Fórum témák
» Több friss téma |
Nem régen tűnt fel és ma is láttam egy Skoda Superb autót. Érdekessége, hogy amerre fordul az azonos oldali ködlámpája is kigyúl.
Ez gyári vagy barkács. Szabályos vagy nem. Hogyan működik. A kormánykerék elfordulása kapcsolja? Vagy az irányjelző? Együtt működik a tompítottal/fényszóróval? A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2014
Kanyarfényszóró költséghatékonyan... Vannak ilyenek, én valami Alfan láttam először azthiszem. Kormánykerék kapcsolhatja, mert az irányjelzővel nem függ össze. Szerintem csak a tompított/fényszóró esetén működik, nekem úgy lenne logikus. Hogy szabályos-e, nem tudom, de gondolom az előírások megengedik, különben nem építenék be gyárilag.
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2014
Szia!
FIAT Bravo, Grande Punto, Linea, Skoda Fabia, Octavia, Kia Ceed, VW Golf, Passat, ... Szóval sok autó használ ilyet gyárilag. Legtöbbször a kormányról veszi a jelet, de ha kirakod az indexet, az is beindítja némelyiknél (attól függően, hogyan gondolták ezt ki a gyárban, teljesen vegyes a kép). Többnyire csak akkor működik, amikor a ködlámpa is működhetne, azaz legalább a helyzetjelző világít. Hogy mennyire szabályos? El kell olvasni hozzá a KRESZ-t, de merthogy ilyen külön nincs benne, így nehéz megmondani. A rendőrök szeretnek kekeckedni miatta, több barátomat is megállították már, hogy xezer csekken, vagy simán feljelentik, mert nem ismerik ezt a kényelmi funkciót (persze ebből ilyenkor magyarázkodás volt, hogy figyu eltekerem és jé világít). A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2014
Sziasztok!
Mennyire szabályos az utólagosan felszerelt nappali menetfény? Azt megtaláltam a neten hogy milyen magasságba stb. szabad felszerelni és hogy E jelzésnek lennie kell rajta. Fel lehet szerelni? Vizsgáltatni kell valahol?
Üdv!
Lehet rossz topicba írok (ez esetben elnézést)...de érdekelne, hogy valaki tudja-e, hogy ebben az úgynevezett USA-Modulban mi található? Ez az amerikai típusú helyzetjelző...aminél ugye a lényeg az, hogy az irányjelző csökkentett fényerővel világít menetfény-ként...viszont, ha irányjelzünk akkor természetes villogni kezd. Előre is köszönöm a válaszokat. Bővebben: Link
Semmi különös. Olyan mint a hátsó lámpa kétszálas izzóval. A helyzetjelző 5W a féklámpa meg 21W. Itt a menetfény az 5W az index a 21W. Természetesen ez nálunk nem szabályos.
Tudom, hogy nem szabályos...éppen ezért szeretném külön kapcsolóval megszakítani, hogy műszakinál letudjam kapcsolni....vagy ha anális kényeztetésre kér fel a rend őre
![]() A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2014
Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó helyen teszem-e fel a kérdésem... Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy az autómban cseréltem projektrort bi projektorra, és hogy meg lehet-e azt oldani például egy relével, hogy ha fel van kapcsolva a tompított, akkor csak a tompított villanjon ha fénykürtölök, vagy pl este a refit használnám akkor csak a bi projektor kapcsoljon, viszont ha nem megy a tompított akkor villanjon a refi ha pl fénykürtöt használom?
Szervusztok!
15 éves FORD focus kombi hátsólámpában kellene izzót cserélnem, de nem tudom, hogy kell kivenni a lámpát. Kerestem youtube videókat, és más típusú FORD-ok esetében láttam, hogy belülről kellene két műanyag csavar szerűséget ketekerni. Ezt a típust nem találtam meg videón, de gondolom az elv ugyan az. A problémám az, hogy belül kb. a lámpa mögött, van egy világosszürke takaró alkatrész, és azt nem tudom hogy kellene leszedni? Az alatta lévő sötét műanyagot már lecsavaroztam, az OK, de a világos szürkének nem látom a lehetőségét. Előre is köszönöm.
Ott a két csavar, azokat kell kitekerni, lásd melléklet. Nem csak ez a két csavar fogja a lámpákat, hátrafelé ki kell pattintani őket a helyükről, talán három patent fogja.
Úgy van, ahogy Bakman írja. Bár nekem az újabb Focus van, de szerintem ugyanez. Azt a két csavar kivesz, majd a külső pereménél van két tüske, ami a karosszérián műanyag patentba megy bele. Ezeket ki kell feszíteni( lehet nehezen indul meg, az egész lámpatest lejön!!!). Utána a lámpát szét kell szedni csavarhúzóval. Talán 3db csavar fogja a izzók foglalatát. Azt kivesz és már látod is az izzókat. Egyébként egy idióta megoldás....Visszaszerelésnél figyelj a vezetékre! Csússzon vissza a karosszériába, mert ha odagyűrőd a lámpa mögé, befolyik mellette a víz a csomagtartóba!
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2023
Köszönöm, de annyira buta azért nem vagyok, hogy azt a két csavart nem csavartam ki.
![]() Tehát azt mondod, hogy itt nincs több csavar, csak három patent? Feszegessem? Létezik az, hogy a három patent biztosít akkora erőt, hogy a gumi tömít a karosszéria felé?
Köszi. Az izzók kiszerelése már menne.
Közben találtam róla egy képet hátulról. A bekarikázott két csavarhoz kellene hozzáférni belülről valahogy (szerintem). Nem gondolnám, hogy ez patent! A kérdésem az lenne, hogy azokhoz hogyan lehet hozzáférni?
Szerintem amit csatoltál, az nem olyan, mint a tiéd. Csatoltam egy képet. ( Az enyém MK2-es, teljesen átlátszó búrával, de szerintem ugyanez a megoldás) Bekarikáztam a két pöcök helyét. Két fém tüske, amik a karosszérián lévő műanyag patentbe ( lyukba) ugranak bele. Ha kivetted a két csavart, akkor óvatosan nyúlj alá ujjal és kicsit billegtetve-mozgatva, közben húzva hátrafelé ki kell jönnie. (esetleg a külső peremén lapos csavarhúzóval feszítve, persze egy ronggyal a festésre, hogy ne sérüljön)
Belül a fehér műanyagot ne vedd le, nincs alatta semmi! Egyébként csak meg kell fogni és határozottam lekapni, de ilyen hidegbe ne, mert letörhet. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2023
lőre bocsátom nincs fordom sose volt.
amit bekarikáztál az a karosszériába megy, megkockáztatom, hogy az a patent amiről fentebb is szó volt. Nem gondolnám, hogy belülről kéne akármit is csavarozni ahhoz, hogy a búra lejöjjön
Dehogynem, csak izgalmadban eltévedtél a patentek és műa csavarok közt -szerintem. Az a kép, amit mutattál, az legalábbis azt mutatja.
Idézet: „A bekarikázott két csavarhoz” Azokat a műa csavarokat itt lehet megtalálni: Bővebben: Link 8. és 9. kép - és az alattuk lévő iromány. Pont azt a lámpatestet (azok műa csavarjait) látom, amit mutattál. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2023
https://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManua...pe=web
Nem éppen bőszavú a leírás, de benne a lényeg. Írtam, hogy Ford Focus kombim van, vettem már le párszor a hátsó lámpát.
Ford-éknál vannak érdekes megoldások. A Transitban az az elgondolás, hogy szerszám nélkül lehet izzót cserélni. A 2000-nál ez szőrszál nélkül igaz volt. A 2006-nál úgy bezsúfolták a motorteret, hogy hiába a szerszámnélküliség, a fényszóróizzó-cseréhez nem fért oda a kezem. A lámpatestet ki kellett szerelnem, hogy hozzáférjek a szerszámnélküliséghez. De az torx-al volt rögzítve. Mondjuk, megoldottam. A lámpatest torxfejű csavarját kicseréltem szárnyasfejűre, így mégiscsak kézzel tudtam cserélni később már.
Érdekes megoldások... pl. az említett Focusnál a pollenszűrő csere! Nézz róla egy videót! pl. egy 2008-as Focus
Oly nagyon nem szeretek szörnyűlködni -de ha linkeled, hát megnézem.
Mindenesetre szeretjük szidni a mai kocsik eldugott dolgait, összehasonlítva a régiek szerelhetőségével, de (!!!) ha azt nézzük, hogy az IFA-ban a vezetőülésből, blázzal a számban tudtam önindítót cserélni, az pozitív? Sokszor kellett ám... Az említett Ford-okban (a háromban 21 év alatt) négyszer. Én megbocsájtom nékik azt, hogy az már nem igazán sofőrbarát, ezért az autószerelő csinálta.
Nagyon szépen köszönöm mindnyájatoknak a segítséget. A leginkább Tomi111 győzött meg róla, hogy ez mégiscsak "bedugós", "pöckös". Bár korábban Bakman is írt ilyesmit, csak azt nehezebben fogtam.
Rákerestem neten a képekre és beazonosítottam, hogy ez nem MK1, nem is MK3, hanem MK2! ![]() Holnap pattintok egyet, ha addig élek is! ![]()
Szervusztok!
Ma jött el az izzócsere nagy pillanata. ![]() ![]() Azért csak kiszedtem a szivacs tömítést az oldalrekesz mögül is, mert valahogy nagyon rövidnek találtam a vezetéket korbácsot. Alig fértem a csatlakozóhoz, hogy lehúzzam. De tök jó, hogy belenéztem, mert találtam benne egy kis fehér dobozkát, amit utólag mókoltak bele. Nem tudom, mi a túró lehet. Több vezeték megy bele. Megvan szakítva a hátsó lámpa egyik szála, egy vezeték megy előre, egy vezeték megy hátra (talán az utánfutó csatlakozóhoz(?). Lehet, hogy ez valami izzókiégés jelző lehet? Fogalmam sincs. Na mindegy. Amit akartam, megvan: izzócsere. ![]()
Valószínűleg az utánfutó index visszajelző lehet .
Legalábbis az előremenő része. A fehér doboz meg esetleg az utánfutóhoz való világítás vezérlő dobozkája.
Ooopsz, az lehet. Az egész egy 4x4x1cm-es dobozka.
De az utánfutónak kell világítás vezérlés? Az én időmben (amennyire emlékszem) a hátsó lámpákkal párhuzamosan volt kötve az utánfutó csatlakozó. Nem? Esetleg az indexnek kellhetett valami erősítés, mert a villogás üteme az izzók teljesítményétől függött. De ez még Ádám-Éva idejében volt. ![]() Az a baj, hogy egyáltalán semmi felirat nincs rajta.
Ha van izzó felügyelet azt a párhuzamosítás összezavarja, kell egy leválasztó áramkör ami leveszi a plusz terhelést az eredeti izzó köréről.
Kell neki vezérlés. ( Az enyémen én kötöttem be a vonóhorog csatlakozóját.) A komfortmodul (A Fordnál GEM modulnak mondják/ biztosítéktáblával együtt az anyósülés lábánál ) nem bírja el a plusz 21W-os irányjelző izzót az utánfutón. Simán rákötve letilt. Le kell relézni és az utánfutónak kell visszajelző is a műszerfalra. Valószínű az van a kis dobozban.
Köszönöm mindkettőtöknek a segítséget. Tehát, kell bele.
![]()
Sziasztok!
Beszereltem az autómba egy menetfény szettet (DRL 905 HP). Az elekronikán 2 vezérlőszál van, az egyik teljesen lekapcsolja a menetfényt a másik pedig csak csökenti a fényerőt. A fényszóró helyzetjelző izzó szálra kötöttem rá azt a vezérlőszálat, ami teljesen lekapcsolja a menetfényt (a másik szálat nem kötöttem be). Gyújtáson tökéletesen működik, tehát amikor bekapcsolom a világítást, lekapcsolja a menetfényt, viszont amikor jár a motor és akkor kapcsolom be a világítást, nem kapcsolja le a menetfényt, hanem csak csökkenti annak fényerjét. Arra gondolok, hogy a vezérlő 13V fölötti feszültség esetén ezen a szálon sem kapcsolja le. (nem értem miért...) Megoldás lehet itt ezen a vezérlőszálon 3-4 db dióda sorbakötve (=fesz osztó) vagy más megoldást javasoltok? A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2024
Ez lenne? : Bővebben: Link
Olvasd el a leírását (és próbáld megérteni) ! "Autód" miféle? "Can-Bus rendszerű gépjárművek esetében a menetfény elektronikát tilos közvetlenül gyújtásvezetékre, helyzetjelzőre kötni..." A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2024
|
Bejelentkezés
Hirdetés |