Fórum témák
» Több friss téma |
Van ez a Fuse1 piros színű csatlakozó! Mi történik akkor ha ne dugom vissza, illetve a kábel végén mi található?
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2024
Nézd meg a panel alját! Én úgy látom, össze van cinezve a két láb.
![]()
Igen ezt én sem értem, lehet, hogy ez a hiba okozója? Így mi értelme az érzékelő elemnek, ha át van hidalva?
Mérted is, hogy valóban zár-e az átforrasztás? Egyébként a segédtápot veszi el, ha kiolvad. Onnantól kezdve semmi nem működik a cseréig. Tehát az biztosan jó.
Most mértem a piros csatlakozónál lehúzott kábeilel. Dióda állásban sípol, vagyis átvan kötve, ellenállásnál pedig 0 mutat! Ezek szerint, ha kiolvad akkor lép életbe a kábel végén lévő valami, mert így söntölve van!
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2024
Az az átforrasztás soha nem fog kiolvadni. A hőbiztosíték olvadhatna ki, de hatástalanították.
Igen.
Lassan már minden apró alkatrésznek tudod a funkcióját, csak még azt nem mérted meg, amit kellene. ![]()
Igen ez igaz, de akkor mi értelme van ennek az érzékelö elemnek, ráadásul ez egy gyári forrasztás! Melegítve növekszik az ellenállása, valószínűleg jó lehet 10 ohmról 20 ohmra! De így nem működik a túlmelegedés elleni védelem, ha jól gondolom.
Valamelyik témában nemrég írták.
A drágább és az olcsóbb terméknek általában ugyanolyan a panelja, csak a drágábban minden védelem benne van. Az olcsóbb terméknél a jelölése ott van a panelon, csak üres a helye. ![]()
Az a kérdés, hogy ez a termék hová tartozik, a kb 40 000Ft -os árával? Igaz egy trimmerpotméter hiányzik a panelről, és át van kötve gyárilag, de ezen kívül minden alkatrész a helyén van!
Ha a hővédelem helye gyárilag át van forrasztva, eleve gyanús.
![]() Amica HI6284K indikciós főőlap hibaSziasztok!Majdnem 2 éves főzőlapom olyan hibát produkál, amit nem értek. Bármelyik főzőlapon indítok melegítést, pár másodperc működést követően hibára áll ki és kikapcsol. Tudtok esetleg segíteni a javításban? Amikor bekapcsolom, elkezd a szokásos hatékonysággal melegíteni, majd pár másodperc múlva minden led bekapcsolt állapotba kerül és egy rövid sípszó után lekapcsol. Ha bekapcsolom, újra el lehet játszani vele ugyanezt. Mindegyik főzőhelyen ugyanaz a jelenség. Van esetleg ötletetek? Előre is köszönöm a segítséget!
Hali!
Nálam egy ilyen jelnség produkált ilyet. A kondenzátorokat figyeld. A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2025
Meg kell figyelni a ventillátorok hangját. Változik-e a lekapcsoláskor vagy előtte?
SAMSUNG CTN364 E04 Edényérzékelő nem működikTisztelt Fórumozók!Adott egy 2 fázisú, 4 lapos indukciós főzőlap. Párom elmondása szerint használat közben valami történt, és azóta az egyik (fázis) oldal nem működik. Azaz az edényt rátéve "felpörög, van benne akarat" de a nincs rajta edény hiba jelenik meg. Ez mind a két főzőlapot érinti. A készüléket megbontva nem látszik púposodás, elfüstölés jele. Kérlek adjatok tanácsot, hogy hol kezdjem a hibakeresést. Előre is köszönöm SzJ
A fórumban semmilyen formában nem engedélyezett a hirdetés! Erre a célra kizárólag az Apróhirdetési rovat használható.
Kapcsolásii rajz hozzáférésWhirlpool WS Q7360 NE kapcsolási rajza, vagy hozzáférése van e valakinek? Segítségre lenne szükségem. Alkatrésztemető!Smd kondenzátor zárlat volt az egyenáramú körben. Megszüntetése után látszólag minden működik, de mégse. Megzavarodott. Tápfeszültség körök és értékeķ érdekelnének. Köszönöm szépen a segítséget.
Köszönöm a segítséget, megoldódott. Bár nem látom, hogy most nyáron sokan olvassák a fórumot.
FAGOR 5IFT-22X IGBT csereKedves Kollégák!Segítségre volna szükségem FAGOR 5IFT-22X kombinált indukciós főzőlap javításához. Hibajelenség, hogy a nagyobbik lap IGBT tranzisztorok a teljes teljesítmény közelében 1-2 secundum alatt zárlatba mennek. A pontos tipusúra cserélve ami G80N60 sorra elpusztul vagy eggyik vagy mindkettő. Amit eddig próbáltam tenni: - Tranzisztor és a meghajtó A312H tipusú optocsatolók együttes cseréje. - Kimérve az összes dióda - Kimérve a körben lévő csatoló kondik - Kimérve az összes ellenállás - IGBT-k alatt hővezető szilikon jó, paszta frissítve - szemrevételezéssel az indukciós tekercs nem látszik átütve - a kisebbik teljesítményű rész hibátlanul dolgozik - még korábban az összes elkó mind a vezérlőpanelon, mind a teljesítmény panelon cserélve lettek Valakinek estleg ötlet, mit tudnék még tenni az ügy érdekében azon kívül, hogy kidobom a kukába? Gondoltam esetleg nagyobb feszültségű, mondjuk 1200 V-os IGBT-re cserélni a tranyóket. Ez elég kültséges lenne csak a próbálkozás miatt. A jelenlegi ugyebár 600 V-os, eddig is ezzel ment. Esetleg gond lehet, hogy Kínából rendeltem a tranyókat és nem bírják? Bármi ötletet hálásan megköszönném!
Érdekes kondik vannak benne. Bár Vishay felirat látszik rajtuk, mégis, mintha a vizigótok utódai gyártották volna a múlt században.
![]() Jó helyen tapogatózol. A kínai kondikra a jó ég vállalja a garanciát. ![]() Néhány éve szerencsém volt, amit rendeltem, jók voltak. ![]() Idézet: „A kínai kondikra a jó ég vállalja a garanciát.” Kínai tranzisztorokat akartam írni, de talán mindegy. ![]()
Tegnap kipróbáltam, hogy a kisebbik lapot hajtó eredeti tranyókat átraktam a nyagyobbik lap meghajtó áramkörébe, a kisebbikbe pedig az újonnan rendeltekből tettem Láss csodát, működik. Most már csak az a gond, nem tudom honnan rendeljek bele tranyókat, hiszen a webárúházak többsége is Kínai beszerzésekből dolgozik. Azt mértem, hogy a régi tranyókba collektor-emitter viszirányú dióda kisebb nyitófeszültségű mint az újjakban lévő. Szerintem a védődióda nem elég gyors, vagy nem elég a feszültség tűrése ezért zárlatba megy. Gondolkodtam, mi lenne ha forrasztanék párhuzamosan egy scothki diódát a collector -emitter lábak közé. Működhetne?
Jó lenne tudni, hogy hasonló főzőlapokba milyen tipust használnak, talán azok jobban bírják. Tudna valaki tipust mondani?
Shottky diódát nem találsz ilyen feszültséggel. Nem a dióda a hibás. Az úgyis benn van az IGBT-ben, egy külső dióda semmin nem változtat.
Amiket javítottam, oda FGA25N120-as kellett. Rendeltem egy sort, eddig bármelyikben bevált. Indukciós főzőlapba nem kell nagyon gyors, nincs akkora frekvencia. Néztem a főzőlap adatait. Bal első indukciós lap max. 3 kW-os. Oda valóban jobb lenne 80 A-es. Nézz körül hazai forgalmazóknál! Arany áron adhatják, de talán eredeti. ![]() A hozzászólás módosítva: Vas, 14:24
Szuper! lehet hogy megpróbálom. Úgy látom ez kisebb áramú. Az eredeti elvileg 80A-es, ez meg "csak" 50A-es. Gondolod, hogy ez nem gond? Nincsen ilyen irányú tapasztalatom, nem tudom csúcsban, booster fokozatban mit vesz fel?
Az FGA25-ös hőmérséklettől függően 40 - 25 A-es.
Le lehet ellenőrizni, mit tud az IGBT. Jókora hűtőfelületre szerelve nyitott állapotban változtatod a ráengedett áramot. 40 A-nél 2,1 V lenne a nyitófeszültsége, de nem több 2,6 V-nál. Ha már jóval kisebb áramnál eléri ezt a nyitófeszültséget, akkor átcimkézett. ![]() A hozzászólás módosítva: Vas, 14:30
Hajlok afelé, hogy estemben nem az áram a gond, hanem az indukciós feszültség, mert amikor felvettem booster fokozatra, abban a pillanatban meg is halt. Az egész lap nem működött tovább fél percet sem. Tehát a tranyó hőmérséklete nem lehetett túl magas. De lehet, hogy tévedek?
Rendesen le volt terhelve a lap? Azaz a teljes lap átmérőjével megegyező vagy nagyobb vas fenekű edény, benne vízzel? Ha kisebb edény kerül rá, az elektronikának vissza kellene vennie a teljesítményt, de jól teszed, ha nem akarod túlhajtani.
Nem a kitapintható hőmérséklet öli meg, hanem a réteghőmérséklet. Emiatt kell tesztelni nyitófeszültségre.
Igen, le volt fedve, vasedénnyel, vízzel. Ugyan azzal az edénnyel, de a kis lap áramkörből átforrasztott gyári IGBT-k-kel most jó. A lányomé a lap, és mindenképpen úgy adnám neki visza, hogy stabil legyen. Ha például kisebb edény kerül rá és felveszi boosterre, akkor se menjen tönkre. Valószínűleg még tesztelem majd az általad javasolt IGBT tipussal.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |