Fórum témák
» Több friss téma |
A vezeték kötegben van, leforrasztottam a végeit a jó kontaktus miatt, és felcsiszoltam
Még az is előfordulhat, hogy lángleszakadás nvan az égőfejben. mIlyen esetben sem érzékeli, hogy égne a gáz. Ezt is meg kellene nézni. Ezen kívül még van az égésbiztosító elektródának egy kivezetett csatlakozója, azon kellene áramot mérni, biztosan 5-10 uA körüli minimális érttéket kellene mérni (Több lehet, az nem gond). Ha ez megvan, akkor az elektronikával van a baj.
A vezetékbe integrált ellenállás csatlakozásánál is szokott kontakthiba lenni.
8-10uA már jó kéne legyen. ZC18 őrláng kialszik főégővel együttSziasztok,egy kis segítséget, ötletelést szeretnék kérni, mert totál kifogytam az ötletekből (és távirányítással ugyan, de a gézszerelőm is, akivel folyamatosan egyeztettem a javítások miatt) Kazán ZC18 Hibajelenség: az őrláng a főégővel együtt elalszik Kazán állapot: parapet tiszta és átjárható, hőcserélő tiszta, szennyeződés mentes, elvileg semmi nem akadályozza a füstgáz kivezetést és a levegő beáralást. Kazántest újszerű állapotban van, tavaly lett cserélve. Őrláng erőteljes, fúvóka és az őrlánghoz vezető cső tiszta, fúvóka jó helyre (csőbe fúj), őrláng a főégő kapcsolása nélkül a végtelenségig tartja magát. Szivattyú normálisan keringet. nincs rossz hangja, utánkeringetés is rendben van, szépen visszaesik a vízhőfok a főégő kialvása után (kb 80V-ot kap a szivattyú utánkeringetéskor) Víznyomás rendben, hidegen kb. 1 bár, 60 foknál pedig 1,6-1,8 körül van. Hibaelhárításra tett kísérletek:, először thermoelem, majd sztemkó, thermomágnes, és végül vezérőpanel csere (utánkeringetés a szivattyúval összehangolva). Hiba továbbra is fennáll, úgy 5-ből 3-4 esetben teljesen zárja a gázt a kazán, viszont azonnal újra is gyújtható. (A főégő lángmagassága nem befolyásolja a hiba jelentkezését, minimális, normál és maximális lángmagasságnál is éppúgy jelentkezik a hiba) Az őrláng láthatóan nem huzat, vagy teljes oxigénhiány miatt áll le, mert még egy rövid ideig csökkenő lángmagassággal ég (sacc fél-1 másodperc) a főégő lekapcsolása után, amíg ki nem fogy az alu csőből a gáz.
Szia!
A készülék gázbekötésénél a csőben van egy szűrő, ki kell tisztítani. A hozzászólás módosítva: Szo, 12:11
Szia!
Idézet: Szerintem az általad leírtak szerint az őrláng fúvókája nem tökéletesen tiszta éppen ezért nem a megfelelő intenzitással tud égni a láng és melegíteni a termoelemet ezért amikor a főégő elkezd működni még inkább gyengébb lesz az őrláng hatása az termoelemre és az ki fog kapcsolni. Az őrlángnak kb. 2-2.5 cm hosszúnak kellene lennie mindvégig. Ha a fúvóka lenne részlegesen eltömődve azt sodrott rézvezeték elemi szálával lehet eltávolítani vagy egy erőteljes lefújással amit pumpa vagy kompresszor szolgáltat. „Az őrláng láthatóan nem huzat, vagy teljes oxigénhiány miatt áll le, mert még egy rövid ideig csökkenő lángmagassággal ég (sacc fél-1 másodperc) a főégő lekapcsolása után, amíg ki nem fogy az alu csőből a gáz.”
Fúvókát tisztítottam az általad leírt módon, alu csövet puha csőkefével tiszítottam, kompresszorral kifújtam. Az őrláng (én úgy ítélem meg) stabil a főégő mellett is, csináltam egy kisvideót, (itt lejjebb vettem a főégő magasságát, hogy látszódjon valami az őrlángból) nekem stabilnak tűnik.
A videón látható az őrláng a főégő mellett, illetve anélkül is, valamint az elalvása is a főégő lekapcsolásakor. Az őrláng mérete biztosan meghaladja a 2,5 cm-t, inkább 3-ra saccolnám, és nem csak pislákol, hanem hallhatóan fúj. https://youtube.com/shorts/7DmvHMUuqdI?si=wl45qwLJkYI6YLQc Vision61: az a szűrő melyik hollandinál van? Van egy hollandi közvetlenül a kazán alatt, a főcsap felett, majd onnan kanyarog egyet a kazán csöve és a paneltartó felett, attól kicsit jobbra ismét van egy hollandis becsatlakozási pont.
A videón ugyan nem látszik a termoelem vége nem izzik fel pirosra?
Nem látszik a termoelem, hogy azt érné stabilan a láng! Annak a lángban kell lennie annak is a magjában ahol a legmagasabb a hőérték. Irányítsd vagy told feljebb oda a termoelemet, hogy benne legyen a lángban folyamatosan.
Abban a csőben van, amit kérdeztél. Le kell venni, mert egyébként nem férsz hozzá. Nem a hollanderben, hanem a csőbe van belenyomva.
A videón kétféleképpen áll le a cirkó. Amikor a gyújtóégő égve marad, te kapcsoltad le a termosztáttal? Vagy véletlenszerűen jön ez a hiba? Ha termoelem, termomágnes (klixon) hiba lenne, akkor nem maradhatna égve a gyújtóégő. A hozzászólás módosítva: Szo, 20:29
Sakrafi, VIM, Vision61, köszi az ötletelést!
Benne van a termoelem vége a lángban, csak mivel jobb oldalról készült a videó, a fúvóka vége pont kitakarja (közel van a fúvókához, távolabb vinni nem igazán tudom a fix befogatás miatt). Majd lekapom az elejét és lefotózom a másik oldalról a helyzetét) Vége nem izzik, de teljesen benne van a lángban a felső 1/3-a. Én a videón is látom a láng közepén néha feltűnni. Próbáltam már feljebb nyomni a végét, de nem segített rajta. Most majdnem max magasságban van, hogy még be lehessen fogatni a helyére, a befogóbilincs már csak kb a felét fogja olyan magasra van feltolva. Igen, a videóban termosztáttal kapcsolgatom ki-be a kazánt. Az első leállásnál égve marad a láng (ez kb 5-ből 1-2-szer van így, a második leállásnál - szintén termosztáttal leállítva - már elalszik, sajnos ez a gyakoribb. Az esetek 75%-ban, ha lekapcsolja a kazánt a termosztát, vagy a panel, mert eléri a beállított 60 fokot a víz, a főégővel együtt elalszik az őrláng is. Statisztikailag nincs szignifikáns különbség a kettő között. Nekem is ez a bajom, hogy ha a termoelemmel, vagy a mágnessel lenne a gond (amik btw újak), akkor elméletileg nem volna szabad égve maradnia az őrlángnak. Főégő nélkül ég akármeddig, a termoelem kb 10-15mp alatt behúzza a mágnest begyújtáskor. Ha még meleg a rendszer (tehát közvetlen a leállás után gyújtom újra), akkor 2-3mp alatt behúz a mágnes... Holnap de. szétszedem, csinálok úgy is képet/videót a termoelem/őrláng elhelyezkedéséről. Még annyi, hogy amikor kiszedtem az előző termoelemet, annak teteje 20,7 mm-re volt a befogóbilics tetejétől. Most olyan 24 mm körülre van feltolva, tehát már most magasabban van, mint ahogy 15 évig gond nélkül működött (természetesen a korábbi magasságban is próbáltam, ott is elaludt, itt is elalszik) Szűrő: annak az elkoszolódása ha jól gondolom maximum a gáz nyomásában játszhatna szerepet, vagy rosszul gondolom? Nyomás amúgy teljesen egyenletes, bármilyen főégő teljesítmény beállításnál, és az őrláng sem ingadozik.
Ha a gyújtóláng égve marad akkor a termoelem és a stemco az jónak mondható, azonban ha üzem közben valamilyen kontakt hiba miatt ez a kör elveszti a folytonosságát akkor a termomágnes elenged. Ebben a körben benne van a leállító gomb is. Tehát a stemco és a leállító gomb kontaktusai elsődlegesen amik leoldást okozhatnak ha kontakthibásak. A stemcón lévő kötések ha csavarosak attól még a klixon kivezetései azok szegecseltek és meleg hatására meglazulhatnak és bizonytalanná válhat az érintkezés.
Értem alapvetően az okfejtésed, de ha ez kontakthiba lenne, ami valamilyen külső hatásra jön létre, akkor a leoldás gyakorlatilag egy felfűtési körben bármikor jelentkezhetne, de itt minden esetben a leoldás egybeesik a főégő lekapcsolásával.
Üzem (főégő égése), vagy üzemen kívül (csak őrláng égése) közben egyetlen egyszer sem old le egyik biztonsági elem se. De azért a biztonság kedvéért, hogy helyesen tudom-e (gázoldali részről vizsgálva): Amikor benyomom a bal oldali gyújtógombot, akkor manuálisan nyitom a termomágnest, jobb oldali gombbal a piézót működtetve gyújtom az őrlángot. Amikor a termoelem felmelegszik, termel egy minimális feszültséget, ami behúzva tartja a termomágnest mindaddig, amíg megkapja ezt a miniális feszültséget, feltételezve, hogy közben a sztemkó nem nyit (nem haladja meg a kimenő víz hőmérséklete a 95 fokot). Tehát ha ez a thermoelem által biztosított feszültség eljut a mágnesig, akkor annak kutya kötelessége nyitva maradni. Számomra az egyetlen homályos rész itt a leállító gomb, amit említettél. Van olyan a ZC18-on? Azt tudom, hogy a sima c sorozaton van, talán a piézóval azonos gomb más állásban történő benyomása, de ilyen vagy nincs a zc-n, vagy totál láma vagyok.. Addig is itt vannak a képek, amit ígértem. Bal oldalon a tegnapi termoelem magasság a lánggal, jobb oldalon a mai, még úgy két mm-el sikerült feljebb tolnom, illetve kicsit hajlítottam a fúvókán, hogy pont a láng közepébe kerüljön a termoelem. Itt van egy videó a az őrlángról a tegnapi termoelem magassággal (ezen jól hallatszik az őrláng fújása is, mert burkolat nélkül készült): https://youtube.com/shorts/WQ0GR_ayVpU?feature=share Valamint itt egy kisvideó a megemelt termoelemmel, amin először látszik a leoldás a termosztát általi leállításkor, majd újragyújtást követően a láng helyzete a termoelemmel, majd az őrláng a főégő mellett. https://youtube.com/shorts/KIyMxok94h4?feature=share Sajnos a problémát nem oldotta meg a termoelem megemelése.
Úgy működik ahogyan leírtad.
A "termomágnes" elengedésének jellegzetes hangja van, kipróbálhatod, hogy csak egyszerűen elfújod. Amikor kialszik az őrláng, akkor utána kis idővel hallatszik ez a "ping" hang? Mert ha igen, akkor nem elektromos hiba van... Idézet: „Hibajelenség: az őrláng a főégővel együtt elalszik.” Ezt a mondatodat félreértettem, arra gondoltam, hogy a főégő indulása után kapcsol ki a készülék. Ezért javasoltam a szűrő tisztítását, mert találkoztam már ilyen hibával. A főégő a dugulás miatt elveszi induláskor az őrlángtól a gázt, lecsökken a nyomás, emiatt kikapcsol a termomágnes. De esetedben nem ez lehet a gond, mert a főégő leállásakor következik be a kikapcsolás. Így én is azon a véleményen vagyok, mint VIM. Valahol a vezetékek, csatlakozók környékén van kontakthiba, (a lakkozott rézvezeték esetleges sérülése miatti testzárlat) ami akkor jelentkezik, amikor lekapcsol a főégő. Elég az a minimális rázkódás, ami ilyenkor lehet. Én végig mozgatnám a vezetékeket, sarukat, amikor csak a gyújtóláng ég, elindulva a termomágnes hollanderétől, az egész kört. Addig természetesen a burkolatot le kell venni. A vezetékek ne érjenek a burkolathoz sem. A hozzászólás módosítva: Vas, 19:04
Szia!
Annak a gyújtólángégőnek a végében kellene lenni egy kis rugónak az ott van. Az stabilizálná a lángot,hogy ne tudjon leszakadni az égőről.
Hááát nem is tudom, hogy akkor hogy is van? Bővebben: Link ez meg egy H-S
A hozzászólás módosítva: Vas, 21:17
Idézet: .... ezért gondolom azt, hogy az utókeringés nem lehet kielégítő és ez miatt lehet, hogy a 95°C-os klixon leold vagy eleve hibás is lehet (biztos, hogy 95 fokosra lett kicserélve?). Ezt egy infrás távhőmérővel le lehetne ellenőrizni. „Az esetek 75%-ban, ha lekapcsolja a kazánt a termosztát, vagy a panel, mert eléri a beállított 60 fokot a víz, a főégővel együtt elalszik az őrláng is. Statisztikailag nincs szignifikáns különbség a kettő között.”
Galfy: igen hallani a termomágnes kattanását. Ha elzárom a gázt/elfújom a lángot 11-13mp múlva old le a termomágnes.
Mindenkinek: Ez egyébként normális, nem túl hosszú idő? - miközben arról beszélgetünk, hogy ha egy kicsit is elhúzza az őrlángot a főégő, vagy bármely más okból nem éri rövid ideig kellő hő a termoelemet akkor leoldhat a termomágnes? Ezek szerint azért elég nagy a hiszterézise. Nekem fura. Vision61, VIM: végigcsináltam, sőt a végén a biztonság kedvéért a sztemkót is kizártam a körből, hogy egyel kevesebb legyen a hibalehetőség. Most senki nem ér össze senkivel, se a kazán bármely fém alkatrészével, a leállás viszont ugyanúgy bekövetkezik. Viszont a termomágnes kattanása elgondolkodtatott, ugyanis a kattanás nem a leállással egy időben jelentkezik, hanem ugyanúgy rá 11-13mp-el. Na holnap majd megpróbálom burkolat nélkül előidézni a leállást (már ha úgy leáll), mert ezek alapján elképzelhető, hogy ha a leállás után az őrlángfúvókán még jön a gáz, akkor mégiscsak mechanikai probléma lesz. Bár, hogy mi, arról elképzelésem sincs, mert most újra ellenőriztem a parapetet és a hőcserélőt, tökéletesen szabad a levegő útja... Sakrafi: ennél a típusnál nincsen rugó, tökéletesen működött is anélkül 15 évig. Értem a szerepét, gondolom az folyamatosan izzásban van - más típusoknál, így ha a láng leválna egy pillanatnyi oxigénhiány, vagy huzat miatt, akkor az izzó rugó visszagyújtja. Gondolkodom is rajta, hogy ideiglenesen kipróbálom valami kis vékony, mondjuk tollból kibuherált rugóval. Ez persze csak tüneti kezelés lenne, illetve igazolná, hogy a problémát mégiscsak huzat/oxigénhiány idézi elő, aminek a mibenlétére azért jó volna fényt deríteni. Első (ha-ha, inkább századik) körben akkor jön holnap a burkolat nélküli próba, aztán a fejvakarás, ha úgy nem alszik el (oxigénhiány), vagy elalszik, de a fúvóka továbbra is nyomja a gázt (huzat?) passz....
Igen, ezeket már én is néztem
![]() Viccet félretéve itt ha tekergetem a gombot, totál semmi sem történik, gyakorlatilag ellenállás nélkül forog bármilyen irányba...
Igen, 95 fokosra cseréltem.
Az utókeringetést úgy állítottam be a panelen, hogy feltekertem maxra a potit, így nyílván égve maradt a főégő, majd utána addig vettem vissza, amíg el nem aludt a főégő. Tehát a maximális álláson van, ahol már nem marad égve a főégő. Olyan 83-84V körül alszik el a főégő, ahhoz képest egy picit visszább vettem 80V-ra. Viszont mivel a hiba rövidre zárt sztemkóval is jelentkezik, nem azzal lehet a gond. Ettől függetlenül mérek azért ott egy hőmérsékletet a csövön infrással, ha már úgyis újra szétbontom holnap (ma).
Hello! A mágnesen és a hőelemen ne rugózzál, ennek így kell működni. Mikor begyújtod is várni kell, mire elengedheted a gombot, pedig a hőelem gyorsabban melegszik fel, mint ahogy kihűl.
Nekem ugyan egy "ÖV 25" van, de ugyan így működik.
Itt például az utókeringés hiányáról beszélgetnek de a pontos készüléktípus és vezérlő az majdnem a végén derül ki.
Az oké, de mint írtam a sztemkót kiiktatva is azonos a hibajelenség, tehát nem a sztemkó old le, mert túlmelegszik a víz a hőcserélő tetejénél, illetve látom is a hőmérőm (gyorsan lemegy 60-ról 40 fokra a víz, amíg megy az utánkeringetés, kb 30mp alatt) illetve hallom is a szivattyún, valamint a radiátorokon hogy megy az utánkeringetés.
Ami persze lehet sok, vagy kevés, vagy nem megfelelő, de sztemkó nélkül (rövidre zárt sztemkóval) ezt elvileg nem érzékeli a kazán (jól gondolom?) Ilyen az új panel, ami most bekerült a kazánba: https://langor.hu/feg-cirko-alkatresz/vezerlopanelek-es-alkatreszei...gtetos Azt kipróbáltam reggel, hogy ha visszaraktam a régi panelt, a helyzet ugyanaz, pedig az szaki által lett összelőve a szivattyúval. A régi panel pedig ilyen: https://www.comtherm.hu/termek-reszletei/vezerlopanel-feg-c-12-40-s...s/1615
Szia!
Végig olvastam a hozzászólásokat. Van egy nagyon hülye elképzelésem, de lehet tényleg nagy marhaság. Azért írom le mert sok ilyen - olyan gépet javítottam már és sokszor adódott hibának valam banális kis dolog. Szóval. Nem lehet az, hogy amikor kialszik a nagy láng keletkezik egy olyan lég áramlás változás (huzat) ami eloltja az őrlángot? Itt nem az égő oldalára gondolok, hanem arra a részre ahol a keverék képzés történik. Csatolok képet, hogy egyértelmű legyen. A hozzászólás módosítva: Hé, 12:18
Még mindig nem derült ki a készülék típusazonosító száma, hogy közelebbit lehetne mondani róla. A működése alapján amiket leírsz és a videó is azt mutatja, hogy termosztát kikapcsolásakor ill. ha eléri a kazántermosztáton beállított előremenő hőmérsékletet akkor a termomágnes elenged ami gázszelep zárással jár együtt. Ez olyan mint ha a "leoldáskor" valami lesöntölné a termomágnest ami azonnal elejt és lezárja a gázszelepet. A másik szorosan ehhez fűződő feltevésem, hogy nem söntölés hanem szivárgó áram kerül ki a kazántestre ami erre a termoelemre hatva ugyan oda vezet, hogy az elenged. "Csak" próbálkoznék pl. dugvilla fordítással (tudom, hogy ez a készülék nem fázisérzékeny) vagy lekötni a próba idejére a földelést a készülékről, hogy a jelenség továbbra is fennáll e. Ilyen szivárgás (ill. az is lehet, hogy ívhúzás) okozta jelenségről lehet szó ami a kazántermosztátnál fordulhat elő kapcsoláskor. A régi vezérlők doboza az fémből volt de az újak már műanyagból vannak de a kapilláris patron az fémesen érintkezik a kazántesten.
Éppen ez az, hogy ha végig olvasod akkor nagyben írja, hogy a termomágnes csak 10-12 másodpercel késöbb old le hallhatóan. Tehát a lángot valami más oltja el.
Szia, nem kizárt. Hamarosan ráveszem magam, és nekiállok a nyitott égésteres próbára, hogy úgy mit csinál. Egy próbát mindenképp megér ez az ötlet is. Azon gondolkodom, hogy hajtogatok mögé alufóliából egy kis félkör alakú szélfogót amit beszorítok mögé, az elvileg a hátulról érkező huzatot meg kéne fogja a gázkeverés helyénél. Illetve ott van még a rugós ötlet is, elvileg azzal is meg lehet kerülni ha egy pár tized másodpercre leválik az őrlángról a gázkeverék.
Már persze ha lesz ott gázkeverék, de illene lennie. Letilthatja egyáltalán bármi az őrlánghoz menő gázt a termomágnesesn kívül? VIM: megnézem a pontos típust is. Jelentkezem a fejleményekkel, ha végeztem!
2024-ben próbáltunk temetőben mécsest gyújtani.
Mivel sima gyufánk volt csak, kiráztuk félig az üvegből a gyertyát a tartóval, meggyújtottuk. Amikor visszaengedtük, mindig elfújta a huzat... Nagyon is el tudom képzelni, hogy olyan áramlási viszonyok alakulnak ki a főégő kikapcsolásakor, ami "elfújja" az őrlángot... |
Bejelentkezés
Hirdetés |








