Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Természetesen, elfogadok minden javaslatot, véleményt, ezért tapogatózom. Tovább érdeklődöm, ennek mi lenne a lényege?
Pont az, amit írtam: nem kell a hálózatot bővíteni a töltő miatt.
Egy házban, általában, 3x20A-t tervezünk (nálad 3x16A). A maximális feltételezett terhelés vasárnap délelőtt van, amikor fő az ebéd + sül a süti, + megy a mosógég a heti szennyessel, + még porszívózik is a háziasszony a vendégek miatt. Éppen csak elég az áram. De eőtte/utána összesen 2-3 Amper a fogyasztás, mert maximum a TV működik, egy számítógép, meg 2db LED lámpa. Ez a kütyü figyeli az éppen aktulis fogyasztást, és csak akkor engedi tölteni az autót, amikor a ház össz.fogyasztása ezt megengedi. A nap/hét 90%-a, ilyen "üresjárat" a fogyasztás szempontjából, tehát akkor töltődhet az autó.
Köszönöm a kimerítő választ! Hová kell ezt beépíteni? A bejövö hálózaton ez legyen az első, vagy töltő elé?
Egy B karakterisztikás kismegszakító biztosan nem old ki 3x-os túlterhelés mellett 0,5s-ig, ezt tudja a szolgáltatói oldal.
Gyakorlatban mit tud ez a kütyü? Azt elhiszem hogy lassan változó terheléseket szépen le tudja követni, de mi van akkor ha éppen határra szabályozott (mondjuk 3x20A a csatlakozás és 19A-re volt beállítva a korlátozás, megy a villanytűzhely meg miegymás) és éppen beindul egy hűtőgép, vagy egy vízforraló, kap egy hirtelen lökést a hálózat? Az mondjuk még egy további 10A-es lökés, le tudja ezt követni olyan gyorsan, hogy a szolgáltatói kismegszakító ne oldjon ki, vagyis fél másodpercen belül visszaszabályozza a töltést?
Ez figyeli a ház össz.fogyasztását. Tehát a fogyasztásmérő és a lakáselosztó közé kell bekötni. A kimenete, kommunikál az autótőltő fejjel. Az autótöltő fejet, természetesen az áramelosztó elé kell bekötni.
Csináltam egy móricka ábrát.
Nem hiszem, hogy ne tudná lekövetni pár tized másodperc alatt a terhelésváltozást.
Különben semmi értelme nem lenne az egésznek! Nyilván azt is kitalálták, hogy a zavarjelekre, áramtüskékre érzéketlen legyen.
Ha jól értem/látom, ezt az árammegosztót, egy, a töltőtők kapott vezérlés vezérli.?
Nem. Fordítva.
Igen. Tehát, ha nagyobb a háztartási fogyasztás, a töltőnek kisebb teljesítmény engedélyez. ?
Igen. A fenti képen az "árammegosztót" ( elég fura megnevezés
) úgy kell elképzelni, mint egy áramváltót, természetesen 3 fázisra. A lakásra menő vezetékek egyszerűen át vannak fűzve egy-egy vasmagon. Így méri az áramot. A rajta lévő szekunder tekercs vezérel egy elektronikát, ami kommunikál a fali töltővel. Ez lehet wifin, de ha messzebb van a két cucc egymástól, akár UTP kábelen (ez üzembiztosabb ).
Nem annak kell kibírnia, hanem a szolgáltatói kismegszakítónak. Az energiamérő egység érzékeli a túláramot, ki kell küldenie a "töltőnek" hogy szabályozzon vissza, az meg gondolom továbbadja a kocsiba épített töltésvezérlőnek az infót, mert az AC töltők nem töltésvezérlők. Ez a szabályozási lánc a kérdéses hogy gyorsabb-e, mint a kismegszakító hőkioldója.
Biztos van valamilyen korlátja, de pár tized másodperc már nem kevés egy korszerű elektronikának.
Sziasztok!
Egy tisztelet teljes kérdésem lenne: Kellene nekem egy akkutöltő Li-Onra. Kéne 1-5 cellás Lion pakkokat tölteni 0,2 - 2 A-val. Van egy STR 2013 IC-vel táp, dobozzal, készen. A leírásában megtaláltam a fesz szabályzását, de áram szabályozást nem találtam.(Vagy nem voltam elég figyelmes) Van benne hely, a kis feszültség - amper mérő panelműszerek elférnek, Nem lenne nagy munka átbarkácsolni. Érdemes ezzel a táppal foglalkozni? Hátha van, aki már összefutott ezzel a feladattal. Boy
Hali! Kár ilyennel kínlódni, a li-ion-hoz illik hozzávaló karakterisztikájú töltőt használni.
Én TP5100-as modulokat használok, megelégedéssel, még nem sikerült tönkretennem egyet sem véletlen polaritás cserével sem. Aliról aprópénz. Ilyen https://www.hestore.hu/prod_10038316.html műszerrel kiegészítve. A TP4056-ból többet sikerült tönkretennem (valószínűleg az én hibámból)...
Köszi, nézem.
Nekem ilyen mérőm van, és ezt nem nagy durranás lenne belevágni a dobozba. https://www.hestore.hu/prod_10048011.html Azért kérdeztem, mert ez itt van,gréc, kondi, szűrő benne, és még hely is van benne. Kapcs üzemű, tűrhető hatékonyságú stepdown konverterrel. Csak mindenféle cellát, cellapakkot szeretnék vele töltögetni, és nem tudok rajta áramot szabályozni.A régi nokia celláktól a friss 4 Aós 20 V-s akkus csavarozó pakkokig, ami jön. Boy
Nem ismerem ezt az IC-t. Ez alapesetben csak feszültségre szabályoz, úgy látom hogy belső túláramvédelem sincs benne. Ettől még külsőleg ki lehet alakítani, de valószínűleg a te áramkörödben nincs.
Az igaz hogy a tápforrás is korlátozhatja, de én nem bíznám a véletlenre. Az egyszerűbb ellenállásos balancer mindig egyetlen cellára csatlakozik párhuzamosan, tehát készíthetsz egy olyan univerzális töltőt amin max 5 balancer van és tetszőleges számú akkut teszel rá ha előtte mindig beállítod a töltőfeszültség maximumát. Én csak olyan modult használnék, amin van feszültség ás áramkorlát is: XL4015-5A-M XL4015-STDN-PSU-CVCC SPX-300W Vagy megépítheted úgy is, hogy 5 galvanikusan független tápot állítasz elő, ezeket stabilizálod 5V-ra és ezekre 5db ugyanolyan egy cellához való töltőmodult használsz. Ezekből találsz olyat, ami kimondottan lítium töltőnek tervezték, így balancer sem kell töltés alatt. Valami ilyesmit A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2025
Tirisztoros akku töltő kapcsolásSziasztok!Tudnátok javasolni egy tirisztoros akku töltő kapcsolást, zselés autó akku töltéséhez? Olyan elvi rajz érdekelne, amit már többen megépítettek, és stabilan működik. Köszönöm előre is.
Azért kellene tirisztoros, mert kaptam egy szétbuherált töltőt, amiben a főbb darabok megvannak. Doboz, trafó, egyenirányító híd, tirisztor, deprez árammérő műszer.
Szia!
Meg póbálkozhatsz ezzel a kapcsolással, van hozzá leirás is ITT igaz én nem épitettem meg, de attól még működhet!.
Szia!
Mekkora az a zselés akku? Kell neked a 6-10A töltőáram?(Ez azért 60....100....200 Ah akkut feltételezne) A zselés akkuhoz a (12V esetén )13,8Vra kell beállitani a végfeszültséget. Mennyire bonyolultra gondolsz--van gyakorlatod az épitésben?
Szia!
Közepes autó akku, 40-60 Ah max, de nincs pontos típus. Építésben, mérésben, tervezésben is van rutinom, de tirisztoros áramkörökkel nagyon régen foglalkoztam, és nem akarom újra beleásni magam. Nem kell nagy töltő áram. Ismerem a zselés akkuk töltési igényét, csepptöltőket már többet is terveztem, építettem. Most csak az a célom, hogy a meglévő alkatrészekkel összedobjak egy töltőt egy barátom számára. Úgy hogy egy bevált, viszonylag egyszerű kapcsolást keresek, minden extra nélkül.
Köszi, de a trafó nem közép megcsapolásos, és csak egy tirisztor volt benne.
Ez meg merném építeni: Bővebben: Link.
Köszi, ez szimpatikus. Graetz-el a betáp ugyanaz, mint két diódával.
Nem is túl bonyolult, minden megvan hozzá. Van erről valami bővebb leírás? Vagy fejtsem meg.
Szia!
Ebből csináltam jó pár darabot.--elsőre is működik. A 2utas egyenirányitó helyett , graetz-et tegyél. Bár ma már vennék egy kinai Dc-Dc konvertert (áram, feszültség is állitható , kevésbé melegszik --s olcsóbb ) |
Bejelentkezés
Hirdetés |






) úgy kell elképzelni, mint egy áramváltót, természetesen 3 fázisra. A lakásra menő vezetékek egyszerűen át vannak fűzve egy-egy vasmagon. Így méri az áramot. A rajta lévő szekunder tekercs vezérel egy elektronikát, ami kommunikál a fali töltővel. Ez lehet wifin, de ha messzebb van a két cucc egymástól, akár UTP kábelen (ez üzembiztosabb ). 






