Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Padlófűtés vezérlés
 
Témaindító: Hegede, idő: Dec 8, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   83 / 104
(#) farkas16 válasza VIM hozzászólására (») Jan 15, 2020 /
 
Köszönöm szépen
Az van hogy elvégeztem a beállításokat és a szivattyú mód amikor betekertem 2.2 re utana nullás módba volt majd most be tekertem kettesre....
Most így tárolás után újra Ha bemegyek a szivattyú módba most már kettes módot ír ki.
Érdekes
Köszönöm a doksit
(#) VIM válasza farkas16 hozzászólására (») Jan 15, 2020 /
 
Gondolod, hogy ettől elmúlik a zaj? Az biztos, hogy aki tekergette annak idején a beállításokat nem jegyezte le és ragasztotta a készülék oldalára, hogy tudva legyen ez a szivattyúmód más szára is.
(#) farkas16 válasza VIM hozzászólására (») Jan 15, 2020 /
 
Szia
A probléma az hogy közel van a hálószobához és amikor megy az után keringet és folyamatosan megy a szivattyú kikapcsolt gázkazánnal is és lehet hogy más nem de engem meg zavart....
Oke elerte a termosztát a 22 fokot s mar orak ota nem kapcsolt a kazán... De a szivattyú meg keringet... Es hallom...
De te mit mondasz? Mi volt az a 0as ertek?
Valamit esetleg meg javasolsz hogy itt beallitsak?
Köszönöm szépen
(#) VIM válasza farkas16 hozzászólására (») Jan 16, 2020 /
 
Nem tudom, hogy milyen lehet az a zaj ami a kazántól eredve zavaró lenne vagy szokatlan de nálam annyi hallatszik a szivattyú hangból mint amikor nyitott csapnál engedik a vizet és áramlik a csőben a folyadék de az is nagyon halkan. Hangosabb a fúvókák hangja mint a szivattyúé amikor megy a fűtés.
A nulla érték az érdekes de akkor valószínű, hogy nem volt megadva gyárilag ez az érték, a beüzemelőre vagy felhasználóra bízták a határozott beállítást lehet, hogy "általánosat" jelent. Nem tudom. Talán egy szakember tudná rá a választ.
(#) farkas16 válasza VIM hozzászólására (») Jan 16, 2020 /
 
Szia
Van olyan önteszt ennek a kazánnak ami mindent letesztel, hogy megfelelően működik-e?
Mert nekem továbbra sem állítja le a szivattyút a kazán 3 perc után.
A TR200 as eléri a beállított hőfokot de utána is teker ez a szivattyú .... hmmmm
Szóval van ilyesmi ?
Köszönöm
(#) VIM válasza farkas16 hozzászólására (») Jan 16, 2020 /
 
Nem tudok róla. Beüzemeléskor be kell állítani az értékeket ha a gyári vagy alap értékek nem megfelelőek. Nekem már így megy 18 éve de nekem nincs ilyen zajpanaszom vagyis ami volt azt megoldottam. Szerintem ha a hozzávaló termosztáttal van összeköttetésben akkor nincs is szükség erre a szivattyú kapcsolási mód beállításra, mert a termosztát veszi át az irányítást úgy mint az időjárás függő szabályzó egység csatlakoztatásakor.
(#) farkas16 válasza VIM hozzászólására (») Jan 16, 2020 /
 
Szia .... Igen
Sajnos vettem a házat és igy adták.
Kérdés: Hogyan kell egy normál NC s termosztátot bekötni?
1,2,4,7,8,9 van a kazánon és a 8,9 össze van kötve. A Tr200 pedig az 1,2,4 be van kötve.
Köszi
(#) VIM válasza farkas16 hozzászólására (») Jan 16, 2020 /
 
Én a helyedben nem tenném mert bukod a folyamatos lángmodulációt és csak ki-be fog kapcsolgatni a kazán. De ha ragaszkodsz hozzá akkor az Ls Lr (a hálózati bekötés mellett) áthidalást ki kell venni és annak a helyére a ki-be kapcsolós termosztátot bekötöd. Régen szerettem volna egy olyan termosztátot mint a Tied, mert nekem a 100-as van ami csak napi programot tud de akkoriban nem lehetett kapni, mostanra pedig okafogyottá vált egy heti program. A doksi 14. ábrája
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2020
(#) farkas16 válasza VIM hozzászólására (») Jan 16, 2020 /
 
Na úgy néz ki Megtaláltam a hiba okát Vagy legalábbis egy anomáliát a termosztát ban.
Amikor betekert egy hőfokot például 22 fokot majd megnézed a menüjében hogy digitálisan mennyit tekertel be egyértelműen látszik hogy ugrál összevissza 21 es 23 fok között és ahogy mozgatod a tekerő ugrál az érték. A tr200 benne lévő potenciométer tűnik kontakthibás nak.
A kazán Biztos jól működik mert Például amikor 22 fok van a lakásba és le tekerem tizenkilencre akkor kikapcsol a kazán És tényleg a szivattyú egy két három perc múlva hallani hogy lekapcsol az is teljesen így úgy gondolom hogy valami a termosztát környékén nem jó nagy valószínűséggel a potencióméter rosszalkodik...
Szoval most ilyen palya van.... De a szivattyú biztosan hangosnak tűnik.... Lehet a porcelan csapagyazas lett off.
(#) VIM válasza farkas16 hozzászólására (») Jan 17, 2020 /
 
Akkor az én TR100 termosztátom az jó, mert ilyen problémám az nincs vele, hogy ugrálna az érték. A csapágy hangra nem tudok mit mondani, mert az én fűtési rendszeremben tiszta a víz, olyan most is mint amikor beletöltöttem ezelőtt 18 évvel. Nincs ami koptassa a szivattyú tengelyét a vízen kívül. Nem nézted még meg azokat a helyeket amiket mondtam, hogy zaj források lehetnek?
(#) farkas16 válasza VIM hozzászólására (») Jan 19, 2020 /
 
Szia
Az van hogy bekötöttem egy q7 es termosztátot és ezzel elértem azt hogy amikro nem kell fütés nem megy a szivattyú sem. 22,2 foknál kikapcsolja a termosztás és 21,8 nál ujra bekapcsolja.
De a szivattyú akkor is hangos. Ezt elmondani nem tudom olyan... konkrétan... búg
azt amit küldtél megnéztem ls nekem ott nem nem ér hozzá a testhez.
Van egy másik szivattyúm de ilyenkor nem igazán szedném ki a szivattyút fűtés időben....
A TR200 al a szíbályzás tényleg teljesen más. Azzal hogy nem engedi " túllendűlni " a főfokot jooo de ennek eredménye képpen sokkal tovább üzmeel a kazán... legalább is nálam
(#) VIM válasza farkas16 hozzászólására (») Jan 19, 2020 /
 
Kettő helyen ér hozzá a szivattyú csöve és jobban a perforált lemez alsó befelé hajlított oldala ér hozzá a csőhöz. A morgó hang az szinte biztos, hogy burkolati eredetű.
(#) poli27 hozzászólása Jan 25, 2020 /
 
Adott ez a 10 éve ideiglenesen megcsinált, azóta se hozzányúlt 2 zónás fűtéskör. Az alsó képen látható keverő kört csinálnám meg,fordítva összeépítve, tehát a jobb oldalon lenne a szivattyú. és a 3. képen lévő séma szerint, ami az ariston tervezői segédletből van. A kazánba benne van a 2 zónás modul kezdetektől, és 2 termosztát is, az átalakítás amiatt kell, mert belefűt a padlóba a radiátoros kör nagyon. Tehát lenne 2db zónaszelep is a két zónához. A kérdésem az, hidrováltót tennétek e be a körbe, mert egy vizes ismerősöm azt javasolta tegyek be, és akkor nem kell 2 utas szelep, hanem elég 1 utas is. Ha igen azt hova a bánatba tegyem, mert itt nem sok a hely ahol a padlófűtés van.A 4. képen a kazán látható, mellé elférne a hidrováltó, esetleg oda lenne célszerű felrakni?
(#) poli27 válasza poli27 hozzászólására (») Jan 25, 2020 /
 
Amúgy jól gondolom ha hidrováltot teszek be, és még 1 szivattyút a radiátoros körnek, akkor nem kell a zónaszelep?
(#) VIM válasza poli27 hozzászólására (») Jan 25, 2020 /
 
Szia! Nem látszik a képen az ESBE szelep értéke. Azzal lehetne a padlókörbe menő hőmérsékletet beállítani. A padlóköri osztó-gyűjtőhöz menő csövek elég kis keresztmetszetűek ezzel az ötrétegű csővel szerelt toldatokkal együtt.
(#) poli27 hozzászólása Jan 25, 2020 /
 
Hali

Ez az esbe szelep már akkor is kicsi volt amikor bertaktam, ez nem padlófűtéshez való, hanem melegvíz szabályzáshoz, kicsi a kv értéke. 20 as a cső ami a kazántól jön, és 16 os a padlófűtéscső. MIndenképp kicserélem a képen láthatóra a szabályzást, de nem tudom eldönteni hogy hidrováltót tegyek e be... de szerintem teszek.... legalább nem kell zónaszelep...
(#) VIM válasza poli27 hozzászólására (») Jan 26, 2020 /
 
Idézet:
„.... mert belefűt a padlóba a radiátoros kör nagyon.”
Ezt nem értem. Az ESBE szelep kis kv értéke szokott a probléma lenni, hogy nem tud a padlókör megfelelően átmelegedni emiatt. Nálad meg az a probléma, hogy túl meleg az előremenő? Talán szükséges, hogy magasabb előremenőt kell választani, hogy a padló kellően meleg legyen? Talán lehetne egy visszacsapó szelepet tenni a "Kazán visszatérő sárga nyíllal" jelölt szakaszára, hogy onnan ne tudjon a padlóköri szivattyú magasabb hőmérsékletű vizet szívni és a kazán szivattyútól is el lenne választva hidraulikusan.
Az ötrétegű cső külső mérete az 20mm. Ebből vedd le a falvastagságát és a csatlakozó idom, illesztő darab tömítéssel szűkített keresztmetszetét. Jó ha 15mm marad a belső átmérő és ez elég sok helyen van benne a szivattyú szakaszában.
(#) jdani hozzászólása Ápr 11, 2020 /
 
Helló. Bővebben: Link
Szerintetek van értelme amit a fickó csinált?
Mármint csempére ragasztotta a fűtőszálat, rá csemperagaszt (vagy mi) és rá újra a csempe?
Gondolok itt a nem kialakított hőszigetelésre a föld irányába.
(#) proli007 válasza jdani hozzászólására (») Ápr 11, 2020 /
 
Hello! Honnan tudod mi van a régi csempe alatt? De van az a vicc, mikor a zsidó gyerek megkérdi apját "Apa! Mennyi kétszer kettő? - Attól függ veszel vagy eladsz.."
(#) szs válasza jdani hozzászólására (») Ápr 11, 2020 /
 
Csempe, hogyne... A csempét a falra tesszük. Ez (mondjuk) járólap (anyám mozaiknak hívja).
-No, de kérdésedre a válasz: a járólapot régen sokkal vastagabbra csinálták, és azt csak misungra (cementes homok) fektették. Ha azt felszedte volna, akkor betonoznia kell, így azt megúszta.
A föld irányába kialakított hőszigetelés pedig valójában sokkal többe kerülne, mint az életed során arra elszökő hőmennyiség. (Az ugyanis a házad alatt van, nem hűti a külső levegő, az legfeljebb a földkéreg általános 15 fokjára hűl vissza, mint egy borospince)
(#) Bakman válasza szs hozzászólására (») Ápr 11, 2020 /
 
Idézet:
„A föld irányába kialakított hőszigetelés pedig valójában sokkal többe kerülne, mint az életed során arra elszökő hőmennyiség.”
Ezzel azért vitatkoznék. Jártam több helyen, ahol a padló nincs szigetelve. Mit ne mondjak, borzasztó hideg érzetet ad ott zokniban mászkálni.
(#) jdani hozzászólása Ápr 11, 2020 /
 
Máshonnan megközelítve a dolgot. Nálam mindenhol vizes padlófűtés van, jól dukál. Van egy kis folyosó hozzáépítve a házhoz. A folyosó alja vastag beton, legalább 10cm. Itt a szint durván 3 centivel alacsonyabb. Érdemes ilyet beépíteni csak a láb érzete miatt, hogy ha a házból kilépek arra a folyosóra, a lábam ne faggyon le? A folyosón a meleget radiátor adja majd, a padló melege mondom, csak amiatt hogy az ne legyen hideg, ha már mindenhol meleg.
(#) szs válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 11, 2020 /
 
De itt padlófűtésről van szó
(Meg persze annak a hőveszteségéről)
(#) Topi hozzászólása Szept 7, 2020 /
 
Sziasztok!

Kis közvéleménykutatást szeretnék végezni, melynek tárgya:
- padlófűtés előremenő és visszatérő hőmérsékletek (kinél milyenre van beszabályozva), illetve
- mennyezet fűtés/hűtés akinél van, szintén előremenő és visszatérő
- akinél a melegvíz indirekt HMV tárolóval készül, ott is előremenő és visszatérő hőmérséklet kérdés lenne
- Már csak grátisz a fentiekhez a hűtő/hőtermelő oldali térfogatáram (l/h, m3/h, stb).

A dolog apropója az, hogy szeretném csökkenteni az indirekt HMV fűtés napi ciklusszámát, illetve hamarosan belelépünk a fűtés idénybe, hátha sikerül mégtovább finomítanom a jelenlegi adatokon.

Nálam a következő:
- Padlófűtés 35/30, padló felülethőmérséklet így ~25°C, szobahőmérséklet 23°C
- Mennyezetfűtés: 35/30
- Mennyezethűtés: 16/20
- Indirekt HMV: 56/50

Mivel mindegyiket egy szekunder köri keringető hajtja (váltószeleppel), így ~2-4 m3/h között változik Δp-c szabályzással.

Akinek akár kazánnal, akár hőszivattyúval indirekt tartályos HMV-je van, attól is szívesen meghallgatom a beállításokat, nem csak a padló ügyeket
(#) k_i_j válasza Topi hozzászólására (») Szept 7, 2020 /
 
Szerintem a padlófűtést ennél jobban nem lehet beállítani.
Tökéletes.

A többit nem ismerem.
Úgy értem, nálunk nincsen.
(#) JZoli válasza Topi hozzászólására (») Szept 8, 2020 /
 
Szerintem is jók a fűtési értékek. A hűtési is jó lehet, de én már két helyen is tapasztaltam némi párakicsapódást a 16 fokos előremenőnél. Itt 18 fokra kellett emelni a hűtővíz hőmérsékletét. De az egyik helyen így is párás levegőérzet volt szinte állandóan a lakók elmondása szerint.
(#) VIM válasza JZoli hozzászólására (») Szept 8, 2020 /
 
Nekem is az a véleményem ezzel a túl alacsony értékkel kapcsolatban, hogy idővel a bútorok által takart falfelület részen elkezd penészedni és erre majd csak akkor derülne fény ha festésre vagy átrendezésre kerülne sor, "ne adj isten" allergiás tünetek is előfordulnának ennek kapcsán.
(#) synergy válasza Topi hozzászólására (») Szept 8, 2020 /
 
A hűtés és fűtés esetében, nem a fix érték a jó (energiatakarékos), hanem az időjárás függő (külső hőmérséklet követő) mód. Felület hűtésnél fontos mérni helyiségenként a relatív párát és hőmérsékletet. Ebből számítható a harmatpont. A legmagasabb harmatponti hőmérséklet felett kell tartani az előremenőt.
HMV-nél is fontos, hogy mekkora hőmérsékletű meleg vizet vársz el. Továbbá a legionella fertőtlenítéshez 70 fok felett kell tartani néhány percig.
Néhány mondatban nehezen intézhető el ez a téma.
Bár adatlapod alapján foglalkozol épület automatizálással, ezért érdekelne a rendszer vezérlési oldala is.
(#) Topi válasza synergy hozzászólására (») Szept 8, 2020 /
 
Minden szoba saját külön mérésű, páratartalom és hőmérséklet (plusz számos más). Jelenlegi előremenő a hőszivattyú beállítása, mert onnan pufferből külön megy a zónák felé. Gyakorlatban a zónákhoz kb. 18 fokos előremenő megy, direkt a harmatpont feletti üzem miatt, féltem én is a penészedéstől, annak ellenére, hogy hőcserélős szellőztető van (folyamatos), és pára problémák nincsenek alapból, de a hűtéskori penészedéstől tartottam / tartok még mindig.

A HMV időnkénti túlfűtését megoldja az automatizálás egy 6kW-os 3F fűtőpatronnal, ami már kizárólag frissen 50 fokosra előfűtött tartály esetén indul el jelenleg havonta.

Pontosan az lenne a célom finomhangolás szempontjából, hogy időjárás függővé tegyem a az előremenő és visszatérőket, mert idő hiányába a biztosnak tűnő hőmérsékletre szabályoztam mindent, de lassan elfogynak így pár év után az SOS mókolások (konnektorok, lámpák, szenzorok, kinti fűtőkábel automatizálások, stb), így jön a finomhangolás része.

Mind padló mind mennyezet kör esetén próbálom a tapasztalatokat meghallgatni, mert az épületautomatizálás nálam csak hobbi, azt meg a végtelenségig lehet finomítgatni. Én az a fajta veszélyes állat vagyok, aki a hőszivattyú basic áramkörét is kitessékelte a készülékből, inverteresre alakítottam, kicseréltem sajátra a fővezérlőjét is, hogy mindenét kézbentartsam és úgy automatizálhassam ahogy csak szeretném. (Lásd képek )
(#) synergy válasza Topi hozzászólására (») Szept 9, 2020 /
 
Ha így áll a helyzet, akkor már nagyon a vége felé jársz. Persze az is igaz, hogy a finomhangolást nem lehet elkészíteni, hanem csak abbahagyni egyszer.

Jól értem, hogy eredetileg on-off-os hőszivattyút alakítottál át inverteresre?
Az nem tűnik kis feladatnak.
Következő: »»   83 / 104
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem