Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos fűnyíró probléma
 
Témaindító: Vadmagyar, idő: Jún 28, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   25 / 26
(#) VIM válasza Busz hozzászólására (») Ápr 28, 2025 /
 
Szia! Ha induláskor nem hallani a fék jellegzetes kattanását, hogy behúz (oldja a forgás rögzítését) akkor nem tud elindulni a motor. Ha véletlenül leálláskor melegedésre megfutott volna akkor ezekbe már be van építve egy hőkioldó ami talán kioldott és ha visszahűl akkor ismét használható lesz. Az is előfordulhat, hogy a csatlakozásoknál (villásdugó, röpdugaj, kapcsoló) átmeneti ellenállás alakult ki ami nem teszi lehetővé a nagyobb áramfelvétel kialakulását ezért a fék nem tud kioldani (nem rántja magához a forgórész). Ha kikapcsolt árammentes, lecsatlakoztatott tápvezetéknél forgatva a kést nem forog könnyedén akkor a fék fogja azt. Az is lehetséges, hogy a fék egyik ferodója kiesett és ezért félre fordulva veszi fel az alapállást de áramfelvételkor nem szimmetrikusan (párhuzamosan) tud berántódni a forgórészhez ezért ez az állandó üzemi kondenzátoros motor nem tud elindulni (fogja), mert induláskor kicsi a nyomatéka.
(#) DIY2 hozzászólása Máj 6, 2025 /
 

csapágycsere

Sziasztok!

Az egyik fűnyíróm (egy 1400 W-os MTD) két csapágyát szeretném kicserélni. Ezek ugyanazon a tengelyen vannak, amin a fűnyíró kése is. A késhez közelebb esőt különösebb nehézség nélkül le tudtam szedni egy csapágylehúzóval. A másik eltávolításánál elakadtam, ezért kérek segítséget. Ez a csapágy a tengely egyik irányába tolva kinyomható lenne, de van egy C alakú fémdarab, ami ezt megakadályozza (a tengely körkörösen be van vésve, ebben ül ez a fémdarab, közvetlenül a csapágy felett). Tegnap és ma összesen egy órát próbálkoztam az eltávolításával, de sikertelenül. Elméletileg egyszerű: a C két szárát távolítani kell egymástól, majd a C nyílásával ellentétes irányban letolni a tengelyről. Próbáltam egy tompa hegyű kés és egy precíziós fogó együttes alkalmazásával, majd a precíziós fogó mellett egy telefonfogóval, de mindig az egyik vagy a másik szár kiugrik a fogásból, ezzel a művelet meghiúsul. Nem lehet stabilan megfogni, mert nagyon kicsik a szárak és az egyik oldaluk ráfekszik a csapágyra. Arra is gondoltam, hogy flexszel „megkínálom”, de akkor egyrészt sérülne a tengely, másrészt kellene utána egy ilyen kis alkatrészt vennem, ahol a szállítási költség valószínűleg több lenne, mint az alkatrész ára… Azt szeretném megtudni, hogy mi ennek a C alakú rögzítőelemnek a hivatalos neve, van-e olyan speciális szerszám (ha igen, mi a neve), amivel le tudnám könnyedén szedni. Szívesen vennék egy ilyet, mert lehet, hogy a jövőben is szükségem lesz rá (a családban két ilyen fűnyíró is van). Esetleg van-e valakinek tippje arra, hogy speciális szerszám nélkül, vagyis „házilag” hogyan lehetne levenni? Azt gondolom, hogy aki már szerelt ilyet, az tudja, hogy miről van szó, de ha szükséges, készítek egy fotót róla.
(#) Bakman válasza DIY2 hozzászólására (») Máj 6, 2025 / 1
 
Talán seeger (eltsd: zéger) gyűrű de létezik sokféle rögzítő, jó lenne egy fénykép róla. Van, amelyikhez célszerszám kell. Esetleg válassz egy csillagot (lásd melléklet).

Seeger.jpg
    
(#) DIY2 válasza Bakman hozzászólására (») Máj 6, 2025 /
 
Szuper, köszönöm!
A "Grip Ring"-nek felel meg. Te hogyan vennéd le? Eléggé bosszantó volt, hogy többször már szét sikerült feszíteni a szárait (úgy éreztem, hogy mindjárt sikerül), de akkor leugrott róla a fogó... Egy olyan célszerszámot tudnék hozzá elképzelni, amelynek a két végén nem befelé van a "lényegi része", hanem kifelé, felnagyítva kb. így: > <, ahol a döntött v-k "szájába" beleillenének a seeger végződései. Ilyen módon megmaradna a kontaktus a célszerszám és a seeger között a procedúra alatt mindvégig: sikeres, gyors eltávolítás.
(#) Bakman válasza DIY2 hozzászólására (») Máj 6, 2025 / 1
 
Le lehet kínlódni egyéb eszközökkel is de jobban jársz, ha elviszed a legközelebbi pl. autószerelőhöz, neki tuti van ehhez fogója. Kb. két másodperc a célszerszámmal.

Én is azzal venném le. Időnként hozak olyan dolgokat javíttatni amihez kell ilyen fogó, így vettem párat belőlük.

szerk.:
A videó lemaradt: Bővebben: Link. A leszedés néha dupla ennyi ideig is eltart.
A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2025
(#) erbe válasza DIY2 hozzászólására (») Máj 6, 2025 /
 
A "Grip Ring" Zéger fogóval, vékony hegyű kerekcsőrű fogóval, de akár csavarhúzóval és késsel is levehető. Vastagabb csavarhúzót beteszel a hasítékába, megcsavarva kissé kinyílik. Alányúlsz a késsel ott, ahol kiemelkedett a horonyból és megfeszíted, ne tudjon visszapattanni. A kés mellé benyúlsz másik csavarhúzóval és már lenn is van.
Sokféle zégerfogót kellene tartani, hogy minden gyűrű változathoz és mérethez legyen megfelelő.
(#) DIY2 válasza erbe hozzászólására (») Máj 7, 2025 /
 
Köszönöm a válaszokat!
Közben le sikerült vennem. A szárakon lévő egy-egy lyukat egy tűvel megtisztítottam, majd megpróbáltam egy körömvágó olló hegyeit ezekbe dugva a C szárait távolítani egymástól (ez még sikerült), aztán letolni a tengelyről (ez már nem). Ezután a C egyik szárán lévő lyukba helyeztem a körömvágó olló egyik hegyét, a másik szárát megfogtam a precíziós fogóval, így aztán már le tudtam venni. A dolog szépséghibája, hogy a seeger egyik szára közben letörött. Ahol venni szoktam csapágyat, majd megkérdezem, hogy van-e nekik ilyen. Ha nincs, akkor enélkül szerelem össze, mert a csapágy felfelé nem tud elmozdulni (a gravitáció miatt), de lefelé sem, mert az ékszíjtárcsa felső része nem engedi.
(#) erbe válasza DIY2 hozzászólására (») Máj 7, 2025 /
 
Ahol csapágyat tartanak, ott általában Zeger gyűrűt is.
(#) Gafly válasza DIY2 hozzászólására (») Máj 8, 2025 /
 
Megy most az reklám, egy bizonyos gyógyszerre, aminek az a szlogenje hogy
Idézet:
„Nem én voltam.”

Ha a lányok megint használni akarják a körömollót, simán elsütheted.
(#) Busz válasza VIM hozzászólására (») Máj 8, 2025 /
 
Kattan, behúz a fék.

Vettem bele egy új kondit, a harmadik, új kondival már indult, igaz nehezen.


Jobban ránéztem, meg is van a hiba, lásd kép.


Tehát a diagnózis: szorult a tengely, oldott fékkel is, így az állandóan túlterhelt motor megölte a kondit, majd így végül saját magát is.
(#) mószeraranka hozzászólása Máj 16, 2025 /
 

golf fűnyíró 1300w

Jó napot.1300W-os régi golf márkájú fűnyíróm nem indul el rendesen.
Erőlködik,pörög egy felet,megtekerve sem indul el.Küözben búg.
Mágnesféket leszedtem,de anélkül is ugyan ez,sokáig nem indítgatom,mert melegszik.
A hálózatra rá mérve 4 Ohmot mértem,a kondenzátort lecsatlakoztatva annak vezetékein 15 Ohm van.
Nem szorul,viszonylag könnyen pörög.Két másik kondival is próbáltam (bár nem újak) és ugyanezt csinálja.Érdemes vele foglalkozni,mi lehet a hiba?Köszönöm előre is.
(#) VIM válasza mószeraranka hozzászólására (») Máj 16, 2025 /
 
Szia! Ha olyan a motor kivezetése mint az Alkó motoroké akkor a tekercsek közösítése a tűzősarus kapocslécen van megoldva. Ha nem mérted meg véletlenül a két tekercs összellenállását ami viszont közösítve van az egyik végén ott középen a kapocslécen és lehet, hogy éppen az van eltörve, mert az is a tekercs anyagából van kialakítva. A két tekercs értéke külön-külön mérhető jónak de ha a közösítő átkötés törött (szakadt) akkor a motor nem indul. Ha olyan a kialakítás amit említettem akkor a sarus kapocslécet csak ki kell húzni a motor tekercslábai közül és láthatóvá válik a kivezetések folytonossága. Azt majd elfelejtettem említeni, hogy a vezetékek visszadugásánál oda kell figyelni azok helyességére.
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2025
(#) mószeraranka válasza VIM hozzászólására (») Máj 16, 2025 /
 
Köszi.Sajna nem olyan,hanem egy kötegben jön ki a terekcsből,egy vászoncsöben.De akkor meg nézem "beljebb" is a közösítést is.
(#) DIY2 válasza DIY2 hozzászólására (») Máj 20, 2025 /
 
A „szenvedéstörténetem” a seegernél még nem ért véget, mert a kérdéses csapágy eltávolíthatatlannak bizonyult. Legalábbis épségben. Csak azért írom le, hogy akinek ilyen fűnyírója van, az alaposan át tudja gondolni, hogy érdemes-e a szerelésébe belefogni. Tehát egy MTD Smart 38E 1400 W a gép, amely egyébként amíg működik (2-3 év), addig nagyon szépen vág, nem túl hangos, nem nehéz (a csomagtartóba könnyen beemelhető), jó az ár-érték aránya. Visszatérve a csapágyra, ez egy műanyag-fészekben ül, ezért a kés irányában nem lehet eltávolítani, mert a fészek nem engedi; az ellentétes irányban pedig azért nem lehet húzni, mert nem lehet a csapágylehúzó körmeit a fészek miatt a csapágy alá helyezni. Marad az a megoldás, hogy a tengelyt kinyomjuk a csapágyból a késtartó felé (a másik irányban az ékszíjtárcsa miatt nem lehet). Ahogy megpróbáltam a tengelyt a késtartó felé kinyomni, az egész nagy műanyagszerkezet meggörbült, a tengely nem mozdult, le kellett gyorsan vennem a csapágylehúzót. Szerencsére utána a műanyag nagyjából visszavette az eredeti formáját. A csapágy kivételére ezek után egyetlen opcióként a roncsolásos eltávolítás maradt, ami nem volt könnyű, ugyanis rendkívül kemény anyagból készülnek ezek a csapágyak. A legnagyobb gondosság mellett is számolni kell azzal, hogy a műanyag-fészek is megsérül. Ez persze helyreállítható, de kell hozzá idő és leleményesség. A felső csapágy eltávolítása után láttam, hogy van egy 3. csapágy is ezen a tengelyen, ennek a mérete megegyezik a kés felettiével (6002RS). Kellett vennem egy új csapágylehúzót a középső csapágyhoz, mert a már meglévő három közül egyik sem volt megfelelő (az egyik 3 mm híján nem ért alá...). A webáruházban keresgélve láttam, hogy van olyan eszköz, amivel a műanyag-fészekben ülő csapágyakat is ki lehet épségben venni, de ennek az ára egy új fűnyíró árának közel háromszorosa. A felső csapágy kódját (609RS) érdemes leolvasni és felírni a szétbontása előtt, mert később természetesen már nem lehet. Még egy tipp: érdemes a tengely közepén egy krátert kialakítani fúróval, mert ezután a csapágylehúzó hegyét ebbe bele lehet illeszteni, nem fog elcsúszni.
(#) Ronin válasza DIY2 hozzászólására (») Máj 21, 2025 /
 
Hasonló gép? Bővebben: Link
(#) VIM válasza DIY2 hozzászólására (») Máj 21, 2025 / 1
 
Szia! Ha hosszabb távra tervezel egy fűnyíróval akkor soha NE vegyél kommutátoros motorral szíjhajtású gépet, mert szinte javíthatatlan. A részleteket felesleges taglalni, hogy mire kell vigyázni ezeknél amire azt lehetne mondani, hogy ipari hulladék vagy élettartam tervezés az anyagtakarékosság jegyében. EZ egy jó gép a hasonló teljesítmény és árkategóriában kaphatók közül.
(#) DIY2 válasza Ronin hozzászólására (») Máj 22, 2025 /
 
Igen, hasonló felépítésű. Láttam Horváth Miklós jó pár videóját, nagyon hasznosak, az egyikben azt mondja, hogy aki ilyen (ékszíjas) elektromos fűnyíróval jön hozzá, azt "az ajtóból elküldi". 2-3 évente mégis megjavít egyet, hogy bizonyítsa magának, hogy "még nem teljesen szenilis". Irigylem egy kicsit, mert van saját esztergagépe, ha szüksége van egy egyedi alkatrészre vagy lehúzó szerszámra, akkor azt meg tudja csinálni magának. Nekem jelenleg 4 db elektromos fűnyíróm van, ezek közül csak egynél (amelyik idén 38 éves [még apám vette], ezt kellett tavaly nyáron a segédfázis-tekercs részleges szálszakadása miatt újratekercseltetni) van a villanymotor tengelyére szerelve a kés, a többi ékszíjas.
(#) SzilCsong hozzászólása Júl 2, 2025 /
 

MTD fűnyíró

Sziasztok

Az alábbi (még működőképes, elektromos szempontból) forgórészt kellene széthúznom, mert a csapágyev elvtárs megadta magát.
Kérdés: szedett-e már szét ilyet valaki, ezt csak azért kérdezem, mert hagyományos csapágylehúzóval próválkoztam és a leve facsarodott, de nem jött le. gyárilag 10.000 tonnás préssel nyomták rá, nem mintha ennek az illesztésnek az 1/1000 része ne lett volna elég, de gondolom itt is érvényes, a nehogy szét tudd szedni megjavítani, vegyél újat elv.
Sajnos gázégővel melegíteni se nagyon lehet, mert ott a műanyag hűtőventi... ja, majd annak a lehúzása is egy külön challenge, a szétesett csapágyról nem is beszélve.
Szóval, szerintetek van értelme ezzel foglalkozni, vagy kuka?
(#) erbe válasza SzilCsong hozzászólására (») Júl 2, 2025 /
 
Speciális cső lehúzót készítettem hozzá, de még az is megszenvedte. Nem préselik, hanem forrón rakják fel és rászorul. Felforrósítva raktam vissza.
(#) SzilCsong válasza erbe hozzászólására (») Júl 2, 2025 /
 
Értem, valami olyasmi lehúzó, mint a autók gömbfejeit préselik ki?
(#) VJ72 válasza SzilCsong hozzászólására (») Júl 2, 2025 /
 
Ezek eldobható fűnyírók. Még aki ezzel foglalkozik az is megszenved vele.
szíjtárcsa leszedése
(#) proli007 válasza SzilCsong hozzászólására (») Júl 2, 2025 /
 
(#) SzilCsong válasza VJ72 hozzászólására (») Júl 2, 2025 /
 
Szuper, köszi, nagyon jó!
Egyébként, agyilag még ott tartok, hogy asszinkron motort tesznek a fűnyíróba, most találkoztam ilyennel. Képes volt beletenni egy lassítóáátételt és egy kefés motort, hogy megspóroljon fél kiló többlet vasat, az eszem megáll. 20-on éves asszinkronmotoros fűnyíró vígan megy nálam, ez meg, háááát, a kefe kopásból ítélve, még garanciális lehet, utána is nézek.
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Júl 2, 2025 /
 
Szervusz! A siófoki Miklós "bátyám" videói nagyon ott vannak, sokat lehet belőlük profitálni. Ő könnyen van, mert van eszterga gépe és könnyen "rittyent" egy célszerszámot a többi meg nélkülözhetetlen egy kisgépek javításával foglalkozó szakember számára.
(#) SzilCsong válasza VIM hozzászólására (») Júl 2, 2025 /
 
Ő egy eszterguy
(#) elektrorudi válasza SzilCsong hozzászólására (») Júl 2, 2025 / 1
 
A legjobb tanácsom, hogy dobd ki a fenébe, és vegyél egy aszinkron motorosat. A kefés-motoros fűnyíró koncepció egy beteg gondolat. A videón látható Enhell típusnál még megbocsájtható, hiszen az ára ide van igazítva, de nekem egy Bosh ment tönkre a 2. használat során. Attól azért nem vártam volna.
Most rámegy 1 napod a javításra + anyagköltség, és nem tudhatod, hogy legközelebb mi hal meg benne? Szerintem, kár a ráfordított időért.
(#) somitomi válasza SzilCsong hozzászólására (») Júl 2, 2025 /
 
Nem látom a képen a szíjtárcsa oldalát, de én jártam úgy (asszem Einhell vagy valami hasonló fűnyíróval), hogy már egy csapágylehúzót elgörbítettünk a fenébe az egyik erős kezű kollégával, majd rájöttünk, hogy nem szoros illesztésű, hanem balmenetes. Volt a homlokfelületén két kis furat, annál fogva egy hegyes csőrű fogóval simán letekertem.
(#) erbe válasza SzilCsong hozzászólására (») Júl 2, 2025 /
 
Hasonlót készítettem, mint a videóban, csak nagyobbat, mert több csapágyat is azzal kell leszednem. Annyira kis hézagot hagynak alattuk, hogy a normál lehúzókat nem lehet aládugni.
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Júl 2, 2025 /
 
Hello! Azért ajánlottam Csonginak, hogy nézze meg, hogy el tudja dönteni, érdemes-e vele foglalkozni. Ez nem egy 6202-es Trabant csapágy, hogy kicserélem és jöhet az újabb 10 év..
De mit lehet várni egy ócska csapágytól és egy műanyag háztól, ami már megforgott? Kb. semmit..
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Júl 2, 2025 /
 
Igaz.
Következő: »»   25 / 26
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem