Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3659 / 3659
(#) bbb válasza jani1987 hozzászólására (») 6:23 / 1
 
Nem hihetetlen egyáltalán, hiszen nem nagy mutatvány. Mondjuk az enyémben vért izzadnál vele emelő nélkül, de még aknából is, pedig ez is egyszerű... Csak három csavar tartja helyén a nyerget, és ebből kettő még nagyjából könnyen el is érhető. A harmadikhoz viszont, hogy hozzáférj, persze le kell venni a kereszttartót, aminek a csavarja szeret berohadni. Utána már csak két csavar, hogy a tárcsa is lejöjjön és hopsz, már hozzá is férsz a kézifék alkatrészeihez Persze a hátlapra hülye rugós bajonettes megoldással van feltéve a kézifékpofa, s ehhez a rugós tányérhoz aztán szintén nem férsz hozzá, de most már a kerékagytól, ami körül az egészet szereled. Persze a bowden aktuátora szintén szeret berohadni, azt is meg kell ilyenkor igazgatni, hogy finoman járjon (aztán győzd visszaigazgatni a helyére, mikor kifele is csak úgy jön, hogy közben a kerékagyat forgatgatod, hátha végre lyukra kerül és lesz pár millimétered kiimádkozni a helyéről). Nagy élmény, nekem elhiheted, hogy szerencséd volt a tieddel
(#) Gafly válasza SzervízMacska hozzászólására (») 7:07 /
 
Ebben neked tökéletes mértékben igazad van.
Őszintén megvallva, már az én szememet is csípem.
Talán annyi változott azóta, hogy ingyenes szállítással sem jön már senki ingyenes rendezvényre sem.
(#) Ge Lee válasza Alkotó hozzászólására (») 8:52 /
 
Azt hinné az ember, hogy ez egyértelmű, kb. olyan, mint hogy fogorvoshoz úgy megyünk, hogy előtte fogat mosunk, nő mellé úgy fekszünk, hogy előtte megfürdünk stb. Hiába mosom le az autót 2 héttel előtte, addigra újra poros lesz akkor is ha nem mentem vele. Túl sokat meg nem mosom mert az nem tesz jót a lakkozásnak, tele lesz apró finom karcokkal ami közelről jól látható.

A centírozásról meg írtam. Ha nagy eltérés van ami már centírozást indokol azt érzed a kormányon. Ha meg nincs, akkor ha háromszor viszed el egy nap centírozni akkor háromszor fogják azt megtenni, mert a gép mindig találni fog eltérést, ha nem hiszed próbáld ki.

Az én autóm futóművét nem kell állandóan feszegetni, nézegetni, mert mint írtam, keveset megyek. Ezért is vagyok felháborodva a tervezett éves műszakin idősebb autóknál, mivel a logika azt diktálná, hogy ne időhöz hanem km-hez legyen kötve. Ugye, aki megy 40 ezer km-t egy évben, az is kétévente viszi most, meg az is, aki csak 4000 km-t megy évente. Pedig, tizede a futásteljesítmény adott idő alatt. Szóval ez megint nem szól másról mint az újabb pénzlehúzásról.
Régebben olasz autóim voltak, nem akartam elhinni amikor kollégák ilyeneket nyilatkoztak az akkori német (Audi-VW) autóikról, hogy azt sem tudják hogy néz ki a motortér belülről, mert hogy nem kell nyitogatni a motorháztetőt. Most, hogy nekem is hasonló van (Skoda, még a 90-es évek tervezése) tapasztaltam meg, hogy ezt valóban nem kell annyit javítgatni, közel sem, pedig ez is már jövőre 20 éves lesz. Féktárcsák és betétek lettek cserélve, minden más eredeti még a kasztnin és a futóműben.
(#) Ge Lee válasza nagym6 hozzászólására (») 8:58 / 1
 
Én ezért sem vittem sehova. A műanyag hegesztő 15 ezret kért azért, mert egy lombfúvó/szívót átalakíttattam vele egyedi célokra, felére kellett venni a cső hosszát, meg le kellett szűkíteni. Mondom, akkor mennyit kérne egy lökhárítóért? 25-öt? Harminc körül meg már van új.
Meg az nekem is rémlik régről, hogy a gittek nem igazán akarnak úgy tapadni a műanyagra mint a fémre, hiába van jól előkészítve.
Én a képen látható módszert választottam (pákával melegítettem bele a fémhálót), masszívabb tartást ad mint a sima hagyományos műanyag hegesztés. De csak belül, kívül nem bántottam. Csináltam kívül képet, az egyiket 2 méterről a másikat közvetlen közelről. A képen a piros nyíllal jelölt háromszög darab az teljesen ki volt szakadva, lent volt a fűben. Amíg engem nem zavar addig így marad, aztán egyszer talán majd veszek rá újat, de ezt már nem fogom javítgatni.
A hozzászólás módosítva: 9:00
(#) nagym6 válasza Alkotó hozzászólására (») 10:52 /
 
Idézet:
„Már másoktól is hallottam, hogy lemossák a kocsit műszaki vizsga előtt. Ennek milyen kapcsolata van a műszakihoz?”
Nem kell frissen mosottnak lenni, de tisztának főleg alul is. Ha a vizsgáztató nem látja a sártól a pld.: gömbfejeket, ő nem fog tisztítani, bukott a gép.
(#) MajorosL válasza Skori hozzászólására (») 10:53 / 4
 
Pár információval tudok szolgálni, amiket mi is látunk, de bővebben max. Topi tud válaszolni statisztikákkal kapcsolatban, de konkrét számok igazából kevésbé relevánsak a változó trendek miatt, inkább a trend jellege, változás százalékok beszédesek, azok 99%-át mi is látjuk.

Azt alá tudjuk támasztani, hogy összehasonlításban nálunk is időszakosan másokhoz hasonló read-only irányba menő az arány, de hangsúlyozni kell hogy időszakosan csak ami nálunk tél-nyár. Nincs érdemi látogatószám változás, nálunk nem tapasztalható olyan mértékű elvándorlás mint például az említett Stackoverflow-n 30-40%. A téli-nyári szezonális ingadozásért a hobbi jellege a felelős, tehát ez egy rossz időben bekuckózós hobbi. Nyarakon, már az oldal megalakulása óta mindig kisebb a forgalom mint ősszel és télen.

Mivel a látogatók és regisztrálók száma igazából nem csökken, vélhetően arról van szó, hogy az eddig felhalmozott tudásból sokan megkapják a választ. Most akár az említett AI által keresve, vagy saját keresés (Google) eredménye.

Relatíve kevés igazán új probléma merül fel, ami miatt láthatóan kevesebb az új topiknyitás, viszont a nagy topikokban rendesen folyik beszélgetés, sok újonnan bekapcsolódó van. Számunkra öröm látni, hogy frissen regisztrálók is nagyon nagy arányban megtalálják egyből a helyes topikot, gyorsan beilleszkednek, rendesen kommunikálnak.

Amit biztosan ki lehet jelenteni, és látjuk-követjük folyamatosan:
- a látogatók száma közel változatlan az elmúlt 5-6 évben, eddigi csúcstartó időszak továbbra is a Covid időszak
- regisztrációk száma évről évre kb. 1%-ot csökken, de technológiai változások időről időre szétrúgják a statisztikát, zajt víve az adatokba. Példának: Freemail változások, citromail fizetőssé válása, ezek időszakosan hatalmas új regisztrációs hullámokat generálnak, amik nem új fiókok, hanem levelező szolgáltatók miatt elvesztett fiókok újraregisztrálása, ezt nem lehet egyértelműen szétválasztani
- telefonszámos validáció semmilyen érdemleges változást nem hozott a regisztrációk számában, a regisztrációs folyamatban a telefonszámnál visszafordulók aránya 0,3% (tehát 1000 emberből 3). Érdekességnél az adatvédelmi okokból kötelező életkor igazolásnál visszafordulók aránya 4,5%. Ugye milyen érdekes?
- A telefonszámos validáció viszont hatalmas minőségi javulást okozott a fórumban, az apróhirdetésben és a troll szűrésben. Én személyes véleményem, hogy sokkal-sokkal korábban kötelezővé kellett volna szerintem tenni, de ebben nem én döntök, megértem azt is, hogy az üzemeltető nehezen hozta meg a döntést, de megérte.
- A moderálási kérelem rendszer a weboldal történetének egyik legjobb módosítása, sokkal bátrabban használják, szinte megszűnőben van a személyeskedés, moderátorok is sokkal tárgyilagosabban tudják a feladatokat kezelni, ügyek nem sikkadnak el (mert XY-nak privátban küldted a mod kérést például), minden modi minden akciót lát, nyitottakat, folyamatban lévőket, felhasználói reakciókat és válaszokat, full transzparens a modiknak is, és a felhasználók felé is a saját menüjükben.
- A regisztrációk száma platóközeli, bár folyamatos az új regisztrációk száma de lakosság szám korlátok és magyar nyelvű fórum okán, nem tud technikailag a végtelenségig nőni. Nehéz elválasztani a hosszú időszak (20+ év) miatt azt is, hogy ki az aki vadi új, és ki az aki egy 15 évvel ezelőtti magára hagyott fiók helyett hoz létre újat.
- Szóval összességében nagyon jól megvan a HE köszöni szépen, de biztosan előnyére válna egy két hosszútávú és komolyabb technikai változtatás - módosítás.
- Nincs fenntarthatósági problémája sem annak ellenére hogy nagyon csínyán bánik és bánunk a hirdetésekkel, de egyéb más kapcsolódó vállalkozása az üzemeltetőnek akkora hatalmas többhelyszínes szerverparkot igényel és hozott létre, hogy azok erőforrásaihoz képest a HE szervere a rackszekrényben eltörpül, hiába ez a frontend gép is egy többprocesszoros xeonos 32 threades, 64 GB RAM-os jószág (lásd melléklet).

Amiben tudjuk, hogy lemaradásban vagyunk vagy változtatni kellene, és ha ötletelni akartok akkor szabad a pálya:
1) Az új cikkek számát kellene növelni, mert mindig nagy sikerűek. Értjük hogy ahhoz rengeteg idő kell az írójának, mi technikai háttércsapat folyamatosan törjük a fejünket ösztönzőkben. Egyik gondolat egy vásárlási utalvány vagy ilyesmi volt, de az Üzemeltető azirányú aggodalmát is megértem nem szándék hiányzik az embereknél, hanem idő, de hátha "anyagi ösztönző" segítene félretenni más munkát, amitől időd lesz. Mi techik teljesen elképzelhetőnek tartunk egy HESTORE-os vásárlási utalványt például. Bár hogy hogyan lehet mérni, mitől nem fog hígulni a cikk műszaki tartalma az utalványért cserébe nem tudom.

2) A nagy fórum topikokat kellene felszabdalni, hogy könnyebben kereshető legyen. Ha nem is a vágyott Q&A formára, de inaktivitás esetén automatikusan lezáródó topikok nagyon sokat segítenének.
Nagyon frankón használjátok a sub-topik címeket, tök jól és szépen vannak kitöltve, lehet hogy majd egyszer az lesz a fővezér a szétbontásnál.

3) Mobil optimalizálás. A statisztikák alapján szép lassan növekszik a mobilos forgalom, és sajnos még egyetlen egy jó mobilon használható fórum elrendezés nem találtunk. Pedig abszolút készek vagyunk másoktól tanulni. Sajnos a fórum hosszú szövegei, fájlmellékletek, válaszok, és könnyű gyors átnavigálás nem tud normálisan megvalósulni mobilon. A legtöbb mobilos elrendezés azt okozta a tesztjeinkben, hogy sokkal nehezebben lehetett kezelni, egy topik váltáshoz "nem összecsíped elhúzod a listára a képernyőt" navigáltál, hanem kattintottál és várták egy csomót, mire felgördít, lista lenyit, scrolloz, kattint, betölt, leteker, stb. Fórum használati funkciói úgy tűnik nem nagyon barátok a mobil nézettel (más fórumon se jó).

Módosítás: Mellékelek képet a HE mögött futó csak frontendet kiszolgáló szerverstatról.
A hozzászólás módosítva: 11:19
(#) nagym6 válasza Ge Lee hozzászólására (») 10:56 /
 
Idézet:
„ha háromszor viszed el egy nap centírozni akkor háromszor fogják azt megtenni, mert a gép mindig találni fog eltérést,”
Így igaz, tökéletes centírozás nincs. Viszont szoktak elveszni felniről centírozó súlyok, ezért tényleg ajánlott ellenőrizni ha már le van véve.
(#) Udvari Zsombor válasza Ge Lee hozzászólására (») 15:06 /
 
2 méterről tényleg "nem látszik", bár az emberi szem jobb képet adna, mint egy kamera. Közelről viszont eléggé feltűnő, hogy nem csak ott repedt, hanem végig a kerékjáratig.
Következő: »»   3659 / 3659
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem