Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Köszi a választ! Gondolom, hogy valami itt körül van, csak szeretném kizárni a tényleges hibaforrást, hogy nehogy felesleges alkatrészcsere legyen. Nézegettem pár leírást és sokszor a kábel, vagy a csatlakozó a hibás, nem a pedál... emiatt szeretném inkább kimérni a legvégén és úgy menni visszafelé a pedálhoz...
Nem tudom, milyen az az állítólagos "alapfelszerelés", de pl. nekem immobiliser van az autómban. A régebbi Astra G-ben is volt.
Mellesleg - olyan Kezelési kézikönyvet adtak hozzá - amikor vettem, amelyben az összes hasonló típusú kiadásról említéseket tesz, és mindenféle kezelhetőségi útmutatókat ejt meg. Az ablaktörlő ütemszabályozás programozása pl. említést nyer a könyvben.
Először is tisztázzuk a hibakód számát, mert több is van ami a gázpedálhoz kapcsolható. Zárjunk ki egy párat. Második milyen diaggal olvastad? (telefonos bluetoothos elm és társai tudnak érdekes hibákat is generálni,olyat is ami az adott márkában nincs is) Illetve élőadatba mit mutat a pedál mozgása és ehhez képest a folytószelep állása? Ha lassan nyomod a pedált az érték végig stabil? A kért érték követi a valósat? A legkisebb esélye a vezetékhibának lesz. Nekem vagy a pedál potméter vagy az ECU lesz a gyanús.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2025
Szia!
Köszi a választ! A hibakódok: P120, P220, P120(28), P0120, P0220, P0120(28) Sajnos csak ilyen gagyi olvasóval tudtam megnézni, hogy egyáltalán mire sír a kocsi. A saját bolti olvasóm csak olaszhoz van, úgyhogy maradt ez a kis egyszerű. Nem tudtam gázpedált nézni, csak a fojtószelepet tudtam élőben nézni, de az stabilan állt, vagy mozgott, nem volt ingadozás vagy kilengés. (Bár vásárláskor tavaly kicserélték a szelepet, mert tán rossz volt, úgyhogy abból új van rajta.) Marad a pedál kiszedése és mérése. Miként egyszerűbb kiszedni a pedált? Hogyan van rögzítve?
A pedál bontását nem tudom, mert még nem volt szerencsém hozzá. a hibakódokat igyekszem a mai nap folyamán megnézni. Volt egy csere a folytószelepen. Esetleg ha utángyártott az is tud galibát okozni, de márkafüggő. (nekem anni az opelba az összes utángyártott rövid életű volt én bontóba jártam alkatrészért) A pedál potméteres, tehát az ellenállásnak kell változnia a nyomásra.
Szia!
Sikerült kibontani végre a pedált... Az ellenállás pályák ki voltak fényesedve, az érintkező kefék feketék voltak. Kitakarítottam az egészet, majd méregettem a pályákat és az elmozdulást is. Hibátlan állapotú szerintem. A csatlakozón mérve a feszültségek elég furák, nem igazán fedi a pedál belsejében kialakított potméterek kiosztását. Lehet én nem értem jól, de hátha tudtok mondani valamit erre... Csináltam pár képet is.
Ránéztem közben a hibakódokra, mindegyik a gázpedálra hozza a hibát. A youtubeon vannak fent videók a hibakódokkal kapcsolatban, esetleg nézz szét ott is, hátha mert így vakon csak tippelgetni tudok
![]() A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2025
Nem tudok autó rajzot olvasni, de hátha neked segít. Ez Zafirában, Astra H-ban meg ilyesmiben van.
Csak egy tipp: a két pálya egymást "ellenőrzi". Ha az egyik pálya nem azt a feszültséget adja, ami be van programozva a központba, akkor hibát jelezhet. A két pályának nem kell feltétlenül ugyan azt a karakterisztikát mutatnia, sőt! Az összehasonlítást a szoftver végezheti. Hogy valamihez hasonlítsam, mire gondolok: mint a digitális technikában pl. a gray kód... A potméterek végein található ellenállások különbőző feszültségeket állítank elő a potik két végén. Az egyik pálya pl. 1,0-4,0 volt között van a másik pálya 5,0-2,0 volt között. Ha egy bizonyos állásban a központ azt érzékeli, hogy az egyik pályáról vett feszültség 1,42 volt, a másik pályáról vett feszültség pedig 4,26 Volt, akkor minden OK. Ha ettől az értéktől valamilyen határon túl eltér a kettő, akkor hiba van. Persze ez csak egy okfejtés, a számok pedig hasraütés szerűek, semmi köze a valósághoz. A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2025
Akkor jöhet a vezetékmérés a motorvezérlőig, meg testhez persze...
A B19 a gázpedál poti. A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2025
Kedves Georgee és elektrorudi!
Köszönöm a válaszokat! Sajnos a hiba forrása a generátor felőli töltés rendellenessége. A pedál hibátlan, a fojtószelep hibátlan, de elkezdődött a random hiba generálás és a műszerfal inaktivitása is. Kiderült, hogy a tápfesz nem elegendő, mert a generátor nem tölt csak gázadásra. Most odavan csináltatni, a csúszógyűrű nem egészséges, de a kefék se éppen, bár próbapadon nagyjából hozta az elvárt értékeket. Jelenleg ami kérdés, hogy honnan kapja és miként a gerjesztést a generátor és hogy miként van vezérelve a töltés visszajelző, mert az óracsoportot megbontva a LED ép, működik, de sajnos sose világít. Találtam egy rajzot is ami nagyjából fedi a valóságot, de nem tökéletes.... hátha valakinek segítség.
Szia!
Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Valószínűleg a generátorral van gond, vagyis annak gerjesztésével. Jelenleg a generátor felújítás alatt, holnap kapom vissza. Most keresem a vezetéket vissza, hogy hova és minek megy, bár még nem sokra haladtam. Ki kellene mérni a vékony vezetéket, mert nem tudom miért nem akarja az igazságot. A másik bajom a visszajelző az óracsoportba... nem tudom miért nem működik, de a LED benne van és jó is.
Akkor fussunk most neki innen. Nekem is volt generátor hiba, legalábbis "egyértelmű" generátor hiba. Az akksin 12.8V-ot mértem járó motornál. Már megrendeltem az új generátort, amikor hajnal 2kor mondtam az asszonynak kikell menni, mert eszembe jutott valami (akkor a garázs 1.5km-re volt tőlem). Pont előtte való nap ordított egy hatalmasat ismerősöm, hogy megégette a kezét az akku saru. Akkor még nem foglalkoztam vele, de este összeállt. A saruban volt eloxidálódva a vezeték és átmeneti ellenállás miatt melegedett és esett a fesz. Éjszaka még direktbe rámértem a járó generátorra, a kapcsokon 14.6V-ot mértem, tehát nem a generátor volt a hibás, hanem a vezeték.
A másik autómnál volt hasonló, az akku saru volt oxidált, az autó elindult, de minden sötét volt, se rádió se műszerek se világítás se ablak. De a kocsi lábon jött haza csak saccolt sebességgel, ott csak a sarut kellett tisztítani. Igazából a generátorban semmi extra nincs, önmagát gerjeszti, de ha kell van kapcsolási rajzom a generátor körről. A műszerfalon lévő töltésjelző izzón keresztül gerjed a forgórész, ha nem világít gyújtáson az izzó, akkor nem fog gerjedni a forgórész, ha járó motornál világít, akkor meg nincs gerjesztés valami miatt. Lényeg ha a gyújtást adod rá álló motornál világítania kell. Ha a generátor vezetékeit keresed,akkor egyenesen az akkura mennek fel illetve az önindítóra. Vastag kábelek. Illetve van egy érdekes csatlakozó az akku felett a motortéri biztiknél, abba megy a behúzó tekercs vezetéke. nálam ez volt a hiba oka. A hozzászólás módosítva: Sze, 7:00
Szia!
Köszi szépen a magyarázatot! Most raktam össze a kocsit, de természetesen kapufa ugyanúgy. Az óracsoport ledes, így azt kétlem hogy a gerjesztést azon keresztül kapná... Sose világít a visszajelző, így eléggé érdekessé vált számomra is a történet. Van valami patkányolás már az óracsoport csatijánál is, de persze rajz nélkül nem sok vizet zavarok. Amit találtam rajzot az nem fedte teljesen a valóságot. Ezt az akkus részt még átnézem, mert szemre nem a legmeggyőzőbb, de kiméregetem és meglátjuk.
Szia!
Köszi a segítséget! Mindent rendben kimértem, semminek semmi baja. A feszültség ingadozás okozza a problémát, vagyis hogy a generátor nem tölt beinduláskor. Volt olyan, hogy 3x is rendben indult és hiba se volt, semmilyen szinten. Rohadt kontakthiba... ![]()
Szia,
Már a tudományos generátorod van benne, vagy a sima? A sima ugye amin van B+ B-(GND) D+ A tudományos meg amin van B+ B-(GND) DFM 61
Szerintem sima, de már ebbe se vagyok biztos.
B2+ és D+ csatlakozás van.
Furcsa, nekem a tudományosat mutatja rajzon.
Na mindegy is. Igen, gyaníhatóan kontakt hibád lesz. Méghozzá biztos, h a gerjesztő vezetéken. Generátor felújításnál cserélték rajta a szabályzót? Mint látható a képen(ez a régi és újaknál is így van) a led-el párhuzamba van kötve egy ellenállás(áramszabályzás mint annó az izzóval), azon keresztül megy a gerjesztése a generátornak. Szóval egy kis mérést kell végezni. Gondolom a töltéshjelző led rendben van(ha áll a motor, gyújtás rajta, akkor világít). Amikor elindítod a motort akkor kialszik? Vagy csak ha felpörgeted a motort? Ha a led nem gyullad ki, akkor lehetséges, hogy a generátor egyenirányítójából vagy töltésszabályozójából érkezik feszültség erre a csatlakozópontra. Vagy a műszerfal romlott el. Csak mérd meg a 61-est(D+) az akkumulátor pozitív pólusához képest, és magasnak kell lennie, ha a generátor nem jár. És amikor jár, egyre kevesebb lesz. Régen így teszteltük az izzós gerjesztést: Generátor teszt: 5W-os izzó 2 vezeték, az egyik fele a 61-esre(D+) a másik fele testre. Álló motornál világít az izzó, járó motornál nem világít és megy a töltés. Visszajelző teszt: A 61-es(D+) csatlakozó kábelét a földhöz kapcsolod - ekkor a kijelzőn lévő izzónak világítani kell. Feltöltöm ide neked a régebbi és újabb Astra G rajzokat.
Az újabb autóknál már nem izzó van, hanem led és párhuzamosan ellenállás, szerintem feszültségosztóként működhet a dolog.
Nagyon szépen Köszönöm a rajzot!
![]() Ahogy eláll az eső, megyek szedem szét és megnézem a leírtakat.
Sikerült szóra bírni a generátort végre és a visszajelzőt is. A tűzfal előtt és a műszerfal előtt szétvágtam és összekötöttem kívülről. Mostmár szépen világít a visszajelző és el is alszik indítás után. A töltés is megjelenik azonnal mostmár. Sajnos a hibák még mindig adottak, nem hajlandó elengedni. 1-2X indult hiba nélkül, de csak 100 indításból. A hiba még mindig a beszívott levegő hőmérséklet, a folytószelep és a vezérműtengely jeladó hiánya! Kínomban most kicibáltam az egész köteget ami azokhoz megy és kibontottam. Ami feltűnt, hogy a három hibához tartozó alkatrész barna vezetéke össze van fogva és megy az ECU-ra. (Felső csatlakozó 29-es lábára.)
Nem tudom mit ad oda ki, vagy mit kellene várni rajta, de szerintem innen vérzik a történet hogy oda nem ad ki valamit és ezért nem látja pont azt a 3-at. Itt tartok jelenleg és el is akadtam... A hozzászólás módosítva: Pé, 12:52
G astra, 2008 (vagy 10)-ig gyártották, azért mertem izzóra tippelni. A 98-as astrámban még (ha jól rémlik) izzó volt a töltés visszajelző, illetve még pár visszajelző, de a többi LED (10éve volt utoljára szétszedve). Nálam az új autóban a műszerfalon már csak visszajelző van. A lemerült gyenge akkut is ugyanazzal a pirossal dobja ki mint a töltés visszajelző. Nem mentem bele ennyire az új autók elektronikájába.
Az biztos ha nekem a generátor feltöltötte az akksit (chevi cruze), akkor a töltést totál lekapcsolja az akkuról. Erre úgy jöttem rá, hogy az utólagos menetfény hosszabb távon lekapcsolt, és többen villogtak, aztán egyszer kiszálltam megnézni. Na mondom remek, hogy nem működik, aztán otthon meg másnap egyből kapcsolt. Közbe javítok, a G astra is LED-el jelzi vissza, elnézést a tévedésemért ![]() A hozzászólás módosítva: Pé, 13:02
A fekete és a barna a + - ha jól rémlik. De már pontosan megnem mondom melyik szín melyik. Úgy rémlik mintha a szivargyújtóra is fekete meg barna ment volna. Esetleg fél perces munka, ott nézd meg a színeket. És ott ki is tudod mérni, melyik szín melyik. De ha tippelhetek a fekete volt a plusz barna a minusz. Ha így van, akkor a kinti kötegben is a barna - fekete + lesz. Ha a szivargyújtóban a barna a test, akkor az autó kasztnihoz képest mérd ki szakadásra a kötegben lévő barnát.
Szia,
Akkor a töltés probléma megoldva. ![]() Igen, az egy közösített test lesz ami szerintem digitális test. Tehát az ECU-n belül a szenzoroknak külön tápja van(5V vagy 12V általában), független az autóétól. És jól látod, azon lóg a 3 szenzor amit írták, és ha nincs testjük, nincs mérési eredményük sem. Bár a pinout nem ehhez a motorhoz van, de ugyan az a funkciója, és testet ír(digitálist). A hozzászólás módosítva: Pé, 13:47
Akkor itt meg is állt a tudomány, ha már digit kimenet az a pont.
Ezek szerint vagy az ECU van bajban, vagy valami más miatt nem engedi kapcsolni azt a kimenetet... de így nagyon nem kell/ tudok semmit se kezdeni vele. A hiba fixen ugyan az a 3, szóval mást nem is adott be sose eddig. Akkor most így ténylegesen nem tudom mit kezdjek vele... ![]()
Nem olyan vészes az.
Pontosan így, vagy az ECU-n belül van valami probléma(pl elengedte a lábat a boundig pontnál), vagy valami hatására nem történik meg a vezérlés. Én megpróbálnám rákötni másik testpontra. Pl a 62-es barnára, Avval nagyon nem lehet elrontani. Azt is kipróbálhatod, h a három szenzorból egyet lehúzol, és teszt(hogy a másik kettő megjavul-e), ugye ezt minden kombinációban. Milyen hibakódokat dobál? Kár, h nem közelebb laksz, segítenék. Egy ilyen sokat tud segíteni a diagnosztikában. https://pepita.hu/gepjarmu-diagnosztikai-eszkozok-c4437/op-com-opel...586664
Itt a barna a 62-es, nem 63-as. Az egy közösített pont van összefogva 5db barna és egy fekete, ami megint csak közös egy vezetékkel, aminek a vége fekete/ piros.
Amikor csak teszt jelleggel össze kötöttem a beszívott levegő hőmérséklet jeladót, akkor szépen mutatta a hőmérsékletet. valószínűleg itt bukik el a történet... kérdés hogy miért. Nem szedtem még le se szét a vezérlőt... így nem állítom, hogy belül van a probléma. Nem tudom miként néz ki ennek a belseje, de mivel a szívótorokra van feltéve az ECU, tényleg nem csodálkoznék a belső hibán.
62-est írtam.
![]() És akkor is maradtak a hibák amikor teszt jelleggel rákötötted a 29-re a 62-őt? (természetesen a 29-es pint ki kell húzni az ECU csatiból!) A vezérlő belseje sem vészes. A hátlapot kell lefeszegetni csavarhúzóval, és zselé szerű védőanyaggal van kiöntve a pcb. Itt megkeresed a hibás lábat, és mivel nem forrasztva hanem boundig eljárással van rögzítve, szokott probléma lenni vele. Viszont simán odaforrasztható, bár nem árt hozzá kézügyesség, meg egy mikroszkóp sem.
Bocsi, igazad van. Kezdek megbolondulni már... Neki ugrok mindjárt és át kötöm. Aztán meglátjuk.
Átkötöttem amit kell... így 10-ből 10-szer normálisan indul, minden rendbe, csak a szerviz lámpa világít. A hibakód ugyanaz, de érdekes módon nem produkál hibát a működésben. A hiba törlésekor villan a lámpa, de vissza dobja egyből. Furcsa jelenség... Most szépen jár és nincs vészüzem.
Nem tudom mér e vissza valamit esetleg, amiért vissza teszi a lámpát... Nem kizárt.
Ezek szerint az alrendszerek rendben működnek,és nagyon gyanús a motorvezérlő hiba.
Biztos van valami visszamérés, és azért dob hibát még mindig. Amennyiben érzel rá kedvet, kukkants bele a motorvezérlőbe, lehet csak egy szakadt boundig. Megforrasztod és jó is lesz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |