| Fórum témák 
 
 » Több friss téma | Fórum » Fordulatszámmérő kétütemű motorra 
				Hello! Elvileg bármelyik fordulatszámmérő kapcsolása megfelelő lenne számodra, mely nem közvetlen digitálisan mér. (Pld. egy Led-soros) De ahhoz, hogy valaki segíteni is tudjon, elsőként az alkalmazott műszer érzékenységét (esetleg működését) kell ismerni, hogy a műszerhez lehessen illeszteni egy meglévő rajzot. De legyen itt egy meglehetősen egyszerű megoldás a hálóról. 
				Sziasztok! Megépítettem ezt a fordulatszámmérőt, és a 7805ösön 1,8v jön le. Próbáltam 9v-ról, 12-ről, sehogysem jó. Valaki találkozott már ilyen jelenséggel? Mi lehet a hiba?						 
				Üdv! Nézd át jól van-e bekötve. Ha igen akkor lehet hogy kifogtál egy hibásat. De azért nézd át a kapcsolást, nincs e valahol rövidzár. 
				Közben szétszedtem, és újra összeraktam ezúttal próbanyákon. Mikor odaértem a diódákhoz, mondom "mintha ez nem így lett volna". Megnéztem a fényképet amit készítettem az előző verzióról, és fordítva voltak berakva   Valószínű ez volt a baj. Mindenesetre így már működik. És kössz a segítséget kisedison   
				Sziasztok! Yamaha Aeroxra szeretnék fordulatszám mérőt. Gyárilag nincs rajta. Vagy digitálisat szeretnék egy 7 szegmenses kijelzővel vagy kínából rendelt analóg mérőt. Tudnátok kapcsolási rajzokat vagy linket küldeni ami működhet? Honnan tudom a jelet levenni a mérő számára? A válaszokat előre is köszönöm. 
				Sziasztok! Simsonra szeretnék egy ILYET bekötni, de a leírásában ezt írja, hogy Idézet:Ezt nem igazán értem, hogy ez mit akar jelenteni, hogy csak 2 vagy 4 hengerrel működik. „This speedometer only work with 2 or 4 cylinders.” Az egyértelmű, hogy a 2 üteműre tervezett fordulatszámmérőt nem lehet rátenni egy 4 ütemű motorra mert ugyanakkora fordulaton fele annyiszor zár a megszakító és hibás fordulatot jelezne ki. Elírásra sem gyanakodnék mert 2 meg 4 ütemű motor létezik csak, és itt meg ugye azt írja, hogy cylinders és az meg hengert jelent. Külön kéne ezt bekötni hengerenként a trafóra, és vagy megszakítóra és azért írná azt, hogy 2 vagy 4 hengerre jó csak? A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2017 
				Sziasztok. Megépítettem a simson.hu-s 20 ledes fordulatszám mérőt. Működik szépen, egy tünet viszont zavar, alapjáraton az első led szépe  világít, a következő 3 viszont vibrál, erre láttam van megoldás. Kérdésem az lenne, hogy akkuról kapja a 12voltot, s tekercsről szeretném meghajtani. Ebben az esetben is kell a low drop, vagy elég ha kiveszem  68n-es kondit. Segítségeteket előre is köszönöm.						 
				Közben elkészültem vele, nem kevés kutatással és néhány kondi/ellenállás cserével szépen teszi a dolgát, világítótekercs hajtja, ugrálás és akadásmentes. Nappali láthatóságot 2,2k-helyett 1k-s ellenállásokkal javítottam.						 
				Sziasztok! Vettem fiam Simsonjára egy, két órából álló szettet. A fordulatszám mérő fordulatonként egy jelet kér. A motor még nem trafós változat. A jelet a megszakító róla vettem le, de alapjáraton is kb. 4000-et mutat. A jel pergésmentesítése nem megoldott. Lehet ez a hiba oka vagy máshol keresgéljek?						 
				Sziasztok! Szeretnék készíteni egy motor fordulat szám mérőt kétütemű nagy fordulatú motorhoz. A fordulati tartomány, KB 800-15.000. A pontosság érdekében a gyertyán lévő szikrát mérném üzem közben. Csak azt nem tudom, hogy ez milyen módon megvalósítható, van-e esetleg erre valami használható kapcsolási rajz?! Esetleg Pic I/O lábaival megvalósítható? Köszönöm a segítséget. Üdv Vaszkó 
				Szia! Biztosan megvalósítható PIC-kel, csak a bemenő jelet kell megfelelően lekezlni mielőtt a PIC megkapja. Valahol láttam, hogy LED-es stroboszkópot csinált valaki a gyújtás vizsgálathoz, az alapján el lehetne indulni.						 
				Köszi szépen a választ. Igazándiból nem stroboszkóposra gondoltam, mert például a láncfűrészem hajtóművét nem lehet lámpázni mivel burkolat alatt van. Autóknál más a helyzet, mert a váltó házon van egy ablakocska, ami eltávolítása után látható a lendkerék és azon a 0 pont jelölése, amit lápával szoktak villantani. Nekem inkább olyan lenne a jó, ami a percenkénti gyújtást (Szikrát) számolja folyamatosan üzemi állapotban. 
				Értettem mire gondolsz. Arra gondoltam, hogy a stroboszkóp bemenetén lévő jelformáló részt felhasználni. Nekem van valahol PIC-es fordulatszám mérőm úgy találtam én is valahol a kapcsolást, sima 2×16-os LCD-re írja ki a fordulatszámot, ha jól emlékszem 100.000-ig mér. Ennek a bemenete gyakorlatilag bármi lehet, még az is beállítható, hogy fordulatonként hány jel jön be.						 
				Szia! Én is csináltam PIC-es fordulatszámmérőt. Egyszerűen egy NPN tranzisztor van a bemeneten 5v1 zénerrel, előtét ellenállás és egy szál vezeték 5-6 menetben rá tekerve a gyújtókábelre. Tökéletesen működik. 
				Az szuper... Szerintem jó lenne. Megosztanád velem?! Köszi. 
				Szia! Az 5-6 tekerést ki lehet váltani valamivel??  (Nekem egy vezetékes csipesz lenne a megfelelő.) 
				Na az jó kérdés, nem próbáltam. Viszont nem megoldhatatlan a dolog, mert ugye a gyári stroboszkópok is így működnek.    
				Sziasztok!  Rendeltem egy kis fordulatszámmérőt a robogómra. Ilyen: https://www.aliexpress.com/i/32852543042.html Szeretném kipróbálni még felrakás előtt. Elvileg test, 12V és a trafótól kell neki jel a CDI-től, ha jól tudom. Hogy lehetne ezt kipróbálni? Kis pl. 6V-os egyenirányítatlan trafóval jelnforrásként esetleg vagy valami 555-ös kis okossággal? Köszi szépen!   
				Szia! A leírtak szerint csatlakoztasd és ha megszakítós akkor a trafó 1. pontjáról adjál neki a sárga-fekete csíkos szálra jelet és majd meglátod, hogy mit mutat, egyáltalán megjeleníti e az onnan jövő jelet.    
				Adsz neki tápot pl egy trafós tápról és az egyenirányító elötti részre kötöd a jelet. 50Hz-nél 3000f/min kell mutasson. De persze 555-tel vagy valamilyen mikrovezérlővel is könnyen megoldható.						 
				Sziasztok! Van egy ilyen fordulatszámmérőm, annyi a gond vele, hogy simsonra kellene de a kapcsoló ami rajta van az 3-4-6 hengeres motorra jó valahogy meg lehetne oldani, hogy jól mérjen a simón? Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2020 
				Azt tudjuk már, hogy mi az az 5 vezeték?						 
				Két piros plusz, két fekete mínusz, zöld jel be. Kipróbáltam így, működik csak kevesebbet mutat a valós fordulatnál. A gyújtótrafóra van kötve. 
				Ha egy diódát teszel a bemenet elé, akkor is működik?						 
				Azt kell vizsgálni hogy egy fordulatra hány gyújtóimpulzus jut. Simsonnál minden fordulatra jut egy. 4 ütemű négy hengeres motornál minden fél fordulatra jut egy, egy teljes fordulatra kettő. 4 ütemű háromhengeres motornál a forgattyú tengely csapok 120° ban helyezkednek el, két fordulatra három gyújtóimpulzus jut. 4 ütemű hathengeresnél pedig egy fordulatra három gyújtóimpulzus. Semelyik állásban sem fog pontosan mérni. Szét kell bontani az órát, és a műszeren megpróbálni felezni a feszültséget, és akkor a 4 hengeres állásban talán jó lesz. (az is lehet hogy van benne állítási lehetőség) Vagy valahogy kétszerezni kell a jelet ami a gyújtótrafóról jön. 
				Vagy megnézni mit kapcsol a kapcsoló. Azon az úton szerintem bármelyik motorhoz el lehet jutni. (hacsak nem processzoros, de azt nem gondolnám. )						 
				Meg kellene nézni milyen jelet vár a zöld vezetéken. Lehet hogy a lendkerékre ragasztott két egymással szemben elhelyezett fényvisszaverő matricával és reflexiós optóval meg lehet oldani hogy egy fordulat alatt két jelet kapjon. | Bejelentkezés Hirdetés | 









