Fórum témák
» Több friss téma |
Egy Panasonic táp van itt előttem kéznél, abban 2db 10Ohm 5W van sorban a relén.
Nem próbáltam még az ellenállást, de tettem bele nagyobb ellenállású PTC-t, az eredmény ugyanaz. Tegnap végigmentem a bemenet alkatrészein, vizuálisan nem volt egyikkel se gond, egy púpos puffer kondi volt, és sok zárlatos dióda. Rögtön a bemeneten a kondik vizuálisa nem tűntek hibásnak, csodálkoztam is ha 275Vos kondik, és kaptak egy jókora pofot, hogyhogy nem látszik rajtuk. De mérni nem mértem. Mivel nem úgy működik a bekapcsolás ahogy kell, így hát megmérem azokat a kondikat is. A CE802S 1µF 275V X2 MKP értéke 250nF 25R ESR. Cseréltem a bemeneten a CE807S is, annak nem volt olyan vészes az értéke, 350nF.
Újra próbálva a TVt, most legalább csak a szoba kismegszakítója ment le, meg az NTC lőtt szét.. Csak azt nem értem, mi az a dolog, ami ha sorba van kötve egy terhelés a bemeneten, akkor jól működik, de ha egyenesen a TVre van kötve a bemenet, és működik a lágyindítás, akkor ledobálja a kismegszakítót.
Még azt megfigyeltem hogy ha úgy indítom a tvt, hogy a 60W izzó sorba van kötve a hálózati bemenettel, legelső bekapcsoláskor a fő relé (nem ami az NTCt zárlatolja) kb 1 másodpercig tart behúzva, és kikapcsol. (meg se próbál az ntc zárlatoló relé kapcsolni)
Ilyenkor a puffer feltölti vagy 100Vra. De második bekapcsoláskor már csak nagyon rövid ideig kapcsol a fő relé (legyen 300ms), és ugyanúgy nem kapcsol be utána a zárlatoló relé. Ilyenkor már csak kb +10V al tölti tovább a puffert. Talán érzékeli a tv, hogy első bekapcsoláskor amikor csak a fő relé kapcsol, alig tudja tölteni az elkókat, tehát kevés a feszültség, és nem is akar bekapcsolni? Mivel nem volt 10R NTCm, próbáltam bele egy 20R. Egyenesen rákötve a hálózati feszültséget, szétlőtt az ntc. Miért? Lehet hogy nagyobb ellenállású ntcvel lassabban érte volna el azt a feszültséget, amin az ntc zárlatoló relé bekapcsolna, így hosszabb ideig kellett hogy athaladjon az áram az ntcn, így az szétlőtt? Eleinte Úgy gondoltam jobb is a nagyobb ellenállású ntc bele, így lágyabb az indítás. De akkor épp az, hogy az előírt 10R kell bele, hogy minél hamarabb töltse fel a tápot, és minél hamarabb zárlatolja az ntct?
Végülis működik a tv ahogyan kell.
Az egyenirányíto egyik váltó, és a + kimenet között zárlatos volt a dióda. Érdekessége hogy egy vasalóval sorba kötött hálózati táplálástól nem lökte le a kismegszakítót, sőt, a tv működött is így. Panasonic tápSziasztok. Van egy nagyon régi plazma TV, a típusát most nem tudom. Reggel, mikor hideg a tv, sokáig csak a relé kattog benne. Végül beindul ő, aztán le se lehet lőni.Gondoltam tápba kondi, de vizuálisan az egész tvbe nem látni púpos kondit. Igen tudom, nézhet az ki újnak is, de lehet rossz. Az se biztos hogy táp hiba, de onnan indulnák ki a hibakereséssel. Még mielőtt sorra cserélném az elkókat, van valami egyéb trükkje a hiba megállapításának? Beforrasztott kondenzátor mérés? Vagy esetleg melyik rész kondijaival kezdjem? TNPA3912, persze rajz nincs hozzá. * táp típus szerint a Google ezt a tvt dobta ki. valami rajzok vann...an e. A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2025
Szia! Pedig nem úszod meg a kondenzátorok egyenkénti kiméregetését. Nem csak a táppanelen, hanem a digitális lapon is.
LG PDP42X (PDP42X4U322)Üdv.Hozzám került egy 2008-as plasma, amiről találtam valamilyen egyszerűbb service manualt, de ezt a hibakódot nem. A képernyő alatti led (kék), ami áramellátás után kb. 2x villog /mp. folyamatosan.(A SM-ben csak olyan hiba volt, hogy 2x villan, majd kis szünet) Ha bedugom a konnektorba, kattan egyet, majd kb 3mp múlva ismét. Aztán semmi, se kép, se hang, csak villog. Táv-ot érzékeli, mert olyankor vibrál a led. Tapasztalat?
Szia! Tápkondenzátorok állapota milyen?
Szemre jók, amúgy; a primer, vagy seconder oldal?
Primeren van 2 nagy 450 WV (no ilyet se láttam még!) 270uF; de mivel "hibakód" van, ezért seconder oldalra gondolok, hogy ott hiányozhat valami. Szemre ott sincs gond, most nézegetem..
Van egy segédtápegység, arról megy a készenlét meg a kontroller. Ez nyilván jó. A főtápegységet kellene ellenőrizni kondenzátorilag és áramellátást illetően.
Régen csak "helyileg" lehetett, tehát rajta volt a "terhelés". Mostani SMPS javítható önmagában is. ez melyik kategória? Ha beüzemelem a szervízasztalon csak a tápot, fog működni vajon, vagy kell a behemót TV is hozzá?
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2025
Terhelés nélkül ne éleszd, kell a tévé is mellé. A sustain (x-y) lapok a két oldalon nem zárlatosak? Biztosítékok jók?
YSUS vagy ZSUS panel hibridje feltehetőleg elszállt. YSUS hibával nem indul el, Z hibával igen, de csak vaksötétben látsz derengést. LG tápot én bedögleni még nem láttam.... A hibrid csere megfelelő szerszámok és felkészültség nélkül nem lesz sikeres.
Én már láttam LG tápot bedögleni, pár napja javítottam egy ilyen plazma tápját.
Természetesen minden tönkremehet, ahogy írtad is. Engem a sors eddig nem bántott, pont LG plazma táppal.
Be kell valljam, én még plazma tv-t szemből sem láttam, nemhogy belülről, pedig már 50 elmúltam. Amikor ugye tanultam a szakmát, még elektroncsövekről tanultunk
![]() Az x-y lapokon mit nézzek, ami zárlatos lehet? Most összaraktam, és megyek tesztelni a fesz-eket...
Hátulról nézve középen van a tápegység, bal oldalon az y-sus, jobb oldalon a z-sus panel. Ezeken szokott lenni 1-1 biztosíték.
A biztik rendben vannak.
A tápon semmi fesz nem megy ki. Bal panelt lehúztam, az a panel zárlatos (a táp panel nem) A V-S lábak zárlatosak, az FS2 bizti is testhez képest. (az alsó) A jobb panelról is lehúztam a csatlakozót, úgy az nem mutat zárlatot semelyik lábon. Tehát a bal panel. (x-y?) Azon a hozzáférhető tranzisztorfélék nem mutatnak zárlatot. A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2025
A VS lábak a testhez képest zárlatosak?
Na, akkor húzd le a tápcsatit a panelról, szereld ki a lapot és keresd meg a zárlatot okozó alkatrészt, alkatrészeket.
Én hibrid zárlatra tippelnék a nagy borda alatt.
Az. AEF32339501 VS lábáról mindent leszedtem (szinte csak kondik voltak), mégis zárlatot mutat.
Sőt, az YER lábain nincs is elektronika, semmilyen alkatrész, az is zárlat.
A VS az a tápja lenne?
Ha ez az egy panel nincs betéve, úgy ránézhetek üzemben, hogy vajon az a feszültség megjelenik-e a táp panelen? Mennyi az esélye, hogy ha kicserélem ezt a Modult, működni fog, hogy nem-e más miatt ment zárlatba, és az új is zárlatos lesz? (Még értelmes áron lehet beszerezni...)
Akkor talált a tipp sajnos. Ezek elhalálozását a segédtáp kondik kiszáradása, ezáltal az elégtelen 12 vagy 15V-os feszültség lecsökkenése, ami miatt a hibridbe integrált FET-ek nem tudnak teljesen kinyitni és szétfűtik magukat egy idő után. Ha jól emlékszem azonos a STK795-el
Csere után, beüzemelés előtt cseréld ki az összes alu kupakos kondit ezen a panelen, (33µF-47µF )jó minőségű 105 fokos kondikra. A panel furat galvanizált, többrétegű, körültekintéssel kezelendő. Pákász elektro vagy más bontóban célszerűbb egy működő panelt venni 5-10 ezerért, ha van.
Amiket kivettem 4db 150µF kondikat a VS oldalról, az ESR és Vloss értékei 1 alatt voltak, jobb értékekkel, mint egy új (bár régi), még nem használt elkónak.
Ha annyiért kapnék panelt, még olcsóbb is lenne, mint az alkatrész! És nem kéne kínlódni a millió lábú IC-vel... Ha priviben küldenél pár linket, vagy bármit, hol lehet ilyen lap, hálás lennék, nem ismerek egyet sem... (Pákászt megtaláltam.)
Ha ez az egy panel nincs betéve, úgy ránézhetek üzemben, hogy vajon az a feszültség megjelenik-e a táp panelen? Vagy azt is terhelni kéne?
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2025
|
Bejelentkezés
Hirdetés |