Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Multiméter - miért, milyet?
Az automata méréshatárváltós hátránya, hogy várni kell, kis idő míg lépked a megfelelő méréstartományba. Van amelyik ezt lassan, másik drágábbak gyorsan csinálja. Ez a hátránya, hogy erre várni kell pár másodpercet (típustól függő idő). Automaták legtöbbje átkapcsolható manuálisba is, tehát mindkettő féle.
Más hátránya szerintem nincs, én automatát használok.
Max 600 mA áram mérés szerintem kevés még hobbi szinten is. Átkapcsolás -fezsültség és áram mérés között itt is kel csatlakozást cserélni . Talán ez is megteszi (bár nem ismerem közelebbről):Bővebben: Link
Gondolkodni ez sem fog megtanítani benneteket, és még nehezebb is kitalálni, hogy mit is akart sugallni.
Más kihívás. Személy szerint nagyon örülök hogy a fiadat is terelgeted errefelé , merthogy ez ugyan nem egy megbecsült és kifizetődő szakma, de ugyanakkor nagyon szép.
Sajnos azt mondom nem helyettesíti a "normális " multimétert... Másodiknak viszont nagyon jó!!!
• Minimum identification voltage above: 0,6 V ez azt jelenti 0.6V alatt nem tudja eldönteni mit mérjen, ellenállást vagy feszültséget... A másik az gyártótól függő milyen gyorsan találja ki, nekem van jó meg rossz műszer is ami a zárlat csipogót nagyon sokára aktiválja, szinte használhatatlan folytonosság mérésre.
Oké, mindenki érveit elfogadom. Azt tudtam hogy valamennyit várni kell az automata műszereknél hogy "rájöjjön" hogy mit akarok mérni. Az árammérés határértéke is valóban elég karcsú. Egyébként nem ragaszkodok az automata műszerhez, mert valójában tényleg illenék az embernek figyelnie hogy mit akar mérni. Ez általában higgadt körülmények között működik is. A figyelmi probléma ott következik be, amikor egy makacs áramkör épp a legrosszabbkor nem azt csinálja amit kellene.
Ha hasonló árfekvésben ajánlotok bevált, akár nem automata műszert is, azt megköszönöm. Ebben a műszerben az is csábított, hogy tölthető és nem kell az elemmel szórakozni. Ezt nem ismeri, nem használja valaki? Idézet: Valószínűleg töltés közben nem mér. Kimerülni pont munka közben fog a legrosszabbkor, kényszerszünet jön. Elemcsere 1 perc, töltés több óra. „tölthető és nem kell az elemmel szórakozni.”
A max. 600 mA áram az eléggé kevésnek tűnik...
Én játszósnak egy LOMVUM T18C típust vettem és nem bántam meg. Igaz azóta nem lehet kapni, de ennek a gyártónak a termékeiben még nem csalódtam, amit vettem tőlük eddig, az jó minőségű volt.
Bővebben: Link Idézet: „Gondolkodni ez sem fog megtanítani benneteket” Bevallom nektek én már ott elvérzek, hogy időnként elfelejtem kikapcsolni, és amelyik műszerem nem auto off-os az bizony lemerül, aztán ha kell hiába kapcsolom pfff.. elemcsere. Két nap múlva újra.. Nagyon béna vagyok?
Nem fog kifolyni benne az elem, ha ilyen gyakran cseréled.
Igazi halál ok, az áram vagy kapacitás állásban adott feszültség. Mivel az áram ebben is átdugdosós, a műszert ez ellen nem védi semmi szerintem, tehát ez okból felesleges. A rendesebb régi 7106 alapú műszereknél régen megoldották, kb a feszültség/ohm mérőre köthettem bármit 300V alatt, mindent kibírt, remélem a mostaniak között is van ilyen.
Ami tetszett a belinkelt csodában, egy kínai oldalon láttam hasonlót ( szerintem ez is olyan), a feszültség felbontása 1V !!! kb méréshatár váltás nélkül mér. Lehet szidni a kis olcsó kínai csodákat a pontatlanságuk miatt, de egy ceruza elem mérésnél ekkorát még azok sem tévednek. ( egy diódán eső feszültségről meg ne is beszéljünk.) Ha valaki nem hálózat mérésre használja, akkor ez a felbontás azért már súrolja még a kezdő kezdő amatőr igényeit is. ( bocs tovább olvastam, 10V alatt nem mér..) A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2023
Az az egyetlen hátránya, hogy kevesebb pénzért kapnál többet tudó műszerkét.
nekem is volt egyszer, hogy elfelejtettem kikapcsolni, de úgy, hogy két napig. Aztán szaladhatott nejem 9V-os elemér' Én meg danoltam: Elemér! ELEMÉR
Én is ezt tartom a legnagyobb hátránynak. Nekem egy Aneng van, 0,8 V alatt nem mér. Amit nagyon szeretek benne, hogy amikor ellenállásokat szortírozok, nem kell folyamatosan tekergetni. Második/harmadik műszernek használható, csak a helyén kell kezelni.
Azért itt most keveredik az automata méréshatárváltás meg az automata mérés típus felismerés kérdése. Ha jól olvasom, az eredeti kérdés az utóbbira vonatkozott, miszerint a műszer magától felismeri, hogy mit akarnak vele mérni, így akarja a kérdező megelőzni, hogy hibás állás miatt tönkretegye a műszert.
Véleményem szerint egy minőségi multiméter nem mehet tönkre attól, ha ellenállás stb. módban bedugják a konnektorba. A árammérő állásban helyzet már neccesebb, de egy jó műszer általában még azt is kibírja, persze biztosíték csere lesz. Viszont ehhez amúgy is át kell dugni a mérőzsinórt az automata műsezren is, szóval ott meg mindegy. Egy szó mint száz, szerintem jobban jár, ha vesz egy minőségi műszert, ami kibírja a félredugdosást (és kicsit fegyelmet tanul, hogy mérésre rendesen felkészülünk.). Az automata méréshatárváltás meg mai modern műszereknél lényegtelen abból a szempontból, hogy tönkremegy-e ha 2V -os állásban márünk a konnektorra. Régi mutatós analóg műszerek ettől nagy eséllyel kikészültek ma digitálisoknak mindegy, lévén fix bementi osztó szokott lenni, nem pedig előtét ellenállás. Automata mérshatár kényelmi funkció, hogy ne kelljen tekergetni mérés közben.
Udv
használ valaki ilyet? MP 23 403B Pen multimeter? Tud ez kapacitást mérni? User manual-ba írja de egy oldalon se láttom kiírva meg a dobozán sincs feltüntetve. Ezért érdekelne használ e valaki ilyet?
Használati útmutató
Még magyarul is.
Egy barátom kapott egy Mastech MY64 kézi műszert. Elhozta, hogy nézzek rá, mert mindene működik, de kb. 30%-al kevesebbet mutat (V=, V~, A=, stb.). Nem kontakthiba.
Van ötletelek, mi lehet a gond? Belül semmilyen sérülés, égésnyom nincs.
Nekem is pont ilyenem van, nem rossz műszer, érdemes vele foglalkozni.
Mintha tettünk is volna fel rajzot róla. Ha előkeresed, vagy túrsz a neten és felteszed, akkor tippelhetünk. Hajónapló, kiegészítés: Tizen pár éve fórumtársunk tett fel rajzot ide. Ami nem jelenti azt, hogy ami a kezedben van pont ilyen. A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2024
Idézet: „akkor tippelhetünk” Köszi. Ezt a rajzot sikerült nekem is letölteni. Elég furcsa, zavaros, hiányos rajz, de más nincs. Nincsenek feszültség adatok, vagy hogy melyik poti mit állít. Csak saccolni lehet. Van benn 6 poti. Mind bejelöltem, finoman tekertem, de csak egy változtat a kijelzett értéken, ami a kijelző alatt van a közép felé. Avval tudtam növelni, de nem elég. Itt tartok. A Youtube-on van egy javítási leírás, de a panel teljesen más. És hát oroszul sem tudok már úgy, mint 30 éve.
Lehet gyorsabban előrébb jutnánk, ha már úgyis szétszedted, akkor egyúttal le is fényképeznéd a darabokat.
Úgy tűnik, hogy sikerült beállítani. A VR1 potival (mint már írtam) lehet állítani. A poén az, hogy kb. 1-2 fok elmozdításra már reagál. Pont addig tudtam tekerni, hogy jó legyen. Tovább tekerve egy picit máris visszazuhan a hibás állapotba. Ha ezt gyárilag így képzelték, az nagy baj, nem csoda, hogy elmozdult 10 év alatt. De nekem gyanús a V+ és V- feszültsége: +3V és -5V. A táp áramkör (Q5 - IC6) működése rejtély, mert nincs kötve a földhöz sehol sem. De mindegy, kész van.
A legszebb az hogy a VR1 poti a kijelző ALATT van. Azaz le kell venni, állítani visszarakni a kijelzőt ... stb. Ügyes konstrukció.
Minden funkciót próbálj végig, Néha a referencia feszültség túlterhelése okoz ilyen gondot. ( de volt olyan hogy az elemcsere szívatott, de olyan is, hogy gyárilag rosszul volt beállítva....)
A VR1 poti helipot szokott lenni, éppen a finom beállítás miatt. Ez minden mérést, méréshatárt visz, ez az AD konverter fő beállítása. Emlékeim szerint ilyen nagy 30% értéket nem lehetne állítani, jóval kisebb szokott lenni a beállítható tartomány. Talán a tápfeszültség nem jó a VR1-nél, ICL7106 adatlapján lehet erről esetleg több infó.
Nem elmozdult, berohadt. Kicsit megmozgadtad és jó lett.
Szerintem ügyes vagy.
Az érdekes volt nekem, hogy a VR 1 csúszkáján a feszültség (ami az 7106 IC 36. lábához megy) a mérési funkcióktól függően változott. Ami nem csoda, mert más áramkörök is rá, vagy lekapcsolódnak.
A katalógus szerint a V+ és V- feszültségeknek ± 4,5V-nak kéne lenni, de ez nem teljesül. +3 és -5V van (kerekítve). Ez sehol sem állítható. Nem értem, hogy alakul ki a GND, ha nincs kapcsolatban a táp áramkörrel. Én legalább is nem látom. Köszi a segítséget mindenkinek.
Ezekben egy stabil feszültség van, az talán a 2,8V a + táphoz képest, ami a common lábon mérhető. Ebből csinál a poti egy talán 100mV referencia feszültséget a méréshez. ( ezt az IC állítja elő belül. A 9V-ból maradék meg az 5 volt, ami értelemszerűen nem stabil.
Ha a mért értékek durván elmásznak, annak a 2,8V ebből kifolyólag a 100mV változás az oka. Amúgy az adatlapon van blokkvázlat, ha a testelést akarod kibogarászni. A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2024
Sziasztok!
Szeretném kérdezni valaki használt-e ilyen multimétert és ha igen mik a tapasztalatok? Owon XDM1241 Köszönöm: Gábor |
Bejelentkezés
Hirdetés |