Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Brushless motor elektronika
 
Témaindító: zoz11, idő: Jan 14, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   26 / 27
(#) erbe válasza pucuka hozzászólására (») Dec 17, 2023 /
 
Kefementes gerjesztett generátor forgórész is van. Külön vasmagocska tekerccsel és diódahíddal. Ami nekem nem tetszik, az a kategorikus kijelentés, hogy aszinkron generátor márpedig nem létezik.
(#) dB_Thunder válasza erbe hozzászólására (») Dec 19, 2023 /
 
Idézet:
„...és akkor hogyan működik az aszinkron generátor?”

Szuperül! De az magától nem gerjed fel..
(#) BLY94A hozzászólása Márc 20, 2024 /
 
Üdv!
Egy meglévő brushless ESC-t akarok átalakítani úgy hogy 48V-ig menjen, és nagyobb áramot tudjon mint korábban. A kérdésem az lenne hogy a szabályzó elektronikának kell fix alacsony feszt biztosítanom és a driver+mosfet rész kaphat a nagyobb feszből? Mondjuk lenne egy konverter ami folyamatosan 12V feszt ad a szabályzó résznek de a driver és a fetek 48Vról mennenek.
Ez így megvalósítható?
(#) proli007 válasza BLY94A hozzászólására (») Márc 20, 2024 / 1
 
Hello! Már bocs, de az "egy" felénk egy határozatlan névelő. Ha valaki tudna is válaszolni, mire válaszoljon ha nem tudja miről van szó?
(#) BLY94A válasza proli007 hozzászólására (») Márc 20, 2024 /
 
Egy = SKYRC Leopard V2 (szettben van)
Link
(#) pipi válasza BLY94A hozzászólására (») Márc 20, 2024 / 1
 
Kapcsi ajzot kell keríteni, vagy visszarajzolni a végfokot... Ha "normális" fetmeghajtó van akkor egyszerűbb... A nagyobb áram lehet kérdésesebb mert előfordulhat hogy figyeli az áramfelvételt, akkor ott is bele kell nyúlni.
Szóval nem csak annyi hogy elvágod a fóliát és adsz neki nagyobb feszt....
(#) Régi motoros válasza BLY94A hozzászólására (») Márc 20, 2024 /
 
Csak mellékesen kérdezném meg, tudod egyáltalán milyen FET van benne? Vagy azt is cserélni akarsz? Mert a most benne lévő nem biztos, hogy fogja bírni a nagyobb feszültség + nagyobb áram párost is (feltéve ha valóban táplálható külön a vezérlés és a kapcsoló fokozat)...
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2024
(#) BLY94A válasza Régi motoros hozzászólására (») Márc 20, 2024 /
 
Üdv! Igen cserélem a feteket.
IRF1405-IRF3205re tervezném.
(#) BLY94A válasza BLY94A hozzászólására (») Márc 20, 2024 /
 
Utólag jobban elgondolva lehet jobban járok egy "arduino nanos" szabályzással...
Mellékelek egy kapcsolást.

arduino.png
    
(#) HA2SR hozzászólása Márc 21, 2024 /
 
Tiszteletem a szakiknak.

Segítséget, jobban mondva információt szeretnék kapni. Adott egy eszterga gép amit 220V/800W kefe nélküli motor hajt. Nem tudok "0" fordulatott szabályozni, mert 160/min fordulat a leg kisebb. Gondoltam vásárolok egy külső szabályzót, de nem tudom, hogy valóban 220V-os a motor vagy a szabályzó panelban van átalakítás, és valóságban nem 220 V ot kap. Sajnos a motorhoz nem tudok hozzáférni mert direktben hajtja a főorsót (Főorsó maga a rotor). Elnézést ha tudatlan a kérdés.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2024
(#) pipi válasza HA2SR hozzászólására (») Márc 21, 2024 /
 
Próbálj a motorhoz menő kábelen mérni mit kap... AC vagy DC
(#) Pixi hozzászólása Csü, 19:38 /
 
Sziasztok,
Adott egy BLDC fűnyíró vezérlő. 6db NCEP60T18 van benne ami hajtja a motort. Attól lehet probléma ha NCEP60T20-at tettem mind a 6 helyett? Egy zárlatos lett, így megállt, de akkor már mind a 6-ot cseréltem. Elvileg csak a terhelhetőségük tér el, vagy elnéztem valamit, mert fél perc után megállt és süt is jött. Mivel nincs nálam így még nem tudom mi történt pontosan.
(#) Massawa válasza HA2SR hozzászólására (») Csü, 20:05 /
 
Az lehet, hogy eleve igy tervezték. Sajnos a BLDC motorok alapgondja a lassu menet. Még az e-autokon is érezni a motor rángatását induláskor. Ez a tulajdonság az esztergapadon nem a legoptimálisabb. Lehet, hogy emiatt indul 160 RPM-n.
A hozzászólás módosítva: Csü, 20:05
(#) Régi motoros válasza Massawa hozzászólására (») Csü, 20:18 /
 
Idézet:
„...az e-autokon is érezni a motor rángatását induláskor...”

Na ez nekem új. Ezt tapasztalatból írod? Ugyan még nem ültem e autóban, de a villanyhajtányos kasztnik nyomatékváltósak, vagyis inkább úgy mondom, lassító áttételűek. Ráadásul a motor több pólusú állórészűek is, így nem tudom, hogy lehet rángatást érezni, mikor eleve a motor nagyobb fordulaton forog, mint a kerék.
(#) Massawa válasza Régi motoros hozzászólására (») Csü, 20:23 /
 
Sajnos igen. Az egyik majdnem europai márkával volt szerencsém napokig kocsikázni ( legujabb modell).
A hozzászólás módosítva: Csü, 20:25
(#) Pixi válasza Massawa hozzászólására (») Csü, 20:24 /
 
Melyik villany autó rángat induláskor? Nekünk Nissan Leaf van, de még nem tűnt fel több mint 2 év alatt.
(#) Massawa válasza Pixi hozzászólására (») Csü, 20:27 /
 
Az az öreg roncs meg nem ilyen meghajtásu. Ez sem rángat, de érezni egyöntetüen a motor polusait.
A hozzászólás módosítva: Csü, 20:33
(#) Bakman válasza Régi motoros hozzászólására (») Csü, 20:29 / 1
 
Volt szerencsém két külön típusban is ülni. Mindkettő úgy ment mint kés a vajban, semmilyen rángatás nem volt.
(#) Pixi válasza Pixi hozzászólására (») Pé, 8:27 /
 
Esetleg valaki tudna ebben segíteni?
(#) Peter65 válasza Pixi hozzászólására (») Pé, 8:44 /
 
Szia!
Kettő hiba gyanúm van;
1. Ha egy fet zárlatos lesz, gyakran magával viszi a meghajtó áramkörét. A hibás fethez tartozó meghajtó áramkört minden képen ellenőrizni kellene.
2. Az NCEP60T20 nagyobb terhelhetősége lényegesen nagyobb gate kapacitással párosul, ami ebben az esetben közel kétszer akkora gate töltést igényel. A meghajtó áramkör kialakításától, illetve a félhidak félvezetői kapcsolása között beállított deat time értékétől függően lehetnek problémák, és szerencsétlen esetben kialakulhat keresztbe vezetés, ami mindegyik félvezetőt jelentősen melegítheti. Ha ez a helyzet, akkor vissza kellene térni az eredeti típushoz.
(#) Pixi válasza Peter65 hozzászólására (») Pé, 8:51 /
 
Köszi az infót. Akkor lehet nem volt jó döntés a nagyobb verzió! A meghajtás nincs túlgondolva sajnos, és közvetlen egy chip vezéri mind a 6 fetet. Azt hiszem 20 ohm van sorosan a chip és a gate közt. Amúgy "okos" a vezérlő, mert ha bármi hiány vagy hiba van már nem indul csak hibát csipog. Jövő héten vissza kapom, és akkor meglátom mi szállt el benne.
Ilyen esetben ha a chipről megy a fet mit tudok ellenőrizni? Sok lehetőség nem nagyon van.
(#) Peter65 válasza Pixi hozzászólására (») Pé, 9:01 /
 
Feltételezem, hogy nem a mikrovezérlője hajtja meg közvetlenül a fetet. A meghajtó lehetne diszkrét alkatrészekből is, de gyakran valamilyen integrált áramkör, vagy ahogy írod chip. Ezek a megahajtó IC-k is tönkre tudnak menni, és akkor ki kell azokat cserélni. Persze vannak cél BLDC meghajtó IC-k, aminél több minden egy tokba van integrálva. Ha az megy tönkre, akkor azt kell kicserélni. A problémák akkor kezdődnek, ha már programozott alkatrészről van szó.
(#) Pixi válasza Peter65 hozzászólására (») Pé, 9:20 /
 
Ezen két IC van.
HT66FM5240 ha jól tippelek ez a programozható vezérlő.
CK5G14 erről mennek a fetek.
Az lehet, hogy teszten működik, majd később adja fel?
(#) Peter65 válasza Pixi hozzászólására (») Pé, 9:27 /
 
Ahogy nézem, ez a CK5G14 egy komplett háromfázisú meghajtó.
Sokféle meghibásodás lehetséges, de szerintem egy hibás meghajtó a tesztek alatt is hibásan fog működni.
(#) Pixi válasza Peter65 hozzászólására (») Pé, 9:30 /
 
Akkor lehet a hibát a nagyobb fet okozta? Lett egy összenyitás a nagyobb gate kitöltési érték miatt, ami miatt az adott fet pár elfüstölt? Amúgy hozzá lehet igazítani a fethez fizikailag, vagy ezt csak is a programozásban lehet megadni?
A hozzászólás módosítva: Pé, 9:39
(#) Peter65 válasza Pixi hozzászólására (») Pé, 11:14 /
 
Igen, lehet, ez volt a 2. hiba gyanúm.
Igen, lehet.
Elvileg hozzá lehet igazítani, de határai vannak. Először jó lenne egy adatlap a CK5G14 áramkörről. Ami infómorzsát találtam, aszerint nem túl nagy a kimenő árama, szóval nem feltétlenül ilyen nagy gate kapacitású fethez való. Azt nem találtam meg, hogy ebben fix-e a dead time, de valószínűleg nem, mert 6db vezérlő bemenete van. Amivel egyszerűen lehetne javítani valamit a kapcsolási időkön, ha a gate ellenállással egy diódát kötsz párhuzamosa úgy, hogy a kikapcsolás gyorsabb legyen. Ez persze a meghajtó IC-t jobban igénybe veszi, és hogy ez megengedhető-e, az adatlapból derülhetne ki.
(#) Pixi válasza Peter65 hozzászólására (») Pé, 11:22 /
 
Akkor szerintem lesznek bele gyári fetek aztán kiderül. Nem gondoltam, hogy ilyen eltérés van a teljesítmény függvényében. Ugy emlékszem az alltansistors oldalon hozza is mint helyettesítőt. De akkor nem egészen így van.
Köszi a segítséget!
(#) Régi motoros válasza Massawa hozzászólására (») Pé, 14:19 /
 
A márka és típus amúgy hadititok? Csak, hogy tudjuk már, milyet nem érdemes venni.
(#) Gafly válasza Régi motoros hozzászólására (») Pé, 14:22 /
 
Igen, meg nem is lehet kapni.
(#) Bakman válasza Régi motoros hozzászólására (») Pé, 15:13 /
 
Ha valóban úgy rángatnának az elektromos autók, tudna róla mindenki.
Következő: »»   26 / 27
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem