Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3667 / 3668
(#) szamóca válasza nagym6 hozzászólására (») Okt 9, 2025 /
 
A Sharp ELSI MATE EL-230-as számológépek eredeti cink-szén elemei 25évnél is tovább bírták!
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2025
(#) zenetom hozzászólása Okt 10, 2025 /
 

Hangszigetelés

Sziasztok!
Budapesti panel lakás felújítás, legfelső szint. 7 m²-es szobába szeretnék a laminált padló alá tenni hangszigetelő akármit, mert sajnos a lenti szomszéd elég zavaró tud lenni.
Van bevált megfizethető anyag? Tehát elsősorban nem az én lépéseim zaját akarom csökkenteni, hanem az alattam lévő lakásból jövő zajokat (gyerek sírás, beszéd, dübögés)!
Egyelőre ezt találtam, de kicsit sokallom az árát: Bővebben: Link.
Előre is köszönöm!
(#) jani1987 válasza zenetom hozzászólására (») Okt 10, 2025 /
 
(#) zenetom válasza jani1987 hozzászólására (») Okt 10, 2025 /
 
Köszi, akár még jó is lehet.
Bár max 1 cm-el emelhetem meg a padlót, esetleg 1.5 cm-el.
(#) sany válasza zenetom hozzászólására (») Okt 10, 2025 /
 
Ó, az a fél cm.
(#) Skori válasza szamóca hozzászólására (») Okt 10, 2025 /
 
Tesómnak is van egy ilyen Sharp gépe. Kb. 1978-ban vették a szüleink neki. Még az eredeti ceruzaelemekkel megy...
(#) Gafly válasza Skori hozzászólására (») Okt 10, 2025 /
 
Ha meg nem, akkor van a "B" terv.
Amúgy ez valós, menti az üzletet a srác, tartós fáziskimaradás miatt.
Az a világítós és szalagos LED fejlámpa nagyon bejött. Engedélyem volt a megörökítésre.
(#) tki válasza Skori hozzászólására (») Hé, 11:39 /
 
A régi rúdelemekből finom kis pukkanással ki lehetett húzni a szénrudakat...
(#) Petyaa válasza nagym6 hozzászólására (») Sze, 7:57 /
 
Sajnos többször előfordult már velem hogy egy neves töltőállomásnál a robogóm 4literes tankjába belement 4.2 liter, miközben még volt benne pár deci, legalább 3. Általában majdnem mindig üres tankkal gurultam be, és 3.75 literek mentek bele. Addig tankoltam amíg kb elkezdett a túlfolyóig kifolyni a benzin. Mondtam is a kutasnak hogy valami van a pisztollyal. Persze le van hitelesítve.
A másik észrevétel hogy tankolok, a liter számláló pörög és kb 2 decinél érzem a nyomást a pisztolyban. Más kútnál meg ahogy leveszem a pisztolyt rögtön zúg a kompresszor megdobja a csövet, és amint meghúzom a kallantyút pörög a számláló.
(#) mateatek válasza Petyaa hozzászólására (») Sze, 20:14 /
 
Vannak kutak, ahol valami bibi lehet. Nálam olyan megmagyarázhatatlanul bevett szokás, hogy 400 megtett kilométernél megyek tankolni. Nagyjából mindegyik kútnál 28-29 liter körül zubog a tankba, de egy kútnál ez mindig 32 literre jött ki. Párszor rápróbáltam, majd elkönyveltem magamba, hogy oda nem megyek többé.
(#) Bakman válasza mateatek hozzászólására (») Sze, 20:30 /
 
Könnyen lehet, hogy az automata elzáró érzéketlenebb (és/vagy lassabban tölt, kevésbé habzik az üzemanyag) azon a kúton és egy kicsivel több többet tudsz tankolni.

Egyszer egy hibás kútfejnél tankoltunk. Kb. 2 liter után tűnt fel, hogy a megszokottól sokkal lassabban jön az üzemanyag, de már nem volt kedvem variáli, egyébként is ráértünk. Az automata kioldás akkor lépett működésbe, amikor szó szerint már elkezdett folyni a töltőnyílás mellett a gázolaj, tehát a cső vége már régen elmerült. Következő alkalomra megjavították.
(#) Petyaa válasza mateatek hozzászólására (») Sze, 20:32 /
 
Ha ugyanazok a vezetési szokások akkor valami bibi van. A fogyasztási eltérések egyik kútnál ennyit, másiknál annyit fogyaszt, szerintem nagyrészt az eltérő kiadott mennyiségek miatt lehet.
(#) Bakman válasza Petyaa hozzászólására (») Sze, 21:22 /
 
Idézet:
„A fogyasztási eltérések egyik kútnál ennyit, másiknál annyit fogyaszt, szerintem nagyrészt az eltérő kiadott mennyiségek miatt lehet.”
Írtuk többen is, hogy a fogyasztási eltérések a minőségtől is nagyban függnek.

Mateatek fórumtárs arról írt, hogy egy kútnál a megszokottól többet tud tankolni. Ellenőrizni lehet a dologot, mert a többlet tankolás a következő tankolásnál visszajön, ha km alapján tankol.
(#) ktamas66 válasza Bakman hozzászólására (») Sze, 23:48 /
 
Nekem is volt, hogy mindig lecsapta a pisztoly, szóltam is a kutasnak hogy valami baj van vele, mert sehogy nem tudok 10 liternél többet tankolni. Aztán mikor elindultam láttam, hogy tele van a tank. Ezt már másnapra megjavították.
(#) mateatek válasza Bakman hozzászólására (») Csü, 7:46 /
 
Mindig úgy szoktam tankolni, hogy csurig és még meg is taposom, hogy több férjen. Régi járgány, ezt még lehet csurig tenni úgy, hogy látom is.
(#) Bakman válasza mateatek hozzászólására (») Csü, 10:01 /
 
Nagy(obb) lejtése van a talajnak, a tankból ki tud jönni a (nagyobb) légbuborék. Ezt is tudod ellenőrizni, kétszer kell egymás után ugyanott tankolni. A másodiknál nem szabad többletnek jelentkezni.

Volt időszak az életemben amikor sokat kellett tankolnom, ilyen gyanu, miszerint többet mér a kút, soha fel sem merült. Minőségbeli különbségek vannak, de ezt a kutak sem titkolják, kb. köztudott.
(#) Petyaa válasza Bakman hozzászólására (») Csü, 16:38 /
 
Persze jogos, de ha egyik kútnál 95-ös benzinnél a másiknál szintén 95-ös benzinnél 100km eltérés volt a fórumtársnak, és tegyük fel nincs mennyiségbeli eltérés akkor a kevesebb km-t tudó benzinnél oktánszám csökkenés állhat fenn. 92es, 86-os?
(#) szs válasza Petyaa hozzászólására (») Csü, 17:47 /
 
Az "oktánszám" elterésnek nincs általaban köze a fogyasztas növekedéséhez, sem a csökkenéséhez. (Csökkenéshez semmiképp)
Extrém esetben a túlzottan alacsony oktánszám miatt romolhat (növekedhet) a fogyasztás -azonban akkor már hallhatóan kopogva-csattogva jár a motor. Ilyenkor az öngyulladás miatt nemcsak a motort károsítja, de sajat maga ellen dolgozvan valóban növekedik a fogyasztás (valójában pocséklás). De ehhez külön tehetség kell, jogy ne halld.
Ha olyan motort járatsz 91-essel (nincs már, de volt), amihez 98-as volt előírva, hamarabb meghallod a csörgést, és átcseréled, mielőtt fogyasztásnövdkedést tapastalhatnál (jartam így).
A hozzászólás módosítva: Csü, 17:52
(#) nagym6 válasza Petyaa hozzászólására (») Csü, 18:15 /
 
Idézet:
„95-ös benzinnél 100km eltérés volt a fórumtársnak”
Más műszaki okai is lehetnek a többet fogyasztásnak, nem feltétlenül a benzin az oka. Én még nem találkoztam többet fogyasztó benzinnel. Autó kiírja a fogyasztást, ami miden féle benzinnél ugyanannyi nálam azonos körülmények között. 86 oktánszámú benzin régóta nincs, hacsak nem valami amatőr pancsolt benzin.
(#) bbb válasza nagym6 hozzászólására (») Csü, 20:56 /
 
Idézet:
„Más műszaki okai is lehetnek a többet fogyasztásnak, nem feltétlenül a benzin az oka.”
Nem kell védened a MOL-t, egyszerűen sz* az anyag, amit adnak. Amikor azt tankoltam, akkor minden esetben kevesebbet ment el vele az autó, mint a Shell, OMV, LukOil benzinjével. Nincs műszaki probléma a járgánnyal és nem is változnak a vezetési körülményeim egyik tankolásról a másikra, mégis ez a tapasztalat. Amikor a MOLnál ment a teletank, akkor 600km alatt (580-590 körül) újra kellett tankolni, ha többieknél, akkor ez a szám közelít a 700-hoz (670-690 körül), s eddig a rekorder a horvátoknál az Ina kút normál üzemanyaga volt, amivel hegyen-vögyön autópályán-tengerparton keresztül légkondizva, ugyan úgy vezetve 760km után kellett ismét tankolni.
(#) Bakman válasza Petyaa hozzászólására (») Csü, 23:02 /
 
Ennyire nem mélyedtem a témába, de saját tapasztalatom (és még sok másnak) is az, hogy valamilyen eltérés lehet az összetételben, amitől az egyikben kevesebb, a másikban több az energia.
(#) zolika60 válasza Bakman hozzászólására (») Pé, 5:39 / 3
 
Tudtommal minden magyarországi kúton ugyanazt a MOL üzemanyagot árusítják. Kivétel az OMV az ország nyugati részén osztrák üzemanyagot hoznak. A többi kúton csak adalékolják márkánként a saját anyagukkal.
(#) jani1987 válasza zolika60 hozzászólására (») Pé, 20:09 /
 
Ha már így belementetek a témába. Adott egy lejtő nagyon hosszan. A szomszéddal azon vitáztunk, hogy ha neki megyek bármekkora sebességgelés a gázról leveszem a lábam akkor mennyit spórolok az üzemanyaggal? Elvileg visszaáll az alapjáratra és csak a lendület viszi.
(#) nagym6 válasza jani1987 hozzászólására (») Pé, 20:56 /
 
Idézet:
„Elvileg visszaáll az alapjáratra és csak a lendület viszi.”

Ha üresbe teszed és alapjáraton ketyeg gurulás közben, akkor fogyaszt keveset ne álljon le a motor.
Ha sebességben van akkor a motor forgatva van visszahajtással, ezalatt semennyit nem fogyaszt.
(#) zolika60 válasza jani1987 hozzászólására (») Pé, 20:56 /
 
A mai autók motorfékkel még többet spórolnak, mert alapjárati fordulatig nem adnak üzemanyagot a motornak.
(#) Gafly válasza nagym6 hozzászólására (») Pé, 21:20 /
 
Idézet:
„Ha sebességben van akkor a motor forgatva van visszahajtással, ezalatt semennyit nem fogyaszt.”

Viszont erősen lassul.
Minimál fogyasztás az, ha udvaron áll a gépjármű.
(#) nagym6 válasza Gafly hozzászólására (») Pé, 21:37 /
 
Idézet:
„Minimál fogyasztás az, ha udvaron áll a gépjármű.”
Benzinkúttól függően valóban egyformán fogyaszt. Vagy szubjektíve mégsem. Emellett legbiztonságosabb is.
(#) Gafly válasza nagym6 hozzászólására (») Pé, 21:49 /
 
Ha nincsen sem az autónak, sem a vezetőjének papírja, akkor szerintem tényleg a legbiztonágosabb amikor az udvaron áll...
(#) nagym6 válasza Gafly hozzászólására (») Pé, 22:01 /
 
Ha nem ülünk benne berregeve "brrrr brrrr", mint gyerekkorban. Mert meteorit műhold stb....
(#) Jonni válasza jani1987 hozzászólására (») 6:36 /
 
Én az M7-es egyik szakaszán szoktam ilyet játszani , Kb 3-3,5 Km-t gurulok a lejtőn lefele 120-al úgy hogy üresbe van a kocsi és nem lassul le csak viszi a lendület de nem tudom mennyit lehet vele spórolni , olyankor a fogyasztásmérő 0,2 litert mutat.
Következő: »»   3667 / 3668
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem