Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   149 / 149
(#) gruppenfamily válasza klenósanyi hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
Nagyon igényes munka gratulálok!!
Bármelyik gyári kompresszornál komolyabbak a kidolgozások!!
Látszik hogy nincs összecsapva.
(#) klenósanyi válasza gruppenfamily hozzászólására (») Szept 3, 2020 / 2
 
Köszönöm!
Van még benne néhány finomság, ami a képekről nem derül ki. A kompresszort "megskalpoltam" és a szívócsövet kivezettem /kék müa. cső/, így nem belülről szívja az olajködöt, így jóval kevesebb olajat visz magával a levegő. Azt a keveset amit elvisz, a függőlegesen álló 5/4"" -s csőből kialakított labirintus magában tartja. A cső tele van M6-s anyával. Lehetne bármi benne, de ez volt kéznél. A cső alja egy mágnesszelephez csatlakozik, amit a nyomáskapcsoló egy időzítőn keresztül vezérel. Minden bekapcsoláskor 1 másodpercig nyitva van, folyamatosan üríti a szmötyit.
Lehet egy picit túlzásba vittem, de minden adott volt, csak össze kellett rakni. Végül is ez egy hobbi.
(#) VIM válasza klenósanyi hozzászólására (») Szept 3, 2020 /
 
Profi kis gép lett, igényes kidolgozással. Ilyesmiket nem próbálnál meg beletenni a szívó oldalra az 5/4"-s csőbe? páramentesítő szilikagél vagy fém forgács dörzsike Ez utóbbiból van többféle alakú forgács.
(#) vision61 válasza VIM hozzászólására (») Szept 3, 2020 /
 
Szia!
A szilikagél csak addig páramentesít, amíg nem telítődik. Erre a célra szerintem alkalmatlan.
Használunk mi is tárolókban a fémek korrózióvédelme miatt, de elég gyakran kell kiszárítani (regenerálni) szárítókemencében, 150-160 fokon.
(#) VIM válasza vision61 hozzászólására (») Szept 3, 2020 /
 
Szia! Gondoltam tisztában van mindenki a felhasznál anyagok képességével, jelen esetben a páramentesítő anyag elhasználódását illetően és cseréli vagy kiszárítja azt ha szükséges. A fórumtárs száraz, olajmentes levegőt szeretne sűríteni, ezért kivezette és hatos anyával töltötte fel a szívó oldal bemenetét. Hát ezt akartam volna más ajánlattal jobb minőségűvé tenni ha akarja és talán könnyebb is lesz a gép egy marék anya nélkül. Kicsi a kompri de jót tesz neki a szívó oldal ilyen töltetű megoldása, legalábbis nálam bevált.
(#) tibibalogh520 válasza VIM hozzászólására (») Szept 3, 2020 /
 
A kimeneti olajleválasztót töltötte fel 6-os anyával.
(#) VIM válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Szept 3, 2020 /
 
Aha, már látom ha felnagyítom, az a szívó oldalon van és az fémforgács szűrő.
(#) klenósanyi válasza VIM hozzászólására (») Szept 4, 2020 /
 
Időközben a kollégák megválaszolták.
A szilika géllel az a bajom, hogy lusta lennék regenerálni.
(#) ftirius válasza klenósanyi hozzászólására (») Szept 4, 2020 /
 
Szia!
A nyomáskapcsoló melletti cső, ami kijön a kompresszorból, az az olajszintet hivatott jelezni?
Időnként után is kell tölteni, ha fogy?
(#) klenósanyi válasza ftirius hozzászólására (») Szept 4, 2020 / 1
 
Igen, az egy szintjelző. Néha kell önteni bele.
(#) ftirius válasza klenósanyi hozzászólására (») Szept 11, 2020 /
 
Mekkora nyomást tud előállítani?
(#) klenósanyi válasza ftirius hozzászólására (») Szept 12, 2020 / 1
 
Az én összeállításom 10 bar- ra van állítva. Egyszer kíváncsiságból egy új hűtőgép kompresszorra rátettem egy nyomásmérőt, hogy mit tud. 45-50 bart tudott, de már majd leugrott az asztalról. Elindítani max. kb. 12-15 bar körül lehetséges.
(#) ftirius válasza klenósanyi hozzászólására (») Szept 12, 2020 /
 
Ezt nem gondoltam volna!
(#) kocsora hozzászólása Okt 16, 2020 /
 
Urak!

A fórumot átolvastam, a kérdéseimre nem találtam választ.

Vettem egy TK200 kompresszort. Azt elfelejtette mondani az eladó, hogy darazsak költöztek a szívó oldalra. Jól telehordták sárral...
Szétbontottam, kipucoltam. A szívószelepekkel volt egy kis harc, de a rezsó segített. Úgy tűnik, hogy sikeres volt a műtét.
Kérdésem, hogy a szívószelepet kell-e rögzíteni. Gyárilag meg volt zömítve a széle négy helyen szelepenként. Esetleg menetrögzítő? Egyébként hajlamos kilazulni, ha csak simán lehúzom?

Másik kérdés az olajzással kapcsolatos. A gyári olajozószelep van a felső részen. Alul egy 1/2" nyílás van. Ha az alsót ledugózom egy réz 1/2" dugóval és a megfelelő? mennyiségű olajjal feltöltöm, akkor elvileg menni fog?

Köszönöm!
(#) VIM válasza kocsora hozzászólására (») Okt 16, 2020 /
 
Szervusz! A karteren a felső nyílást hagyd meg szellőzőnek (fontos), a másikat pedig úgy alakítsd ki, hogy ott ellenőrizni lehessen az olajszintet. Nekem így néz ki.
(#) kocsora válasza VIM hozzászólására (») Vas, 8:47 /
 
Köszönöm a képes segítséget.
A könyökre nem gondoltam, pedig így tényleg könnyen beállítható az olajszint a főtengely vonalába.

Esetleg a szelep rögzítésével kapcsolatban is van információd?

Kösz!
(#) VIM válasza kocsora hozzászólására (») Vas, 19:30 /
 
Azokra a rögzítésekre szükség van de nem ragasztással hanem azzal a menetrögzítési horonyba való bepontozással kell ezt csinálni. Bővebben: Link
(#) kocsora válasza VIM hozzászólására (») Vas, 21:51 /
 
Köszönöm!
Következő: »»   149 / 149
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem