Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Aggregátor feszültség szabályzó
Lapozás: OK   18 / 18
(#) janir18 válasza lakatos2000 hozzászólására (») Dec 22, 2023 /
 
Hello!
Bocsáss meg, hogy beleszólok. Nem hivatalos forrás, csupán a pár évtizedes anyagismeret tankönyvemből merítettem:

Sárgaréz (réz–horgany):
A sárgarézréz ötvözője a cink, amelynek hatására a réz keménysége és szilárdsága nő, önthetősége javul, gázoldó képessége csökken. Elektromos vezetőképessége romlik, légköri hatásoknak ellenáll, jól polírozható lesz. A kis horganytartalmú sárgarezek a tombakok, melyek lágyak, hidegen is jól alakíthatók. A nikkelt is tartalmazó sárgaréz az alpakka. Az egyéb ötvözőket (pl. Mn, Al, Fe, Ni) is tartalmazók a különleges sárgarezek.
(#) janir18 válasza lakatos2000 hozzászólására (») Dec 22, 2023 /
 
Közben megragadta a szemem a "fúrószár". Annyiban igazad van, hogy hivatalos megnevezése a szerszámnak csigafúró. Viszont a fúrószárat fogjuk be a szerszám befogó alkalmatossággal.

Névtelen.jpg
    
(#) lakatos2000 válasza janir18 hozzászólására (») Dec 22, 2023 2 /
 
Ki hogy van vele.
Nekem nem a fúrószárral, hanem a csiga részén kiképzett éllel sikerült fúrnom.
Igaz a szárával nem is próbáltam.
Na meg a késszárral se próbáltam esztergálni a barkács kis "ceruzahegyezőmmel".
Kilátástalannak gondoltam a próbálkozást, így elvetettem.
(#) Moderátor hozzászólása Dec 22, 2023
 
Kérünk mindenkit, hogy a nem idevaló OFF hozzászólásokat mellőzzétek, illetve a személyeskedés felé vezető utat sem célszerű megnyitni / folytatni. Köszönjük!
(#) lakatos2000 hozzászólása Dec 24, 2023 /
 
Nyugodtan lehet törölni az összes hozzászólásomat.
(#) Audience válasza lakatos2000 hozzászólására (») Dec 24, 2023 / 2
 
Én a főélekkel szoktam fúrni az élszalag meg "kalibrálja" a furatot és megvezeti a fúrót.
(#) radish hozzászólása Feb 21, 2024 /
 
14éves Budget (600W) aggregátorom évente 1-2 allkalommal, sövénynyírás céljából üzemelt. Ma azonban úgy néz ki, megadta magát, kimeneti feszültsége a megszokott helyett csupán kb. 20V lett. (Üzem közben, egyik pillanatról a másikra.)
Annak idején filléresnek tűnő ára volt (20e körül), most viszont ha jól látom, olyan 90 körül vannak.
Kérdésem, hogy érdemes, illetve lehet-e felújítani, vagy kuka. (Motorja tökéletes.)

Köszönöm!
(#) szikorapéter válasza radish hozzászólására (») Feb 21, 2024 /
 
Szia, kondenzátoros gerjesztésű ha jól sejtem?
Van egy hasonlóm itthon 2 ütemű az 850W-os de annál egy kondenzátor van ami a felgerjesztéshez van.
(#) radish válasza szikorapéter hozzászólására (») Feb 21, 2024 /
 
Szia!

Igen kétütemű. 600W-os. azt hiszem 720 a max. Tetejét levettem, csatlakozót széthúztam, ott is mértem, kondenzátort nem láttam sehol.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2024
(#) szikorapéter válasza radish hozzászólására (») Feb 21, 2024 /
 
Feszültségszabályozót látsz esetleg? Kicsit jobban meg kéne bontani aztán néhány fotó jól jönne meglátjuk hátha találunk olyan nyomot amin elindulhatunk.
(#) radish válasza szikorapéter hozzászólására (») Feb 21, 2024 /
 
Köszönöm, holnap készítek róla!
(#) radish válasza szikorapéter hozzászólására (») Feb 22, 2024 /
 
Nos, végül ugyanígy jártam.
Bővebben: Link

Rendeltem 12µF üzemi kondit, ha nem lesz jó, akkor kuka... (11µF értékűt sehol nem találtam.)
(#) Feri hozzászólása Máj 16, 2025 /
 

Honda agregátor

Sziasztok!
Van egy Honda ECT 7000 3 fázisú aggregátor trafós gerjesztéssel.
Szeretném a gerjesztést cserélni a képeken látható AVR8 szabályzóra.
Tudna e valaki segíteni hogyan kell bekötni, mert nem kaptam hozzá bekötési rajzot.
Köszönöm a segítségeteket.
(#) szikorapéter válasza Feri hozzászólására (») Máj 16, 2025 /
 
Szia, van fotó az aggregátorról? A hondában ilyen nincs csak azért érdekes a kérdés, a szóban forgó ECT 7000 kondenzátoros nem pedig AVR-es ezért furcsálom, esetleg fotód volna a gépről?
jav.:
Olvastam, nem tudod felcserélni a trafós gerjesztést AVR-re, és egyébként az okát sem igazán értem mivel az eredeti honda gerjesztési módja nagyon stabil és megbízható még az AVR-es gépekből kamionszámra jön szervízbe javításra...

Üdv: Péter
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2025
(#) Feri válasza szikorapéter hozzászólására (») Máj 17, 2025 /
 
Felraktam a képeket.
Ha a forgórészre adok külső 24V Dc feszültséget akkor a kimeneten lejön a 230V.
A diódahidakat kimértem azok jók.
Egy kolléga tanácsolta vegyek AVR8 szabályzó, de nem kaptam hozzá bekötési rajzot
Köszönöm a segítséget.

5.jpg

6.jpg
   
(#) erbe válasza Feri hozzászólására (») Máj 17, 2025 /
 
A kolléga, aki tanácsolta, biztos ért hozzá.
(#) szikorapéter válasza erbe hozzászólására (») Máj 17, 2025 /
 
Az biztos, bár nem értem hogy a megbízható gyári kapcsolást miért akarjuk egy hulladékká tenni egy olcsó fesz.szabbal? Mert igazából azt nem beszéltük át mi értelme van csak át akarjuk alakítani mindenáron.
(#) Feri válasza szikorapéter hozzászólására (») Máj 17, 2025 /
 
Szia.
Te tudnál segíteni a javításában.
Én nem vagyok profi ebben.
Műszerész, villanyszerelő vagyok.
A gép egy kedves ismerősömé és szeretnék segíteni neki.
Köszönöm.
(#) szikorapéter válasza Feri hozzászólására (») Máj 17, 2025 /
 
A miértet próbálom megérteni első körben mert arra nem jött semmi válasz.
A honda ezen típusú forgórész gerjesztése "drágább" megoldás a piacon, nem is szokott vele gond lenni szinte soha,még az AVR -el csak a baj van, nagyjából az olcsóbb AVR-ek 3-5 év persze használatfüggő.
Első körben mi indokolja az átalakítást?
Aztán áttérünk az AVR-re is.
(#) Feri válasza szikorapéter hozzászólására (») Máj 17, 2025 /
 
Az aggregátor nem termel áramot.
Ha a forgórészre külső DC24V-ot kapcsoltam a kimeneten megjelent a 230V stabilan még 1000W terhelés mellet is .
A dióda hidakat ellenőriztem azok jók.
Nem tudom mit tudnék még ellenőrizni.
Köszönöm ha segítesz.
(#) szikorapéter válasza Feri hozzászólására (») Máj 17, 2025 /
 
Akkor innenstől egyszerű a dolog: a forgórészben van két pici mágnes ami az induláskori felgerjesztésért felelős. Ha azok nincsenek a forgórészbe akkor csinál ilyet a generátor hogy nem tud felgerjedni, de akkor az AVR-el sem fog, hiába hogy külső táppal minden rendben.
(#) Feri válasza szikorapéter hozzászólására (») Máj 17, 2025 /
 
Ki kell venni a forgórészt.
Vagy a pajzs leszerelése után látható honnan estek ki.
Köszönöm.
(#) szikorapéter válasza Feri hozzászólására (») Máj 17, 2025 /
 
A forgórészt a főtengelyre egy húzócsavar és egy MK4 kúp rögzíti így azt levenni macerásabb, a szénkefék kivétele után inkább a külső rész óvatos lehúzását javaslom, aztán már látható is a forgórész, amiben látni fogod a mágnesek gyári helyét.
(#) pipi válasza Feri hozzászólására (») Máj 17, 2025 /
 
Ha szerencséd van, egy iránytű is segíthet megkeresni a mágnest
(#) Feri válasza szikorapéter hozzászólására (») Máj 18, 2025 /
 
Köszönöm a segítséget megpróbálom megkeresni.
Következő: »»   18 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem