Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   149 / 180
(#) gruppenfamily válasza klenósanyi hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
Nagyon igényes munka gratulálok!!
Bármelyik gyári kompresszornál komolyabbak a kidolgozások!!
Látszik hogy nincs összecsapva.
(#) klenósanyi válasza gruppenfamily hozzászólására (») Szept 3, 2020 / 2
 
Köszönöm!
Van még benne néhány finomság, ami a képekről nem derül ki. A kompresszort "megskalpoltam" és a szívócsövet kivezettem /kék müa. cső/, így nem belülről szívja az olajködöt, így jóval kevesebb olajat visz magával a levegő. Azt a keveset amit elvisz, a függőlegesen álló 5/4"" -s csőből kialakított labirintus magában tartja. A cső tele van M6-s anyával. Lehetne bármi benne, de ez volt kéznél. A cső alja egy mágnesszelephez csatlakozik, amit a nyomáskapcsoló egy időzítőn keresztül vezérel. Minden bekapcsoláskor 1 másodpercig nyitva van, folyamatosan üríti a szmötyit.
Lehet egy picit túlzásba vittem, de minden adott volt, csak össze kellett rakni. Végül is ez egy hobbi.
(#) VIM válasza klenósanyi hozzászólására (») Szept 3, 2020 /
 
Profi kis gép lett, igényes kidolgozással. Ilyesmiket nem próbálnál meg beletenni a szívó oldalra az 5/4"-s csőbe? páramentesítő szilikagél vagy fém forgács dörzsike Ez utóbbiból van többféle alakú forgács.
(#) vision61 válasza VIM hozzászólására (») Szept 3, 2020 /
 
Szia!
A szilikagél csak addig páramentesít, amíg nem telítődik. Erre a célra szerintem alkalmatlan.
Használunk mi is tárolókban a fémek korrózióvédelme miatt, de elég gyakran kell kiszárítani (regenerálni) szárítókemencében, 150-160 fokon.
(#) VIM válasza vision61 hozzászólására (») Szept 3, 2020 /
 
Szia! Gondoltam tisztában van mindenki a felhasznál anyagok képességével, jelen esetben a páramentesítő anyag elhasználódását illetően és cseréli vagy kiszárítja azt ha szükséges. A fórumtárs száraz, olajmentes levegőt szeretne sűríteni, ezért kivezette és hatos anyával töltötte fel a szívó oldal bemenetét. Hát ezt akartam volna más ajánlattal jobb minőségűvé tenni ha akarja és talán könnyebb is lesz a gép egy marék anya nélkül. Kicsi a kompri de jót tesz neki a szívó oldal ilyen töltetű megoldása, legalábbis nálam bevált.
(#) tibibalogh520 válasza VIM hozzászólására (») Szept 3, 2020 /
 
A kimeneti olajleválasztót töltötte fel 6-os anyával.
(#) VIM válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Szept 3, 2020 /
 
Aha, már látom ha felnagyítom, az a szívó oldalon van és az fémforgács szűrő.
(#) klenósanyi válasza VIM hozzászólására (») Szept 4, 2020 /
 
Időközben a kollégák megválaszolták.
A szilika géllel az a bajom, hogy lusta lennék regenerálni.
(#) ftirius válasza klenósanyi hozzászólására (») Szept 4, 2020 /
 
Szia!
A nyomáskapcsoló melletti cső, ami kijön a kompresszorból, az az olajszintet hivatott jelezni?
Időnként után is kell tölteni, ha fogy?
(#) klenósanyi válasza ftirius hozzászólására (») Szept 4, 2020 / 1
 
Igen, az egy szintjelző. Néha kell önteni bele.
(#) ftirius válasza klenósanyi hozzászólására (») Szept 11, 2020 /
 
Mekkora nyomást tud előállítani?
(#) klenósanyi válasza ftirius hozzászólására (») Szept 12, 2020 / 1
 
Az én összeállításom 10 bar- ra van állítva. Egyszer kíváncsiságból egy új hűtőgép kompresszorra rátettem egy nyomásmérőt, hogy mit tud. 45-50 bart tudott, de már majd leugrott az asztalról. Elindítani max. kb. 12-15 bar körül lehetséges.
(#) ftirius válasza klenósanyi hozzászólására (») Szept 12, 2020 /
 
Ezt nem gondoltam volna!
(#) kocsora hozzászólása Okt 16, 2020 /
 
Urak!

A fórumot átolvastam, a kérdéseimre nem találtam választ.

Vettem egy TK200 kompresszort. Azt elfelejtette mondani az eladó, hogy darazsak költöztek a szívó oldalra. Jól telehordták sárral...
Szétbontottam, kipucoltam. A szívószelepekkel volt egy kis harc, de a rezsó segített. Úgy tűnik, hogy sikeres volt a műtét.
Kérdésem, hogy a szívószelepet kell-e rögzíteni. Gyárilag meg volt zömítve a széle négy helyen szelepenként. Esetleg menetrögzítő? Egyébként hajlamos kilazulni, ha csak simán lehúzom?

Másik kérdés az olajzással kapcsolatos. A gyári olajozószelep van a felső részen. Alul egy 1/2" nyílás van. Ha az alsót ledugózom egy réz 1/2" dugóval és a megfelelő? mennyiségű olajjal feltöltöm, akkor elvileg menni fog?

Köszönöm!
(#) VIM válasza kocsora hozzászólására (») Okt 16, 2020 /
 
Szervusz! A karteren a felső nyílást hagyd meg szellőzőnek (fontos), a másikat pedig úgy alakítsd ki, hogy ott ellenőrizni lehessen az olajszintet. Nekem így néz ki.
(#) kocsora válasza VIM hozzászólására (») Okt 18, 2020 /
 
Köszönöm a képes segítséget.
A könyökre nem gondoltam, pedig így tényleg könnyen beállítható az olajszint a főtengely vonalába.

Esetleg a szelep rögzítésével kapcsolatban is van információd?

Kösz!
(#) VIM válasza kocsora hozzászólására (») Okt 18, 2020 /
 
Azokra a rögzítésekre szükség van de nem ragasztással hanem azzal a menetrögzítési horonyba való bepontozással kell ezt csinálni. Bővebben: Link
(#) kocsora válasza VIM hozzászólására (») Okt 18, 2020 /
 
Köszönöm!
(#) Humeszan hozzászólása Okt 26, 2020 /
 
Sziasztok! Van egy KGM gyártmányú kéthengeres kompresszorom. Szeretnék hozzá levegőszűrőt vásárolni, olyat, ami az m22x1,5 furatba belepasszol. Előre is köszönöm a segítségeteket.
(#) rollback hozzászólása Okt 28, 2020 /
 
Sziasztok ! Szeretnék tanácsot kérni. Kiszedtem a már nem használt hűtőnkből a kompresszort amit be is kötöttem úgy hogy pumpaként tudjam használni. A probléma az lenne hogy az a cső ahol a levegőt kifújja, ott olaj is jön vele együtt. Ezzel lehet valami kezdeni, van rá megoldás vagy hibás a kompresszor ?
(#) Gafly válasza rollback hozzászólására (») Okt 28, 2020 /
 
Ilyen. Ameddig bele nem "savanyodik/savasodik" és sziv/fúj, addig jó...
De tehetsz utána tartányt/tartályt, akkor nem fog annyi olaj kerülni a bicigli gumiba.
(#) kocsora hozzászólása Nov 16, 2020 / 1
 
Urak!

Lassan haladok a kompresszorommal, kezd összeállni. Tartály nyomás próbázva. Kompresszor összeépítve a motorral, rögzítve a tartályhoz.
Az elektromos része is lassan elkészül. A doboznak kell még egy keretet hegesztenem, amit balról fogok a tartályhoz hegeszteni.
Amivel még nem jutottam eredményre az a hűtő. Elsőnek egy pug 406 fűtőradiátor volt rajta, de sajnos eltört a csonkja mire összeraktam. Jelenleg azon gondolkodom, hogy egy kisebb személyautó vízhűtőt szerelek rá. Maruti, Suzuki 1.0, Golf3 1.3 hűtőkben gondolkodom. Mit gondoltok, elég lesz a gravitációs vízrendszer?

Ami még hátra van:
Kiegyenlítő tartály helyét meg kell találnom,
Olajtartályt rögzítenem kell,
Levegőrendszernél új visszacsapó szelep tehermentesítővel, azt kezelő nyomáskapcsolóval. Jelenleg egy 0,7mm-es furat látja el ezt a feladatot, amit egy 1/2"-os dugóba fúrtam. Azon is gondolkodtam, hogy a dugó helyére teszek egy meglévő mágnesszelepet. Azt kell megoldani, hogy a mágnesszelep feszültség alatt van nyitva, kell egy váltóérintkező. Amitől tartok, nem tudom mennyire viseli el a mágnesszelep a szinte folyamatos feszültséget. Ami mellette szól, van pár 1/2"-os mágnesszelepem, így nem kerül pénzbe és a nyomáskapcsoló is maradhat a jelenlegi. A folyamatos terhelés talán nem gond, mert a kompresszoron is lesz egy főkapcsoló és a műhelynek is van külön főkapcsolója, csak akkor lesz terhelés alatt, ha a kompresszor be van kapcsolva.

Vélemény? Köszönöm!
(#) VIM válasza kocsora hozzászólására (») Nov 16, 2020 / 1
 
Szia! Az a fekete tartály az minek? Ott kellene, hogy levegőzzön a karter, nem kell ebbe annyi olaj, vagy nem tudom, hogy mire gondoltál ez irányban. A visszacsapó szelepnek jobb lenne a függőleges helyzet, mert még abban a helyzetben is szét fog verődni (majd ha gondod lesz vele elmondom, hogy mit tegyél). A tehermentesítésre szükség van? Nem elég a motor teljesítménye a terhelt indításhoz? Ha teheted ne felfelé építkezz ha gépet építesz.
(#) vision61 válasza VIM hozzászólására (») Nov 16, 2020 /
 
Idézet:
„Ha teheted ne felfelé építkezz ha gépet építesz.”

Kivéve, ha toronydaru lesz.
Egyébként igazad van, mert igen labilis lesz mozgatáskor. A többi részéhez nem értek, bár én is most fejeztem be a kompresszor építésemet, egyszer talán le is tudom fotózni, ha rászánom magamat.
A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2020
(#) VIM válasza vision61 hozzászólására (») Nov 16, 2020 / 1
 
Az "ilyen" szó kimaradt belőle. Ezek a vízhűtéses gépek problémásabbak megépítés szempontjából, mint a léghűtésesek. Nagyobb odafigyelést igényelnek az alkatrészek összeválogatásánál. Ha valamit csak bonyolultan lehet megoldani az építés során azt valószínű nem is érdemes kivitelezni, mert csak a probléma lesz vele.
(#) yulo5310 válasza VIM hozzászólására (») Nov 16, 2020 /
 
A túlbonyolított dolgok még bonyolultabb problémát okoznak! Hobbi szinten nem szabad ilyen "mester" gépet építeni(nem hozza a belefektetett anyagot,melót! Én sohasem így építettem,hanem hiba esetén gyors fődarab csere,és ment a munka tovább!
(#) Tomi111 válasza kocsora hozzászólására (») Nov 16, 2020 /
 
Mennyit fog menni a kompresszor? Csak mert a garázsszomszédomnak van hasonló kéthengeres vízhűtéses, de nincs bekötve rajta a vízhűtés. Így használja, több mint tíz éve ismerem. Még az utánfutóját is lefújta vele és semmi baja. Nem megy ez órákat, mint eredeti helyén a teherautóban.
A mágnesszelep tekercsén általában szerepel a működési periódus százalékban. Ha 100%-ot látsz rajta, akkor folyamatosan meghúzva lehet.
(#) VIM válasza Tomi111 hozzászólására (») Nov 16, 2020 /
 
Hát ez nagyon igaz! Az enyém is hűtés nélkül ment avagy mégis volt hűtve egy álló ventilátorral de akkor folyamatosan festettek vele (oda adtam a szomszédnak, hogy tesztelje). Később építettem rá egy kis "szellő" ventilátort ami éppen lefújja róla a meleget de kisebb munkáknál nem is kapcsolom be rajta (pl. tűzűgép, légkulcs kerékcserénél). Majd ha festek akkor talán.
(#) blasz válasza kocsora hozzászólására (») Nov 17, 2020 /
 
Szia az a Jawa mustang is jól néz ki.Megidézi a fiatalkoromat....
(#) kocsora válasza VIM hozzászólására (») Nov 17, 2020 /
 
A fekete tartály azért van, mert így nem kritikus az olaj maximum szintje. Sokat küzdöttek vele itt a fórumon, hogy köpködte az olajat. Egyik fórumtársunk írta, hogy gyakorlatilag fél deci olajjal játszott sok ideig, mire meglett a pontos olajmennyiség, amit nem fújt ki.
Nincs a tartályban olaj. Azért gondoltam erre a megoldásra, mert ha köp is, az a tartályban marad és visszacsorog amikor megáll.

Picit valóban magas, de amint írtam is, a kiegyenlítő tartály csak oda van dobva ideiglenesen.
A visszacsapó is ideiglenes megoldás, ahogy a gebo cső is. Ez volt itthon...

Köszönöm az észrevételeket!
Következő: »»   149 / 180
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem