Fórum témák
» Több friss téma |
Ezt monostabil multivibrátornak is hívják, 555-ös alapkapcsolás.
Pont úgy hangzik, mint egy központi zár vezérlő működése, csak ott 2 jel van.
Köszönöm a választ. Tehát a képen látható monostabil multivibrátorral lm555cn ic-ből, és egy BD120 tranzisztorral megvalósítható. Melyik ellenállás értékének változtatásával lehet az időt megadni ms-ben?
A segédprogramok pont alatt van egy megoldás a számításra itt házon belül is.Monostabil számító program
István
555 -s alkalmazás impulzushiány detektor a megoldás, azt csinálja amit szeretnél a bemeneti jelet meg lehet ellenkezőjelűre változtatni.
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2017
Hello! Az 555 nem épp a legalkalmasabb erre a feladatra. Mert ha nyomod a nyomógombot, (tehát a 2-es láb szintje alacsony) addig a kimenet magas szinten áll. Akkor is ha a késleltetési idő lejárt. Ezt csak a nyomógomb utáni differenciáló taggal lehet megszüntetni. Ettől viszont zavarérzékenyebb lehet a kapcsolás. Egy 4093-al könnyedén kialakítható olyan monostabil, ami állandó bementi jel esetén is csak egy impulzust ad le. Zavarszűrni is könnyű a bemenetén. Én úgy rajzoltam le, hogy "helyettesítse" a nyomógombot a kimenet. Persze feltétele, hogy a nyomógomb nem valami nagy áramú "izét" hajt meg.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2017
Moderátor által szerkesztve
Index impulzus 12V-ből folyamatos 12VSziasztok.Motorkerékpáron szeretném le cserélni a hátsó indexeket futó fényes ledesre. Ezzel jelenleg egy bajom van, hogy a motor impulzust ad de nekem folyamatos 12V kellene. Van erre valami kész megoldás? (AliExpressen és ebayen nem találtam semmit)
Igen kettő dióda és két kondenzátor
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2025
A kondenzátor értékével lehet játszani kell, de ha megvan mekkora a fogyasztása, akkor esetleg tudunk tippet adni.
Egyébként meg ha a rendőr meglátja elveszi a forgalmidat ...
Értem. Köszi. Milyen diodát ajánlasz? A fogyasztást pedig később le mérem
Szálytalan átalakítás, a motor nem azzal a világítási rendszerrel került forgalomba. Magyarán ne nagyon csodálkozz, ha morcos lesz a rendőr.
A "LED-es index" topikban olvashatsz arről, hogy miért követsz el ezzel szabálytalanságot.. Persze, amennyiben Magyarországon közlekedsz. Ha van "E" jóváhagyási jel a cuccon...meg van hivatalos gépjármű átalakítási engedélyed...akkor hajrá!
Le mértem multiméterrel és 35-125mA között ugrált. Ehez mekkora kondi kell?
Igy vásároltam, hogy ledes. A müszakin már átment. De most jelenleg olyan ledes hátsó index van rajta ami folyamatos 12V-él csak világit. Szóval nem hiszem, hogy gond lesz ha kicserélem másik ledesre. De köszi a tanácsokat.
Ne is foglalkozz a jogszabály(félre) magyarázatokkal. Vagy gyári eredeti kell, vagy megfelelőségi nyilatkozattal ellátott (E-jel). Ha a műszakin átment, akkor benne van. Futófényesből is olyat kell vemned, ami megfelel.
Én inkább azt nem értem pontosan, hogy milyen "impulzus"-rol van szó. Nincs akku a motoron? Vagy az irányjelző impulzusairól van szó? Jól nem értem a kérdést? ![]() Idézet: „folyamatos 12V-él csak világit.” Ezt sem értem valójában. Nem villog? A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2025
Talán ez jó lesz És én olyan 100mikron 25v kondival próbálnám először (a kondi értéke ízlés szerint változhat ...) De ugye nem mondod meg a rendőrnek hogy én javasoltam ?
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2025
Rendben. Köszi. Ki probálom majd. Milyen kondikkal probáljam majd még?
![]() Mikrofaradra gondoltál, igaz? A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2025
Hello! Csak megjegyezném, hogy a 100µF 5ms alatt leesik 12V-ról 6V-ra. Az irányjelzőn, meg kb. 500ms-ig van szünet..
Szia. Köszi a választ. Akkor mekkorát ajánlasz? 10 000µF?
Valamint ha a következö "impulzus" elöbb jönne mint, hogy teljesen kisülne a kondenzátor az nem gond, igaz?
Diódán sem kell spórolni, filléres (pohár sört sem kapsz az összes alkatrész árából) tétel.
Az nem probléma. De hogy ez jó lesz-e valamire, az kiderül.
Csak hogy tudd.. A nagy kondi, majd jól belerúg az irányjelző relébe. De meg ne kérdezd, hogy kibírja-e, mert fogalmam sincs..
Köszi a válaszokat.
De hogyha ez nem biztos megoldás akkor van valami biztos megoldás? Azért nem szeretném az irányjelző relét haza vágni.
Én valahogy így oldanám meg. Persze ebből kell kettő és feltehetően valami terhelés is a villogóra, mert ha figyeli az áramot, akkor nem fog jól működni.De ezt én nem tudhatom..
Minden esetre az áramkört oda kell szerelni, ahol a villogó jelen kívül, van még gyújtáskapcsoló utáni fix 12V is. (A generátorokat ne nézd, mert az egyik villogtat, a másik meg ki-ba kapcsolja az irányjelzőt a szimulációhoz. A "futó", meg maga a lámpa.)
Köszi a választ. Át gondolom hogy meg ér-e ennyit.
Ha már megvetted és kibontottad, én tutira kipróbálnám.
Valamit már megmért: Bővebben: Link Persze, ha nem tőmondatokban írna...
Ez sem érthető teljesen... Van egy rendes, működő (engedélyes) (gyári?) LED index a motoron...most meg egy "kituggyamilyen" futófényesre cserélné. A "motor impulzust ad"...mert van benne a LED-hez való indexrelé. A futófényeshez, ha minőségi, engedélyezett, akkor tuti adják hozzá a megfelelő csere "indexrelét" (vagy elektronikát) is. (Mellesleg a kérdező adatlapjában Serbia olvasható... Óbecse.) A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2025
|
Bejelentkezés
Hirdetés |










