Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 12V - 5V a legegyszerűbben
 
Témaindító: Lozsa, idő: Szept 21, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 5
(#) rettung válasza proli007 hozzászólására (») Aug 20, 2019 /
 
Köszönöm a választ! Majdnem teljesen amatőr vagyok...HE-t olvasgatva talatám ezt az alkatrészt. Leginkább az építési örömért szeretnék mokólni vele. Jó lenne egy saját mobil töltő!!! A legstabilabbat úgy értem, hogy nem teszi tönkre a telefonomat, mondjuk túlfeszültséggel (nem értek hozzá, h egyátalán tudna-e ilyet). Kezdem kapisgálni, ahogy itt olvasgatok, hogy talán nincs túl jó hatásfoka......
Tehát szeretnék egy saját készítésű mobiltöltőt....
(#) proli007 válasza rettung hozzászólására (») Aug 20, 2019 /
 
Egy 7805 akkor tud nagyobb feszültséget kiadni, ha a GND (középső) lába leszakad a negatív tápról. Túlfeszültség ellen csak túlfeszültség védő áramkörrel lehet védekezni, 5V-ra gyártanak (vagy gyártottak) külön is ilyen áramkört. Nem tudom, de gyanítom hogy a telefonban is van olyan védelem, hogy nem indítja el a töltést ha az előírtnál magasabb feszültséget kap.
De így is meg lehet oldani a problémát.
(#) rettung válasza proli007 hozzászólására (») Aug 20, 2019 /
 
Koszonom! Hestorbol mar megrendeltem......a youtubon annyi egyszerunek "tuno" legszereleses video van fenn. Nekem, egyszerunek tuntek ezek a kapcsolasok, de az esetleges buktatoit, mint a veszteseg nem ismertem...... segitenel nekem a kondik meretezeseben, ha mas nem kell hozza.....
....ja TO220hoz valo kicsi hutobordat.....
(#) rettung hozzászólása Aug 20, 2019 /
 
..vettem..
(#) Joe_001 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 21, 2019 /
 
Szia!
A 7805 az jó kezdetnek. Van 78S05 is belőle ami igaz hűtéssel 1,5 A-t is tud. Igaz ha USB gyorstöltést akar, ami 3A, akkor hamar túl fog lépni rajta.
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2019
(#) proli007 válasza rettung hozzászólására (») Aug 21, 2019 /