Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   162 / 164
(#) Lezli46 válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 13, 2022 /
 
Szia!

Időközben .,költségérzékennyebbé vált a távvezzérlés+Gyári riasztó beszerelés., igy most már nem is olyan fontos..,tehát ez a verzió elmaradt..,az olcsobb verzió is épp hogy kellett: Hátsó csomagtartó kötegről is simán megtudtam vezérelni., minden kéznél volt .., annyi szépséghibával hogy innét csak a két hátsó irányjeljző van egyszerüen elérhető távolságban., idóben biztos hogy harmada-negyede a Grundmodulos verziónak.

A grundmodulos relé ráforrsztásról ugrott be..., az E36-hoz amikor kijött .,a legelső időkben senki se tudta a megvezérlést stb., emlékszem több a autó volt nálunk ,amin látszott hogy minden k-p zárral kapcsolatos létező vezeték meg volt nyuzva--elvágva minden létező variációban stb..,hab a tortán hogy mindez sikertelenül...akkor árulták el az olaszok ,hogy rákell lépni valamelyik relé lábra.., mintha csak az egyikre kellett volna..,mert a modulról gyárilag valamiért nem volt ezektől a Stekker PIN-be kivezetés.., valami ilyesmikre emlékszem..,

üdv .
(#) Lezli46 hozzászólása Feb 14, 2022 /
 
Sziasztok!

Kia Sorrento 2009.

Gyárilag volt táviranyitó valamikor az autóhoz., most egy univerzális távvezérlést szerertnék beszerelni, vajon beszerelhető egyáltalán? Milyen jellegü vezérléssel? Konkrét beépitést csinált már valaki, ha igen akkor részleteket tudna mondani?

Elég sürgös volna.

Köszi minden segitõkész választ.

Üdv
(#) Lezli46 válasza Lezli46 hozzászólására (») Feb 14, 2022 /
 
Sziasztok!

Kia Sorrento 2009.
KIEGÉSZITÉS Távirányitó pótlás témához!!

Most láttam hogy ebay-éknál létezik 3 gombos elektronikás tévvezérlő az eredeti pótlására,kb 40-Euróért., a K.Sorrentó gyári központizárhoz "hangolható" variációban. Ellentmondásos leirásokat találtam a felprogramozáshoz:
1. Egyik variációban (K.Sorrentó Mk1.kb.2009-ig) ,motortéri 20 Tüs Obd1.csatiból ,X-Y PIN-t áthidalva stb kiindulva , manuálisan feltanitható!!

2. Másik variációban csak Obd2 diagból lehet programozni!!
Van valakinek konkrét tapasztalata???

Gyárilag volt az autóhoz nem kulcsfejbe épitett táviranyitó valamikor, most egy univerzális távvezérlést szereretnék beszerelni, vajon beszerelhető egyáltalán? Milyen jellegü vezérléssel? Konkrét beépitést csinált már valaki, ha igen akkor részleteket tudna mondani?

Elég sürgös volna.

Köszi minden segitõkész választ.
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2022
(#) Lezli46 válasza Lezli46 hozzászólására (») Feb 20, 2022 /
 
Itt a válasz..

Gyári , pl ebay- n rendelhetö távvezérlö., K.Sorrento. Gen.-1. J.c. F.L verzióig 2007.01 a motortéri Ob1- ből manuálisan feltanitható.., utána csak Kia/ Hunday gyári diafból.
(#) daystealer hozzászólása Feb 27, 2022 /
 
Sziasztok, adott egy univerzális, távirányítós riasztó, amivel az a probléma, hogy csak az antennához közel (2-3 cm) érzékeli a távirányító jelét. Eddig tökéletesen működött, egy akku csere volt, azóta nem jó. Próbáltam elem cserét, és újraforrasztottam az antennát is, eredménytelenül. Köszi, ha tudtok segíteni.
(#) Inhouse válasza daystealer hozzászólására (») Feb 27, 2022 /
 
Egy távirányítód van hozzá?
(#) daystealer válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 27, 2022 /
 
Kettő, a másikkal is próbáltam, ugyanez a helyzet.
(#) Inhouse válasza daystealer hozzászólására (») Feb 28, 2022 /
 
Akkor nem a távirányítókkal van a baj. A vevőnél történt valami. Esetleg az antenna vezeték testel valahol. Sajnos előfordul, hogy azt is megblankolják tévedéskor...
(#) daystealer válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 28, 2022 /
 
Igen, én is a vevőre gyanakszom. Az antenna végig szigetelt, úgyhogy elképzelésem sincs, hol keressem a problémát.
(#) Inhouse válasza daystealer hozzászólására (») Feb 28, 2022 /
 
Nézz bele, hogy külön panelen van-e a vevő. Nincs-e oxidáció, stb.
(#) kisbogyesz hozzászólása Máj 11, 2022 /
 
Sziasztok! Egy riasztó beszerelésben, vagyis csak egy részében kérnék segítséget. A riasztó egy PNI Escort Start 360. A riasztót bekötöttem, alapfunkciók működnek. Nyit,zár,riaszt, minden ok. A távindítás részével nem tudok a rajz szerint dűlőre jutni, egészen pontosan a motorindítás-leállítás relés részével a rajzon. Mellékeltek relét, és hozzá tartozó csatit, előre bedugott kábelekkel. Plug and play hurrá! A relé 4 érintkezős, a rajz szerint sárga vezeték 85-ös lábra, fehér a 86, az egyik zöld a 87 a másik 30as érintkezőre. Ha rádugom a gyárilag előre bekábelezett csatit akkor a sárga és a fehér pont fordítva olvasható a relé számozásán tehát a fehér lesz 85 a sárga 86. Biztos hülye kérdés de jó ez így? Gyártó honlapján is így látszik a képeken szóval gondolom jó így de megnyugtathatna egy hozzáértőbb fórumtárs. A másik gondom a rajzon a relé bekötésénél van. A sárga piros a modulból a reléhez adott csati sárga vezetékéhez(85), a fehér (86)a gyújtáskapcsolóhoz, és marad a 2 zöld ami nem egyértelmű számomra. A 87 zöld megy a gyújtáskapcsoló start álláshoz a (30-as) zöld pedig az önindító +12V pólusa? Az olló jelét sem értem nincs is mit elvágni hisz a relé csatija előre külön 4 szál gyárilag, nincs összekötve a két zöld. Biztos van többféle kapcsolás is, csak én nem értem ezt a relés dolgot. Előre is köszönöm ha valaki kioktatna hogy kell bekötni helyesen.
(#) kisbogyesz hozzászólása Máj 11, 2022 /
 
Még pár kép.
(#) proli007 válasza kisbogyesz hozzászólására (») Máj 11, 2022 / 1
 
Hello!
- Ha megnézed a relé tetején az ábrát, akkor láthatod, hogy 85-86 a relé tekercs kivezetése. A 30-87a pedig a bontó kontaktusa.
- Vagy is, ha 12V feszültséget kap a 85-86. akkor a relé megbontja a 30-87a közötti kontaktust (vagy is a rákötött áramkört)
- A két-két összetartozó pár közül, pedig mindegy hogy melyiket hova kötjük. Ezért zöld mind két kontaktuspont, és ezért mindegy hogy a sárga vagy fehér fel van-e cserélve.
- A rajzon pedig azt látod, hogy eredetileg a gyújtáskapcsoló indító gomb) elfordításával megjelenik a gyújtás 12V-ja, ez megy a relé egyik pontjára.
A tekercs másik pontjára majd az elektronika ad testet, ha meg akarja akadályozni az indítást.
- Eredetileg a gyújtáskapcsoló tovább fordításával, feszültséget kap az indítómotor behúzó mágnese és indul a kocsi. Nos ezt az gyári összekötést kell elvágni, mert ide fog a reléd kontaktusa sorba közbeiktatódni. Ezt a műveletet jelzi az "olló".
- Tehát újfent úgy fog működni a dolog, hogy amikor elfordítod a gyújtáskapcsolót, feszültséget fog kapni a relé, ha meg akadályozza az indítást az elektronika, a másik tekercspontra testet ad. Ekkor behúz a relé, bont a kontaktus és Te hiába forgatod tovább a kulcsot az indításhoz, a kontaktus lebont és az indítókulcs árama nem jut el az indítómotor behúzó tekercséhez.
Ha nincs indításgátlás, akkor nem húz be a relé és minden az eredeti állapot szerint zajlik le.
(#) kisbogyesz hozzászólása Máj 11, 2022 /
 
Köszönöm szépen a segítséget, átláthatóbban sikerült értelmeznem a dolgot. Bekötöttem a relét, félsiker már van. Hogy tudja indítani a távirányító, ugye be kell programozni. Na hát ez eddíg nem nagyon sikerült, bár szerintem ez az én hibás próbálkozásaimból fakad. Jumper-elhető a modul van tach és tacless mód. Tach módban simán indít kulccsal, le is áll gyújtás elvételkor, programozás sikertelenség miatt viszont se nem indít se nem állítja le a motort. Átrakva a jumpert Tachless módban, kulcs elfordításakor indul a motor, gyújtást levéve sőt kivett slusszkulccsal is jár a motor. kézifék kiengedéskor, vagy ajtó nyitás zárásra, vagy a távirányító motor indító és leállító gombjára is megáll a motor. Fura egyenlőre.
(#) proli007 válasza kisbogyesz hozzászólására (») Máj 12, 2022 /
 
Ehhez én igazából nem értek, mert nem ismerem ezeket a szerkezeteket. Csak a relé működésének értelmezésében próbáltam segíteni..
(#) kisbogyesz válasza proli007 hozzászólására (») Máj 12, 2022 /
 
Köszönöm szépen még egyszer az útmutatást!
(#) SzervízMacska válasza kisbogyesz hozzászólására (») Máj 12, 2022 /
 
Szerintem túl sokat gondolsz bele ebbe a riasztóba. Számomra egyértelmű, hogy a gyári indításgátló műkögtetése miatt a kulcsnak mindenképpen a gyujtáskapcsolóban kell lenni, hogy a motor beinduljon. Magyarán arra lehet jó, hogy amíg tisztítod az ablakokat, járhasson a motor. Annak veszélye nélkül, hogy egy illetéktelen járókelő jogosulatlanul autókázzon…
(#) hmzs válasza viktorka0011 hozzászólására (») Aug 10, 2022 /
 
Sokkal inkább központi zár vezérlőnek néz ki, mint riasztónak. Semmi lényegi különbség nincs a központi zárnak nevezett készülékekhez képest, csak a kulcs profilja a vw csoportnak megfelelő.
Leírást valószínű a linkelt oldalon kapsz csak, erősen kínai terméknek tűnik.
(#) viktorka0011 hozzászólása Aug 11, 2022 /
 
Igen igazad van.A csomagtartó nyitás funkcióval van problémám,semelyik kivezetésen nem ad ki feszültséget.
(#) Inhouse válasza viktorka0011 hozzászólására (») Aug 11, 2022 /
 
Ezt nem ismerem, de sajnos láttam már olyat ebből, hogy a távirányítón volt elvileg csomagtér nyitó gomb, de a dobozban csak 2db 1morzés relé volt és az ahhoz tartozó sallang, így kimenet már nem.
(#) viktorka0011 hozzászólása Aug 11, 2022 /
 
Én is erre gondoltam de,három relé van benne ezért reménykedek hogy,tudja ezt a funkciót.
(#) Inhouse válasza viktorka0011 hozzászólására (») Aug 11, 2022 /
 
Kattan a relé ilyenkor? A 3. relé nem az index villogtatás?
(#) hmzs válasza viktorka0011 hozzászólására (») Aug 11, 2022 /
 
Feszültséget nem biztos hogy kiad, erek számából kijön akár feszültségmentes záró és nyitó kontaktus is. Ha tudod hogy 3 relé van benne, akkor kinyitottad a dobozt, próbáld meg a relé kontaktusait végigkövetni, melyik vezetékre mennek. Vagy ha mutatsz képet a panel mindkét oldaláról, akkor igyekszem segíteni, mi hogy lehet.
(#) viktorka0011 hozzászólása Aug 12, 2022 /
 
Lefényképeztem de,4 relé van.
A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2022
(#) hmzs válasza viktorka0011 hozzászólására (») Aug 12, 2022 /
 
Balról az első két relé záró- és nyitó kontaktusa is ki van vezetve balról az első hat vezetékre. Sárga/sárga-fekete a közös, narancs/narancs-fekete a nyitó- és fehér/fehér-fekete a záró érintkező. Ez a két relé a zár nyitás- és zárás funkció.
Aztán a fekete (-) a test, a közvetlenül mellette levő talán piros-fekete egyelőre x, aztán a következő piros a +táp, a fehér szintén x, a két barna a két oldal irányjelzője.
A két bal oldali relé biztos az ajtó nyitás-zárás funkció, a jobb szélső pedig ezekkel szinkronban néhányszor meghúz az irányjelzők villogtatásáért. Ez eddig biztos, a többi a találgatás, merthogy minden nem látszik a képeken.
A zöld vezeték a jobb szélső relé mellé megy, ott kéne lenni valaminek takarásban, vagy csak az üres forrfül, és akkor nincs funkciója, de biztosan nem ez a csomagtér nyitás.

A GYA-1A jelű relé csak záró kontaktusos, de a képekről nem tudom megmondani, hogy pontosan melyik vezetékre csatlakozik. Két esélyes: a fehér, vagy a piros-fekete. Jó esetben ezt a relét egy külön gomb működteti a távirányítón, rosszabb esetben csak sziréna kimenet.
Nem tudom megmondani a képek alapján jobbról nézve az 1. zöld, a 4. fehér, és a 6. piros-fekete vezetékek pontos funkcióit, és bekötését sem.

Ablak zárás, hangjelzés, csomagtér nyitás, nagyon ritkán nyomógombról működtetés szokott lenni ilyen modulokon.

Egy 5-10W-os autós izzóból csinálj próba lámpát, és nézd meg a két kérdéses vezetéket test, és +táp fele is, hogy mikor világít az izzó.
Sajnálom, egyelőre csak ennyit tudok segíteni.

Nem pont ez, de ilyesmi a modul.
(#) dokibácsi123456 hozzászólása Aug 19, 2022 /
 
Sziasztok.
Ford cmax 2005 . Gyári távirányítója nem megy. Tanítása megtörtént az autó jelezte hogy ok, de nem működik továbbra sem.
Ötlet? Találkozott valaki ilyennel?
Kulcsról működik a kp zár.
(Egy furcsa dolog még. Ha bezárom a rádió zölden világít sokáig. A tulaj szerint idővel elalszik.15 percet vártam rá addig nem aludt el.)
(#) Lezli46 hozzászólása Okt 26, 2022 /
 
Sziasztók!

Van egy Audi amiben egy NASAR gyártmányú riasztó van beszerelve., minden vezeték fekete., valami kapcsolási rajz félét tudna valaki felrakni?? Nem találtam idáig semmit...

Köszi és üdv
(#) Lezli46 hozzászólása Okt 26, 2022 /
 
Sziasztók!

Elöbbi Audi, A8. D2 Quatro 1994- es autóban a gyári INFRÁNS kulcs nem viszi a központizárat.., telefonteszt szerint jónak tünik a távadó.., csak egy kulcs van hozzá.., esetleg tud valaki egy távadó tanitási procedurát megirni??

Köszi
(#) Bufana hozzászólása Feb 27, 2023 /
 
Sziasztok,

Van egy 2005-ös Skoda Fabia gépjárművem, utólag beszerelt (úgy tudom kifejezetten fabiaba való, MOLPIR M-CK4-SKFB-1) központi zárral. A kocsihoz két kulcsunk van (nem távirányítású) és csak ezekkel lehet nyitni mindkét első ajtónál.
Nagyon meguntam már a kulccsal nyitogatást és szeretnék egy távirányítós kulcsot hozzá. Ki is néztem egy központi zár egységet két bicskakulccsal, meg is jött, de nem vagyok benne biztos, hogy hova is kellene bekötni (a leírás nem túl részletes).
Lebontottam a bal első ajtókárpitot és megtaláltam a motort és a vezetékeket (kék, zöld, fehér, barna, fekete, ahogy a MOLPIR leírásában is volt), valamint lebontottam a kormány alatt a műszerfalat is, ahol a többi vezetéket és a vezérlő egységet. Letöltöttem a kezelési utasítását és megnéztem, lefordítottam.
Az általam vásárolt központi zár vezérlő egy Carguard MIC001 típusú, megtaláltam a számomra lényeges vezetékeket, piros +12V (akku pozitív pólus) rendben, fekete „földelés” (akku negatív pólus, kaszni fém része) rendben. Ezután vannak a központi zár szokásos narancs, narancs-fekete, fehér, fehér-fekete, sárga, sárga-fekete vezetékek és itt akadtam el egy kicsit. A leírásban három bekötési lehetőség van feltüntetve, negatív trigger, pozitív trigger és a negatív-pozitív trigger (amúgy a harmadik ábráján szerintem van egy hiba, a magyar leírásban rosszul van, az idegen nyelvűben jól).
A kérdésem az lenne, hogy nekem melyik trigger ábrát kell néznem és hova kell bekötnöm a narancs, narancs-fekete, fehér, fehér-fekete, sárga, sárga-fekete vezetékeket, hogy távirányítós kulccsal tudjam nyitni zárni az ajtókat.

Üdv.
Következő: »»   162 / 164
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem