Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   178 / 196
(#) reloop válasza DRAWS hozzászólására (») Ápr 23, 2021 /
 
Szia!
Milyen erősítőd van? Vedd ki a bemeneti csatlakozót belőle és mérj ellenállást a bemeneti csatlakozó test és a jármű test között!
Ha szakadás van, az a legjobb, de azok a készülékek is jók ahol 1k-2k mérhető. Ez esetben rossz helyen vitted a jelvezetéket, összeszed valamit zavart a többi kábeltől, vagy gyenge az árnyékolása.
Ha rövidzárat mérsz, akkor földhurkod van. Ezen a hurokmentesítő trafó Bővebben: Link segít.
Kevés kivételtől eltekintve az autós erősítőket a fejegység hangszórókimenetére kötöm, amennyiben az erősítő képes fogadni. A hangszórókimenetek híd-kapcsolásúak, szimmetrikus a jel és az alacsony kimeneti impedancia miatt különösen érzéketlen a zavarokra. Ez többet nyom a latba, mint a fejegység végerősítőjének zaja és torzítása.
(#) pucuka válasza DRAWS hozzászólására (») Ápr 23, 2021 /
 
Földhurkod van. Ha a generátor/gyújtás zaj (kerregés) hallatszik az erősítőd hangszóróiban.
A +, és a - tápot is külön oda kell vinni az erősítőhöz, és az erősítő negatív tápját (testelését) nem szabad akárhonnan "lelopni".
(#) dB_Thunder válasza DRAWS hozzászólására (») Ápr 23, 2021 / 1
 
Ez a kérdés kéthavonta előjön a face autóhifi csoportban!

Idézet:
„Ez esetben rossz helyen vitted a jelvezetéket,”

Nem igaz! Annyira rossz helyen nem tudod vinni, hogy az ennyire hallatszódjon!

Idézet:
„Ezen a hurokmentesítő trafó Bővebben: Link segít.”

Megette a fene, ha kell még 1 kacat egy olyan eszközhöz amit ide terveztek!

Idézet:
„autós erősítőket a fejegység hangszórókimenetére kötöm”

Ez a tett komoly körökben minimum 5 év kötél...

Idézet:
„A +, és a - tápot is külön oda kell vinni az erősítőhöz, és az erősítő negatív tápját (testelését) nem szabad akárhonnan "lelopni".”

Ez így kb. igaz, most már az a kérdés mit mit ért a kolléga az odavinnin!!
Egy biztos! Nagyon jó test kell!! De ez lehet a kasznin keresztül is, mert neked még nincsenek kwattjaid!

Most, hogy így beloptam mindenki szívébe magam, térjünk rá a problémádra!

Az a baj, hogy egyszer valamikor megszakadt az erő táp testje, miközben működött.
Ez az esemény vagy fejben, vagy az erőben elégette a RCA földjéhez menő nyákot. Így megnyerted a csicsergést!
Ezt a hibát kell megszüntetned!
(#) SzervízMacska válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 23, 2021 /
 
Utoljára egy 95A-es installációnál “loptam” testet, és köszönte szépen, évekig remekül működött. Ha hozzáteszem, hogy egy 10 éves rozsdaboglya autó volt már a beszereléskor is, magam is alig hiszem...
(#) reloop válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
A Bosch 5mo 035 186 j-re hogyan szoktál erősítőt kötni? Egészen kíváncsivá tettél.
(#) dB_Thunder válasza reloop hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
Nem hinném, hogy vizsgáznom kellene előtted!
Volt rá precedens, hogy amin nem volt RCA, az kapott egy párat!
(#) Ge Lee válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
Hangszóró kimenetről már a kontárok sem visznek jelet az erősítőbe, viccnek is rossz. Az lehet amit írsz, normális vezetékezés mellett ugyanis nem lehet földhurok. Csak hát, sokaknak egyszerűbb megspórolni azt a 4 méter testkábelt, és az akku helyett a kaszniról vinni a negatívot, és utána csodálkozni hogy miért nem jó.
Az akkut a motorral összekötő testkábelt illik békén hagyni autóhifi ügyileg (is).
(#) Inhouse válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
A kötél kicsit erős, de értem...
És ha még az akku negatívról véve az erősítőnek a testet sem szűnik a hiba, akkor a fejegység testjét is át kell kötni az eredetiről (ott megszakítani) és az erősítőtől visszavinni. Pár esetben csak ez segített.
(#) dB_Thunder válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
Gee!

Ha tudnád hány kontár van!!

Nos, egy normális autóba szánt erősítőnél nem lehet földhurok!! Ugyanis a tápegységgel izolálják ez erősítő részt!
Aztán a fillérszex miatt ezt az izolációt "tönkreteszik", hogy a erősítő hibajelet megkaphassa tápegység. Itt azért szoktak normális(abb) megoldások is születni, pl pár kiloval kötik össze a a két földet. Csóróéknál meg nyákkal...
Aztán teljesítményföld szakadásnál az RCA kábelen keresztül táplálkozik az erő, valahol hazavágva a nyákot. Aztán nem szól az erősítő, ezért bizgerálják a vezetékeit, és miután helyreállt a tápellátás, már csak csicseregve szól...


Ezért nem a kábelekkel kell mindenfelé szaladgálni, meg esőtáncot járni, hanem felhajítani az erőt a boncasztalra, és megcsinálni azt amit a gyárban nem akartak.
(#) Inhouse válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 25, 2021 /
 
Én a földhurokra írtam, nem arra, hogyha elégette a vezetősávot valahol.
Új erősítőbe meg nem fogunk belenyúlni beszereléskor.
(#) dB_Thunder válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 25, 2021 /
 
Idézet:
„Új erősítőbe meg nem fogunk belenyúlni beszereléskor.”

Abba nem!
Azt azonnal visszavisszük a boltba ha ilyet csinál(mert akkor egy kotvány)! De nem szokott...

Kocsiba nem lehet földhurok, ha minden komponens megfelelő.
Egyszer nagyot szívtam egy Pió erővel, abban nem foglalkoztak a tápelválasztással, át kellett alakítanom, az lett a végső megoldás! Aztán később találkoztam egy Pió felsőkat. fejjel is, ott a fejben oldották meg ezt a problémát. Így összeállt a kép, rendszerben jól működött volna a Pió erő átalakítás nélkül is.
(#) Inhouse válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 25, 2021 /
 
Idézet:
„Így összeállt a kép, rendszerben jól működött volna a Pió erő átalakítás nélkül is.”
Kis trükkösek!
(#) kolko hozzászólása Máj 18, 2021 /
 
Egy erősítőt rosszul kötöttek be pár másodpercre. Srác úgy emlékezett, hogy a szélén van a +, mint a másiknak, szóval felcserélte a polaritást. Talán időben észrevette, mert mind a 4 csatorna szól, szóval a végtranyók meg a tápkapcsoló fetek túlélték, de csak 1 másodpercig szól bekapcs után, aztán protect led fel és elhallgat.
Ki-be kapcsolásnál mindig megszólal minden csatorna 1 másodpercre.
Biztos valami elko vagy diófa megsértődött a fordított polaritástól, holnap fogom szétszedni.

Valaki el tudja mondani, hogy mit figyel ez a protect, milyen esetben kapcsol be? 4 csatornás RTO erősítő egyébként. Hátha hamarabb megtalálom, én eddig úgy tudtam ez csak akkor kapcsol be, ha összeég az egyik végtranyó zárlatra, de itt az tuti nincs.

Könnyelműen megígértem, hogy megnézem, gondoltam 5 perc...
(#) pucuka válasza kolko hozzászólására (») Máj 18, 2021 /
 
Ilyenkor a végtranyók szoktak búcsút inteni, mert közvetlenül kapják a tápot.
(#) kolko válasza pucuka hozzászólására (») Máj 18, 2021 /
 
Behúzódtak az eső elől, persze beborult, garázsban meg sötét lett, aztán sötétben nekifogtak zenét faragni, hajrá. Hál Isten csak egy dobozuk volt, akkor amelyik csatornán a doboz volt annak szevasz, ha jól értem.
Lehet, mintha az egyik csatorna tán torz is lett volna, csak 1 másodperc techno zene érted, aztán döntsem el. Inkább csak azt figyeltem szól e... mindegy akkor ne keressek védődiódát, ez nem az a játék mi? Jó, hát ha kiveszem a tranyót kiderül, köszi. Elég lesz nekik 3 csatorna
(#) kolko válasza pucuka hozzászólására (») Máj 20, 2021 /
 
Szétszedtem. Rögtön az elején a bizti után van egy nagy diófa, ami rövidzárba küldi fordított bekötés esetén az egész hóbelevancot, amíg a késes bizti ki nem megy. Nem ment ki, mert 30A-es bizti és a tápnak, amire a garázsban kötötték nyilván hamarabb bekapcsolt a rövidzárvédelme.
Végtranyók jók, fetek jók. Kiszedtem a végtranyót a csatornáról, amit torzabbnak hallottam, de így is bekapcsol a protect 1 másodperc után, hanszórók nélkül is, de addig mind a többi 3 csatorna kristálytisztán szól és erősít is rendesen. Hangszóró nélkül is, szóval nem hangszórótekercs miatt. A torzabb csatornáról kiszedett végtranyókat is jónak mérem. Valami más lesz ez.

Esetleg előfokban lehet valami opa ami miatt protect bekapcsol? Szerintem félre vagyok vezetve, a diófa miatt tutira veszem, hogy a hiba, amit keresek nem a baleset eredménye, hogy véletlenül fordítva kötötték rá a tápot pár másodpercre. Vacakolhatott ez már korábban is. Eddig csak nyűg volt, de már bosszant is, hogy nem találom mi a rák.

Van itt műszerész, aki érti,hogy ez a protect hogy működik? Hálás lennék egy praktikus tanácsért ha már szétszedtem.
(#) Inhouse válasza kolko hozzászólására (») Máj 20, 2021 /
 
Talán rá kéne keresni a típus alapján (ami itt nem hangzott el) a rajzára és ott megnézni, hogy mi küldheti protect módba. Az egyik ilyen biztosan az egyenfeszültség a kimeneteken, aztán lehet hővédelem... Nekem volt egy új autós erősítőm nagyon régen, ami ezt játszotta, sokáig ment, aztán nem, aztán megint... 3-szor ment vissza garanciában (mert ott mindig jó volt), mire egyszer több időt szántak rá és előjött náluk is a hiba. Végigforrasztgatták az összes forrpontot (állításuk szerint) és utána tényleg jó volt már. Valami rossz forrasztás okozta kontakt hiba volt.
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2021
(#) kolko válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 20, 2021 /
 
RTO SX-7002 a típus, de nem találok hozzá rajzot.

A végtranyó mellett az a házhoz csavarozott feketével leöntött bogyó valami az egy hőmérsékletérzékelő vagy az mi az?
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2021
(#) dB_Thunder válasza kolko hozzászólására (») Máj 20, 2021 /
 
Legalább 2 féle jelből csinál "protect"-et!
Minden végfok csatorna túláramra tud szólni, ez mellett még a túlmelegedést is figyeli!
Aztán figyelhet még alacsony tápfeszültséget, végfok nullpont vándorlást, stb...
Kezd el visszarajzolni a protekt áramkört, ha másként nem megy!
(#) kolko válasza dB_Thunder hozzászólására (») Máj 20, 2021 /
 
Az előbb szólt tartósan. Önjavító áramkör nincs, szóval valami kontakt vacakol csak. Az egész áramfelvétele 1,5A volt miközben egy mp3 lejátszó füles kimenete volt halkan rákötve egy jack-RCA kábellel, meg egy darab 4ohm-os hangszóró, de a hibás végtranyó miatti túláramot így kizárnám. Alacsony fesz a kapcsolóüzemű táp miatt szintén nem, hőmérsékletvédelemre gyanakodnék, főleg, ha azt a szerelés közben valahol bactathattam is. Kérdés hol méri? Amit bekarikáztam az mi? Az a szenzor?

amp.jpg
    
(#) Inhouse válasza kolko hozzászólására (») Máj 20, 2021 /
 
Igen az.
(#) kolko válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 20, 2021 /
 
Kivettem, 160K körüli ellenállása van. Ez ilyen ahogy melegszik úgy csökken?

Nem találom mi az ördög, pedig egyszer már ment, amíg újra ki nem húztam. Protect-ből ezek ki tudnak jönni egyébként menet közben, vagy csak ki-be kapcsolás után?
(#) Inhouse válasza kolko hozzászólására (») Máj 20, 2021 /
 
Vissza kéne követned a protect részt, mert ez így csak vaktában lövöldözés. Legalább nézd át jó fényviszonyok között a forrasztásokat a panelen...
Nem valószínű hőérzékelő lenne rossz. Miközben méred, fogd meg és látni fogod a változást.
(#) kolko válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 20, 2021 /
 
Az zavar, hogy torzít az egyik csatorna, miért torz érted, ha vacak egy forrasztás attól nem... Annak a csatornának a végtranyóját jónak mérem kiszedve, de nem tettem vissza. Arra gyanakszom, hogy az előerősítő része miatt lehet torz, ami az oldalára van kihuzalozva másik nyákon. Ha azon mondjuk az egyik opamp megsérült az sérülten rákeverhet a bemenetre egy kis egyenfeszt az meg beránthatja protectbe, (ha jól értem?), ergo hiába vettem ki a végtranyóját még mindig elképzelhető, hogy az a csatorna szívat, ami torzít, de tényleg csak találgatok, mert nem értem, hogyan veszi észre mondjuk a nullpont-vándorlást. Végképp nem értem miért szólt amikor szólt, mi tud átmenetileg megszűnni ami olyan, hogy amiatt torzít is...
Mertem remélni, hogy ennyire nem kell átlátnom a kapcsolást majd. Azt gondoltam, ha kikapom a tranyót nem lesz protect és faék egyszerű lesz. Megszívtam
(#) Inhouse válasza kolko hozzászólására (») Máj 21, 2021 /
 
Én sem vagyok ennyire ebben benne, vannak itt akik napi szinten javítanak autós erősítőket.
Forrpont repedés is okozhat ilyet, elmegy a munkapont, vagy meghülyül a bemeneti rész. Abból, hogy van amikor jó, én erre következtetek. Jó lenne egy szkóp, ott látnád, hogy az előfokból mi jön, akkor is, ha a protect tilt. Mivel szimmetrikus felépítés a 2 oldal, tudsz csinálni összehasonlító mérést az előfoknál is. Ha nem DC csatolt az előfok és a végfok, akkor le is választhatod a kérdéses oldal előfok részét. Nekem ezek jutottak eszembe.
(#) kolko válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 21, 2021 /
 
Most egy picit vacakoltam vele, amíg update-elt a gépem. Rájöttem, hogy a REM-et kell egy-egy pillanatra megszakítani. Nagyon gyors ki/be egyszer-kétszer játszom vele és tádám onnan, hogy elkezd szólni már nem megy újra protectbe. Visszatettem a tranyókat, minden csatorna jó most, nem torz egyik sem. Szólt végig, amíg elpakoltam vagy bő fél órát.. Ez valami elko lesz attól tartok még valahol, persze nem púpos egyik sem, véletlenül sem.
Áááh, megtanulhatnék már végre nemet mondani, mágnesként vonzom az ilyen vackokat, még megdöglendeni sem tud tisztességesen. Van benne egy raklap elko, tod ki... majd egyszer... majd ha nagyon ráérek, olyan meg nincs sosem
(#) Directors hozzászólása Aug 14, 2021 /
 
Sziasztok!

Szükségem lenne egy kis segítségre. Adott egy Grande punto amibe beszereltem egy erősítő(SAL SBF 2025) a fejegység az egy Pioneer MVH-S120UBW. Az erősítő új és a fejegység sincs fél éves.
A problémám pedig az lenne hogy minden zavart össze szed az erősítő. Bármit kapcsolok, nyomkodok behallatszik az erősítőbe. RCA kábellel van összekötve az erősítő és a fejegység.
A pozitívot természetesen az akkumulátortól vittem el egészen hátra a csomagtartóig. A testet azt a kasztniról vettem le.
Amivel eddig próbálkoztam az az volt hogy kihúztam egy vastag hosszú kábelt a testnek az akkumulátortól. Hátha ez a gond, de semmit nem változott a helyzet.
Megpróbáltam egy másik RCA kábellel is amit úgy mond légkábelként vezettem csak el középen az ülésnél hogy lássam nem e esetleg ezzel van gond. Ez sem hozott változást.
Szerintetek mi lehet a gond, merre kellene keresnem a hibát ?
(#) Directors válasza Directors hozzászólására (») Aug 14, 2021 /
 
Azt elfelejtettem írni ha pl. telefonról adok jelet az erősítőnek akkor tökéletesen működik az erősítő.
(#) dB_Thunder válasza Directors hozzászólására (») Aug 14, 2021 /
 
Ismerjük a témát!

Mondom a vigasztalást!
Havonta többen is járnak így!

Mondom a jó hírt!
Élhetsz a vásárlástól való elállás jogával! Azaz visszaviheted azt a szart, ja Sal-t!!

Mondom a rossz hírt!
Lehet hogy tönkretetted a Pio kimenetét, azaz annak földelését..
(#) Directors válasza dB_Thunder hozzászólására (») Aug 14, 2021 /
 
Leírnád nekem mi is a "téma" ? Miért nem jó ?
Következő: »»   178 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem