Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3668 / 3668
(#) Skori válasza Jonni hozzászólására (») 8:19 / 1
 
Annak idején, kezdő vezetőként én is megcsináltam. Sőt olyan is volt, hogy a motort is leállítottam, majd a lejtő alján sebességbe raktam, rá gyújtás, és a lejtő alján már ugyanúgy járt a motor.
De aztán rájöttem, hogy ez balesetveszélyes dolog!
Ha üresbe rakod, akkor is lassabban forog a motor, ha pedig le is állítod akkor méginkább - és ilyenkor a fék rásegítő csak korlátozottan (vagy egyáltalán nem) működik, és némelyik autón a kormányszervó sem ugyanúgy működik ilyenkor. Ha hirtelen kell reagálnod (fék, kormánymozdulat) akkor bajba kerülhetsz emiatt. Vagy akkor is ha egy kövér gázzal kellene egy vészhelyzet elől elmenekülni, ill. elkerülni.
Amikor én ezt próbáltam, akkor még olyan autóm volt, amiben nem volt kormányszervó, sima soros 1000ccm-es, porlasztós, benzines motorral. Konkrétan egy huszonéves Nissan Micra (még a "szögletes kasztnis"), végsebesség (széliránytól függően) kb 110-120km/h, ennél többet max szakadékban ment volna. Amúgy szerettem, és bármilyen stílusban is vezettem, max 5....5,5l/100km fogyasztást produkált (városban is). Azóta sem volt olyan autóm, ami ennyi benzinnel beéri.
Akkoriban még sokat motoroztam is, és a motor is megette az 5 litert... persze akkor és ott nem ez volt a lényeges szempont


Szerk: a lényeg, ha nem muszáj inkább ne csináld: balesetveszélyes.
A hozzászólás módosítva: 8:25
(#) Gafly válasza Skori hozzászólására (») 9:10 /
 
Abban tökéletesen igazad van, hogy ismerni kell a jármű rendszereit, mostanság a beleépített mifenéket (vezetéstámogató/biztonsági funkciókat) is. És még akkor is érhetnek meglepetések.
Például, gurulok le a mélygarázsba, gondoltam lazán fékezek, és kinyomtam a tengelykapcsoló pedálját. Gurulunk csendben, lejtő végén felengedtem. Éppenhogy nem fejeltem le a kormányt, mert a fékszervó úgy gondolta hogy visszatért a vákum, és "jól rásegített".
(#) Skori válasza Gafly hozzászólására (») 9:23 /
 
Többszintes gárázsban ez fokozottan igaz! Mindig sebességben legyen az autó, és sosem szabad üresben (le)gurulni - mert balesetveszélyes.
(#) Jonni válasza Skori hozzászólására (») 10:07 /
 
A motort nem állítom le , az jár alapjáraton, minden működik ilyenkor rendesen csak nem forog a motor 1600-nál többet
(#) Bakman válasza Jonni hozzászólására (») 10:21 /
 
Sebességben könnyebb lassítani az autót, a motorfék rásegít a fékekre, sebességben gurulva nem fogyaszt, ha pedig éppen gyorsítani kell, csak a gázpedálra kell rálépni.
(#) nagym6 válasza Gafly hozzászólására (») 13:48 /
 
Idézet:
„lejtő végén felengedtem. Éppenhogy nem fejeltem le a kormányt,”
Akkor a hirtelen motorfék miatt lassított durván, nem a fékszervó miatt.
(#) Gafly válasza nagym6 hozzászólására (») 14:04 /
 
Másképpen fogalmaznék: Még egyszer, szándékosan nem csinálok hasonlót...
(#) szs válasza Jonni hozzászólására (») 17:30 /
 
Nem is akkora baj az -csak ne úgy csináld, hogy kiveszed sebességből. Simán nyomd ki a kuplungot, akkor is gurul -de ha kell a motorfék (is) akkor csak simán felengeded a kuplungot.
A sok okoskodásra pedig: most is olyan autóval dolgozom, amely ugyanezt csinálja (csak automatikusan) "E" módba kapcsol, ha
-elveszem a gázt, de nem fekezek
-ha nem túl nagy gyorsulast (erős lejtő) érzekel (ha igen, akkor visszateszi magát, sőt, akar bubuzik is) Tehát igen, lejtőn is.

Ui: ha belegondolok, a Wartburg, Barkas is elsősoran szabadonfutós volt (mert a ketütemű motort kinyírja, ha motorfekkel gurulsz). Bizony gurítottad lejtőn, nem motorfekeztél -hacsak át nem kapcsoltad.
A hozzászólás módosítva: 17:36
(#) somitomi válasza Bakman hozzászólására (») 20:51 /
 
Én régebbi autóval elég sokat csináltam az üresben, alapjáraton legurulósdit autópályán, mert arrafelé (Érdnél) a lejtő pont olyan, hogy üresben szépen egyenletes sebességgel gurult le az autó, sebességben viszont a motorfék annyira megfogta, hogy még gázt kellett adni. Ha az ember nem állítja le az autót, akkor ebben szerintem semmi veszélyes nincs, alapjáraton már van annyi fék- és kormányrásegítés, hogy ne okozzon meglepetést.
Ha már fékezni is kell, ott megfordul a dolog, legalábbis modern autóban, mert motorfékezésnél a motorvezérlés egyszerűen nem fecskendez be üzemanyagot és legalább a féket is kevésbé melegíti/koptatja az ember.
(#) Bakman válasza somitomi hozzászólására (») 21:05 /
 
Idézet:
„Ha az ember nem állítja le az autót, akkor ebben szerintem semmi veszélyes nincs, alapjáraton már van annyi fék- és kormányrásegítés, hogy ne okozzon meglepetést.”
Nem ebből szokott probléma lenni hanem abból, hogy a motorfék hiánya miatt a megszokottnál nagyobb a fékút. Te magad is tudod tesztelni.
Következő: »»   3668 / 3668
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem