Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   186 / 195
(#) zolika60 válasza Fakeoctavia hozzászólására (») Okt 15, 2020 /
 
Valamikor régen tán tizenöt- húsz éve javítottam egy Passatot hasonló hibával. Ott a légtömegmérő csatlakozója volt a ludas.
(#) VIM válasza Fakeoctavia hozzászólására (») Okt 16, 2020 /
 
Szia! Hibakód nincs? Szervó olaj nyomás gomba jó?
(#) xxxyyy válasza Fakeoctavia hozzászólására (») Okt 16, 2020 /
 
Ugyan nekem AKL-es 1.6-osom van, de ismerős a hibajelenség. Első sorban főtengely nullponti jeladóra tippelnék, másodsorban vezérműtengely jeladót nézetném meg ha az a te motorodban is van. Utóbbinak a hibája nálam generált hibakódot is.
A torpanás nálam olyan volt, hogy majdnem kiszálltam a szélvédőn. Nem vagyok autószerelő, de talán a dugattyútörésed is a túl korai gyújtás miatt volt.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2020
(#) VIM válasza Fakeoctavia hozzászólására (») Okt 16, 2020 /
 
Azt írtad, hogy már minden gyújtással kapcsolatos alkatrészt kicseréltél de a gyújtáselosztóban lévő hallos főtengely szöghelyzet jeladóról nem tettél említést. Az ugyanis elég érzékeny a kontaktusra és a kopásra. Ha az érintkezők és a csatlakozó oxidos az bizonytalanná teszi a helyes gyújtást, a kopás szintén, a tengelyen elhelyezkedő serleg alakú megszakító ami a hall érzékelő előtt forog el (a tengely nem lóghat az elosztóban, nem kotyoghat). A "torpanás" mikor történik? Menet közben fix gázpedál állásnál vagy amikor leveszed a pedálról a lábadat és váltani próbálsz?
(#) Fakeoctavia hozzászólása Okt 16, 2020 /
 
Gyujtás csere alatt úgy értem, hogy maga a gyújtás elosztó is cserélve lett kompletten mert igen a csatlkozo mozgott benne nem is kicsit. A torpanás egyenletes haladáskor is jelentkezik és ha akkor visszább engedem a gázt megindul.
(#) Fakeoctavia hozzászólása Okt 16, 2020 /
 
A főtengely jeladó nem volt cserélve még lehet azt megpróbálom akkor aztán meglátjuk. A map szenzor is volt még cserélve de semmit nem változott.
(#) Fakeoctavia hozzászólása Okt 16, 2020 /
 
Ja és hibakódot nem ad ki. Szervó az tökéletes 1 hete lett benne teljes kormánymű, szervószivattyú cserélve újakra mert menetközbe elfolyt az olaj és be sült a szivattyú is.
(#) Fakeoctavia hozzászólása Okt 16, 2020 /
 
Olajnyomást is néztünk az is rendben van szóval nem értem
(#) Miles hozzászólása Okt 29, 2020 /
 
Sziasztok!

Ismét Octavia probléma. Elektromos ablakemelőhöz keresnék kapcsolási rajzot,ha valaki tudna szolgálni ilyennel, nagyon hálás lennék. Szép napot!
(#) VIM válasza Miles hozzászólására (») Okt 30, 2020 /
 
Szia! A képek között megtaláltad volna .... ITT összeszedtem az egyik verziót. Kinyomtatva össze lehet ollózni és egy nagy rajzot kapsz belőle.
(#) BI-AMP hozzászólása Nov 15, 2020 /
 
Sziasztok! Egy Skoda Octavia tourba szeretnék távírányítós központi zár vezérlőt beszerelni. A vezérlő egyszerü két rellés 6 kivezetéses kütyü. Gyárilag csak sima kulcsos központija van. Tanulmányozva a kapcsoláaibrajzát láttom, hogy canbusos. Szóval az ajtó átvezető kábelnél nem lehet megoldani a bekötést. Szerintetek hogyan tudnám megoldani? 81 es ajtózár és a 70 es ajtóvezérlő modul közé betudnám iktatni?
(#) JZoli hozzászólása Dec 23, 2020 /
 
Sziasztok. Olyan probléma merült fel néhány napja, hogy egyenlőre nem bírtunk vele. Van egy nyolc éves Superb-nk. Egyik napról a másikra a vezetőajtóban meghalt minden kezelőszerv, de közben a mögötte lévő utasajtónál is ugyanez a helyzet állt elő.A műszerfalon sem jelezte az ajtó kinyitását sem az autó, sőt ezt a két ajtót nem is zárta be. Némi keresés után rájöttünk, hogy a vezetőajtó átvezetőnél van elszakadva néhány vezeték. Nem volt egyszerű, de megkötöttük őket. Viszont nem lett jobb a helyzet, mire némi hibakeresés után találtunk egy hibás biztit is. Ezt kicseréltük,utána már a vezetőajtónál minden rendben lettt, zárt-nyitott, ablakokat emelt. Viszont a vezető mögötti ajtónál nem lett jó minden, ha kinyitom az ajtót a ajtóban lévő kis lefele világító lámpa kigyullad, meg a saját ablakemelője is működik. De a műszerfalon sem jelzi a nyitás tényét, meg nem is zárja ezt az ajtót. Mit lehetne megnézni még rajta? Van ötletetek?
(#) csibai válasza JZoli hozzászólására (») Dec 23, 2020 /
 
Kedves JZoli!

Hasonló problémákkal küzdöttem én is! (Bár nekem Octaviám van, de gondolom hasonló lehet.)
Nem biztos, hogy nálad is ugyanaz a megoldás, de azért leírom.
Sajnos az elektronika olyan rossz helyzetben van az ajtóba építve, hogy bele tud csöpögni a víz, és egy idő után a beázástól elkorrodál a csatlakozó. Ez az egyik.
A másik: az ajtózárban lévő mikrokapcsolók valamelyike elkopott és nem küld jelet a komfort elektronika felé.
Ez sajnos csak a zár kiszerelése után ellenőrizhető, ill. javítható.
Én külföldi oldalról (sajna már nem emlékszem honnan) rendeltem mikrokapcsolókat negyed áron mintha itthon venném.
Az eddig leírt hibákat javítottam, már vagy 2 éve, azóta nincs gondom vele.

ui.: ha már úgyis kiveszed a zárat visszaszerelés előtt a mozgó részeket kend be valami zsírral, vagy WD-vel.

Remélem tudtam segíteni. Üdv: csibai
(#) VIM válasza JZoli hozzászólására (») Dec 24, 2020 /
 
Szia! A "csibai" ajtóvezérlője és a korrózióról készült képek. Bővebben: Link Tehát lehet, hogy kívülről nem is látszik semmi különös de a dobozban és a csatlakozóban már ott van a víz okozta probléma. A zár kapcsolójáról sok kép található de van amelyik kapcsoló szétszedhető és kis tisztogatással rendbe hozható.
(#) JZoli válasza VIM hozzászólására (») Dec 25, 2020 /
 
A terjedelem miatt nem akartam mindent leírni, de az ajtóban semmi látható gond nincs, még az ajtóátvezetőket is kimértük azokkal sincs baj. Írtam, ha kinyitjuk az ajtót a kis lámpa ami az ajtó alatti részt világítja meg az egyből működik, így azt gondolom, hogy maga az ajtó érzi a nyitást, meg az ablak is működtethető a saját gombról, csak valamiért a központi résszel elveszett a kommunikáció. A szerelő szerint BUSZ-on kommunikálnának. Valami ilyen jellegű gond lehet. Ha az ajtózárnál lévő mikrokapcsoló meghibásodik akkor a nyitást sem jelzi? Na meg a vezetőajtó gombjairól ezt az ablakot se le- se fel nem lehet "tekerni". Ennek van köze a mikrokapcsolókhoz?
(#) Lezli46 hozzászólása Jan 5, 2021 /
 
Sziasztok!

Fabia Mk3. 1.2 66Kw. 2015. CJZ24. Ablaktörlő nem áll le.

Tapasztalt valaki már ilyesmit??? És mi lett a nóta vége???


Ablaktörő mükődik normálisan .,mindkét folyamatos és egy szakaszos üzemmódban is.., végállás is jó.., Probléma hogy ,Ha a kapcsoló leállitás "0" poziciójában van .,akkor állandóan szakaszos üzemmódban megy az ablaktörlőmotor.., csak gyujtáslevétellel lehet leállitani!!!

köszi minden segitséget!
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Jan 5, 2021 /
 
Szia! Én úgy néztem, hogy a bajusz kapcsolón keresztül kap a törlőmotor táplálást és az ütemadót is az kapcsolja a megfelelő, szakaszos vagy folyamatos intervallumra a relénél. Tehát ha nem akar kikapcsolni a motor akkor szerintem a bajusz kapcsoló nem szakítja meg az áramkört.
(#) compozit hozzászólása Jan 5, 2021 /
 
Sziasztok!

Van egy 2008-as Oktáviám. Ahogy bejött a hidegebb idő, akkor kezdtem el valami furcsát hallani a rádió mögül. Kb. 2 másodpercig zizegő hang, aztán 1 másodpercig csend, majd 1 máspdpercig megint zizegés. A hang olyan, mintha nem tudna behúzni egy relé, hanem prellezik. Úgy tudom, hogy relék csak a biztosítótáblákon van. Mi van a rádió mögött, aminek ilyen hangja van? És ez mennyire veszélyes, hogy egyszercsak nem indul el az autó? Vagy leáll? Egyéb tünet nincs.
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Jan 5, 2021 /
 
Szia!

Én is erösen gondolok ilyesmire.., kivált hogy egy 6C Polo testvérmodelnél olvastam ugyanilyen problémáról, hogy kikapcsolt helyzetben nincs kikapcsolva az ablaktörlő , hanem ehelyett itt is mindig megy a szakaszos fokozat.., Egyik videos esetben látni hogy a kapcsoló belsejében a kontaktok valami rézporszerüséggel lettek rövidrezárva és egy alapos tisztitással lette megoldva ez a rejtélyes kikapcsolás blokkolás....,
Ami az intervallum relét illetti: Ez egy különálló relé volna??? Vagy inkább a karosszéra BCM- be van már integrálva?? Nincs rajzom sajnos..., gondolom érted a kérést.., erről a kapcsoló- motor-elektronika vonulatról....,
Csak korral jaró feledékenységgel mentegetőzhetnék....,,hogy elfeledkeztem Boldog Újévet kivánni!

Üdv L.
(#) xxxyyy válasza compozit hozzászólására (») Jan 5, 2021 /
 
Ez teljesen kikapcsolt utastér szellőztetésnél/fűtésnél is jelentkezik?
(#) csibai válasza compozit hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Nem lehet esetleg a fűtés ventilátora? Ha esetleg az, akkor azt elég macerás javítani sajnos.

Üdv: csibai
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Szia! Szerintem sokan vagyunk így ezzel az üdvözléssel, hogy már gondolatban megtesszük a válasszal együtt. B.U.É.K! A bajusz kapcsolóról a barna-kék szál a szabályozott ütem, a lassú az a fehér-zöld szálon, a gyors az pedig a zöld-sárga szálon megy a vezérlőjébe ami egy kilenc lábú relé dobozka a relétáblán (utastérben a 6.). A rajzot most nehéz volna megcsinálnom de ha kell .... majd holnap, mert most megyek dolgozni.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2021
(#) compozit válasza xxxyyy hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Nem tudom, de megnézem. A javítás biztosan nagyon macerás, mert valószínű le kell bontani a műszerfalat.
(#) compozit válasza xxxyyy hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Sajnos jelentkezik, mindentől független. Ha bedugom a sluszkulcsot és elfordítom, de nem a gyújtásig, akkor már jön ez a zizegés.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2021
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Köszi!

Ezek szerint különálló ütemszabályzója van??? Amit csak ki kell huzni a cseréhez??? Mint régebbi évjáratú autókon szokásos volt.
Azt hittem hogy az iŕányjelző reléhez hasonlóan., már teljesen integrálva van a karrosszéria elektronikában.

Üdv.L.

P.S :Rajz..., Ha nagyon ráérsz
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Jan 7, 2021 /
 
Megmondom őszintén, hogy ezek 2009-s rajzok de mind CAN-bus kommunikációs kocsihoz való. A komfort elektronika ezen részén más VAG csoportbélinél sem változtattak számottevően.
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Jan 7, 2021 /
 
Szia!

Elbüvőlsz--mint mindig. Köszi nagyon!

Szerintem itt van a kutya elásva.., már ezen a Fabia mk2-es auton is felmerül bennem a kérdés:

A "'10"-es jelölt "electronic controll modul"., (ahová az ablak.törlő kapcsoló vezetékei becsatlakoznak) fizikailag hol található? És mit értenek alatta?

1.Egy különálló "hagyományos" intervallum relében?

2. A relék már a BCM alaplapjára vann fölforrasztva?

Az autó nincs itt megvizsgáláshoz a fentieknek.Alvázszámalapján az autosboltosok állandóan gyári számokat kérnek eldöntéshez.

Egyébbként ez az :"TMBEM6J3FZD24974" Fabia 3. 1.2/66kw CJZ
Hétvégén hozzák kapcsoló cserére---megrobálok utánanézni..
Üdv L.
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Jan 7, 2021 /
 
Ha nem a nagyobbik típus van benne akkor a kisebbet kell keresni .... a hang után. Bővebben: Link Ha nincs a Fábiában szabályozható lassú fokozat akkor a kisebb relé foglalja magában az ütemvezérlőt. A nagyobb relé az törlő/mosós bajuszkapcsolóhoz való.
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Jan 8, 2021 /
 
Reléhangok után lehallgatva..., egyértelmüen a beltéri biztitábla mögött lévő BCM -ben belül vannak ráforrasztva az ablaktörő relék...

Egyébbként ablaktörlőkapcsoló baja volt..., szerencsémre pont rossz állaponban érkezett.., és az uj kapcsolóra rátudtam dugni elöször beszerelés nélkül a csatit----és rögtön meg szünt a hiba is...

üdv L.
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Jan 8, 2021 /
 
Az "átjáróba" vannak beépítve, mármint abba a BCM-be. Bővebben: Link Bővebben: Link a panel mindkét oldala.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2021
Következő: »»   186 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem