Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   612 / 613
(#) oimuka válasza VIM hozzászólására (») Szept 28, 2025 /
 
Sajnos csak nem jó, ma reggel megint kb. 6-7 mp. telt el, mire belobbant a gáz, feladom, beszélek egy kazánossal.
(#) Vappali válasza Vappali hozzászólására (») Szept 28, 2025 /
 
Igazán nem változott semmi.
Ami most zavar, az az hogy ha engedem a vizet, akkor többször ki-bekapcsol a melegítés, a láng. NTC-k 1 évvel ezelőtt cserélve, kondik cserélve, rendszer tavaly alaposan átmosva.
Tavaly emlékszem a visszacsapó szelep, ami a HMV szivattyú alatt van, nem volt a helyzet magaslatán. Szétesett, úgy raktam össze akkor. De lehet már nem zár rendesen, mert a benne lévő tömítés elszakadt. A fotón látható a szelep illetve a helye. Ennek hibája okozhatja ezt a problémát? Vagy megfordítva a kérdést: Milyen hiba jelenséget produkálhat ennek a szelepnek a hibája?
Kazán: Saunier Duval Isotwin C24E
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2025
(#) VIM válasza Vappali hozzászólására (») Szept 28, 2025 /
 
Azt nem írod, hogy a készlet tartályban felmelegszik e teljesen a víz. A tartály érzékelője addig kéri a melegítést amíg az addig a szintig fel nincs melegítve ahol az fel van helyezve. A HMV szivattyú az addig keringeti a kazán szekunder hőcserélőjének annak is a szekunder oldalán keresztül a tartályban a vizet amíg az el nem éri annak az NTC-nek a kapcsolási értékét, majd leáll a melegítés. Ha megnyitod a csapot az áramlás kapcsoló hatására átáll a háromutú szelep HMV-re és a kazán folyamatosan melegíti a hiányzó vagy másképpen kiáramló vizet. A vízáramlást ha jól nézem nem kapcsoló hanem Hall-os érzékelő érzékeli. Ha az akadozva érzékeli a víz folyását, fogyását akkor az hasonló jelenséget idézhet elő. Azt esetleg sikerült e megfigyelni, hogy amíg a tartályba melegíti a vizet (nincs csapnyitás, meleg vízvételezés) a készülék akkor vannak e ilyen leállások vagy akkor folyamatos? Abban az esetben az áramlás érzékelőnek nincs szerepe a folyamatban. A visszacsapó szelepnek szerintem az a szerepe, hogy csapnyitáskor a tartályban leesett nyomás a víz útjának csak a kifolyás felé legyen lehetséges. Ha a visszacsapó szelep nem zár jól csapnyitáskor akkor a tartályban felmelegített víz vissza tud áramolni a HMV NTC irányába és talán ez miatt leszabályozhat a kazán. Ezt kézzel le lehetne ellenőrizni, hogy folyamatos HMV vízkivételnél a saját NTC-jénél hogyan alakul a melegedés esetleg infra távhőmérővel mérve.
(#) VIM válasza oimuka hozzászólására (») Szept 28, 2025 /
 
Ha megnyitod az égőtér fedelét (az előlapot) akkor sem javul a helyzet vagy esetleg éppen az a baj, hogy nem zár jól. A gázszelepre csatlakozó szilikoncsőnek volna valami kompenzáló feladata, mert, hogy a maximum és minimum égőteljesítmény beállításnál figyelembe kell venni a nyitott ill. zárt égőtérnél megadott értékeket.
(#) Vappali válasza VIM hozzászólására (») Szept 28, 2025 /
 
Huhh! Köszi a részletes választ!
Holnap leszek otthon, akkor majd megnézem ezeket amiket irtá
l.
(#) bundibacsi válasza patexati hozzászólására (») Szept 28, 2025 /
 
Köszönöm, hogy megosztottad. Az én már régóta próbálkoztam vele, a lánleszakadás problémához hozzá voltam szokva. Utóbbi időben rendszeresen előjött ismét a gáz relé hiba is. Viszont most olyan dolog történt ami az elmúlt években soha! 1,5 hete hiba nélkül üzemel a kazán. Cseréltem a tranzisztorokat, a relé melletti kondit és ellenállásokat, valamint a reddit-en említett varisztort is.
(#) patexati válasza bundibacsi hozzászólására (») Szept 29, 2025 /
 
Szia! Pont ez volt a célom,hogy segítsek kinek ez a hiba van,lesz..Fillérekből orvosolható és tuti ez a baj mert nekem azóta is megy folyamatosan a fűtés,melegviz is ,de nulla a hibalista.Esküszöm jobb mint újkorában mert megszűnt a néhai huppanás a láng begyújtásakor.A gázreléből is vedd ki a kis műanyag ütközőt!Talán teszek kis öntapadós hűtőt a tranzisztorokra már megjött az aliról ..
(#) Vappali válasza VIM hozzászólására (») Szept 29, 2025 /
 
Ha nincs melegvíz kivétel, vagyis a csapok el vannak zárva, akkor az elzárást követően is még 1x2x3x ki-bekapcsol.
(#) VIM válasza Vappali hozzászólására (») Szept 30, 2025 /
 
Ha több víz fogy a tartályból mint amennyit fel tud melegíteni a kazán akkor a rétegződési szinten elhelyezett NTC az utólag igényelheti a HMV szivattyútól, hogy keringesse a vizet és ha az nem elég meleg akkor ráfűt a kazán.
(#) bundibacsi válasza patexati hozzászólására (») Szept 30, 2025 /
 
A hűtésen én is gondolkoztam. Így, hogy jó lett és szépen dolgozik alacsony teljesítményen is, az időjárás követő funkciót is aktiváltam. Még 1 problémát viszont meg kell oldanom. A kazántest alja lyukas így jó hatásfok mellett sok kondenzvíz keletkezik és csöpög.
(#) patexati válasza bundibacsi hozzászólására (») Okt 1, 2025 /
 
Hőáló fémragasztó,esetleg kis üvegszövetháló beleágyazva.Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2025
(#) Vappali válasza VIM hozzászólására (») Okt 2, 2025 /
 
Ma jön meg elvileg a visszacsapó szelep. Úgy gondolom az amúgy is vacak, legutóbb amikor szétszedtem úgy tűnt. Egy hibalehetőség azzal kizárva.
(#) Vappali válasza Vappali hozzászólására (») Okt 3, 2025 /
 
Megjött, beszereltem. Semmi nem változott. De maga a tudat hogy új visszacsapó szelep van a kazánban már megérte.
(#) VIM válasza Vappali hozzászólására (») Vas, 19:05 /
 
Találtam ehhez a kazánhoz egy működési leírást ami részletesen leírja, hogy eltérő HMV vételezéseknél hogyan oszlik meg a víz áramlása a tartály ill. a hőcserélő irányába. Ebben a baloldali képen lévő leeresztő részben van egy korlátozó "tárcsa" ami a leírásban meghatározott mennyiséget osztja vagy inkább korlátozza (7 literre, mert ez a típus a kisebb). Ezt a korlátozót nem említi de más képeken látható ez a tartozék ehhez a visszacsapószelepes leeresztő könyök darabhoz Bővebben: Link. A pdf 19 oldal lap tetején kezdődik.
(#) Vappali válasza VIM hozzászólására (») Kedd, 19:45 /
 
Köszi az infót, a fáradozásod! Én nem találtam ilyen szűkítőket a visszacsapó szelep körül.
Vagy olyan előfordulhat hogy kezd a szivattyú megfáradni? Ha nagyobb - a 2,6 helyett 3 uf-os kondit tennék be esetleg javíthatna rajta?
(#) VIM válasza Vappali hozzászólására (») Kedd, 20:19 /
 
Egy Isomax-nak volt olyan problémája, hogy a HMV szivattyú forgórésze időnként megakadt tehát a csapágyazása kopott volt és ha meglett ütögetve akkor elindult de a következő leállás után szintén elakadt. Ennél az Isomax-nál a szivattyú az fordulat szabályzós volt nem állandó üzemi kondenzátoros. A működési leírást azért kerestem, hogy én is megértsem, hogy hogyan oszlik meg a hálózati víz mennyisége ha csapnyitás van vagy csak a tartályban lévő meleg vizet kell felfűteni. Gondoltam, hogy Te csak tudod, hogy előzőleg hogyan viselkedett "helyesen" a készülék és ahhoz képest mi változott. Azt nem tudom megmondani, hogy ha nincs benne a korlátozó gyűrű akkor a szivattyú az teljes keresztmetszetben tudja tolni a tartályba a felmelegített vizet DE a kupakos bemeneten pedig szívja, mert úgy tudja keringetni ha éppen nincs csapnyitás. Szerintem a tartályban ilyenkor a rétegződésből adódóan a tartály NTC-je kezdi elérni az "előírt" értéket és a szivattyú (vagy a kazán) lekapcsol, lemodulál. Ezt annyiszor ismétli meg amíg nem normalizálódik a tartályban lévő víz hőmérséklete. Ha benne lenne az a korlátozó akkor (szerintem) nem tudna nagyobb mennyiségben keveredni a tartály vize és egyenletesebb lenne a kiegyenlítődés ami nem okozna többszöri "rámelegítést", korrekciót a kazántól.
(#) VIM válasza Vappali hozzászólására (») Kedd, 20:32 /
 
A korlátozó gyűrű az lehet a szivattyúra csatlakozó hollander tömítése is de láthatod, hogy elég kis lyuk van rajta a kép szerint. A készülék vázlati felépítését szemléltető rajzon közvetlenül a szivattyú után a nyomó oldalon van feltüntetve.
A szivattyú kondenzátorát nem érdemes nagyobbra cserélni, még a végén megfőzi a motort.
(#) bundibacsi válasza patexati hozzászólására (») Sze, 20:15 /
 
Köszi. Másra esett a választás alapos kutatás után, epoxi gyurmát választottam. Jobb tulajdonságokkal rendelkezik. A sima ragasztók alacsonyabb hőmérsékletet viselnek el. Egyébként nem tökéletes sajnos a kazán vezérlő. A lehűléssel vissza is tértek a tárolóba a lángleszakadás hibák.
(#) Vappali válasza VIM hozzászólására (») Sze, 20:45 /
 
Korábban szépen modulálva égett a gáz.
Még megnézem azt is hogy a 2 ntc-t, nem a tárolón lévőt, visszacserélem a tavaly lecserélt darabokra. Mert tavaly cseréltem, de az akkori hibát (mint kiderült a kondi volt a hibás ) nem oldotta meg. Így azok jók.
(#) patexati válasza bundibacsi hozzászólására (») Csü, 5:13 /
 
Szia!A gázszelepből kivetted az ütközőt?Ha nem lehet nem tud visszamodulálni mert megakad..Nálam azóta is üres a hibalista pedíg megy mot már folyamatosan..
(#) bundibacsi válasza patexati hozzászólására (») Csü, 20:38 /
 
Azt még nem. Erről hol találok info-t?
(#) patexati válasza bundibacsi hozzászólására (») Csü, 20:59 /
 
(#) bundibacsi válasza patexati hozzászólására (») Csü, 21:10 /
 
Köszi. Ez a videó valahogy kimaradt.
(#) Gombszem hozzászólása Pé, 18:10 / 3
 

Szivattyú motorindító kondenzátor

Megosztom a tapasztalatomat, hátha valakinél segít.

Már régebben tapasztaltam, hogy a kondenzációs kazán remeg, rezeg. A falon át az egész házban lehetett hallani. Elegem lett, megnéztem. A Grundfos szivattyú erősen remegett. Szétszedtem, de belül semmilyen sérülés vagy egyéb nem látszott. Megmértem a motorindító kondenzátort, ami 2,5 µF helyett 1 µF volt. Kicseréltem, és megszűnt a rezgés.
(#) kalmarbandi hozzászólása Pé, 20:11 /
 

Beretta Smart fűtés leáll

Sziasztok,
Beretta Smart C.S.I. 24 kombi kazánunk van. Jelenleg csak fűtésre használjuk.
Elindul, érezni a szivattyúig a csövön a meleget, szivattyún érezni, hogy dolgozik, az előremenőn is érezni némi melegedést, majd 5-10 másodperc után leáll. Zölden villog. Valószínűleg túlmelegszik.
A hőcserélő frissen savazva, az NTC érzékelője is cserélve lett. Termosztát nem hibás.
Le van a rendszer légtelenítve a fűtőtesteknél és a kazánban is, nyomás van.
Mi lehet még a probléma?
(#) sakrafi válasza kalmarbandi hozzászólására (») Pé, 20:33 /
 
Visszatérő ágban nincs szűrő beépítve?
(#) VIM válasza kalmarbandi hozzászólására (») Pé, 20:35 /
 
Szia! A víznyomás kapcsoló vagy a ventilátor nyomáskapcsoló hibája okoz leállást és ha a készülék nem tudja magától helyreállítani akkor a záros idő után pirosra vált a LED és leáll a kazán. Ha nem lehet törölni a hibát akkor ezeknek a kapcsolóknak a működési feltételeit kell ellenőrizni.
(#) kalmarbandi válasza VIM hozzászólására (») Pé, 21:10 /
 
A ventilátor működik folyamatosan, de a víznyomás kapcsolót még nem néztem. Bár akkor el sem indulna. Nem vált sosem pirosra.
(#) kalmarbandi válasza sakrafi hozzászólására (») Pé, 21:11 /
 
Extra szűrő nincsen
(#) VIM válasza kalmarbandi hozzászólására (») Pé, 21:18 /
 
A ventilátor az hiába működik ha közben a nyomáskapcsoló nem kapcsol vagy elejt.
Következő: »»   612 / 613
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem