Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   148 / 149
(#) csavarkulcs válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 21, 2020 /
 
Köszönöm a válaszod
(#) Sanya3 hozzászólása Júl 21, 2020 /
 
Sziasztok kompresszor építésbe kezdtem már nem most szükségem lenne segítségre a képen látható csepel kompresszorok mennyit foroghatnak? Az egyhengeresnek mi lehet a márkája, típusa? És ennek menyi az ideális fordulata? Köszönöm ha valaki tudna segíteni.bocs rossz képet tettem fel
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2020
(#) Faazeek07 hozzászólása Aug 16, 2020 /
 
Sziasztok!

Van egy csonka tk 200 as sűrítő fejem amiben cseréltem szívó és nyomó szelepeket. Azóta érdekes hangot ad, olyan mintha csak 1 oldql működne. Szelepek a helyén vannak.

Videóztam a problémát:

https://youtu.be/NOcaBcD1ceM

Amit észre vettem, hogy hamarabb feltermeli a tartályt, de viszont a légszállítása mintha rosszabb lenne..

Működés közben:

https://youtu.be/I_lE2IyQwIE

Minden segítő választ előre is köszönöm!
(#) VIM válasza Faazeek07 hozzászólására (») Aug 16, 2020 /
 
Szia!
Idézet:
„Amit észre vettem, hogy hamarabb feltermeli a tartályt, de viszont a légszállítása mintha rosszabb lenne..”
Ezt nem értem. Jobb lett de mégsem jó?
(#) Faazeek07 válasza VIM hozzászólására (») Aug 16, 2020 /
 
Szia!

Bővebben,

Régi szelepekkel kellett egy jó néhány perc mire feltermelte a tartályt, viszont festésnél nem csökkent le annyira a tartály nyomás mint az új szelepekkel.

Kicsit hülyén hangzik de ez az észrevétel
(#) VIM válasza Faazeek07 hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Hogy függ össze a kompresszor fejszelepe a tartályból felhasznált levegő mennyiségével? Sehogy. Amit a kompresszor beletermel a tartályba a visszacsapó szelepen keresztül annak ott kel maradnia a visszacsapó szelep zárása miatt. Ha tehermentesítő cső is van bekötve és a visszacsapó nem zár jól akkor a kompresszor fejszelepei felé és a tehermentesítő, lefújó ág felé is ereszteni fogja a tartály nyomását.
Vagy nagyobb fúvóka nyílású szórópisztolyt vettél? Amit megfigyeltem a videókon az az volt, hogy elég könnyedén forgattad a kéthengerest, legalábbis úgy tűnt. Az enyémet alig tudom átfordítani kézzel. Bővebben: Link
(#) Faazeek07 hozzászólása Aug 17, 2020 /
 
Ezért is írtam hogy hülyén hangzik az egész de ez a tapasztalat.. ( pisztoly ugyan az mint eddig )

A lényeg, hogy a hang alapján ( a sípoló szerű hang ) szerintem valami nem okés..

Elképzelhető hogy valamelyik szelep nem zár rendesen?

Közben sikerült szereznem egy másik Rába tk-200 sűrítőt, szépen lassan felujítgatom.
A draspóval e-mail formájában még múlt héten felvettem a kapcsolatot de azóta még semmi.. Esetleg tud hozzájuk valaki kontaktot? Esetleg egy telefonszám ahol érdeklődni lehet új alkatrészekkel kapcsolatban?

Ui: Szép a kompresszorod!
(#) VIM válasza Faazeek07 hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Köszönöm. Jó lenne ha mutatnál egy-két képet a kompresszorról és talán kiderülne a probléma. Ha feltermeli a levegőt a tartályba, az nem veszti a levegőt sehol? Az a fontos, hogy a visszacsapó az jól zárjon, ne engedjen a kompri felé. Lehet, hogy most az új szelepekkel a nagyobb végnyomások okozhattak valami károsodást a visszacsapó szelepben és az visszafelé engedi a levegőt a fejszelepek felé.
A sípoló hang az a szívó szelepnek a hangja lehet, mert az olyan szörcsögő hangot hallat olyan lassú forgatás alkalmával.
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2020
(#) VIM válasza Faazeek07 hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Azt ellenőrizd még le, hogy a hengerfejnél nem e ereszt valahol a tömítés (menet közben). Ha jól szerelted be a szelepeket és rögzítetted azokat a kihajtódás ellen akkor jónak kell lennie. A hangja az nem sokat árult el arról, hogy hibás lenne.
(#) Dióda válasza Faazeek07 hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Nem akarlak elkeseríteni de ha olyan könnyen tekered a tengelyét akkor ott más gond lessz.
Most hülyén fog hangzani de kezd előlről.
Vedd le a hengerfejet és nézd meg a dugattyúkat és a gyűrűket.
Majd hengerfej tömítés és utánna a hengerfej.
Remélhetőleg a szívó és nyomó szelepek jól vannak benne.
Ha mindent jól csinálsz akkor a kompresszornak hirtelen átfordításkor huppogó hangja lessz.
Ez a nyüszítő hang attól van hogy a szívószelepet a henger nem tudja rendesen megnyitni.
(#) dB_Thunder válasza Dióda hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Ha nincs feltöltve a tartály akkor könnyű tekerni!

Tennék egy lufit a nyomóágra és figyelném, hogy fél fordulatonként mennyit hízik!
Abból talán lehetne következtetni az aránytalan szállításra.
(#) VIM válasza dB_Thunder hozzászólására (») Aug 18, 2020 /
 
Ha könnyű tekerni akkor kopottak a gyűrűk.
(#) dB_Thunder válasza VIM hozzászólására (») Aug 18, 2020 /
 
Idézet:
„Ha könnyű tekerni”


Ez milyen műszaki megfogalmazás már?!?
Mi az hogy könnyű?? Nm-ben esetleg, hogy másnak is megfogható legyen!!
A gyűrűk azért akkorát nem fognak, hogy egy ékszíjtárcsánál fogva ne lehessen tekerni!
Gyűrűkopást egyszerűen a gyűrűhézag nagyságával lehet ellenőrizni!

Beleültetitek szegény kollégába az ideget, teljesen szubjektív véleményetekkel!

Szinte semmit nem tudunk a "felújításról", így bármilyen állapotban lehet a sűrítő.
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2020
(#) ati790731 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Aug 18, 2020 /
 
Szerintem, ha az állapotát akarja megállapítani, bárki egy kompresszornak, akkor a legegyszerűbb levenni róla a hengerfejet és járatni kb fél órát!
Ha nem kezdi hordani az olajat felfelé, akkor valószínűleg jó!
A lufis módszer jó megoldás a szelepek hibáinak a felderítésére, de forgatáskor hallik, hogy egyformán dolgozik -e mindkét oldal.
(#) VIM válasza dB_Thunder hozzászólására (») Aug 18, 2020 /
 
Nézd meg a videóját amit feltett róla a kérdező és mindjárt meglátod, hogy azt elég könnyedén tudja forgatni. Nekem is kéthengeresem van de azt Te meg nem forgatod úgy ahogy a videón látható és remekül működik. Talán az egyhengeres kompresszort lehet olyan könnyen forgatni kézzel. Az pedig, hogy hány Nm erő kell hozzá? Hmm, majd csinálok egy rugós erőmérőt is, hogy ilyesmiről is értékeket tudjak közölni de szerintem felesleges. Nem értem, hogy melyik mondatommal hozhattam idegbe a kérdezőt, azt sem, hogy miért aggódsz?
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2020
(#) witi válasza Faazeek07 hozzászólására (») Aug 18, 2020 /
 
Hali!
Valamelyik szelep nem zár rendesen.Nem lehet hogy valamelyik szeleptányért fordítva tetted vissza?? Szedd le a hengerfejet, fordítsd fejre és a szelepeket töltsd fel gázolajjal. amelyik nem tartja meg , az a rossz... . Ha megvan, szelep ki, jöhet az 1000-s csiszolópapír,az üveglap és sok türelem...
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2020
(#) witi válasza witi hozzászólására (») Aug 18, 2020 /
 
Lemaradt:
Elméletileg a "fényesebb" oldal a megy a szelepülésre .Ha csiszolni kell akkor nem csak a tányért, a szelepülést is
(#) dB_Thunder válasza VIM hozzászólására (») Aug 19, 2020 / 1
 
Megnéztem a videót többször is, alig látszik hogy tekeri.
Mivel a kérdés sem arra vonatkozott, hogy miért tudja úgy tekerni ahogy, nem foglalkoztam vele.

Jobban érdekelt egy olyan bontás nélküli vizsgálat kitalálása, ami a szerző konkrét kérdésére vonatkozik (1 henger termel)

Minden hibára van jól bevált, megfogható, számszerű jellemző, és mérési metódus.
Kopásra: gyűrűhézag, és furatmérés.
Minden más saccográf, és szubjektív blabla...

Furatmikróm nekem sincs, de képes vagyok munka után beugrani egy hengerfúrós szakihoz, mindjárt meg is tudja az ember mennyire van oda, és mennyibe kerül a javítás.
Ha már szétszedi az ember, célszerű megejteni ezeket a méréseket, hogy ne csak önámítás legyen elújítás!
Persze dönthet úgy, hogy összerakja ahogy van!

mondtam már forgattam már át pár motort, kompresszort, ha nincs komprimálás, akkor azért nem feszül bele az ember!
(#) VIM válasza dB_Thunder hozzászólására (») Aug 20, 2020 /
 
Igazad van. Én csak egy hobbista vagyok ezen és sok más téren és amit próbálok leírni konyha nyelven (nem mellőzve a szakmaiságot sem) a kérdezőnek, talán érteni fogja, hogy mit kell csinálni. Ha valamit rosszul fogalmaztam és/vagy hibásan, lesz egy hozzáértő szakember vagy egy sokat látott, tapasztaltabb fórumozó aki helyreteszi a dolgokat. Vannak itt csendes profik, mint pl. "witi" és rajta tartja a szemét az általa is kedvelt dolgokon és megírja a megoldást.
Amikor már motorszerelési szintre kell menni ezen a téren, ott már felvetődik a felszereltség, szerszámozottság kérdése és hogy mind ez megéri e majd a felújítási fáradtságot a számok ismeretében.
Amit most nemrég építettem kompresszort azt felújítottként vettem kilóra. Ezt úgy értsd, hogy az ócskavas telepen éppen jókor voltam jó helyen. A gazdája nem behajította a roncs kupacba, hanem letette a betonra mire én odaértem és azt mondta kérdezés nélkül, hogy -hátha jó lesz még ez valakinek, fel van újítva. Nem akartam én kompresszort építeni, mert még sok minden hiányzott volna hozzá de időközben megtaláltak a hozzávalók amiket még kipótoltam a használathoz nélkülözhetetlen kiegészítőkkel és kész. Még mindig csinosítgatom de már ütőképes kipróbált darab lett belőle Sk. Tele van improvizációval, hogy mit hová és az mekkora legyen. Nem építgetek én napi szinten gépeket de ha igen akkor próbálok odafigyelni a részletekre mint, használhatóság, szerelhetőség, formaiság (dizájn) stb.
Ahogy most is próbálom forgatni (a tehermentesítőn nyitott a csőszakasz) még mindig nehézkes a forgatása ha csak az ujjaim végével támaszkodva a szíjtárcsára fordítanám.
(#) gruppenfamily válasza VIM hozzászólására (») Aug 22, 2020 /
 
Helló VIM Sikerült beállítani a kompresszort azt hittem nehezebb lesz. kb fél órát vett igénybe . 6 bárnál megáll 2,5-nél indul vagy 3-nál arra nem emlékszem.A hűtést is teszteltem csináltam marhaságot is. Az a 12 voltos motor nem bírta olyan gyorsan forgatni a vizet, felraktam egy 220 voltos orosz mosógépszivattyút na az megtekerte csak akkor meg a hűtő lett kicsi mert már a kiegyenlítőtartályba meleg lett a víz.Kicseréltem a hűtőt is egy nagyra úgy néz ki mint a régi radiátor amit regiszternek hívnak. Még az olajköpködéssel vagyok meglőve de rátettem egy Lada kuplung munkahenger tartályt tettem rá van rajta lyuk a kupakon meg az oldalán + 1 csőbekötés itt tud levegőzni remélem jó lesz még nem próbáltam. A marhaság amit csináltam hogy a nyomáskapcsolóra rákötöttem egy 220 voltos konnektort és abba akkor van áram ha indul a kompresszor csak én azt nem tudtam hogy ott 380 volt van mert akkor az ötödik vezetéket is be kell kötni nullának nem tudtam. Na mindegy jól megtekerte az orosz mosógépszivattyút egy perc se telt el úgy el kezdett füstölni mit a felrobbant Cselendzser.Aztán a villanyszerelő mondta hogy mért na de nem égett le a motor ha ez egy kínai motor lett volna annak kapufa lett volna. De ez még jól működik most is hát ugye Made in USSR. Még motorvédőt akarok rá adíg nem akarom használni mert félek hogy ez a 380-as motoromnak is kapufa. Aranyáron mérik a motorvédőt így jön Kínából egy. Jelenleg itt tartok.
(#) VIM válasza gruppenfamily hozzászólására (») Aug 22, 2020 /
 
Helló! Hát ugye erről a részéről nem beszéltünk, gondoltam meg tudod oldani. Közben nekem is rá lett építve egy ventilátor, hogy jobb és állandósult legyen a hűtése a hengereknek. Ezt egy 220 voltos motorral oldottam meg ami fel is volt szerelve lapátkerékkel csak az fordítva keverte a levegőt, szívta az adott irányból. Ez nem okozott gondot, mert aluból volt az anyaga, így azt kiegyengettem és átfordítottam az ellenkező iránynak megfelelően a lehető legnagyobb "csűréssel", hogy a hűtés megfelelő legyen. A motorja külön kapja a táplálást egy földelt dugvillás három eres kábelen keresztül aminek a hossza megegyezik a hajtómotor kábel hosszával. Így ha a nyomáskapcsoló lekapcsolja a motort és a ventilátor be van dugva, az tovább fogja hűteni a hengereket, nem kapcsolódik ki a nyomáskapcsolóval lekapcsolt áramkör által. A motor védelmét nekem egy háromfázisú mágneskapcsolóba sorba kötött háromfázisú hőkioldó végzi aminek a vezérlő szála is sorba van kötve a 380 voltos behúzó tekercsel. A hőkioldó az nálam ilyen típusú, ennek lehet állítani a motoráram értékeit és érzékennyé is lehet tenni ha éppen szükséges de a kompresszor rezgéseit az már észreveszi. Hány amper a motor üzemi árama?
A hűtőbe ne vizet hanem fagyállót tegyél Bővebben: Link. Ez hosszú időn keresztül jó hűtést fog biztosítani, felforralni pedig elég nehéz, mert kb. 135 fok körül van a forráspontja.
Az enyém mostanra így néz ki: Bővebben: Link
(#) dB_Thunder válasza gruppenfamily hozzászólására (») Aug 22, 2020 /
 
Ne vegyél kínai szart, mert csak szívni fogsz!
Mond azt áramot, és most akciósan adok neked egyet! posta+500Ft-ért
(#) gruppenfamily válasza dB_Thunder hozzászólására (») Aug 24, 2020 /
 
Az a helyzet hogy már megrendeltem. Nem gondoltam hogy bárkinek van ilyen.
(#) gruppenfamily válasza VIM hozzászólására (») Aug 24, 2020 /
 
A villanyszerelő ismerősöm rámért mikor indul a motor 15 ampert felmarkol aztán ez állandósul 11 ampera azt mondta hogy a 16 elég hozzá. úgy terveztem én is hogy fagyálló lesz benne csak annyiszor lengettem a vizet meg pacsáltam hogy úszott a műhely. Folyamatos módosítások stb. Erre meg drága lett volna a fagyálló remélem most jó leesz. Ventilátoros hűtésem nincsen csak vízforgató szivattyú. Elég nagy az a hűtő meg kompresszoron volt az is remélem beválik.
Hasonlót rendeletem. https://jovalolcsobb.hu/Hokioldo-motorvedo-kapcsolo-segederintkezokkel-25 Itt a linkje. Egy ilyen hasonló kompresszorom ami nekem is van, van nekem is a padláson csak az vizes ha jól tudom Csepelé nekem azt mondták. Meg még Zilé van 2 db. Jó nagyon a kompresszorod!!!
(#) dB_Thunder válasza gruppenfamily hozzászólására (») Aug 26, 2020 /
 
Ez nem motorvédő kapcsoló! Csak hőkioldó! Félrevezető az oldal...
Ez azt jeleni, hogy a motor áramkörét EZ nem fogja megszakítani, csak egy kontaktust ad amikor kioldott! A motor áramát egy mágneskapcsoló hivatott megszakítani, ennek segítségével.
Ha neked most nincs mágneskapcsoló az motor áramkörébe, akkor vagy beépítesz még azt is, vagy ezt helyet szerzel egy "valódi" motorvédőKAPCSOLÓT!!

Ez pl egy valódi motorvédő kapcsoló:
https://jovalolcsobb.hu/Hokioldo-motorvedo-kapcsolo-00-40A-Moeller-PKZM0-4
(#) gruppenfamily válasza dB_Thunder hozzászólására (») Aug 26, 2020 /
 
Nem tudom megmondom csak hasonlít rá ami képet küldtem nekem a villanyszerelő haverom rendelte le nekem. Nem valószínűsítem hogy topa hozzá.Én inkább ebbe a villanyszerelésbe.
(#) VIM válasza gruppenfamily hozzászólására (») Aug 26, 2020 /
 
Köszönöm a dicséretet. Úgy voltam vele, hogy ha már egyszer így összejöttek hozzá az alkotó elemek akkor megpróbálom kihozni belőle a legjobbat. Csak a szakavatottak ismerik fel, hogy mi honnan való de remélem így festett formában már nem olyan árulkodó a beépített helyén.
Neked valóban csak egy motorvédő kapcsoló kellene ami a főkapcsoló szerepét is betöltené, mert a kikapcsolást ill. a bekapcsolást (visszakapcsolást) a nyomáskapcsoló elvégzi. Nekem azért kellet bonyolítani, mert a nyomáskapcsolóm egy fázisú és azzal csak közvetve tudok kapcsolni három fázist.
(#) klenósanyi hozzászólása Aug 31, 2020 / 2
 
Néhány éve építettem egy kis kompresszort azzal a céllal, hogy ha csak néhány szusszantásra van szükség, ne kelljen a nagyot beindítani. Jó hasznát veszem menetfúráskor, maráskor, ha tényleg nincs szükség sok levegőre. halkan elduruzsol a műhely sarkában.
Gondolatébresztőnek felteszek néhány képet:
(#) klenósanyi hozzászólása Aug 31, 2020 / 1
 
még kettő:
Következő: »»   148 / 149
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem