Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 3D nyomtatás
 
Témaindító: KBal76, idő: Jún 9, 2010
Lapozás: OK   168 / 178
(#) Elektro.on válasza SzilCsong hozzászólására (») Jan 26, 2022 /
 
Szia!
Sajnos én a FrreCAD -et nem ismerem.
De gondolom az alábbi járható utak közül valamelyikre találsz megfelelő parancsot FreCAD -ban is.

1- a vázlatban amikor megrajzolod a váza geometriáját ott a forgástengely felől nem függőleges
vonalat rajzolsz, hanem a külső felület offset-jét (falvastagság..) és ezt forgatod meg. Így a
végeredmény üreges váza lesz.

2- Keresel egy "SHELL" parancsot. Abban megadod a falvastagságot és megmutatod melyik falat
vegye ki. Ha jól nézem ezt a parancsot FreeCAD -ben Thicknes -nek hívják. Infó ITT!

3- Le "Exract" -olod a külső felületet ( oldala és alja. a teteje nem kell) ezt offset -el eltolod a
kívánt falvastagsággal és ezzel a felülettel megvágod az eredeti zárt testet.

4- Pocket parancsal megcsinálod a belső üreget.


FreeCAD parancs - felülettel vágás.
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2022
(#) kameleon2 hozzászólása Jan 26, 2022 /
 
Sziasztok!
Régen nyomtattam petg-vel. Kínai import volt, nem volt sok bajom vele. Most egy kollégának kellett petg-ből nyomtatni Herz felete anyagot hozott. Jobban zsugorodik és íves lett az első nagyobb méretű nyomat talpa, ami miatt több mint egy nap nyomtatás után elvált az asztaltól. Most felemeltem az asztal hőmérsékletet 70 fokra és 220-ra levettem a nyomtatási hőmérsékletet, valamint kikapocsoltam a tárgyhűtést. Hányás csúnya lett, sok göbbel, de megcsinálta. Van valakinek Herz-es konfigja Cura-hoz? Sajna a 3.6 upgrade óta a nozzle méretet is rosszul kalkulálja valamiért. Eleve 0,4 helyett 0,35 mm az alapbeállítás és a flow-t 250%-ra kellett vennem, hogy normális 0,4mm-es anyag jöjjön ki a fejből. Kinek milyen ötlete van, hogyan lehetne ez jobb? Egy TronXY X5 S400 2 fejes nyomtatóm van. Kis mechanikai upgrad-el, mert sírnivalóak voltak a görgő rögzítések gyárilag, így szuper a szerkezet, csak túl magasat ne akarjak nyomtatni vele.
(#) SzilCsong válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 26, 2022 /
 
Az a baj, hogy egyszerre több dolgot is változtattál, pedig csak egyet szabad .
85 fokos tárgyasztalt javasolnék, nekem bevált.
(#) SzilCsong válasza Elektro.on hozzászólására (») Jan 26, 2022 /
 
Szia
Köszi
1. az a gond, hogy nem forgástest a váza, hanem szögletes alapú, nem megforgatással készült, hanem 5 rétegbe és ezek lettek összekötve.
2. thickness parancs hibával leáll:
  1. brep_api command not done freecad

Ha nem szögletesre csinálom a vázát, hanem kör keresztmetszetű, akkor megcsinálja hiba nélkül (de azt meg úgy én is megtudnám, ahogy írtad, azzal a módszerrel )
3. ezt nem értem, ezt a szeletelőbe kell?, gondolom te nem repetier szeletelőt használsz.
Kifejtenéd bővebben?
4, pazarlás lenne, most úgy oldottam meg, hogy a belsejébe léterhoztam egy vázlatot az XZ síkba és Groove paranccsal kivágtam a belsejét, ez se túl elegáns megoldás, de ez már egy kicsit közelebb van a jóhoz.
De egy lámpabúránál ez se lenne elég.
(#) Elektro.on válasza SzilCsong hozzászólására (») Jan 26, 2022 /
 
Nem szeletelőben. Kizárólag CAD modellről beszéltem. Az extract a testről lelopja a felületet és azzal tovább dolgozhatsz.

Mint mondtam konkrétan a FreeCAD -t nem ismerem, én Catia V5 -ben és NX -ben dolgozom.
Nyomtatáshoz pedig Stratasys Dimension Elite 3D nyomtatót használunk.
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2022
(#) SzilCsong hozzászólása Jan 26, 2022 /
 
Le lehet venni a felületét , idáig eljutottam és akkor lesz egy 0 falvastagságú formám, ezt sajnos a szeletelő nem tudja értelmezni és nem is tudok vele mit kezdeni
A videoba szerintem a szeletelőt használja és egyébként, logikus is lenne:
Van egy tömör test beállítok neki mondjuk 1mm falvastagságot, a közepével meg ne foglalkozz. Szerintem ez nem egy bonyolultság.
Repetier nem tud ilyet, a videobol nem derül ki, hogy mit használ, talán prusa slicert.
(#) SzilCsong válasza SzilCsong hozzászólására (») Jan 26, 2022 /
 
Királyság van, jól sejtettem és még repetierbe is van ilyen funkció, csak kicsit el volt rejtve és nem is volt egyértelmű.
  1. Extrudálás/spirális szegély Pipa

Teszt folyik, jónak tűnik
(#) cua válasza Elektro.on hozzászólására (») Jan 26, 2022 /
 
Stratasys Dimension Elite 3D? Nem kispalyazol, az egy eleg komoly cucc.
(#) Elektro.on válasza cua hozzászólására (») Jan 27, 2022 /
 
Sajnos nem az enyém, hanem céges. Bár az alapanyag horribilis áron van hozzá.
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2022
(#) Elektro.on válasza SzilCsong hozzászólására (») Jan 27, 2022 /
 
A levett felület ofsetálod, és azzal elvágod a darabot.ha érdekel catiás mintát tudok majd itt mutatni neked.
(#) kameleon2 válasza SzilCsong hozzászólására (») Jan 29, 2022 /
 
Köszönöm, Ezek szerint Herzről nincs infód. Nem ma kezdtem a nyomtatást, szép is volt az előző petg-s nyomat. Csak az anyagspecifikus beállítások érdekeltek volna mert a gyártó nem túl bőkezűnek tűnik a konfigot illetően. Anyag adatai. A "Nem vetemedik" pedig kifejezetten nem volt igaz. Kicsi, hengeres tárgyaknál tökéletes volt a nyomat. Magas, nagyobb tömegű 100%-os infillel nyomtam mindet. Majdnem sírtam a végeredményen. Ennyivel jobb anyag lett volna a kínai?
(#) KBal76 válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 29, 2022 /
 
100% infill az semmilyen anyaggal nem lesz jó, és tesztek szerint nem is lesz erôsebb mintha 70% lenne.
(#) kameleon2 válasza KBal76 hozzászólására (») Jan 29, 2022 /
 
Eddig soha nem volt gondom a 100% infillel. Egy kollégának kellett volna egy TV konzol. Ő mérnök, megtervezte magának, terheléspróbára stb, nem szívesen módosítanék az ő konstrukcióján. Az anyagot is ő vette, nem akarom becsapni. A nyomtatóm upgrade-jei is 100% infillel készültek és egy álom.
(#) attika válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 29, 2022 /
 
Idézet:
„Ő mérnök, megtervezte magának, terheléspróbára stb, nem szívesen módosítanék az ő konstrukcióján”


Ez mehetne a vicces és mókás történetek topikba.
A terhelés próbát gondolom a CAD programmal szimulálta, itt a kérdés az, hogy milyen anyagot állított be, azt amiről Te sem tudsz semmit csak annyit, hogy fekete, Herz Petg, nyomtatás 220-240 celsius fok, az asztal hőmérséklet meg 50-70 celsius fok?

Idézet:
„Eddig soha nem volt gondom a 100% infillel.”

Azzal nekem sem, de milyen infillel nyomtattad?
Rectilinear, Grid, Triangular, Wiggle, Fast honeycomb, full honeycomb...?
Ugyan is nagyon nem mindegy.
Csináltam én is többféle tesztet, ugyan azzal az anyaggal nyomtatva, de más más kitöltést használva, és közel sem lettek ugyan azok az értékek.

Hasonló tesztet végeztem én is mint ITT ebben a videóban, annyi különbséggel, hogy nekem nincs ilyen gépem, csak egy EHHEZ hasonló kis kütyüm.

Ami igen érdekes, hogy ugyan azon agyagból nyomtatva, ugyan olyan kitöltéssel, 2db egyforma tárgy se hozta ugyan azokat az értékeket.

Nyilván bele lehet kötni a "műszer" hitelességébe is, nem labor körülmények között végeztem a teszteket sem, de érdemes kipróbálni mert meglepő eredmények születnek.
(#) SzilCsong válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 29, 2022 /
 
Használtam hertz pet-g t, a 85 fokos tárgyasztal dukál neki, ha nagy tárgyról van szó.
De mi számít nagynak? Nekem egy 10x10 centis dolog már annak számít, ezért szerintem megint relatív, hogy milyen tárgyasztal hőmérsékletet állítunk be.
A 85 fok és zárt tér (még pet-g nél is) szerintem kell ha biztosra akarunk menni.
Ha csúnya a tárgy, akkor szép fokozatosan adni kell neki tárgyhűtést.
A 100% kitöltés szilárdság terén tényleg nem az igazi.
(#) SzilCsong válasza Elektro.on hozzászólására (») Jan 29, 2022 /
 
Köszi, most ez így szeletelőbe beállítva működik, de a te módszeredet is ki fogom próbálni.
Még annyi érdekesség van a dologba, ha a falvastagságot variálom, akkor is 1 sávból járja végig az adott réteget, tehát ha felveszem pl 2mm a falvastagságot, akkor rendesen vért izzad az extruder, persze jön a kattogás és a
  1. Thermal runawa

Annak ellenére, hogy PID tuningot futtattam felkapcsolt tárgyhűtés mellett.
Szerintem megkeresem és offolom ezt a hibaüzenet a marlinba, mert nem faxa, hogy 1 óra nyomtatás után jut az eszébe ezt dobni.
(#) sargarigo hozzászólása Feb 1, 2022 /
 
Sziasztok!

Van egy pár gép ezen az oldalon. Érdekelne a véleményetek róluk! Érdemes lehet valamelyikbe belenyúlni?
(#) kameleon2 válasza SzilCsong hozzászólására (») Feb 5, 2022 /
 
Köszönöm. Több fórumon megfuttattam a dolgot, 70 fokra vettem feljebb a tárgyasztalt és 220 fokra a nyomtatást. Levettem a tárgyhűtést, szép lett a végeredmény kisebb tárgyaknál. Nagyobb tárgynál sem jött fel végül, de a fúvóka sajnos eldugult, így nem mindegyik tárgy lett szép. Ami kerek , az 100% infillel is tökéletes. Szép a felülete és érezni a súlyán, hogy rendben ment minden. A Curát nem értem, hogy miért kell 250-260%-ra vinnem a flowt, hogy normálisan adagoljon, mert a 3.6 előtt nem voltak ilyen bajaim vele. és ez megmaradt a 3. fúvókacsere után is. Azt sem teljesen értem, gyárilag miért 0,35mm-nek veszi a 0,4-es fúvókát?
(#) matheattila válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 5, 2022 /
 
Kb egy éve én is kipróbáltam a Curát, azelőtt mind a Prusa szeletelőt használtam, de valamiért nálam se volt rendben a flow, pedig tudom mindent beálltítottam amit lehetett, az én esetemben kb 20-25% eltérés volt ha jól emlékszem, aztán végül csak a prusával maradtam mert valahogy a cura nem nyerte el a tetszésem... s amúgy is egy home made prusa mk3 i3 klónom van, így lehet jobban is járok a gyári szeletelővel
(#) attika válasza matheattila hozzászólására (») Feb 5, 2022 /
 
Semmit nem kell tenni a flow-al ha normálisan be van kalibrálva az extruder.
Egyetlen egyszer nem állítottam rajta, szerintem egy nagy baromság az egész.
Be kell kalibrálni normálisan az extrudert és kész.
(#) matheattila válasza attika hozzászólására (») Feb 5, 2022 /
 
Tudom, hogy be kell kalibrálni az extrudert, nem ma kezdtem az egészet...be is van kalibrálva rendesen minden, mert prusa szeletelővel tökéletesen megy.
Ugyanazokkal a beállításokkal (filament átmérő, fúvóka meg minden apróság) cura valamit mégis másképp generált, mert az eredmény nem volt megfelelő és ezért a flow-on kellett állítanom, hogy jobb legyen, le kellett vegyem talán 80%-ra ha jól emlékszem...
Nem tudom már pontosan melyik verzió volt, talán 4.3, esetleg nekifutok mégegyszer a legfrissebbel...de nekem valahogy a prusa jobban bejön, mert ott szépen el vannak különítve a gépi, nyomtatási és filament beálltítások és nem kell mindent kikeresni mint curában.
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2022
(#) attika válasza matheattila hozzászólására (») Feb 5, 2022 / 1
 
Meg tudom számolni egy kezemen, hogy hányszor használtam a curát.
Értelmetlen sok beállítás, átláthatatlan szerintem az egész és mellesleg 100X csúnyább nyomatot csinál mint pl az s3d.

Talán 1 előnye van, hogy ingyenes.
Egy kinyomtatott tárgyról meg lehet mondani, hogy az curával vagy más szeletelővel lett e generálva a G-code.
(#) kameleon2 válasza attika hozzászólására (») Feb 6, 2022 /
 
Ezzel nem értek egyet. A Cura-val gyönyörű tárgyakat készítettem, csak az volt a baj, hogy nem egy brand gépet vettem, így az alapértelmezett beállításai nyilván megváltoztak. Ettől függetlenül, csak 1 paraméterrel van bajom, nem az egész szeletelővel. Gyantás nyomtatóhoz is megvettünk egy fizetős szoftvert és pont ugyanolyan vacakul sikerült vele nyomtatni, mint az ingyenessel. Mert vagy a hardver nem stimmel vagy a filament, vagy a resin. Azaz, ha nem brand a gép - így is úgy is szívás. Vagy 24 órás hobbi a finomhangolgatás.
(#) attika válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 6, 2022 /
 
Nekem sincs egy "brand" gépem, saját magam építettem és soha nem voltak gondjaim.
S3d szerintem még mindig jobban működik mint a cura, egyszer sem sikerült szebbet nyomtatni curával mint s3d-vel, de kinek a pap kinek a .....
(#) Régi motoros hozzászólása Feb 6, 2022 /
 
Üdv néktek, guruk. Még nem jártam itt, de most beugrottam egy pár kérdésre, és nem sűrűn nyomtatok 3D -ben, szóval biztos vagyok benne, hogy sokkal nagyobb tapasztalataitok vannak mint nekem. Tehát van egy gagyi anetA8 plusz nyomtatóm (már vagy egy éve) és nyomtat is ahogy kell, de most kellene nyomtatnom néhány olyan tárgyat, aminek a centrifugális erőt elég jól kellene bírnia.

BLDC motor forgórészről van szó, aminek az átmérője 110mm és kb 40mm magas. Ez a három rész amolyan prototípus lesz, igazából a behelyezett mágnesek pozíciójának hatására vagyok kíváncsi.

Szóval az érdekelne, ezeket a modelleket milyen anyagból, milyen kitöltéssel (százalék és anyagminta) érdemes kinyomtatni szerintetek? Anyagválaszték nem sok van, tulajdonképpen gembird PLA vagy ABS.
(#) attika válasza Régi motoros hozzászólására (») Feb 6, 2022 /
 
Mennyit fog ez kb forogni?
Én Petg-ből csináltam egy orsó motorra hűtést ami 12ezret forog, 60%-os full honeycomb kitöltéssel.

Viszonylag sokat használtam már és eddig hibátlan.
(#) Régi motoros válasza attika hozzászólására (») Feb 6, 2022 /
 
Pontos adatot nem tudok, ami a csövön kifér... Körülbelül 10.000 -re saccolok.
Annyit tudok, hogy minél erősebb a mágnes, vagy minél közelebb van a vastesthez,
annál lassabban forog. Tehát elvileg a mágnes elrendezése is befolyásolja a sebességet.
(#) SzilCsong hozzászólása Feb 9, 2022 /
 
Petg-ből nyomtatok.
Pici, de erős nyomtatás kell, ha leviszem 0,1mm-re a rétegvastagságot, akkor javítok a rétegek közti kötésbe?
(#) SzilCsong hozzászólása Feb 14, 2022 /
 
Sziasztok
Ha ragyás a PLA nyomtatás oldalsó felülete, akkor párát kapott az anyag? 1 hete még jó volt és nem variáltam semmit
(#) bbatka válasza SzilCsong hozzászólására (») Feb 14, 2022 / 1
 
A fúvóka nem dugult el?
Következő: »»   168 / 178
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem