első kérdésedre a válasz, hogy a 240Fi a műszeren nem a HMV hőfokot írja, hanem az előremenő vízét, a primer hőcserélőn. Azt a cirkó a kis körön bekeringeti a HMV hőcserélőbe. Ez adja majd a kívánt HMV hőfokot. Jó így. Semmi baja.
Másik kérdés: a váltószelep átenged, a kis vízkörből részben bekering a melegvíz a radiátor körbe. A váltószelep tömítései csereérettek. Esetleg a membrán lyukas.. vagy a rudazat szorul. Szét kell szedni a váltószelepet, és felújítani.. De javaslom, ne úgy kezd a 6. Szerelővel a beszélgetést, hogy már hányan át akartak verni nem biztos, hogy mind át akar... Csak lehet, nem tiszta, amit mond... Kérdezz...
Szia,
Megtaláltam VIM képei alapján, hogy mire gondolsz. Szépen rajta voltak a kábelek. Egyenként lehúztam a csatlakozókat, megtakarítgattam (módjával) és visszadugtam őket (ügyelve, hogy oda menjen ahonnan lejött). Lenyitott előlappal továbbra is szépen dolgozik a kazán immár 2 hete. Vissza merjem zárni az előlapot?
Mi baj lehet... Maximum lenyitod
Amire még gondolok, hogy felcsukva valamelyik kábel nem csúszik be mikrokapcsoló alá? Illetve a potik lábai ki szeretnek törni panelból, és kontakt hibáhiz vezet.. de nem ezzel a típusú elektronikával. Itt lehet, hogy a potik lábai kontaktosak.. ha még csinálja, próbát megér a csere.. az tud feszülni.. a nyák nem engedi, törik az ellenállás testről a kivezetés.
Köszönöm a segítséget...
Szia,
Csütörtökön megjött az új panel, de gondoltam visszahajtom a kazán előlapját, egy utolsó tesztre mielőtt kicserélem a panelt. Vasárnap este van, a kazán szépen teszi a dolgát. Ilyenkor mi van? Az új panelt ami 0 percet volt használva, még pár napig visszaveszik. De lassan abban sem vagyok biztos hogy a panel a ludas. Legyen tartaléknak egy panel itthon? Ha kell tuti Karácsonykor fog kelleni.
Szia!
Most erre mit mondjak? Nekem 2 komplett felújított 240Fi van a kazánházban. Baj esetén 4 hollandi, meg a gáz átköt... De ez az én marhaságom... Ha a panel csinálja, csak nagy tömegű alkatrész lehet forrasztas hibás... Nincs benne irányérzékeny elem... Ott valami kábel kontaktos, vagy beszorul valahova... Én erre tippelek látatlanba...
Szia,
Nehéz ügy Amikor a cirkuszt csinálta legutóbb, a panelen lévő csatlakozókat, kábeleket átmozgattam (áram lekapcs persze), utána is folytatta a hisztit. Lenyitva az előlapot viszont ment jól. Legutóbb azt a két kábelt néztem meg amit írtál is. Azóta lenyitva, felzárva megy. Lehet kellene egy villanyszerelő aki végigméri a kábeleket....
Szia,
A kazán továbbra is remekül megy. Mik a tipikus jelei egy panel hibának? Köszönöm!
Bármi...
Üdvözlök Mindenkit!
Van egy Baxi Slim gázkazánom (sógornőmé), ami nem gyújt be. A gázszerelő szerint a vezérlőpanel a hibás ami egy honeywell CS0137. A panelt átnéztem, a gyújtáshoz menő csatlakozón nem tudok mérni feszültséget. A kapcsoló relé behúzó tekercsén sem tudtam mérni a 48V-ot (reset utáni induláskor). Lenne valakinek erről a panelról kapcsolási rajza? Köszönöm.
Rajz reménytelen.. felejtsd el.. de pontosan mi történik? Indulna a cirkó, termosztát zár. Szivattyú indul. És ezt követően?
Ritka, én még nem láttam olyat, amikor az elektronika nem gyújt.. már vezérlés szinten sem. A perifériák ok? Feltételek adottak? Kinyit a gázszelep, dől a gáz, és nem gyújt?!?
Ez nem cirkó hanem álló kazán. Reszetelés után a szivattyú elindul. Gáz szagot nem lehet érezni. A relék kapcsolgatnak. A gyújtó elektronikához menő 3 vezeték közül kettő között mérek 4V feszültséget 2-3 másodpercig. Szerintem ekkor kellene kinyitnia a gázt, és szikráztatni a gyújtót. Ezt a gyújtó elektronikát próbára kicserélte a szerelő aki nézte. Lehet valami feltétel hiányzik ami miatt nincs meg a kellő feszültség.
Hát.. az biztos. Hisz amíg nem nyit a gázszelep, minek szikráztatna..
Sorrend: szivattyú indul. Áramlaskapcsoló érzékli, nyit. Elektronika szellőzetőt kapcsol turbósnál. Simánál vár. Kb 5 sec, szelep nyit. Moduláló tekercs teljes gőz. Szikráztat, lángot var a lángőr. Nincs, akkor szikráztat, stb. Majd vagy megy, vagy hibára áll. Ha megy, a langméretet, langőrt teszteli, fel le szabályoz, majd fűt. Lehetséges okok: a szivattyú nem szállít eleget. Levegős, vagy kapacitás szegény az üzemi kondi benne. Ha jó, és az áramlas érzékelő kapcsoló is mechanikusan kapcsol, vagyis a kis pöcs nyomja a kapcsolót, kiemelkedik, akkor lehet rossz a kapcsoló, ki kell mérni. Ha jó, akkor lehet NTC hiba, azt hiszi, hogy forró a kazán, nem kell fűteni, keringetni kell csak. Ha az sem, akkor a hőfok beállító poti is lehet rossz, kitörve a nyákból pl.. és azt hiszi, hogy a kazánon beállított hőfok megvan, nem kell fűteni, elég meleg a víz... Ha van hibára állás, mikor, pontosan milyen módon?
Ma újra előjött a hiba melegvíz fűtésnél. Mire odaértem a víz hőfok lehetett már annyi a sok rövid fűtés után, hogy nem kellett több melegvíz.
Gondoltam teszt, hogy valóban rossz és mehet a panel csere, eltekertem maxra a melegvíz hőfok gombot. És újra megy a kazán. Lehet a melegvíz hőfok potméter szórakozik? Tud ilyet produkálni?
Tud. Írtam is feljebb már nem egyszer...
Igazad van. Bocs.
Cserélhető? (Nem értek hozzá )
Persze. De lehet, csak a lábai vannak kitörve a panelből..
Ma ismét átnéztem a kazánt és a feltételeket, szerintem rendben. Találtam hozzá összeállítási rajzot. A biztonsági termosztát, a füst termosztát zárt, áramlás érzékelőt nem találtam. A fűtési szonda (NTC) értéke 10,8 kohm. A gázszelepre menő 4 vezetéken (A1 csati) nincs feszültség (innen megy a gyújtás is). A gázszelepen lévő érzékelő értéke 20 ohm körüli (nem tudom mi a szerepe). A képen bekarikáztam.
Reszeteléskor a szivattyú elindul, a relék meghúznak, majd 2-3 sec elengednek. Az A1 csatira feszültséget kapcsoló relé kontaktusára megjön a feszültség, majd elmegy. A relé behúzó tekercsére nem érkezik feszültség.
Szia!
Ezt a rajzot még nem láttam. De hasznos. Köszi. Viszont valahol kell lenni valaminek, amiből tudja, hogy van víz, és az mozog is... Üres kazántestre csak nem gyújt rá. Fényképezd már le a belét. Gázszelepen 2 tekercs van. A szelep, ami nyit-zár, illetve egyoduláló tekercs a lángmérethez... Azt PWM jellel kergeti.
Itt az egész doksija. A gyújtó elektronikáról nem írnak semmit csak, hogy hogyan álljanak a jamperok. Az elektronikára kötött szivattyúk utókeringési idejét lehet megadni, de úgy vettem ki az olvasatból, hogy szivattyú nélkül forgalmazzák a kazánt.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2019
Azt írja a doksija, hogy fázis érzékeny. Ez nem függhet össze a feszültség hiányával?
Valamelyik nap ismét átnézem, addig fűtenek fával (és még jó az idő). Sajnos még mindig nem tudni a vezérlő panel, vagy valami periféria okozza a hibát.
Szia!
A fázis érzékenység arra vonatkozik, hogy ionizációs lángőr van benne. A védőföldhöz képest nézi a láng meglétét. Ha fordítva van bekötve a fázis/nulla, nem tud lángot érzékelni. Begyújt, majd megáll. Hibára kiáll. De begyújt... |
Bejelentkezés
Hirdetés |