Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Rendelés külföldről (eBay - Paypal)
 
Témaindító: Stakypot, idő: Jan 18, 2008
Témakörök:
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok! NAV
Lapozás: OK   201 / 205
(#) uniman hozzászólása Feb 5, 2021 /
 
PayPal számlámhoz nem tudom hozzáadni a OTP-s számlaszámomat! A kétszeres biztonsági "mókák" miatt ezt újra meg kéne tennem. De nem fogadja el a szokásos xxxxxxxx-xxxxxxxx formátumot, de kötőjel nélkül sem...mi a baj?
Köszönöm.
(#) Frankye válasza uniman hozzászólására (») Feb 5, 2021 /
 
Nem lehet, hogy az utolsó csoport "00000000" hiányzik neki?
Nálam - más banknál, más tranzakciónál - volt ilyen gond. Beírtam, és elfogadta. Addig nem.
(#) uniman válasza Frankye hozzászólására (») Feb 5, 2021 /
 
Köszönöm....lehetséges. Úgy még nem próbáltam beírni (de hamarosan megpróbálom a sok nullákkal a végén).
(#) uniman válasza Frankye hozzászólására (») Feb 5, 2021 /
 
Nem nyert...a nullák nem segítettek. A bank nevét is megpróbáltam többféleképpen beírni.
(#) nedudgi válasza uniman hozzászólására (») Feb 5, 2021 /
 
Öt éve nincs PayPal számlám, de úgy rémlik, kártyaszámot használ.
(#) uniman válasza nedudgi hozzászólására (») Feb 5, 2021 /
 
Én meg kártya nélkül, csak bankszámlával használom évek óta....

PPal.JPG
    
(#) nedudgi válasza uniman hozzászólására (») Feb 5, 2021 /
 
Mindkettőnknek igaza van. Ez az igazi kompromisszum.
(#) Pethical válasza uniman hozzászólására (») Feb 5, 2021 /
 
Esetleg IBAN számmal? https://www.otpbank.hu/portal/hu/IBAN
(#) GPeti1977 hozzászólása Feb 8, 2021 /
 
Nekem mostanában nem akarják kiküldeni egyes csomagjaimat az ebayről:

Nov 24, 2020
2:47pm
Tracking number provided

Dec 9, 2020
5:00pm
Hungary, Arrived at destination country airport

Estimated delivery Dec 30, 2020 - Feb 22, 2021

Azaz December 9 óta itt van az országban és ülnek rajta, ma van 2021-02-08
(#) nedudgi válasza GPeti1977 hozzászólására (») Feb 8, 2021 / 1
 
Kérdezz: Email a Posta ügyfélszolgálatnak a ragszámmal.
(#) proba válasza GPeti1977 hozzászólására (») Feb 9, 2021 /
 
Homeoffice-ben dolgoznak, az enyém is üldögél valahol már kettő is. Lehet várják az új vámszabályokat.
(#) GPeti1977 válasza proba hozzászólására (») Feb 9, 2021 /
 
Mikortól lesznek új vámszabályok? Volt ami megjött szerencsére az értékesebb rendelések.
(#) uniman válasza uniman hozzászólására (») Feb 12, 2021 /
 
Közben kiderült, hogy nem kell a bankszámlát csatolni! Tévúton jártam ez ügyben.
Nemes egyszerűséggel pénzt lehet utalni a bankszámláról a PayPal egyenlegre.
Eddig is évek óta így töltöttem fel a PayPalomat. Bejelentkezés után megjelennek a "popup"-ban az adatok, hogy hova.
Másnapra rajta lesz az utalt összeg...
(#) Bell válasza GPeti1977 hozzászólására (») Feb 19, 2021 /
 
Ha itthon nem tudnak róla, nem biztos, hogy valóban az országban van.
Időben jelezni kéne a kereskedőnek a helyzetet és visszakérni a pénzt.
(#) GPeti1977 válasza Bell hozzászólására (») Feb 19, 2021 /
 
Tudnak róla:

Dec 11, 2020
4:56pm
Hungary, Arrived at destination country airport

Estimated delivery
Step 4 - Upcoming - Estimated delivery Mon, Feb 15Mon, Feb 15

2021.02.19 és még nem jött meg, erről nem az eladó tehet.
(#) Alkotó válasza GPeti1977 hozzászólására (») Feb 19, 2021 /
 
Ahol az üzenetet kaptad, ott valami alapján kerestél rá. Gondolom ez egy nyomkövetési azonosító. Azt használva sok helyen lehet követni a küldeményt. Sőt nem csak lehet, hanem nagyon is célszerű, mert pl. elakadhat a vámeljárás alá vonásnál is, és ameddig nem küldöd meg az iratokat addig onnan nem mozdul sehová (pontosabban valamennyi idő után visszairányítják a feladónak).
(#) proba válasza GPeti1977 hozzászólására (») Feb 19, 2021 /
 
Az enyém megjött, az csak 1 hónapot üldögélt
(#) nedudgi válasza GPeti1977 hozzászólására (») Feb 19, 2021 /
 
Írtál a Posta ügyfélszolgálatának?
(#) jucsaba válasza nedudgi hozzászólására (») Feb 20, 2021 /
 
Nekem majd 2hetet ült rajta a királyiposta , igaz hogy kétnapon keresztül hivogattam( naponta többször is) a posta illetékest.
Sürün emlegetve a posta felügyeleti szervet .
Hiába no csak attól sz@rnak be ha egymásnak uszitjuk őket.
Volt esetem a helyi postán , ahol vagy 10en zizegtek az ablakok mögött , de csak 1 volt nyitva , elővettem egy nápolyit és úgy forgattam mintha mobil lenne kamerával , kicsit feltünően.
A biztiőr bekisért a főnökhöz , neki mondtam hogy nekik akarok segíteni , mert úgy tudom a polgármester szét akar csapni köztük , itt meg tisztán látszik hogy ki dolgozik ...
Mondta hogy ő nem látja a dolgozókat.
Válaszoltam hogy már régtől feltalálták az átlátszó falat , úgy nevezik hogy ablak...
Megegyeztünk hogy letörlöm a nápolyiról a felvételt ...
(#) nedudgi válasza jucsaba hozzászólására (») Feb 20, 2021 /
 
Szerintem összemosódik a Posta, és a NAV tevékenysége, illetve az arra elment idő. A nyomkövetésben egy ideje nem szerepel a vámkezelés ideje.
(#) jucsaba válasza nedudgi hozzászólására (») Feb 20, 2021 /
 
Nyomkövetésből meg a dhl ugyfélszolgálatától kiderült mikor adták át a postának.
Utána még a posta illetékese sem találta, nem volt semmi más kezelés.
(#) jucsaba válasza jucsaba hozzászólására (») Feb 20, 2021 /
 
Mindenesetre eljátszom a gondolattal , hogy ha legközelebb valami csomagom jönne , előtte felhívom a reklamációs vonalat ( bejelentem).
Sajna nem kikerülhetőek , mi mást lehetne csinálni .
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2021
(#) bbb válasza nedudgi hozzászólására (») Feb 20, 2021 /
 
A probléma abból adódik, hogy nem követik nyomon azokat a küldeményeket, amiket elvileg nyomkövetéssel adnak fel. A posta honlapján remekül leírják milyen formátumú küldeményeket hajlandóak követni. Egyszerűen nevetséges, hogy a mai világban nem hajlandóak egy vonalkódpittyentést rászánni arra, hogy bekerüljön a nyomorult rendszerükbe egy adott csomag. Párszor megreklamáltam már ezt, de tojnak rá, nekik nem érdekük, hogy az ügyfél pontos tájékoztatást kapjon. A sablonlevelük (legalábbis többször is hasonló tartalommal jött vissza a válasz) így néz ki:
Idézet:
„Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat.
Elektronikus nyilvántartásunk alapján a megadott azonosítószámú küldeményről nem rendelkezünk információval, mivel az nem postai azonosító.
A postai szabvány azonosítószámok első két betűjele:
• postacsomag esetén: CA-CZ tartomány
• könyvelt levélpostai küldemény esetén: RA-RZ tartomány
• EMS gyorsposta küldemény esetén: EA-EZ tartomány
ezt követi 9 számjegy, majd a végén ismét két betűjel, mely a feladó országot azonosítja.
Amennyiben a feladáskor a küldemény nem kapott a fenti szerkezetű postai azonosítót, úgy a Magyar Posta nyilvántartásba vétel nélkül kezeli és az életútjáról sem rendelkezik információval.
Az "UA-UZ + 9 számjegy + 2 betűs országkód" ugyan ISO szabványnak megfelelő azonosító, azonban kizárólag a küldemény tartalmának megkülönböztetésére szolgál. Az ilyen azonosítóval rendelkező küldemények áru tartalmúak, a belföldi hálózatban kezelésük nem könyvelt küldeményként történik, a nemzetközi előírásoknak megfelelően. Ezen levélpostai küldeményeket a postaigazgatások a feladást követően a szállítás során nem veszik nyilvántartásba.
A küldemény esetleges megérkezéséről javasoljuk a helyi kézbesítő postán érdeklődjön.
A témával kapcsolatban a honlapunkon található tájékoztatás a következő linken: https://posta.hu/tudta-e_on_azonosito_20181116
Bízunk benne, hogy válaszunkkal segítettünk Önnek.

Egy másik levél, ami ugyan olyan semmitmondó volt:
Idézet:
„Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat.
Elektronikus nyilvántartásunk alapján a megküldött azonosítószámú küldeményről nem rendelkezünk információval.
Az elküldött azonosítószám nem postai azonosítószám. A postai azonosítószámok első két betűjele
- postacsomag esetén: CA-CZ tartomány,
- könyvelt levélpostai küldemény esetén: RA-RZ tartomány,
- EMS gyorsposta küldemény esetén: EA-EZ tartomány,
ezt követi 9 számjegy, majd a végén ismét két betűjel (mely a feladó országot azonosítja).
Amennyiben a feladáskor a küldemény nem kapott a fenti szerkezetű postai azonosítót, úgy a Magyar Posta kezelésébe érkezést követően nyilvántartás nélkül kezeljük. (A név- és címadatokról nem vezetünk nyilvántartást.) Ezért a megérkezéséről és a jelenlegi státuszáról nem rendelkezünk információval.
A küldemény esetleges megérkezéséről a helyi kézbesítő postán javasoljuk érdeklődni.
Bízunk benne, hogy válaszunkat megértéssel fogadja.
(#) GPeti1977 hozzászólása Márc 7, 2021 1 /
 
Rendelt valaki innen mostanában? Bővebben: EV Components
Akkumulátort rendeltem paypal-on keresztü fizettem,l de még válasz sem érkezett, sem tracking number nincsen.
(#) niedziela válasza GPeti1977 hozzászólására (») Márc 9, 2021 /
 
Mikor rendelted ?
(#) majkimester válasza bbb hozzászólására (») Márc 9, 2021 / 1
 
A számodra semmit mondó levél végén azért van egy link, ami el is árulja miért is nem tudnak nyomkövetni minden azonosítót:

Idézet:

Ha a Távol-Keletről rendelt termék szállítása ingyenes, akkor a kapott azonosító szám szinte biztosan nem alkalmas postai nyomkövetésre. A kínai webáruházak ugyanis zsákokba rakják ezeket a küldeményeket (egy zsákban 30-50 vagy akár 100 küldemény is lehet) és a zsák kap egy szállítási azonosítót: ezt a számot kapja meg minden ügyfél, akinek a küldeménye feltételezhetően a zsákban van. Az azonosító a küldeményeket tartalmazó zsákok szállításának és kezelésének lépéseiről ad információt általában Európáig, és nem minden esetben a célországig. Azaz a termék még csak Európába érkezett meg, amikor az azonosító már a célországi beérkezést mutatja.”


És arra is magyarázat, hogy ha mondjuk az ali ír neked, hogy a csomagod már a célországban van, az még csak azt jelenti, hogy Európába érkezett meg, és nem feltétlen a magyar posta ül rajta.
(#) GPeti1977 válasza niedziela hozzászólására (») Márc 9, 2021 /
 
Több mint egy hete. Február 25.
(#) bbb válasza majkimester hozzászólására (») Márc 9, 2021 /
 
Igen, ez a "magyarázat" azokra a csomagokra igaz, amik zsákolva valami S001210201210 akármi számmal érkeznek. Ezek valóban nyomkövetés nélküli csomagok. Azonban, amikor olyan csomagot reklamálsz meg, amire külön fizeted a postaköltséget, s a rajta lévő azonosító is megfelel a szabványnak, akkor is ezt a semmitmondó dumát küldik vissza.
Zsákos csomagot még nem reklamáltam meg náluk, mert azt tudom, hogy nem fogják nyomon követni.

Az ISO szabványnak megfelelő csomagkövetési számokat se hajlandóak nyomon követni, s ott egyedi azonosító van a csomagon, nem a zsákszám van ráírva! Aztán meg külön slusszpoén, hogy az ilyen küldemény átvételét "aláíratja" veled a postás, mert neki könyvelt és nyomkövetett csomagként szerepel a listáján! De hiába szerepel úgy, a posta akkor is azt mondja rá, hogy nem az. Simán egymásnak ellentmondanak.
(#) majkimester válasza bbb hozzászólására (») Márc 9, 2021 /
 
Tudsz mondani konkrét számokat, hogy lássuk mivel is van gond?
(#) bbb válasza majkimester hozzászólására (») Márc 9, 2021 /
 
Hogyne:
LT492594900NL (ez megérkezett, de idehaza nem követett csomag)
UG769682585BE (ezt másnak vihették ki, idehaza nem követett csomag)

Ezek holland és belga postás csomagok, az ISO szabványnak megfelelő követési számmal, amit a posta kategórikusan közölt, hogy nem követik. S, hogy mivel van a gond? A posta hozzáállásával - ha meglátja, hogy nem az általa elvárt három kategória egyikébe esik a követési szám, akkor azonnal küldi a szabványlevelét, hogy felejtsd is el a kérdezősködést, mert ők aztán nem követik. A rendszerben (posta.hu nyomkövetés) meg úgy szerepel, mintha kivitték volna - ki is vitték, csak máshova; nálunk rendszeresen keverik a házszámokat és az utcát a közzel.
Következő: »»   201 / 205
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem