Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Központi zár
 
Témaindító: Zolcsi80, idő: Márc 26, 2007
Lapozás: OK   22 / 25
(#) nyaki01 válasza Uviktor hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Üdv!
Ez nem a régi szerinti. Ha meglesed a rajzot, akkor egyértelműen testel. Mindenesetre arra következtetésre jutottam, hogy nem működik az időzítés, ezért szétszedem az ajtóban lévő vezérlőt, mert az a kulcsa mindennek IS. A fejleményekről beszámolok.
(#) nyaki01 válasza nyaki01 hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Na, sikerült megjavítani!
A korábban feltöltött, eddig általam jónak vélt rajz semmit sem ért, mert az egy gyárilag riasztóval és központizárral rendelkező Accenthez való, míg az enyémben csak gyári központizár van. Nincs külön relébox és vezérlőegység sem, csupán a vezetőoldali ajtóban van egy roppant puritán gyári központizár vezérlőelektronika, ami tulajdonképpen egy egyszerű JFET-es időzítő. A nyitás/zárás alkalmával egy mozgó tárcsa segédérintkező párja, egy testipulzust kapcsol az időzítő bemenetére, miközben a relé behúz és a panel egyik vezetősávjára kb. 2-3s ideig pozitív tápot kerül, míg a másikra állandóan test kapcsolódik. Két másik érintkezőpár állása határozza meg, hogy a kimenetre milyen polaritással menjen ki a fesz.
A problémát nem az áramkör hibája okozta, hanem a forgótárcsa rossz érintkezése. A tárcsát a burkolat szorította a vezetősávokhoz és az idő teltével a burkolat kissé deformálódott, miáltal az időzítést vezérlő érintkező, nem ért hozzá a vezetőpályához. Az érintkezőket egy kissé jobban kihajtva, most már tökéletesen működteti a motorokat.
(#) Inhouse válasza nyaki01 hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Általában a kp zár vezérlő elektronikák úgy vannak megoldva, hogy a statikus jelből (mikrokapcsoló) csinálnak impulzust. Ritka az a hiba, amikor kint marad a motoron a feszültség. Én eddig egyetlen egyszer találkoztam ilyennel. Persze ott halnak a motorok is.
(#) nyaki01 hozzászólása Jún 2, 2020 /
 
Maga a forgókapcsoló javítása max. fél óra volt, de mire odáig eljutottam... 12 órámat vette el ez a kis nyavajás. Ki kellett belezni a vezetőoldali komplett zárszerkezetet IS, majd mindent vissza mindkét oldalt.
(#) Inhouse válasza nyaki01 hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Ezek a megfizethetetlen munkák, csak magadnak éri meg. Ilyenkor talán érthető, hogy a hivatásos szerelő ezeket újra cseréli inkább. Mert nem kell még azt is szétszedni, illetve van rá esély, hogy nem lesz tökéletes a javítgatás.
(#) edyzol92 hozzászólása Jún 16, 2020 /
 
Sziasztok!

Utólagos központi zárat szereltem a kocsiba. Ha használom, akkor a sziréna hangjelzést ad... Ezzel csak az a probléma, hogy mikor hajnalban hazaérek mindenkit felébresztek, mert elfelejtem megnyomni a néma módot. Szeretném a sziréna helyett az indexe kötni, hogy ne legyen hangos, de legyen valami visszajelzés. A központi zár vezérlőjén erre van is egy kábel.

... és a probléma itt kezdődik, ugyanis nem értek hozzá. Úgy gondoltam a legegyszerűbbnek, hogy megkeresem a vészvillogó kapcsolójának kábeleit (gondolom, csak 2 van) és fázis ceruzával megnézem, hogy melyik kábel villog, arra kötöm rá azt az egy szem kábelt, ami a zár vezérlőjén van....

Ez így működőképes lehet?
Ha hülyeség, akkor ne kövezzetek meg. Az én elektronikai tudásom az kB. annyi, hogy az akkunak van +/- oldala...
(#) Inhouse válasza edyzol92 hozzászólására (») Jún 16, 2020 /
 
A fázisceruza nem lesz jó, az a 230V-os hálózati feszültséget jelzi a testeden keresztül. 12V-os izzós próbalámpa kell. A két oldali indexhez kell 2db didóda pl. az 1N400X sorozatból. A 2 dióda anódját összekötöd, ide megy szem kábeled a vezérlőtől. A diódák különálló katódjai a két oldali indexre.
A megfelelő pontok megtalálásához annyit, hogy a vészvillogónál ott kell legyen a két oldali szál (ha hagyományos megoldású), de akár a könnyebben hozzáférhető izzókra is kötheted. Pl. az oldalsó kis izzóra is akár. Régebben ez semmi gondot nem okozott.
(#) edyzol92 válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 16, 2020 /
 
A "csipeszes" fázisceruzám van, 6-24 V DC + van multiméterem, így ezzel nem lesz gond...
Nem emlékeztem, hogy írt volna diódát a manualban, ezért ránéztem...

2 db barna kábel van, nem egy... de itt a kapcsolási rajz, ti értetitek a csíziót...

A kapcsolási rajzból én azt vettem le, hogy a barna kábeleket rá kell kötni az indexre, majd az indexeket összekötve, testelésre kell kötni. (Bár mint már írtam nem értek az elektronikához.)

Szeretnék a vészkapcsolós megoldásnál maradni, mert így minden izzó világítana és ha már belevágok, nem szeretnék fél munkát végezni.

Ez mennyiben befolyásolja a bekötést? Így is kell a 2 db dióda?
(#) meslac válasza edyzol92 hozzászólására (») Jún 17, 2020 /
 
Az egyik barna kábelt rákötöd a bal oldali indexre, a másik barna kábelt pedig a jobb indexre és használatakor az összes index lámpád felvillanása jelzi, hogy bezártad vagy kinyitottad az autód.
(#) kzozo válasza edyzol92 hozzászólására (») Jún 17, 2020 /
 
A rajzon ott van a ket dióda. Azt nézd meg, hogy benne van-e a vezetékben (akár zsugorcsövezve), vagy neked kell beletenni...
(#) Inhouse válasza edyzol92 hozzászólására (») Jún 17, 2020 /
 
Ha ezt a fajta keresőlámpát hozzáérinted a fázishoz, és megfogod a csipeszt, megráz az áram. Ne hívd fázisceruzának!
Mivel 2 kivezetés van, és a rajz is mutatja, az egyik a bal, a másik a jobb oldal. Az indexeket nem kell testelni, az már megtörtént az autógyárban, anélkül nem működne. A lényeg, hogy ne a test felőli kivezetésekre kösd a barna vezetékeket.
Az azonos oldali index izzók párhuzamosan vannak kötve, mindegy melyikre kötsz, mind fog világítani.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2020
(#) Lezli46 hozzászólása Aug 1, 2020 /
 
Sziasztok!
Ford tranzit Connect 2005. 1.8Tdci ,egy db toloajtó és egy fölfelé nyiló hátsó ajtóval Központizár bezár egy két mp-re, de ezután rögtön visszanyit minden ajtó, igy elektromosan nem lehet bezárni az összes nyilászárókat!!!
Hátsó ajtóból hiányzik a teljes elektromos rész, a hengerzár rész is. Valamennyi ajtókapcsoló jól müködteti a belső vil. lámpákat kivéve a hátsóajtóról nem jó ,de nyilván a hiányzó zárszerkezet miatt, az ott logó vezetékeit áthidalva az is jó. Csak feltételezem hogy valamiért állandó nyitást érzékel a zárvezérlőmodul ., pl egy hibás zárszerkezet miatt ..,és ezért nyit vissza.
Igy Probáltam kideriteni vajon melyik zárszerkezet lehet rossz:Egyenként Lekötöttem valamelyik ajtóba menő teljes kábelköteget ., de nem kis meglepetésemre , bármelyik volt lekötve, beleszámitva az oldalajtót is, a központi igy is mindig visszanyitott!!!! A modulon mindkét +12V., +15., test megvan ., lett már probálva használt, de kiprobált zárvezérlő is, semmi változás.
Bármilyem megoldás aktuális volna.., pl csak kizárólag távvezről való müködtetés ., Most került a családhoz ., ezért aktuális volna a kérdés: Gyárilag az oldalsó ajtó kizárólag csak elektromosan nyitható-zárható??? hagyományosan kulcsal nem??? Azt olvastam eggyel késöbbi generációs F.Connect az igy müködik???

üdv és köszönöm a hozzászólásokat







Probléma: Kulcsal vagy távvezérlövel történő zárásnál egy- két mp - re lezár a központizár majd visszanyit, gyakorlatlilag elektromosan nem lehet lezárni az autot. A komplett hátsóajtózár, elektromos és mechanikus része teljesen hiányzik.



Ha az ajtóatvezetésnél próbának lecsavarom az ajtóba menő kábelköteget , akkor is visszanyit! Mindkét ajtóval kipróbáltam felváltva, es egyik próbánal a toloajtót is nyitvahagytam, ( egy van belöle).., mindig ugyanaz.



Belsö világitás minden helyröl Ok., kivéve a hátsó ajtót ahonnét a teljes źárszerkezet hiányzik. Fölfelényiló hátsó ajtó van.



Alternativaként megfelelne egy csak távadóról történő nyitás- zárás.., reteszfunkcio is böven elmaradhat!!



Gyári müködő távadó megvan ., de utánszerelt is belefér , bár ezzel probblemássab a távvezérlése a Connektnek....,



Konkrétan miket kellene lekötni a gyári modulról. Csak távvezes müködtetéshez??



Vlamelyik zármotor hibás lehet ??? és nyitott ajtóerzekelés miatt nyit vissza???



De ha leválasztók, teljesen egy ajtót akkor ezzel nincs kizárva mégsem pl a hiba visszajelzés okozta visszazárás??



Esetleg kábelköteg hibája lehet??? Átvezetéseket sértetlennek találtam...





Minden segitséget nagyon köszönök.., mert rengeteg küzdelem után is zéró az eredmény
(#) Uviktor válasza Lezli46 hozzászólására (») Aug 1, 2020 / 1
 
Üdv,
Fordnál az egyik hátsó ajtókapcsoló fordított logikával működik.
100%-ban nem tudom hogy a toló vagy a hátsó.
De ha a hátsó,akkor a zár hiánya nyitott állapotot jelezhet a vezérlő elektronikának és nem enged lezárni.
A belső világítás vezérlése egy idő után kizárja a körből a hibásnak vélt kapcsolót hogy ne világítson folyton,de attól még lehet nyitva.
Ha leveszed az akkut pár percre,újraindul az időzítés a vezérlő elektronikánál,és ha így nem alszik el a belső tér világítás hátul akkor ott a gond.
(#) Lezli46 válasza Uviktor hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Üdv

Végrehajtottam a nagy californiai belsö.vlilágitás tesztedet Ok- ésre.., utána elindultam az ominozus autónkban nem létező csomagtérzár csatlakozó irányában.., valószinüleg van a zárban , és külön is még egy ajtókapcsoló féle, legalább két vezetékröl is aktiv.., az egyiket fekete/ piros(?) állandóra testeltem, és ezzel megis szüntettem a blokkóló nyitott ajtó visszajelzést!!!! Minden funkció müködik !!!
Ha még valaki elárulná hogy a tolóajtó gyárilag is csak elektromosan müködik ezen a 2004 - s Tr.Connekt-en, vagy kellene hagyományosan kulcsal is nyitni tudni???

Abszolult kösz mégegyszer a gyors segitséget!!!
(#) Lezli46 válasza Uviktor hozzászólására (») Aug 2, 2020 /
 
Szia!

Ford Tr.Connekt 3 vezetékes zármotor mükődése.

Ha lehetne még egy kérésem a jobb kiokositásom érdekében:
A Ford 3 vezetékes központizár motor Zárás-Nyitás funkciójának leirása.., ha lehetne " bolondbiztos" kivitelben!

Köszi a válaszokat
(#) Lezli46 válasza Lezli46 hozzászólására (») Aug 2, 2020 /
 
Szia!

Bocsi de a lényeg , ami miatt a kérdés aktauálissá vált lemaradt.., mint visszajeleztem a k.zár állandó visszanyitását , utmutatód követve, sikerült megjavitanom!

Az oldalsó tolóajtóban van egy 3 vezetékes motor.., ennek müködésével vannak problémák, ezért szeretném tudni hogy lehet tesztelni ezt a motort. A tolóajtókapcsolóba 3 vezeték van bekötve a motorhoz, egy kontaktpár üresen van hagyva, a kapcsolók biztos jók.

Ford Tr.Connekt 3 vezetékes zármotor mükődése.
Kõszi a válaszokat






Köszi a válaszokat
(#) Uviktor válasza Lezli46 hozzászólására (») Aug 2, 2020 /
 
Szia,
Örülök ha segíthettem,de sajnos 100% biztos választ nem tudok a motor működéséről.
Ha jól emlékszem,az olyan Ford távkapcsolón,amin a záró lakat piktogram duplán van,minha "szellemképes" lenne,az a második záró gombnyomásra tud retesz zárást,és bekapcsolja a gyári riasztót ha van.
Csak sejtem hogy hasonló az Opel reteszes motor működéséhez.
Alapból mind -31-en van és kb 0.5 s-ig kap +vezérlést a nyit zár és retesz.
Jól emlékszem hogy ez már nem a régi "zümmögő" hangú motor ugye?
Mert az egy külön állatfaj,annak működéséről fogalmam sincs.
Legutóbb mikor ilyet javítottam,amivel most dolgozol,a zár mechanikája volt elkopva,azért nem működött jól.
További munkasikereket!
(#) Joe_001 válasza Lezli46 hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Szia!
A motor 12V DC motor (Mivel más fesz nincs a kocsiban) Ehhez két vezeték kell hogy működjön. Ha több vezeték van, akkor vezérlős a motor ami plusz 3 vezeték, egy mikrokapcsolóhoz megy, ez érzékeli az ajtó zárt - nyitott állapotát. A plusz 3 vezeték a mikrokapcsoló C, NO, NC pontjaira mennek. 3 vezeték esetében egy szükségtelen. Az ajtó elején két rugós érintkezőn van a meghajtás átvezetve. Tolóajtóban nem hiszem, hogy 5 vezetékes motor lenne, a vezérlőből 2 vezeték elég a működéshez.
(#) Lezli46 válasza Joe_001 hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Szia!

Oké.., de ez nem az a klasszikus Motor+ Mikrokapcsolós fölállás.., legalábbis nekem ugy tünik.., Valami nagyon halvány emlékem van---de semmire sem használható---egy régi Ford Skorpió 3 vezetékes k.zár motorról.., mintha arra hajazna..,valami furmányos " vezeték" fölcserélésekkel módón lehetett kiszerelt állapotban kapcsolgatni....,

Ezt a tolóajtót csak távvezzel vagy kulcsról valamelyik első, esetleg hátsó ajtóról lehet vezérelni---sőt jelenlegi ismereteim szerint mechanikusan egyáltalán nem lehet nyitni csak elektromosan.
(#) Babita hozzászólása Aug 8, 2020 /
 
Üdv.

A minap szereltem be egy távirányítós központi zárat az autómba,amivel a csomagtér felpattintását is szerettem volna megoldani.A rajz szerint a készülék,egy darab negatív inpulzust ad ki a megfelelelő gomb 3mp-ig tartó nyomásakor.
Asztalon multival mérve működött is,de beszerelve már sajnos nem.Elképzelhető,hogy ez nem relézett kimenet volt,és megöltem benne valamit? Kínai szett Ebay-es.Már többet használtam,mind hibátlan volt?Bár csomagtartót még nem akartam velük nyitni.
Köszönöm a választ.
(#) bbb válasza Babita hozzászólására (») Aug 9, 2020 /
 
Rajz, fotó, típus, információ nélkül minden elképzelhető és annak az ellenkezője is.
(#) Babita válasza bbb hozzászólására (») Aug 9, 2020 /
 
Valóban úgy nehéz lehet,csatolok képet hozzá.
Régebben belenéztem egybe,relé 3 db található benne.
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2020
(#) Uviktor válasza Babita hozzászólására (») Aug 9, 2020 /
 
Üdv,
A csomagtartó kimenet ezeknél általában tranzisztoros,ha 200mA-nél nagyobb áram folyt rajta,akkor a tranzisztor jó eséllyel kuka.
A 3 reléből 2 a zár vezérlés, egy az irányjelző.
Üdv!
(#) Babita válasza Uviktor hozzászólására (») Aug 9, 2020 /
 
Sajnos annál nagyobb áram folyt az biztos,de igazán oda írhatta volna a kínai mert akkor nem nyírom ki.Közben szétszedtem a modult,és úgy tűnik,hogy egyből egy ic lábában végződik belül ez a kimenet.
Köszi a választ.
(#) Babita válasza Babita hozzászólására (») Szept 14, 2020 / 1
 
Közben kicseréltem az érintett tranzisztor tömböt (ULN2003),valóban az volt megnyekkenve.Kapott most egy relét,és azóta hibátlanul működik.
(#) mkrisz123 hozzászólása Feb 15, 2021 /
 
Sziasztok
Központizár bekötésében kérném a segítségeteket.
Az autó egy Ford galaxy, meglévő (csak kulcsal) működő központi zárral.
A múlt héten úgy befagyott, hogy a kulcsot sem tudtam a zárba tolni, ezért kellene megcsinálni távirányítósra.
Az autón adott a bal első ajtónál a következő vezetékek.:

barna -
piros fehér csíkkal +
zöld sárga csíkkal------záró jel
zöld kék csíkkal--------nyitó jel

A távirányítós egység amivel össze kéne hozni.:
SMPV686 típus.

Ha valaki rá nézne nekem mit, hová kéne kötni azt meg köszönném.
(#) Inhouse válasza mkrisz123 hozzászólására (») Feb 15, 2021 /
 
Szia!

Ez így kevés info. Milyen a záró/nyitó jel? Hogyan tesztelted?
A SMPV686-ról rakj fel egy rendes leírást, ne csak egy ilyen részletet!
Mivel van az autódban vezetékes kp zár, csak egy motorok nélküli vezeték nélküli vezérlő kellett volna. Bezzeg, akiknek komplett kellene, ők meg a másikat veszik meg.
(#) mkrisz123 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 16, 2021 /
 
Szia. Ilyenem volt ithon. De menet közben vettem olyat is. Mert más is mondta, hogy ez nem lesz jó. Ha haza érek a melóból teszek fel pontos képet.
Üdv.
(#) mkrisz123 válasza mkrisz123 hozzászólására (») Feb 16, 2021 /
 
Itt a gyári rajz is. Meg találtam menet közben.
Meg a másik motor nélküli egység.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2021
(#) Gab_Bee hozzászólása Feb 16, 2021 /
 
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni.
Adott egy 2005-ös évjáratú gömbölyű Suzuki Swift 1.3 GLX személyautó.
A problémám a központi zár nyitásával, zárásával lenne. Egyszerűen teljesen véletlenszerűen nyit és zár a gombok nyomogatására. Pl 50ből 1x kinyitja vagy lezárja, függően az előző állapotától.

Amit én meg tudtam rajta nézni:
- Kábelszakadás az ajtó átvezető kábel kötegben nincs.
- Elemcsere a kulcsban.
- Pótkulcs is ugyan ezt csinálja
- A kis kicsi membrános gombokat kicseréltem, mert már a használat miatt széthullott. Ugyan olyanra cseréltem, teszt alapján szépen működik, zár lenyomáskor.

Esetlegesen a kocsiban lévő vevő készülékben lenne a hiba? Mivel ugye ha kinyitod az ajtó, akkor a központi zár kinyitja a többi ajtót is. Ezt már nem csinálja. Manuálisan az ajtóban lévő gombbal viszont szépen működnek a zárak (zár és nyit).

Elnézést, ha egy kicsit nem egyértelmű a leírásom.
Köszönöm.
Üdvözlettel,
Gábor
Következő: »»   22 / 25
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem