Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó riasztó (bekötés)
 
Témaindító: tom79, idő: Szept 12, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   41 / 42
(#) Uviktor válasza belepes hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Üdv,
A status2 a riasztó barna vezetéke,ide kösd a kp.zár kapcsoló ledjét,erről fog be-ki kapcsolni.

A kp.zár utólagos vezérlése egyszerű,de használni mégis bonyolult.
Ugyanabban a kapcsoló csatlakozóban ahol a status2-t kötöd,van egy vezeték,amire ha negatív impulzust adsz,bezár.Ha még egyet,kinyit.
Ha jól emlékszem(mérd meg kérlek), a távirányító modul kimenetei negatívot adnak.Összehozod őket 2 diódával (pl4001) és rákötöd az impulzusos vezérlésre.
A gond csak annyi,hogy ha egyszer megnyomod a belső kp.zár kapcsolót és elfelejted,megfordulhat a vezérlési sorrend.
(#) belepes válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Nem tűnik túl biztonságosnak, hogy ajtó nyitásra inaktíválja magát. Hiszen ha betörik az üveget, a vezető oldali kilincs belülről nyitni fogja. Más honnan nem lehet valami jelet levenni? De minden esetre nem működik így sem, pedig raktam diódát is ahogy a gyári rajz írja. Vagy az ajtó nyitó modul zavarja?

Arra gondoltam, hogy a központi zár, nem egy vezetéken keresztül vezérli a zárakat? Mert akkor arra raknék feszt vagy testet és úgy nyitnám.
(#) Uviktor válasza belepes hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Hm.
Pedig ha rajz szerint van kötve, működnie kell.
Ellenőrizd kérlek testet,tápfeszt,a can H és L vezetékeket.

Nem értem miért kapcsolna ki ajtó nyitásra?Akkor mi értelme lenne?
A közponi zárat meg tudod vezérelni a vezető ajtóban levő zár működtetésével?
A kp.zár motorokat végül is meg lehet vezérelni,de az sem olyan könnyű.
Meg kell keresni,hol jön ki a többcélú vezérlőegységből.El kell vágni,mert a vezérlőegység alapból negatívot tart a motorok mindkét pólusán.
Ha megpróbálnál tápfeszt kapcsolni így a motorra,zárlatot okoznál.
Rádió modult lehúzhatod,de ha jól van programozva,akkor már azzal is kellene működnie.
(#) belepes válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Ez volt az első furcsaság mikor megvettem. Bezártam távirányítóval, vártam 5 percet, majd belülről kinyitottam simán a vezető oldali kilinccsel (kívülről értelem szerűen nem lehet nyitni ilyenkor) - másik ajtók kilincsei nem nyitják a kocsit. Már gondoltam rá, hogy valahogy relézem hogy ne lehessen nyitni. A központi zár gombja fent viszont pár perc után letiltásra kerül, így oda sem lehet a riasztót kötni, mivel utána hatástalan marad a nyitási jel (bár ennek nem látom értelmét, ha amúgy belülről a vezető oldali ülésről lehet nyitni).

A test, táp oké, kis kék led villog lassan. De nem riaszt be, ha nem nyomom meg a saját távirányítóját.

Ha a saját távirányítójával beélesítem, akkor villogtatja az indexet, tehát úgy veszi a jelet. Ilyenkor elkezd gyorsan villogni a kék ledje. Ha viszont a kocsiéval próbálom nem kezd el gyorsan villogni, ebből gondolom hogy nem riaszt be - meg abból hogy ha kulccsal kinyitom az ajtót, akkor sem riaszt be.

A H és L vezetéket úgy kötöttem ahogy a képen is van. Onnan a nyitás és zárás jelet kellene csak kapnia nem? Majd az alapján villogtatja az indexet. Lehet valahogy a H és L kapcsolatot teszteltetni? Az indexet a kocsi is villogtatja nyitáskor záráskor. Riasztáskor kellene csak neki. A két index kimenetet viszont nem kötöttem be, mivel a tetőn lévő vészvillogóval villogtatja. Gondolom ez nem lehet baj. Valamint ajtó kulccsal nyitására sem jelez be. Utóbbira arra gondoltam, hogy egy relén keresztül veszek jelet a belső világításból. Bár az kicsit lomhán kapcsol fel. És rákötöm a motorháztető nyitására. Akkor az lehetne minden nyitási riasztás bemenete.

A vezető oldali ajtókilincs nyitása nem nyitja a központi zárat csak azt az ajtót.

Egyelőre a következő gondokon szeretném átrágni magam:
- miért nem érzékeli hogy nyitom zárom a kocsi távirányítójával az ajtókat?
- miért nem élesedik ki-be nyitáskor és záráskor?
- lehet-e analóg módon ajtónyitást bekötni valahová?
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2020
(#) Uviktor válasza belepes hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Ok.
Sok fontos infot leírtál most.
Tehát a távirányító modullal működik,ok.
A led gyors villogása kikapcsolás után jelentkezik-jelzi hogyha nem nyitsz ajtót,vissza fog élesedni.Ezt most a hasznodra fordíthatod;ha a gyors villogási fázisban nyitsz egy ajtót,es a led elalszik,az azt jelenti hogy lát ajtó nyitás jelet can-en.
Ha később zavar ez a funkció,kikapcsolhatod az automatikus visszaélesedés (rearm) funkciót,és akkor nem fog gyorsan villogni.

-ellenőrizd,hogy ha beülsz,magadra zárod a gyári távirányítóval,a tetőben levő kp.zár kapcsoló piros led bezáráskor világít-e.Rajzhoz képest jó helyre van kötve, a diódát nyugodtan kiveheted.
Hülye kérdés, de a bizonság kedvéért felteszem,kérlek ne sértődj meg;a can bekötés vezeték színeit.A riasztó sodort érpárból sárgát az OBD 6.pin szürkére;a riasztó lilát pedig az OBD 14.pin narancsra kötötted?

Mára ennyi,folyt.köv.
(#) belepes válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 4, 2020 /
 
Most rádugtam a laptopot és csináltam róla pár képet, hátha a beállításoknál lesz valami, bár mindent végig próbálgattam. A státusz ablakban nem jelzi a program: ha kinyitom az ajtót, ha lezárom a kocsit, ha a lezárt kocsit kinyitom távirányító nélkül, ha a riasztó távirányítójának valamelyik gombját megnyomom. Valamint a sziréna sem szólal meg. Felraktam a FWDCS_1408_GRUPA_A.bin frimwarwe-t hátha jobb lesz, de nem.

Sajnos mint írtam az ajtó nyitásra egyáltalán nem reagál.

Igen, ha bezárom világít egy ideig. Megnéztem, de igen így van kötve az obd-be ahogy írtad.

Van valami ötleted? Kezdek értetlenül állni előtte miért nem megy.

Jól érzem, hogy a vészvillogóra kötés a villogtatást hivatott csinálni, a motorháztető nyitását annak védelmére kell bekötni, míg az obd-n kellene neki az ajtók nyitásának és zárásának jelét fogni és a központi zár nyitásának-zárásának jelét? De akkor minek a tetőn lévő központizár gombját bekötni? Megnéztem a kocsi kapcsolási rajzát és ott a tetőn lévő központi zár kapcsoló A3 lába a zár jelet adja, míg a B3 ami nincs bekötve adja a nyitás jelet.
(#) Uviktor válasza belepes hozzászólására (») Feb 4, 2020 /
 
Szia,
A programozásban is találtam néhány problémát:
-A brown wire menüpont fontos lehet,mert ez a status2.
Elvileg automatikusan át kellene állnia amint az autó típust kiválasztod.
Ha van olyan lehetőség hogy status,válaszd ki.
-Rearm legyen 0
-A disarming with tytan remotes only -t válaszd "nem"-re,mert így most csak a távirányító modulra kapcsol ki,a gyárira nem.
-Passzív élesedést és immobilisert, rablásgátlást kapcsold ki szerintem.Meg fogsz tőle őrülni.
-jármű can bus vezérlésnél ne vezéreljen semmit.

Ha a számítógépedet oda tudod vinni az autóhoz és összecsatlakoztatod usb-n,mikor a riaszzó tápon van,a status monitoron látod,milyen jelek aktívak.
(#) belepes válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 4, 2020 /
 
A barna kábelre 4 féle lehetőség van:
- pager
- pager pulse
- reverse gear
- immobilizer (relay nc)
Melyik legyen? Igazság szerint mindet végig próbáltam.

A rearm nem azt jelenti, hogy zárás után ha véletlenül kinyitom vissza riasszon?

Ahogy a képen is van, csak a led villogtatást írja ki. Semmi más eseményt nem ír ki.
Nem lehet hogy másik verziót kellene feltöltenem? Te melyikkel használtad?
(#) Uviktor válasza belepes hozzászólására (») Feb 4, 2020 /
 
A barna vezeték funkcióját elvileg úgyis felülírná az autó típusa.
Ezt az új program felületet még nem ismerem,nekem még régebbi van.
A rearm azt jelenti, ha kikapcsolás után nem nyitsz ajtót,akkor beállított idő után visszakapcsol,feltételezj hogy véletlen nyomtad meg a nyitást.
A gyári rendszer egyébként is visszazárná magát,és a felhasználók általában nem értik,miért villog még mindig a led,ha egyszer kikapcsolta.Ezért javasoltam a kikapcsolását.
Még egy dolgot megnézek,utána a forgalmazótól kell segítséget kérned.
(#) Uviktor hozzászólása Feb 4, 2020 /
 
Ez az utolsó lista amihez hozzáférek.
Ez is azt írja,hogy OBD 6-14 a can.
Nincs több ötletem.
(#) belepes válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 4, 2020 /
 
Igen én is néztem és a kocsi kapcsolási rajzán is az.
(#) belepes válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 5, 2020 /
 
Na ma postára adtam a forgalmazónak, küzdjenek meg ők vele. Azt mondták hogy mennie kellene és másik riasztó típust nem is tudnak ajánlani ehhez a kocsihoz.
(#) belepes válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 29, 2020 /
 
Vissza jött azzal hogy jó, nem nyúltak hozzá. Pedig valamit csak csináltak, mert rádugva a csatijaira rögtön nyöszörögni kezdett a riasztó szirénája. Viszont baromi halkan. Aztán szétszedtem a hangszórót és tele volt vízzel! Most szárítom ki. Nem is értem hogy lehet olyan szirénát csinálni ilyen célra, amiben a pára így le tud csapódni belül. Szóval úgy néz ki működik. Köszönöm a segítséget.
(#) belepes hozzászólása Feb 29, 2020 /
 
Sziasztok!
Hogy érdemes ultrahangos belső érzékelőt elhelyezni? 3 sorban vannak az ülések és a hátsó mozgásra nem jelez ha az első szélvédő jobb és bal oldalán van felül.
(#) nitro26 hozzászólása Márc 20, 2020 /
 
Sziasztok.
Vettem egy delight 55076 riasztót. Lakásba szereltem fel, csak ajtónyitási riasztásra van bekötve. Működik is.
Ha lezárom és ajtót nyitok, szirénázik. Oké.
De ha kikapcsolom a riasztót és ajtót nyitok, kb fél percig kattog az indexvilágíttató reléje. Ezt még meg is szoknám.
De ha ezután becsukom az ajtót, kb10mp múlva 3-at csipog a sziréna!! Ráadásul minden ajtó nyitás-csukás után. Ki lehet ezt valahogy iktatni?
Segítsetek kérlek, mert a szomszédok már nem nagyon köszönnek. ,,
(#) nitro26 hozzászólása Márc 20, 2020 /
 
Pirossal jelöltem ami be van kötve.
(#) Inhouse válasza nitro26 hozzászólására (») Márc 20, 2020 /
 
Valamelyik figyelmeztető jelzés lenne? A leírását kellene megnézni és kikapcsolni, ha lehet.
Esetleg rakhatsz egy 1xs-es késleltetőt a szirénára, addig néma...
(#) nitro26 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 20, 2020 /
 
Leírása semmit nem ír erről.
(#) kisbalintpeter hozzászólása Ápr 26, 2020 /
 
Sziasztok, Fabia 1 utólagos riasztó. Tudja valaki, hogy ennek mi a tipusa vagy száma ami alapján találok leírást? Semmi nincs ráírva. Ki szeretném vagy kötni a késöbbiekbe vagy állítani mert össze vissza működik, pl kinyitom ajtót felkapcsolja a vészvillogót. Illetve az egyik doboz vezérli a központi zárat a másik a riasztót? Nem mertem lehúzni nehogy az immo letiltson.
(#) Uviktor válasza kisbalintpeter hozzászólására (») Ápr 26, 2020 /
 
Szia,
Ők forgalmazták emlekeim szerint:Bővebben: Link
Az ajtónyitásra index villogtatás "normális" ezeknél a riasztóknál,azaz nem egészen...
Szerintem egy kevésbé szakmai fordítás a jelenség oka.
Egész egyszerűen a motortér kapcsolót kötteti a rajz az ajtóra.
A kinyitott motortérnél villogtatni az indexeket sokkal logikusabb...

Igen,a kisebb doboz egy utólagos központi zár elektronika, a nagyobb a riasztó,ezzel így nincs gond.
Az indításgátló rész egy sima relé,(nem hazudok,láttam már így forgalmazó általi fordításban
Az indításgyilkos relé.
(Starter killer)
(#) kisbalintpeter hozzászólása Ápr 27, 2020 /
 
Értem,köszi! Riasztót én valahogy ki tudom iktatni?
(#) Uviktor válasza kisbalintpeter hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
Lehúzod a csatlakozót..
(#) vargaf válasza Uviktor hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
Idézet:
„Lehúzod a csatlakozót..”

Azzal csak azt éred el, hogy az autó sem lesz indítható. A riasztó indításgátló funkcióját is meg kell szüntetni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2020
(#) kisbalintpeter hozzászólása Ápr 27, 2020 /
 
Írtam az említett cégnek, hátha ráismernek, bekötési rajz kellene, mert ha a veszvillogot le ki tudnank kötni mar jo lenne.
(#) Uviktor válasza vargaf hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
Ha egyáltalán bekötötték.
Plusz mint írtam egy külső relét vezérel egy negatívos kimenettel.
Bekapcsolt állapotban ad negatívot a relé egyik tekercs kivezetésére,a másik párhuzamos a blokkolni kívánt körrel.
Ha jól emlékszem tán narancs vezeték megy a reléhez.
Ha be van kötve,kösd ki a relét és állítsd vissza az elvágott gyári vezetéket.
És akkor mindenkinek igaza lesz.
(#) tomi8821 hozzászólása Jún 3, 2020 /
 
Üdv, vettem egy piros villogó ledes ál riasztót.
Be is kötöttem ahogy kellett, az állandó +12v a rádió csatlakozótól hoztam el, ki is mértem, a gyújtás +12v pedig a szivargyújtóról vettem le.
Az a probléma hogy ha nincs gyújtás az autón akkor is a szivargyújtón megvan a +12v a villogóval azonos ütemben pulzálva.
Valaki találkozott ilyen jelenséggel?
Esetleg tudja a megoldást?
Egy 2007 Toyota yaris az alany.
(#) Rosszmáj hozzászólása Jún 5, 2020 /
 
Tudna-e valaki segíteni sR-5 riasztó átalakításában?
Mozgásra, ajtónyitásra kb. 1 percig másodpercenként meghúz-elenged a relé, amire pl a kürtöt lehet kötni.
Nekem az kellene, hogy addig az 1 percig legyen behúzva a relé, utána engedjen el.
Ha valakinek lenne hozzá kapcsolási rajza, megköszönném.
Ha meg segíteni tudna valaki, hogy lehet átalakítani, azért meg végtelenül hálás lennék.
30 éves jószág, ha a kétoldalas nyákot kellene visszarajzolnom, akkor inkább - ha fájó szívvel is, de elengedem.

sR-5.jpeg
    
(#) Bigrobby hozzászólása Szept 16, 2020 /
 
Sziasztok,
új tag vagyok az oldalatokon és a segítségeteket kérem. Fórumot átböngészve sajnos nem találtam infót a problémámra.
Régi autómban utólagosan beszerelt Piranha CS1 riasztó van 1992-ből, amihez vettem egy távirányítót, de nem tudom, hogyan lehet rátanítani.
Angol oldalon levelezve csak a CS3-nál tudták leírni, hogy a fehér/piros vezetéket kell testelni a tanításhoz, de a riasztómba nincs bekötve fehér/piros vezeték. Két fekete két pines csatlakozóhoz viszont nincs csatlakoztatva semmilyen kábel.
Van valakinek kapcsolási rajza vagy információja, hogyan tudnám párosítani a második távirányítót?
Segítségeteket előre is köszönöm!
(#) Uviktor válasza Bigrobby hozzászólására (») Szept 17, 2020 /
 
Szia,
Sajnos én már csak az utódját ismerem,ami már nem Orvel gyártmány.
Ott egyszerű a tanítás,gyújtáson kell tápfeszültségre helyezni,nyomni a tanítandó távirányítókon (mindkettőn)bármelyik gombot és kész.
Azt nem ajánlanám,hogy az akkusarut gyújtáson tedd fel,nem szerencsés.
Látom nem okoz problémát a szétszedése,inkább a riasztó csatlakozóknál próbáld.
Amit ismerek ott a piros-fekete a gyújtás vezeték.
Egyébként 92-ben ez még nem sima fix kódos forrpontos(fólia vágós)kódolású?
Szia!
(#) Uviktor hozzászólása Szept 17, 2020 /
 
Ezeket találtam CS1-hez.
Kód felejtés nem tudom mennyire jellemző,de távirányító elemet terhelve mérd meg,tehát rámérsz az elemre,majd megnyomod valamelyik gombját és nézed mennyit esik a feszültség.Ha pl 6V tápfesznél 5V-ra lemegy,érdemes új elemmel próbálni.
Gyorsan beleolvastam,itt egy kicsit más,kikapcsolt állapotban 3x gyorsan gyújtás,működő távirányító 2.gomb megnyom,led villan,tanítandó 1.gomb megnyom 2x.
Következő: »»   41 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem