Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   140 / 156
(#) zingizor válasza kzozo hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Gondolom a szerelők is mérték....de most én is megmértem és nincs
(#) 444Tibi válasza zingizor hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Hány vezeték megy a generátorra, csak 2, vastag pozitív és a gerjesztés?
Can bus kimegy a generátorra? Ha igen, húzd le és mérj.
Lámpás a töltés visszajelzés?
Akkura nem megy valami hőmérséklet szenzor,
az ékszíjtárcsa a hagyományos, vagy szabadonfutós? Ha szabadonfutós, fantasztikus tüneteket tud produkálni ha rossz, köztük ilyet is.
(#) zingizor válasza 444Tibi hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
2 vezeték megy, úgy ahogy mondod.
Can bus úgy tudom nem megy.
Igen, lámpás a visszajelzés.
Akkura nem tudom, ha megy hőmérséklet szenzor.
Ha jól tudom a szabadonfutós, állitólag ezt is megnézte a szerelő, amire azt mondta, hogy jó....aztán nem tudom mennyire pontos ez a megállapítása
(#) blasz válasza zingizor hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Szia mindenképp a generátor pozitivján,a generátoron, a vastag vezeték, és a negativ közt mérj feszültséget.Ha kábel hiba van ott rögtön kijön.
Engem is ez szivatott.
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2019
(#) SzervízMacska válasza zingizor hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Szerintem testelési hiba lesz. Tisztán látszik, hogy mindkét negatív kábel a saruban meg van rohadva...
(#) zingizor válasza blasz hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Szia, volt mérve ott is és ugyanaz az érték. Tehát nem kábel probléma ez biztos
(#) zingizor válasza SzervízMacska hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Ha esetleg az lenne a baj, mit tudok csinálni, hogy megtudjam?
(#) SzervízMacska válasza zingizor hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Esetleg mérni?
(#) zingizor válasza SzervízMacska hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Ha jól tudom ez már az alkatrészek cseréje elött le volt ellenőrizve...de köszi
(#) 444Tibi válasza zingizor hozzászólására (») Okt 11, 2019 /
 
Ami ezt okozhatja,
forgórész menetzárlat, méréséhez kéne tudni a gyári értéket. A villamossági műhelyben valószínűleg mérték, vagyis jó.
Csúszógyűrű nagymértékű ovalitása, ilyenkor ugrál a kefe és nem tud rendesen felgerjedni, ez is kizárható ha szét volt szedve műhelybe.
Állórész menetzárlat, ezt nagyon nehéz mérni a kis ohmikus ellenállás miatt, induktivitás méréssel lehet korrekten.
Fesz.szabályzó hiba, de cserélve lett.
Fő vagy seggéddióda hiba de cserélték a hidat is.
CAN, Lin bus hiba kizárva mer nem megy ki a generátorra.

Itt én a generátor hibáját kizárnám, teljes korrekt tesztet csak próbapadon, a töltési jelleggörbe felvételével lehetne mérni.
Lehet magát az autót is próbapadnak használni de ahhoz hozzá kéne férni a kefe kivezetésekhez és ott egy változtatható tápról gerjeszteni.

Még amit le tudsz mérni,
álló motornál, gyújtásnál ha lehúzod a vékony szálat, akkor elalszik a töltéslámpa?
Ha igen, dugd vissza, motor indít és mérj a vékony kivezetésen. Ott is megvan, vagy nagyon kicsivel, 1-2 tized vottal több van mint a fő kivezetésen, a vastagon?
Ha igen akkor a segéddiódák tuti jók.
Továbbiakban házilag még mérhető a fesz.szabályzó, ki kell szerelni és a két kefe közé egy 21W izzó,
a fémházra test, a kivezetésre egy állítható tápegység.
Emelve a feszültséget, az izzó világít, majd 14-14,4V körül elalszik, jelezve hogy leszabályzott.
A tápnak nagyon finoman szabályozhatónak kell lenni, a hiszterézis pár 10 millivolt tartományban van.
Ha esetleg ebbe belevágsz otthon, előte fényképezd le nekem a fesz.szabályzót mert van aminél nem csak a fémházra hanem máshova is kell testet adni.

Még valami okozza pontosan ezt a tünetet, a cellazárlatos akkumulátor de úgy emlékszek azt is cserélted már teszt idejére.
Vagy van valami hatalmas fogyasztó ami annyit vesz fel hogy a generátor határol, ezt a töltőkábelen lehetne mérni sönttel, én ezt is kizárnám, ehhez 40-50A terhelésnek kéne lenni.

Én ezekután már csak mechanikus hibát tudok elképzelni, vagy a főtengely ékszíjtárcsa, esetleg nem gumi lengéscsillapítós és a szakadt gumi miatt elforog, vagy csúszik az ékszíj de annak hangja lenne, vagy a szabadonfutó egy teljesíttmény felett már nem viszi át a nyomatékot és csúszni kezd.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2019
(#) kadarist válasza zingizor hozzászólására (») Okt 11, 2019 /
 
Itt már nem segít semmi más, csak a generátor csere. Legalább próbára.
(#) zingizor válasza 444Tibi hozzászólására (») Okt 11, 2019 /
 
444Tibi köszönöm szépen a türelmet és részletes választ!
A fesz. szabályzó mérését nem hiszem, hogy megtudnám probálni otthon, mivel nincs megfelelő tudásom és tápegységem...ja és Renault-nak köszönhetően több óra munka a generátor leszerelése, egy ilyen dologgal a szerelőkhöz is nehéz bekerülni egyik napról a másikra.
Szerintem megprobálok beszerezni egy másik generátort és utánna nekifogni az autó szétszedésének (ahogy kadarist is írja), majd aval egy próbát tenni. Csak félek, hogy potyára kiadok még 300 eurót a mostani 170 után.
Na de ha sikerül megoldani a problémát, mindenképp megosztom itt is.
(#) VIM válasza zingizor hozzászólására (») Okt 11, 2019 /
 
Idézet:
„A szabalyzot es diodahidat csereltuk, a tekercseket pedig kimertek s allitolag nagyon jo allapotban van.”
Azért írja "mindenki", hogy test probléma lehet. Nem csak az akkusaru és a karosszéria közti kábelt kell nézni, hanem a blokk és a kasztni között is lennie kell egy összekötő kábelnak. Az volna a lényeg, hogy a motortestre felfogatott generátor fémes kapcsolata a kocsiszekrénnyel is kitűnő kontaktusban legyen. Nem tudom mennyire lehet ott férni a generátor körül működés közben de még annyit ki lehetne próbálni, hogy indító kábellel összekötni az akkut és a generátort. A generátor pozitív csavarjának végére (nem a rajta lévő saruról !) és az akku pozitív tönkjére a negatívat pedig a saját házáról az akku negatív tönkjére. Így minden kábeles sarus kötés ki lenne kerülve. Persze ezt már írták csak nem ilyen részletesen, "hosszú lére" eresztve.
(#) kadarist válasza VIM hozzászólására (») Okt 11, 2019 /
 
Már megmérte a feszültséget a generátor test és a pozitív kivezetés között is, és azt írta, hogy egy-két tized volt eltérést mért.
(#) VIM válasza kadarist hozzászólására (») Okt 11, 2019 /
 
Pedig akkor a gerjesztéssel lesz a gond. Nem tud kialakulni a maximális gerjesztő áram. A csúszógyűrűk kivezetései is sajtolt kötésekből tevődnek össze a forgórész tekercselésével a körmös pólusnál. Ha ott átmeneti ellenállás keletkezik amit igencsak nehéz kimérni kézi műszerrel akkor nem lesz maximális a gerjesztés sem.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2019
(#) 444Tibi válasza VIM hozzászólására (») Okt 11, 2019 /
 
Gondolom a kolléga és az autóvillamossági műhelyben is a motoron és a generátor D+ kivezetésen mértek.
Valamint, ekkora kontakthiba, 13V a 14,4V helyett, ez már laza 30-35 ampernál is 50W, ha ez elkezdi fűteni a a kontakhibás szakaszt az már elfüstölt volna.
Feszültségesést nem így küszöbölünk ki és nem így mérünk, a csipeszes megoldás is a kontakthiba melegágya.

Motor indít, valaki nyomja a gázpedált, nem kell üveghang, 1300-1500rpm, ez azért mert alapjáraton a generátor teljes gerjesztésen is csak a teljesítménye 50-70%át tudja, majd nagyobb fogyasztók, tompított, hátsó ablak fűtés, ülésfűtés bekapcsolása. Ezek adnak egy 35-40A terhelést.
Multiméter 2V állásba, mérés az akku negatív és a motorblokk között.
Ha nincs több max. 100-200mV feszültségesésnél, akkor a mérést folytatjuk a generátor D+ főcsatlakozó és az akkusaru + kivezetése között.
Itt előfordulhat akár 3-400mV is, a mostani csodaautókba ebbe a körbe lehet több nagyáramú csatlakozó, esetleg egy 60-100A biztosíték is.
Az akkun nem a sarun, hanem a kivezetésen mérünk, így a mérésbe benne lesz az esetlegesen oxidált, laza saru átmeneti ellenállása is.
Ha ezeknél az értékeknél jóval több a feszültségesés, akkor értelemszerűen menni a motor-.kasztni, kasztni-akkumulátor negatív,
a pozitív ágon generátor +, innen autófüggő, mehet közvetlen az akku+, mehet a biztitáblába, és onnan jön vissza at akkuhoz, mehet az önindítóra és onnan akku vagy közbe bizti, stb.stb.
Ezt le lehet követni a kábelkötegbe, jellemzően vastag vezeték.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2019
(#) VIM válasza 444Tibi hozzászólására (») Okt 11, 2019 /
 
Igazad van de én a gerjesztő tekercs áramára gondoltam és ott nem folynak akkora áramok. A csúszógyűrű és a forgórész tekercs kivezetése préselt kötéssel van megoldva és ott előfordulhat kontakt hiba hiába van kiöntve műgyantával.
(#) 444Tibi válasza VIM hozzászólására (») Okt 11, 2019 /
 
(#) zingizor hozzászólása Okt 12, 2019 /
 
Sziasztok!
Köszönöm ismét a válaszokat!
Elég szükösen lehet a generátorhoz hozzaférni, de megprobálom kimérni amiket irtatok.
Tegnap 2 villanyszerelőt is kérdeztem, s méregették az áramokat, de ők se mondtak semmi biztosat.
Kb. 60A fogyasztásnál is stabilan tartotta a 13,4V -ot, erre az egyik kizárta a generátor hibát, a másik mégis a tekercsekre gondolt valami hibára. Tehát nem lettem okosabb.
(#) VIM válasza 444Tibi hozzászólására (») Okt 12, 2019 /
 
Ismerős a dolog. De azt mondta, hogy:
Idézet:
„a szabadonfutós, állitólag ezt is megnézte a szerelő, amire azt mondta, hogy jó....aztán nem tudom mennyire pontos ez a megállapítása”
de akkor hogy fog így kiderülni a hiba okozója ha minden alkalommal szanaszét kell szedni a kocsit a generátor kiszereléséhez? Egy szabadonfutós tárcsa csere mégis csak olcsóbb, mint egy generátor. A szíj megfigyelése talán egy hozzáértőnek adna információt, hogy hogyan kellene annak viselkednie a terhelés hatására de ha csak kezdődő ez a hiba és a terhelés hatására sem változik a töltési feszültség értéke ... hát necces dolog.
(#) zingizor hozzászólása Okt 12, 2019 /
 
Ma egy új tapasztalattal gazdagodtunk!
Mérőműszer az akku kivezetésein....motor indít....töltés 14,4V!.....ezt tartsa kb. 10-15 másodpercig....utánna csökkeni kezd és kb. 10 másodperc alatt beáll 13,4V ra és többet onnan nem mozdul! Le is videóztam ha esetleg az segítene valamit.
Valami ötlet?
(#) Lezli46 hozzászólása Okt 12, 2019 /
 
Sziasztok!
Mi lehet a probléma?
Chrysler PT. 2007.2.2 CRD - n nincs töltés., BOSCH LIN BUS szabályzásu generátor van rajta. A motor ECU vezérli a töltést, egy vezeték van csak a szabályzón , ami közvetlenül megy tovább a motorvezérlőbe, Felujitott generátort , , uj Lin-s Bosch szabályzóval szereltünk fel , és mivel csak egy spec, teszt interface-- n keresztül lehet probapadon kipróbálni, és a fölszerelése egy igazi hosszadalmas rémálom, a biztonságért egy felujitó mühelyben leteszteltettük. Sajnos most sincs töltés, probáltuk másik akkuval, biztik jók., test és plusz oldal ellenörizve.
Kérdés : A motor ECU - ból kijövö generátort vezérlö szálon milyen fesz.értékeket kellene mérnünk??? P065A Generátor funkciózavar hibakód van., egy motor ECU resetet is probáltunk eredmény nélkül.
Köszönöm válaszotokat!
(#) 444Tibi válasza Lezli46 hozzászólására (») Okt 13, 2019 /
 
A Lin buszon, űgy mint a CAN buszon digitális jelsorozat közlekedik úgyhogy azon oszcilloszkóppal tudsz csak mérni, vagy busz adatfelvétel és abból ki lehet hámozni (1-2 nap alatt) a töltésre vonatkozó protokollt. Vagy nem...
Semmi más nem megy ki a generátorra a fő töltésszálon kívül, csak a busz?
Ez ritka, nincs egy vékony előgerjesztés szál?
Vagy, szakadt a buszkábel valahol.
(#) 444Tibi válasza zingizor hozzászólására (») Okt 13, 2019 /
 
Valami megmelegszik és lejjebb szabályoz.
Én a csere ellenére a feszültségszabályzóra tippelek.
Kimérni, vagyis inkább a generátor hibát kizárni 100%-al csak ógy lehetne hogy kiherélni egy fesz.szabályzót, kivezetni a keféket és állítható feszültségű áramkorlátos tápról járó motorral tesztelni.
A mutatvány közben nem ártana folyamaosan mérni a töltőáramot és a generátor forgórész gerjesztőáramot.
De mint mondtad annyira szar helyen van a generátor hogy ezt kivitelezni lehetetlen.

És ismét a lerágott gumicsontom, a szabadonfutó.
Indításkor hideg, átvisz aztán kezd meg-megcsúszni és a végén csúszik folyamatosan.
Kérdeztem már, a főtengely ékszíjtárcsa, ami a generátor szíjat hajtja, az gumi rezgéscsillapítós?
Ha igen, egy jelölést tegyél rá, akár alkoholos filccel és pár indítózás után nézd meg, nem csúszott-e el a jel.
(#) VIM válasza zingizor hozzászólására (») Okt 13, 2019 /
 
Nekem nincs meg ennek a típusnak a rajza de egy 2005-2009 közötti évjárat több dízeles változatát néztem meg de már ott is a multiplex egységbe futott be a generátorról az információ egy lila és egy fehér szálon. A kérdéses évjárat generátora (mint írod) már csak egy szálon "kommunikál" a vezérlővel. Így felmerül a kérdés, hogy nem e CAN vonal lesz az ami nagyon is meghatározza a töltés mikéntjét. Mivel nincs infód az előző, töltési feszültségszintről csak a hibatárolóba bejegyzettről lett feltételezve, hogy az akkuval probléma van így nem biztos, hogy hiba ez az állandósult, alacsonynak vélt töltési feszültség. Lehet, hogy a mostani akku belső ellenállása nem tesz lehetővé nagyobb feszültségszinttel való töltést a vezérlő részéről. Új akkuval próbáltad már, hogy akkor hogyan alakul ez az érték? Persze csak ötletelek, mert elég fura, hogy indul a maximális fesszabályzói értékkel, majd leül ez a szint arra az egy volttal kisebb értékre. Nagy melegekbe jellemző ez a "viselkedés" a töltőfeszültség alacsony alkalmazására a vezérlők részéről de most nincsenek már ilyen körülmények.
Szerintem átmenetileg egy a szivargyújtóba dugott visszajelzőt használva meg lehet látni, hogy mikor tölt ha tölt a generátor magasabb értékkel, mint a mostani.
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Okt 13, 2019 /
 
Szia! Passz, nem találtam semmit, 2005-ig van hasonló típusról némi infó. Ezt meg már biztos, hogy olvastad.
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Okt 13, 2019 /
 
Kedves vagy ,mint mindig!!! sajnos olvastam---elég általánosan hozza tudomásunkra hogy töltésproblémáról van szó...,

baráti üdvözlettel
Laci
(#) Lezli46 válasza 444Tibi hozzászólására (») Okt 13, 2019 /
 
Szia!
Csak analog multiméteres méréssel "szolgálhatok" amit a mellékletben leskicceltem.., csak egy db busz vezeték megy , vékony KÉK, a generátorra, ami közvetlenül belemegy a motor ECU-be, odáig a folyamatosság megvan.., meg van egy csomo U-s CAN-es kommunikácios hibakód, amik törölhetetlenek..,egyébbként Obd2 csatiban is csak + és minusz ,van valamint CanH és CanL..,félek hogy hálozati probléma miatt nincs töltés.., de halvány sejtésem sincs hogy merre induljunk
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Okt 13, 2019 /
 
És ezt no meg ezt. Ezzel kapcsolatos, hogy a szeretett kocsinkban a gyártók által használatos multiplex rendszerekről nem sokat lehet tudni. A BMS szenzor az eléggé szem előtt van ha van, felismerhető de az előbb említett BSI, BCM, GEM elnevezésűeket kevésbé vagy egyáltalán nem lehet látni, nincsenek szem előtt és tartok tőle, hogy a szervizekben sem sokat tudhatnak erről vagy komplett modul cserét ajánlanak fel.
(#) VIM válasza zingizor hozzászólására (») Okt 13, 2019 /
 
Ezt a hsz.-t neked is el kell olvasni, tudnod kell róla, mert nagy a valószínűsége, hogy a generátorodnak semmi baja de a multiplex rendszernek valahol hiányos a kommunikációja néhány modullal. Az előzményekben, a többi hibának aminek kapcsán az akku is be lett naplózva lehet, hogy köze volt a töltés ilyen mértékű korlátozásához.
Következő: »»   140 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem