Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   141 / 156
(#) zingizor válasza VIM hozzászólására (») Okt 13, 2019 /
 
Sikerült kapjak egy angol fórumot, ahol egy ugyancsak 3-as Megane tulajdonos pont evel a problémával írt mint én, VÉGRE nem egyedül vagyok!!. Csatolom képként az illető kérdését és arra kapott válaszokat! Nem tudom, hogy vagytok az angollal, én se vagyok perfekt, de ha jól értem a válaszadók azt írják, hogy ez egy normális dolog ezeknél az autóknál, úgymond "intelligens töltési rendszer"-el rendelkeznek, ami csak akkor tölt 14V felett ha kéri az akku/rendszer....pl indítás után nálam is azért ment fel 14,4V -ra mert az akku gyengébb volt és az indítás miatt is gyengébb lett. Vagyis az ECU-nak vagy valaminek van beleszólása, hogy a generátor mikor mennyivel töltsön. Pl. a szerelő miután kicserélte a fesz. szabályzót az akku kb. 3 órát a töltőn volt, és akkor indítás után egyáltalán nem ment 14V-ig se, mivel gondolom az akkunak nem kellett. Vagyis létezik, hogy mégis minden rendben lenne?
Ha igen, sok itteni autószerelő tanult ebből, mivel eddig nem találkoztak hasonlóval.
Lehet hülyeséget írtam de nekem ez jött le az egészből. Még fogok méréseket csinálni, hogy mikor mennyi ideig megy fel 14V fölé, persze ha felmegy (pl. egy hosszabb út utáni indításnál).
Még az illető azt is írta, hogy cserélt akkut is, 53Ah helyett 62Ah-ra és aval 2-3 tizeddel több lett a töltése, vagyis 13,4V helyett 13,7V.
Ja és több angol oldalon a jó töltésnek 13-14,5V értéket mondanak, vagyis ennyi értéknél még jó lehet a generátor, nem mint ahogy a szerelők is mondják 13,8 - 14,5V.
Aztán nem tudom, mi a jó, de ha valamikor Renault szerviz fele járok mindenképp bemegyek és megkérdem, hogy ez normális vagy nem. Addig járok így, az angol cikkek olvasása után egyelőre lemondok az új generátor vásárlásról.
(#) 444Tibi válasza zingizor hozzászólására (») Okt 14, 2019 /
 
Erre en csak annyit tudok mondani hogy miota, kb. 35 eve akkumulatorokkal is foglalkozok, a savas olomakkumulator 13-13,4V alatti toltesnel erosen szulfatosodik.
Lehet tortentek ezugyben valtozasok amiket meg nem kovettem le, lehet a Renault jar jo uton de en nem tartom ezt valoszinunek.
Ennyire alacsony allando toltofeszultseggel nem talalkoztam meg. Magasabbal igen, pl. a Ford kalciummal dusitott lemezeinel eloiras a 14,7V toltes, valamint az akku homersekletenek novekedesekor is nagyon ajanlott visszavenni a toltesi feszultseget, ez a mostani intelligens rendszerek mar tudjak is, sot a regi, mezei primitiv fesz.szabalyzok is valamennyire negativan kompenzaltak azaz minel melegebb van annal kisebb a toltofesz.

Hat passzolok. Jarj utana a markaszervizbe, kivancsi vagyok mit mondanak.
(#) 444Tibi válasza Lezli46 hozzászólására (») Okt 14, 2019 /
 
Itt sajnos akkor megallt az en tudomanyom is.
(#) zingizor válasza 444Tibi hozzászólására (») Okt 14, 2019 /
 
Mindenképp utána járok, mert most sem vagyok teljesen nyugodt evel kapcsolatban. A legközelebbi Renault szerviztől 100 km-re lakom, de a héten arra megyek és megkérdek ott is 1-2 embert. Közben kaptam jó árban használtan egy generátort, úgy hogy a generátor cserére is felkészültem. Majd még írok ha sikerült megtudjak valamit.
Köszi a segítséget és türelmet
(#) VIM válasza zingizor hozzászólására (») Okt 14, 2019 /
 
Addig is próbáld ki egy ilyen akkufigyelővel megfigyelni az értékeket, hogy alakulnak menet közben és mikor vált ha vált magasabb értékre. Jó az a generátor.
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Okt 14, 2019 /
 
Ez nem jó, mert ez is annyit mutat..
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Okt 14, 2019 /
 
Ezzel azt akartam mondani, hogy ezzel az eszközzel meg lehet figyelni, hogy a multiplex rendszer mikor óhajt tölteni maximális feszültséggel. Több mint valószínű, hogy most sincs semmi probléma ezzel a generátorral és a rendszerrel magával sem, mert nem tudni pontosan, hogy a fontossági és energiatakarékossági szempontok hogyan lettek rangsorolva ennél a kocsinál a szoftverben.
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Okt 14, 2019 /
 
Persze csak vicces volt, hogy pont annyit mutatott a reklám is.
Amúgy jó rég olvastam a Varta cikkét, melyben "részletezték" hogy az aksi töltési feszültsége hogyan csökken az élettartammal stb. (Meg persze dicsérték az adalékukat, hogy azzal mennyivel kevesebb.) De megemlítették, (ha jól emlékszem a BMW-t) hogy abban a szoftver figyeli ezt, és csökkenti a töltési végfeszültséget. Ott ha aksi csere van, ki kell törölni az ECU fejéből az emlékezést. Nem lehet hogy itt is valami ilyen csalárdság van? Mert eleve gyanús volt a mindig azonos pontos feszültség még terhelésre is, ami az sugallja, hogy mindenki jó, csak a szabályzó ezt állítja be. De ezek szerint lehet nem okos, csak okoskodó.
(#) zingizor hozzászólása Okt 15, 2019 / 1
 
Sziasztok!
Tegnap úgy gondolom sikerült pontot tenni a dologra. Egy kisebb erdélyi városban lakok, ahol egy hasonló évjáratú Megane-ról tudok ami benzines, igaz 1.6-os. Dízel pedig jóval több van.
Megkerestem a Megane tulajdonosát, eddig életembe 2 szót nem váltottam vele. Elmondtam a problémámat és megkértem szépen hagyja nézzem meg az autója töltését! Hát mikor beindította és rátettem a műszert, egyből 13,45V-al kezdte, még 14V közelébe se ment (le is videóztam, hogy a szerelők is láthassák)! Hát ennek láttán mintha sikerült volna 1 vizsgám, vagy nem tudom, de jól megkönnyebbültem! Dízel változatnál 2-szer is mértem de mindig 14,5V volt.
Tehát úgynézki, ezeknek ilyen a töltésük vagyis csak akkor tölt 14V felett ha kéri a rendszer.
Ez sokunknak egy lecke volt szerintem, ahogy az itteni autószerelőknek is akiket kérdeztem.
444Tibi és VIM mégegyszer köszönöm segítségeteket s türelmeteket!
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Okt 15, 2019 /
 
Már előzőleg belinkeltem erről a multiplex dologról a leírásokat. Ha nem nézek utána a kapcsolási rajzokban akkor én sem tudom, hogy milyen rendszer van abban a kocsiban. Bővebben: Link
(#) Baxi hozzászólása Okt 19, 2019 /
 
Hi Mesterek!
Tegnap vettem eszre hogy tul tolt a generatorom:15v-15,7v is felmegy. A gerdesem a generatorba epitett fesz szabalyzot szet lehet szedni? Mokolta mar valaki? 2001 ford focus. Nem tom milyen van benne tipusra. Valaszokat esetleges tapasztalat megosztast elore is koszonom.
(#) blasz válasza Baxi hozzászólására (») Okt 19, 2019 /
 
Nem lehet és nem is kell.Pár ezer forint az új.Attól függ benzin vagy diesel persze.
(#) Baxi válasza blasz hozzászólására (») Okt 19, 2019 /
 
Szia, ez jo hir. Amugy benzin. Amit nezegedtem azok kozelebb voltak a 20e mint a par ezerhez.Igaz nem tipus alapjan hanem 2001 ford focus hoz neztem.
(#) Baxi válasza Baxi hozzászólására (») Okt 24, 2019 / 1
 
Hi
Nem hagyott a buzgóság......
A kerámia lapon a pad-ken újraforrasztottam a lábakat. Jelenleg üzemmel, szépen szabályozz. 14,4V felé nem megy.
(#) Cserenkov hozzászólása Nov 6, 2019 /
 
Hali!
Mitől lehet, hogy egy vadonat új generátor töltése nagyon gyenge?
Az autómban olyan generátor van, aminek a végén van a vákuumpuma. A vákuumpumpa ment tönkre, elkezdte nagyon durván benyomni az olajat a generátorba. Ettől függetlenül a töltése még jó volt, stabilan 14,1-14,2V-ot mértem az akkusarun. De mivel ez az olajömlés tarthatatlan állapot, vettem egy vadonat új típus-azonos Hitachi márkájú generátort. (A régi azóta fel lett újítva, marad saját tartalék generátornak.)
Az új generátor viszont nagyon érdekesen viselkedik. Amikor reggel hidegen indítom az autót elfogadható a töltés, 13,8-14,0V között ugrál a feszültség. Viszont ahogy melegszik be a motor, szépen fokozatosan csökken. 10-15km megtétele után már csak 13,4-13,5V-ot ad. Ha nagyobb fogyasztót bekapcsolok, már 13,0 is szenvedően van meg. Ha leállítom az autót és kis idő múlva beindítom, marad ugyan ez az állapot. Másnap reggel viszont megint megvan a 13,8-14,0, ami a szokásos módon szépen csökken.
A régi generátorral soha nem volt ilyen problémám, szépen sztabilan tartotta az értéket.
Ezt mi okozhatja? Van valakinek valami tippje? Létezik, hogy egy új generátornak, pl a keféknek be kell kopnia? Vagy a feszültségszabályozó gyári hibás?
(#) blasz válasza Cserenkov hozzászólására (») Nov 6, 2019 /
 
Vidd vissza,az hogy melyik része hibás innen nem lehet megmondani.HA, minden vezeték jól rögzitve van.De én mérnék a generátoron is egy töltöfeszt,akkor mikor az akkunál 13v körül van csak.Lehet sima kábel hiba is.
(#) Cserenkov válasza blasz hozzászólására (») Nov 6, 2019 /
 
Már megtörtént. Generátoron mérve is tizedre ugyan ennyi. Az autó menet közben a központi kijelzőn is kiírja a rendszerfeszültséget. Az is pontosan ugyan ennyi.
Tehát akkor jól sejtem, hogy ezek az alacsony értékek nem normálisak...
(#) Bkrisz válasza Cserenkov hozzászólására (») Nov 6, 2019 /
 
Igen nem normális. 13,8V az alsó határ ami még elfogadható. Ha új akkor simán vissza kell vinni.
A kefe bekopás azért nem opció mert azt hidegen is csinálná...de sohasem volt probléma ha új kefe megy a csúszógyűrűkre hogy nincs hozzákopva, tehát ez kizárva.
(#) VIM válasza Cserenkov hozzászólására (») Nov 6, 2019 /
 
Szia! Már volt erről szó az előzőekben, hogy rendszerfüggő elektronikák vannak kiépítve a kocsikban és nem tudni, hogy az éppen milyen fontossági sorrendet követ a takarékosság jegyében. Bővebben: Link Nem írtál autó típust (Honda, Opel ? stb.) és motorkódot sem, hogy ezt általánosítani lehetne így akármelyik autóra. A hitachi fesszabályzók 14.0 voltosak eleve, már amelyeket csak septében megnéztem a vákuumpumpás generátorokhoz valók közül.
(#) Cserenkov válasza Bkrisz hozzászólására (») Nov 7, 2019 /
 
Kefére azért gondoltam, mert lassan javuló tendenciát mutat. Hidegen most 13,9-14,0, de melegen most nem megy 13,5-13,7 alá. Persze ez is soványka.
Vissza fokon küldeni, neten rendeltem. Csak attól tartok, hogy ha hidegen hozza a szokásos 13,8-14,0 értéket, akkor rávágják, hogy semmi baja és bukom az oda-vissza futár díjat is.

A másikat amúgy ami vákuumpumpa olajfolyás miatt lett leszereltetve, felújíttattam. A töltéssel nem volt gond, de ha már úgy is le lett szerelve, kompletten cseréltettem benne mindent. Ma visszaraktuk az autóra, a Hitachi helyére. A töltésem egyből stabilan 14,4V! Ha minden fogyasztót felkapcsolok, akkor sem esik 14,0 alá.
(#) Cserenkov válasza VIM hozzászólására (») Nov 7, 2019 /
 
Szia! Köszönöm. Igen erről tudok. Van egy másik, 2018-as, start-stopos autóm. Azt kitapasztaltam már, hogy az igen csak variál a töltéssel, szándékosan. Méri az akku töltöttségét is. Pl olyat is tud, hogy ha nagy gázzal gyorsítok, szinte teljesen elveszi a töltést. Ahogy visszaveszem a gázpedált, azonnal 14,4 visszajön, ha pedig motorfékkel gurulok, még e fölé is engedi (AGM akkus).
Viszont amiről szó van, abban nincsenek ilyen okosságok, teljesen "buta" a töltése. a fesz szabályozó és a szabadonfutó van és ennyi. Egy 2005-ös Opel Astra H, Z17DTH-ról van szó.
Ahogy írtam az előző posztban az időközben felújított generátorral tökéletesen működik az autó. Tehát valószínű ez az új Hitachi nem százas... csak meglepő egy vadonat új japán generátortól. Pont kifogtam ezek szerint egy gyengébb példányt.
(#) Baxi hozzászólása Nov 13, 2019 /
 
Üdv Úraim! Sajnos csak ki kellet csereni a fesz szabalyzot a kocsiba/ generatorba. Jelenseg szinte ugyan az. Tul tölt a generator 15,2v mérek . A generatoron a nagy aramu csatikon kivul van egy 3 vezetékes csatlakozo. Mire szolganak? Diagnosztika program leirasaban nincs leirva hogy mire valok. Ráadásul ott csak két vezetéket van. Tipeket tapasztalatokat elore is koszonom.
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2019
(#) morca671 hozzászólása Nov 17, 2019 /
 
Sziasztok! A hibajelenség a következő: Skoda Ferlicia 1.3 MPI 2000-es évjárat alapjáraton 13.8-14.2 V között tölt, ha a fordulatszámot 2800-3000 köré emelem elmegy a töltés 11.5-12.0V közé és a töltés visszajelző is elkezd világítani. Feszültségszabályzó már lett cserélve, nem változott semmi! Minden jótanácsot előre is köszönök!
(#) VIM válasza Baxi hozzászólására (») Nov 17, 2019 /
 
Szia! Egy 1.6-os Focust néztem azon három szál van a generátoron (piros3., szürke1. és kék2.). A szürke az ECU 45. és a kék a 41. pontra csatlakozik a piros pedig a biztosíték tábláról egy 10A-os biztosítékról jön. A vastag piros az közvetlenül az akku pozitívról jön a "D+"-ra és innen ágazik le az önindító 30. pontjára is.
(#) VIM válasza morca671 hozzászólására (») Nov 17, 2019 /
 
Szia! Volt már erről szó: ITT kérdeztek rá erre a problémára. Én EZT találtam ehhez a típusra jellemző meghibásodást. Ugyanaz a hiba leírása de a megoldásról nemesik szó a végén. Nagy a valószínűsége, hogy a csillagpont "hiánya", meghibásodása a gerjesztésnél jelentős problémákat okoz.
(#) morca671 válasza VIM hozzászólására (») Nov 17, 2019 /
 
Köszi a választ! Ez alapján generátor csere esedékes!
(#) VIM válasza morca671 hozzászólására (») Nov 17, 2019 /
 
Szerintem egy hozzáértő azt a hibát töredéke honoráriumért megcsinálja mint amennyiért másikat vennél bele és az ugyanezzel a hibával van kódolva. De Te tudod.
(#) morca671 válasza VIM hozzászólására (») Nov 17, 2019 /
 
Sajnos most nincs időm megjavítani, ezért a gyorsabb cserét választom, mert kell az autó!
(#) VIM válasza morca671 hozzászólására (») Nov 17, 2019 /
 
Persze érthető, nyomós érv a "kell" az autó ...
(#) milliohmos hozzászólása Nov 18, 2019 / 2
 
Újabb autók generátorain van egy olyan bemenet a generátor csatlakozóján amin egy vezérlő jelet kap a generátor és ennek megfelelően szabályozza a feszültségét.
Nem a LIN vagy BSS-es okos kommunikációra gondolok, azok még többet tudnak.
Toyotánál pl. ezt RLO-nak (Regulated Load Output) hívják, a neve kicsit megtévesztő, mert ez egy bemenet, a motorvezérlőtől jön ide egy 7.5Hz-es lassú négyszögjel aminek a kitöltési tényezőjétől függően állítja a generátor alacsonyabbra vagy magasabbra a kimeneti feszültségét.
Egy cikk azt írja, hogy a jel megszakításával a generátor visszatér a szokásos "buta" töltési módra és folyamatosan a 14V körül értékkel tölt.
Következő: »»   141 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem