Fórum témák
» Több friss téma |
Ez lesz az ! köszi !
![]() ![]()
EZ a legrészletesebb leírása ennek a folyamatnak. Igen tisztelt Gabi bácsi előteremtette valahogyan. Most már meg lesz, mert előbbre lett hozva az időben és ez a topik rejti magában.
![]()
Én csak annyit, hogy "user:VIM tágulási". Aztán kerestem a hosszú hozzászólást.
![]()
Meg kell kérni a T. modit, tegye a linket a sárga fejlécbe és kész.
Jaaa, ez eszembe sem jutott volna, hogy így kellene keresnem.
![]() ![]() Ismét Saunier Duval Isotwin F24 E-ASziasztok!Újra itt, bár inkább ne itt "találkoznánk"... Frissítésként, van egy Saunier Duval Isotwin F24 E-A típusú készülékem. Tavaly év végén az volt a problémám, hogy F14-es hibakóddal mindig megállt a kazán, tehát 95 fok fölé ment az előre menő meleg víz hőmérséklete és letiltott a kazán... Megoldás, el volt dugulva a hőcserélő, amit ki sósavaztam többször is, aztán a 3. alkalom után jó is lett és tudott csinálni letiltás nélkül melegvizet, vagyis nem csak 10 percig tudtam tusolni vagy nem csak félig tudta megtölteni a kádat melegvízzel. Aztán közben kitisztítottam a fűtési szivattyút, előtte van egy rácsos bronz szűrő, azon át sem lehetett látni, ill. a kondiján kivett állapotban nem tudtam kapacitást sem mérni. Kondit is tettem bele, ill. kivezettem, mert méretre (fizikális) nem találtam olyat, mint ami benne volt. De ez már a múlt. Most 2 hete megint elkezdte dobálni az F14-et, kondenzvizet nem enged ki magából és van úgy, hogy sziszegve, lefújva áll le, miután megcsinálta a melegvizet vagy éppen visszatér az F14-es állapotból...azt még nem sikerült kiderítenem, hogy hol fúj ki, mert ezt sem csinálja mindig...sőt, az F14-es hibát sem dobálja minden nap. Vannak olyan napok amikor nem is dobja, igaz ez nem teljesen igaz, mert amikor nem vagyok otthon, akkor nem látom... A legújabb probléma viszont az, hogy a termosztát nem ad ki jelet, a kazán menüjében a fűtés funkció ki van kapcsolva és mégis - és itt jön az igazi érdekesség, a fiam szobájában, ami a felső szinten (kazán szint) van, a kazántól kb. 7-8 méter távolságra - fűt!!!!!! Eszem sincs hozzá, hogy ez hogy lehet, az hogy fűt az még a váltószelep hibájára adhat okot, de, hogy a ház tizenX radiátora közül miért csak az az egy, nem tudom. Az már más probléma, hogy a radiátor termosztátját letekerve is fűt, de ott valószínű, hogy termosztát is rossz, esetleg a radiátor szelepje, amit a termosztát benyom...vagy el van kötve alul a radiátor alatt valami? Arra gondoltam, hogy mi van akkor, ha a radiátorok felé menő ágat és az onnan visszatérő ágat lezárnám (a kazán alatti elosztónál, nagy csapokkal), akkor, igaz nem oldódik meg a fő gond, de a fiam mégsem főne meg. Tehát egy ideiglenes megoldás lenne. Lehet ebből gond? Hogy ha tényleg a váltószelep átenged (az egyik radiátor felé????) és mondjuk lezárom a meleg víz útját, akkor az a víz hova kerül? Nem vihet szét valamit a nyomás? Nem robbanhat fel? A váltószelepnek nem ismerem a működését, nem lehet, hogy csak oda került valami szennyeződés és ezért nem tud lezárni vagy ennél azért bonyolultabb és komolyabb szelepről van szó? Ha valaki tud írni erre a probléma halmazra valamit, megköszönöm!
Szia! Ez a jelenség amiről írsz :
Idézet: ez nem tekinthető hibának ha azt vesszük, hogy a kazán túlmelegszik már ismételten. „A legújabb probléma viszont az, hogy a termosztát nem ad ki jelet, a kazán menüjében a fűtés funkció ki van kapcsolva és mégis - és itt jön az igazi érdekesség, a fiam szobájában, ami a felső szinten (kazán szint) van, a kazántól kb. 7-8 méter távolságra - fűt!” Idézet: A felhalmozódott hőt amit az elégtelen keringés HMV készítéskor nem tudott "elhordani" azt a fűtési szivattyú a fűtési körre le fogja keringetni és mivel a szóban forgó részek a tetőtérben vannak így az oda fog összegyűlni abba a radiátorba. Ennek nem nagyon tudsz mit csinálni amíg helyre nem állítod a kazánban a helyes cirkulációt. A mostani helyzet, hogy nincs fűtés csak HMV készítés és az említett probléma áll fenn ez arra enged következtetni, hogy a HMV szivattyú nem működik megfelelően, mert nem tudja elszállítani a lemezes hőcserélőből az ott leközölt teljesítményt. Persze ez csak akkor igaz ha a fűtési rendszerből nem került újra vasiszap a hőcserélőbe. Mivel nem olvastam végig az egész ezzel kapcsolatos írásokat visszamenőleg így lehet, hogy volt róla szó, hogy majd az egész rendszert át kellene mosni, hogy az esetleges hordalékot a radiátorokból és a csőrendszerből ki kellene mosni, hogy a lemezes hőcserélőbe ne kerüljön bele. Ettől még elő fordulhat a HMV szivattyú gyengélkedése, mert az mindig használatban van és a korára való tekintettel kopott is lehet és nem szállít, keringet eleget a tartály felé és így a primer kör meg tud "futni" aminek hangot is ad. Vappali és "pherbiehu" fórumtársak már egész komolyan szerelgettek ugyan ilyen készüléket mire jó lett. A HMV tartálynak van egy kunkori cső darabja amiben a vízkő le szokott rakodni olyannyira, hogy alig megy át rajta a keringés. Arról és a két fórumtárs "kálváriájáról" ide vissza olvasva jutsz el. „van úgy, hogy sziszegve, lefújva áll le” ![]()
Sziasztok!
Rég jártam erre... Valamikor ősszel. A kazán típusa: Saunier Duval Isotwin C24 A sok utókeringetést akkor a tisztítás, és a HMV szivattyúban a kondi csere megoldotta. A gyári kondi 2,6mikrofarádos. Ilyet nem találtam, akkor egy 2,5-t raktam be. Most megint elkezdett vacakolni. Rámértem, 1,9-t mutatott a 2,5-es kondi. Kérdésem, hogy tehetek-e be 3,0 mikrofarádos kondit a gyári 2,6-os helyére? Okoz valami gondot? Illetve a fűtési szivattyúban még nem cseréltem, a gyári van benne. Tuti az is csereérett. Nem ismerem a működési elvét. Ha abban vacak a kondi, akkor az beleszólhat a melegvíz készítésbe?
Szia!
Akkor ha jól értem, ez a működés teljesen normális az én esetemben, vagyis ha valahol dugulás" van a rendszerben? Ki kellene tisztítanom az egészet újra és akkor helyre állna a rend? Tehát azt mondod, hogy nem váltószelep? Az a baj ezzel csak, hogy azt a 95 fokos vizet keringeti ki a radiátorba, ami miatt F14-re leáll a kazán...ez józan paraszti ésszel sem tesz túl jót a radiátornak és tömítéseknek. Arra nem válaszoltál, de végig gondolva nem biztos, hogy jó ötlet, hogy ha lezárom a radiátorok felé vezető utat, oda és a vissza irányt is, akkor mi lesz? Akkor nem tud lekerintgetni és akkor felrobbanhat? Vagy akkor mi történik? Köszi!
A radiátort kizárhatod, legfeljebb a kazán fűtési szivattyúja másfelé próbálja meg elszállítani a felesleges hőt. A váltószelep hibáját azt egyszerűen le tudod ellenőrizni, hogy amikor a kazán készíti a HMV-t akkor nem volna szabad melegednie a fűtési előremenő csőnek ami a kazán alatt közvetlenül kijön, mert ha ez a cső melegszik akkor nem zár jól a háromutú szeleptest belseje a fűtés irányába. Ez lehet valami szennyeződés miatt ami lehet a vasiszap hordaléka is vagy a motor nem működteti megfelelően. A motort ha leveszed a helyéről (nem fog víz folyni) és csinálsz egy váltást akkor látni kellene, hogy a motor kitolja ill. behúzza a tolórúdját. Azt nem tudom, hogy ezeknél a tartályos készülékeknél melyik az alapesete a motornak, nekem a HMV vételezéskor a motor kitolja a rudat DE ez nem az alaphelyzete. Ahogy a vázlati felépítését nézem az SD-nek is kitolt helyzetben van a HMV üzemállapotában. Levett motornál is meg lehet nyomkodni a szeleptest rúdját, hogy megjáródjon és ha jól emlékszem akkor levett motornál az a tüske (rúd) az szintben van a házzal. Ha nincs szintben akkor nincs zárt állapotban a belseje.
![]()
Konkrétan tűzforró, megfoghatatlan a kazán alatti osztó minden fémes eleme, ezért is írtam, hogy a radiátorba benyomja ezt a magas hőmérsékletű vizet. A fürdőben (ahol a kazán is van) a talaj is meleg, ahol mennek a csövek. Ebben az időszakban pont jól jön egy kis plusz fűtés
![]() Lehet, hogy eddig is, tehát télen is ezt csinálta, csak akkor nem vettük észre, mert fűtés így is, úgy is volt... Idézet: „A radiátort kizárhatod, legfeljebb a kazán fűtési szivattyúja másfelé próbálja meg elszállítani a felesleges hőt.” Ez az, hogy merre? Merre van még lehetősége? Amerre kellene, arra nem tudja, a menekülő utat elzárom, tehát mi marad? Minek a kárára?
Egyébként erősen gondolkodok egy új kazánon.
Mi olyankor a procedúra? Újra kell terveztetni az egész fűtés rendszert? 20 éves a kazán és az előző tulaj elmondása szerint egyszersem látta 13 éven keresztül szerelő... ![]() ![]() Szakmai tanácsra lenne szükségem. Nincs szükségem beépített tárolós kazánra, ennek megfelelően ki is néztem 2 aránylag olcsó típust. Elég lesz az átfolyós, tusolás közben ha valaki máshol megnyitja a melegvizet, így is, úgy is hideg víz jön a zuhanyrózsából...Az átfolyós minél nagyobb teljesítményű, annál több l/min-t tud, igaz? A tárolóval csak a baj van, arra meg most nincs keret, hogy még víz lágyítót is tegyek. Maradok ennél a Duval-nál, azt írják több helyen, hogy a kiszemelteknél nem kell nagymértékben hozzányúlni a kiállásokhoz. A két típus: https://www.akciosgazkazan.hu/osszehasonlito.php?cmprodcmd=addtocmp...b10ee4 Mi a vélemény? Szerintetek elfogadhatóak?
Akkor ugye én ne szóljak, mert nem vagyok szakmabeli de legalább könnyebb lesz döntened.
![]()
De, természetesen szólj, sőt, megköszönném, ha elmondanád a véleményed!
Köszi!
A legszembetűnőbb, hogy eleddig nem nyúlt hozzá (a készülékhez) senki és mégis működött. A mostaniakról ez nem mondható el még azonos gyártó mellett sem. Az elektronika még a "régi" felfogás és élettartam tervezés szerint készült nem úgy mint a mostaniak. A mostani állapotú készüléknek annyi "baja" van, hogy nem volt karban tartva de a fűtési rendszer sem. Ha nem vagy szerelő beállítottságú akkor azt mondanám vegyél másikat, mert az a legegyszerűbb de ha szeretnéd megjavítani akkor előbb ki kell deríteni, hogy mi a baja és azt hogyan lehet orvosolni. Az alkatrészek még kaphatók hozzá és megfelelő szerszámozottsággal és műszaki felkészültséggel ki lehet javítani a hibás részt. Mivel nem látni a készülék belső részéről képeket az állapotát illetően ami szintén elgondolkodtató lehet a csere mellett. Ha nem rozsdás és vastagon vízkő kiverődéses a kötéseknél akkor javítás de ha ránézésre nem "szépnek" rendezettnek tűnik a belseje akkor csere de azt ne várd tőlem, hogy ajánlani tudjak bármilyet is. Az említett fórumtársak olyan mértékig szét tudták szedni és megjavítani, hogy respekt nekik.
![]()
Szerelő beállítottságú vagyok, vill. mérnök és éppen ezért komolyan elgondolkodtam a cserén.
Szétszedtem már nem 1x, nem 2x és mindig más-más problémával. Amiket ide írok és kérem a segítségeteket, azok már a jéghegy csúcsa... Finoman szólva is szét van rohadva a kazán, volt már olyan problémám is vele, hogy egy kötésnél a vízkő tömített és amikor szétszedtem, akkor szembesültem vele, hogy a rézcsőből hiányzik egy darab, de még pont akkora, hogy ellátta a feladatát. Úgyhogy rézcső vágás, hajlítás megfelelő ívben, helyen, stb... A tartályban bele sem merek gondolni, hogy mi lehet, a lemezes hőcserélőmet 2 napig áztattam, tömör vízkő volt. Szerelő is volt kint, azt mondta, hogy ez gazdasági totálkár, nincs értelme cserélgetni az alkatrészeket, mert többe kerül a leves, mint a hús. Szóval úgy gondolkodtam, hogy amit tudok és van értelme kitisztítok és megy amíg megy, de van egy pont, ahol be kell látnom, hogy nincs tovább. Nyilván ezt a 3 utas szelepet megnézem, jól teszi-e a dolgát, aztán eldöntöm. Ezért kérdezem, hogy (nem kell ajánlani) a csatolt linken található, általam kiszemelt két kazán közül szerinted, szerintetek melyik a jobb. Kazánok Egyébként alumínium vagy rozsdamentes acél lemezes hőcserélő a jobb? Köszi!
Rozsdamentes acél lemezes ha már egyszer választani lehet. Ha már úgy látod, hogy inkább temetnéd akkor szerintem már meg is vagy csak választanod kell tudni a kiszemeltek közül.
![]()
Ha ezek közül akarsz választani új kazánt, akkor az egyszerűsített csere nem járható út! Na meg ezeknek teljesen más az égéstermék elvezető rendszere, na meg a rájuk vonatkozó előírások. A fűtésrendszerbe való bekötésnél szűrő-iszapleválasztó sem kerülhető el, ezt az esetleges korlátozott hely miatt írom. Itt elég mélyre kell nyúlni a zsebbe, mire újra lesz melegvíz. De sajnos ezeknél az évenkénti szervizelést (szerelő) nem nagyon lehet elkerülni. Stb...
Érdemes az összes költségnek utánanézni. Na meg az idő is nagy úr, ha nincs napokig (hetekig) melegvíz! A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2025
Westen Star 240Fi kombi 60 fokos hibajelzéseWesten Star 240Fi kombi 60 fokos hibajelzéseSziasztok! Egy Westen Star 240Fi kombi készülék hibajelzéséhez kérnék segítséget. A meleg víz használat után, kialszik az összes led ami a vízhőfokot mutatná, és 2-3 másodperc múlva már csak a 60 fokos led villog (kör benne háromszög) aminek a hibakódja > „vízhiány vagy szivattyú leállás”. Általában, ha kinyitom újra a meleg vízcsapot normális módon elindul, ahogy melegszik a víz gyulladnak ki a ledek sorban, elzárom a csapat, kialszik az össze led és átvált a 60 fokos led villogó hibajelzésre. De előfordul, hogy nem indul el, ilyenkor a főkapcsolót kikapcsolom és akkor újra indul, de elzáráskor ismét visszaáll a 60 fokos villogó ledre. Mi okozhatja ezt a problémát, a szivattyú működik, víz is átfolyik. Köszönöm a segítő információt.
A fűtési rendszerben a nyomás megfelelő?
Szia!
Áramlásérzékelő mikrokapcsolóját nézd meg,ha az jó akkor vezérlő panel hiba lesz.
Köszi, én is erre gondoltam...bár ott azon az oldalon nagyon dícsérik az Alu-t, ill. a Duval a saját fejlesztését, de tud az alumínium mocskosul is viselkedni.
Hát igen, ez az...már csak választanom kell... ![]()
Szia Zoli!
Az én kazánom zárt égésterű, turbós, kondenzációs és kombi egy 40-50 literes tárolóval. Ez lehet, hogy kisebb, de tárolós. Ez a két kazán amiket kinéztem és belinkeltem ugyanezeket tudják, kivéve, hogy nem tárolósok. Miért írod, hogy nem alkalmasak ezek az enyém helyére? Vagy benéztem? ![]() Szűrő-iszapleválasztóm is van a rendszerben. Egyetértek, a szervizelés hiánya, főleg ezeknél, tönkre teszi az egész rendszert, főleg ha több, mint 10 évig nem volt ránézve. Amikor levettem a burkolatát, azt hittem, hogy rosszul leszek. Az alkatrészek alig látszódtak, akkora por és pókháló volt benne... ![]()
Az igaz viszont, hogy a két belinkelt kazán nem akkora teljesítményű, mint az enyém. Ha erre gondoltál, akkor emiatt tényleg nem lehet egy az egyben cserélni őket...
![]()
Igen én is a teljesítményre gondoltam, de a teljesítményhatároknak nem néztem utána. Meg a tipusbesorolásnak sem (tárolós-átfolyós különbségre gondoltam).
Na meg az egyik ismerősnél cseréltek kazánt (szintén kondenzációst, kondenzációsra) és a megváltozott előírásokra hivatkozva nem lehetett az új kazán égéstermékkivezetése az oldalfalon, mert szerintük közel volt egy ablak, így tetőkivezetés lett háromszor olyan hosszan, ami drágább lett mint a kazán volt.
Nálam is közel van az ablak, meg a ház formája is olyan, hogy nekem alapból van a tetőn kivezetve. Talán az átfolyós és tárolós között nincs akkora különbség égéstermék kivezetés terén...ezt nem tudom.
Ha nincs és 24kW-os átfolyósat választok, akkor talán szerencsém lesz és a kiállásokon kívül nem kell máshoz hozzányúlni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |