Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es lámpa, meghajtó áramkör
Típustszámát is leírhattad volna, pl. SP1721
(Legalább a LED-ek túlélték...ez a ritkább.) A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2023
Én vettem már a legolcsóbbtól a legdrágábbig mindenfélét. Az a helyzet, hogy teljesen mindegy, mert a kialakításuk eleve olyan, hogy kódolva van a belátható időn belüli tönkremenetel, mert a keletkező hőnek csak egy része megy át a műanyag burkolaton, a zöme benne marad.
Nálam szinte mindegyiknél az elektronika halt be, általában az 1 éves garancia lejártát követő 1-2 hónapon belül, ez az egyetlen amiben nem.
SP1852.
Nem tudom, hogy a LED-ek túlélték-e? Először arra gondoltam, hogy megjavítom, de... - A fiókomban csak nagyobb méretű 220n/400V kondi van - Vele sorban van egy (talán 1W-os) ellenállás, ami szintén megégett. Ha jól látom, piros-fekete-fekete-arany. De műszerrel 320 Ohm -nak mérem. - Mellette egy elko, szintén látszik rajta a hő hatás. - Nem tudom, a többi alkatrészre hogy hatott az eset. Talán a LED-ekkel még szórakozok, hátha túlélték, de persze csak hobbiból.
Kb. 6 éve vettem a fürdőszobába V-TAC tükörvilágítást. Sejted, hogy nem megy napi 8 órát.
![]() Ennek ellenére, az első év után elkezdtek egyesével pusztulni a LED-ek. Ha jól emlékszem, kb. 60db van benne. Eddig 13 darabot cseréltem. A H.E.-ben vettem 100db chip-et, és már rutinszerűen megy a csere. Menyezeti LED lámpa átalakításElfüstölt egy 58 W menyezeti LED lámpám . A táplálása 24 Volt volt. Van e lehetőség a Távirányítós panel kiiktatásával ( esetleg ha kell egy LED tápláló Trafóval ) Kapcsolós üzemre átállítani, esetleg megjavitani. A lámpán szereplő feliratok : Art: 81810767 (67247-58SH ) 1x58W LED DC 24 Vczeropal
Hello! Javaslom, hogy tegyél fel képeket, talán abból jobban tudható, miről van szó, miből áll.
Főleg a "Távirányítós panel" képére vagyunk kíváncsiak...na meg a 24V-os tápjára.
Melyik része füstölt el ? A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2025
Küldöm a fotokat . A panel forrasztási oldala elkeserítő.Három ledsorral rendelkezik. ezek valószínűleg párhuzamosan vannak kötve . Minden ledsorba három vezeték megy. Gondolom kettő a bekötés és egy a szabályzás. Újkorában lehetett szabályozni a színt a fényerőt. és a ki-be kapcsolást. Most az elvárás csak annyi lenne hogy köthető legyen 220 v-ra és megközelítően teljes fényerővel világítsom, valamint a fali kacsolóval ki-be kapcsoható legyen. (LED tápláló trafót betudok szerezni, ) Köszi
Egyetlen panelre van elkészítve . A képen látható hűtött tranzisztor égett le . A panel úgy átégett hogy szerintem nem javítható. Egy ledtáplálóval hogyan lehetne bekötni hogy 220 V -ra kapcsolható legyen . Nem kell a korábbi szín fényerő szabályozás . Csak megközelítően teljesfényerővel világítson és a fali kapcsolóval ki- be kapcsolható legyen . A LED tápláló talán betudok szerezni. A lámpába három sor LED van párhuzamosan bekötve három vezetékkel.
Köszi.
Köszi! A vezérlő (RF 2412~2484MHz) egybe van építve a táppal (Tuya ). Három vezetékből egy a közös lehet, 1-1 pedig a meleg- és hidegfehér LED sorok másik vége.
A ledsorokat egyenként világításra kéne bírni (DC24V +áramkorlát). Ha mind működik, akkor lehet továbblépni... Pl. én rákötnék a trafó utáni nagy elkó lábaira 24V-ot (persze az előtte lévő alkatrészeket kiszedném a nyákból) - hátha túlélte a vezérlés) A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2025
Köszönöm hogy foglalkozol velem. Hogyan tudom megállapítani Melyi a közös szál. A LED táp melyik ágát ( + , - ) hova kössem. Áramkorlátot hogyan alakíthatok ki.. Mellékeltem a panelről kijövő három vezetéket . A panel szélére merőleges sűrű beforrasztás az infravevő csatlakozója. Köszi.
A nyákon ott van a "+" meg "Y" , a harmadikat nem látni. Közös lehet a +, és a két másikra az SMD FET-ek kapcsolhatják a tápot (-). Teszthez pl. DC 24V sorbakötve egy kb. 100 ohmos ellenállással...58W a 3x2 sor LED teljesítménye. Ki lehet számolni, hogy nem egész 10W kell egy sor LEDnek. (De már kisebb árammal is világítaniuk kéne, ha nincs a sorban hibás LED.
A javaslatodnak megfelelően letisztítottam az égett panelt, az elkóra rákötöttem 24 v-ot
A szerkezet tökéletesen világít és mindent szabályozni lehet. Köszönöm a segítséget. Most veszek egy 100 W-os Led meghajtót, Ha nem fér a dobozába majd mellészerelem. Ugye oda sem árt a 100 ohmos ellenállás. czeropal
Hello! Uniman csak azért javasolta a 100 ohm-ot, hogy zárlat esetén ne füstöljön egyből le a táp. (Révén hogy nem tudhatta mit is fogsz rákötni.)
A soros 100 ohm-al nem tudna működni a lámpád. Mert ha tényleg 58W-ot eszik, akkor 2,4A vesz fel. Ha védeni szeretnéd a 24V/100W-os tápot, akkor a táp után inkáb tegyél egy 3.16A-es biztit.
Szia! A tisztítást más javasolta...de azzal kezdünk mindig!
A 100 ohm a 24V-hoz egyetlen LED sor (a 6-ból) kipróbálásához javasoltam. A táp elkóján 24V-nak kellett lennie hibátlan táp esetén, ezért írtam, hogy oda kell kötni, de ellenállás nélkül, mivel a szabályozást (áramkorlát) már távirányítós rész megoldja. Ezek szerint szerencsére a táp elfüstölése nem tett kárt a további részekben, meg a LED sorok is túlélték. "Bátraké a szerencse!" E27-es LED lámpaSzomszédnál cseréltem egy VT1853 typ. LED-es "villanykörtét". 230 V 10 W 60 mA 806 Lm 6000 K20 db LED van az opál búra alatt. Egyen fekete pont, kiégett. Méréskor 130 V AC-t és 188 V DC-t mértem a LED 2 lábán. (?) Közben halvány derengés. Áramot nem sikerült mérni. Aztán az egyik mérőcsúcsot beledugtam a kiégett LED lyukába (a másik a lábán volt). Fényözön! Újra bekapcsolva, működik, világít. Elég melegnek éreztem a tok részét. Normális ez a melegedés? A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2025
Szerintem ez ilyen. Ha a kiégett LED-et rövidre zárod, akkor kicsit jobban melegszik majd. Szerintem előre meg nem jósolható ideig fog működni, ameddig a következő LED kiég. Esetleg meg lehet próbálni lentebb venni a meghajtást, akkor talán tovább él.
A melegedés normális, hiszen kb. 8W hőt kell eldisszipálnia egy vékonyka alu lemeznek.
A mért feszültség nem mérvadó, mert feltehetőleg egy egyszerű egyenirányítós tápegysége van, ami akkor adja le a"normális" feszültséget, ha le van terhelve a LED-ekkel. Az én asztalomon is itt van egy hasonló 8-10W-os "körte" lapkája. Ennek az elektronikája nyekkent meg (felrobbant a kondenzátor). Kíváncsi voltam mi van benne? Szétszedtem a kidobás előtt. 24db LED van benne, hármasával sorbakötve, és a 8 csoport párhuzamosan kötve. Így egy 12V-os tápról, egy soros ellenállással, feltehetőleg világítana. De már nem szórakozok ilyennel. Van egy 10W-os fürdőszobai LED tükörvilágításom is, ami kb. 10-12 éves. Ha jól emlékszem, 36db LED van benne, 12-esével sorbakötve. Ez idő alatt, minimum 10db LED-et cseréltem már. Ha egy kiég, az egész sor sötét lesz (értelem szerűen).
Arra nem gondoltál, hogy kevesebb árammal járasd ?
Minél kevesebbel?
Minél kevesebbel.... ( a fényerőn a jelenlegi áram -10 esetleg 20% szinte észrevehetetlen, élettartam meg drasztikusan nő.)
Mint írtam, gyári lámpa. Feszültség / áram szabályzásra nincs lehetőség. Esetleg lehetne valamit busnyákolni, de nem ér annyit az egész.
3 külön LED csíkot meghajtó driver nem működik - 2 színű LED-sorokVan egy mennyezeti LED lámpa, ami három különböző átmérőjű körbe van beépítve három, két-színű LED csík, s ezt egy 2,4G "intelligens" rádiós driver hajtja meg.Ez most valamiért feladta a működést, és én sajnos korántsem vagyok annyira intelligens, hogy magam megoldjam ezt. Vásárolni meg már pont ilyet nem lehet, - kerestem az AliExpressen, sBay-en is, - pedig csak pár éves. Fali kapcsolóval használtuk csak, a rádiós kontrollert nem, és a legutóbbi időkben már kihagyásokkal ugyan, de még működött, mostanra viszont beállt a halál. Illetve valamelyik nap újraéledt, 2-3x még működött, de most végleg kulcs. A driver adatai: Specifikáció Modell: GM-131140 Bemeneti feszültség: 200–265 V Kimeneti fesz.: DC 400–420 V Kimeneti áram: 230 mA ±5% Csoportszinkronizálás: 1024 csoport 20-04 A három kimenet (piros-fekete-fehér) aztán egy elég bonyolult kötésben van a LED csíkokhoz kötve. Van-e valakinek tippje, mi lehet a baja vajon. Vagy a kötési módra ötlete, ha újat vennék - kitalálva mi is helyettesítheti. Vagy ha csak a végfok triack ment tönkre, vajon kiforrasztva cserélhetném-e?
SVF7N65F MOSFET
Tucatnyi más alkatrész is tönkre tud menni. Szerintem a panel alján is van egy halom. A hozzászólás módosítva: Sze, 15:00
Köszönöm a figyelmedet.
Az nyák aljám semmi sincs, és bár "csak" gépészmérnök vagyok, azért méricskéltem Egy kisebb teljesítményű, de egy másik hasonló lámpából való meghajtón lévő kimeneteket mértem, és összehasonlítottam a rosszal. A jó darabon, a piros vezetékhez képest a fehér-és fekete vezetékeken -440 Volt DC mérhető, a rossz darabon pedig csak a piros és fekete között van meg ugyanez a feszültség. A fehérhez tartozó MosFet hátán két halványan égett folt éktelenkedik. Talán ez a hiba oka? De vajon ha ennél több, lehet-e hasonló meghajtóval helyettesíteni a darabot. Holnap a LED-csíkokat kibontom, és megnézem és lerajzolom a kötési módot
LED teszterrel végigmész a LED-eken egyesével, multiméter dióda mérésben nem biztos, hogy jó lesz. Ha van amelyik nem világít, akkor meg is van a hunyó, szinte biztos, hogy sorba vannak kötve. Csinálhatsz egy tesztert, egy 9V-os elemből, meg egy 470-680Ω-os ellenállásból. A fet is tesztelhető, elsőre úgy, hogy nem zárlatos-e.
Nagyon jó ötlet. Köszönöm.
Nagyon gáz lesz szétszedni, de muszáj lesz, uis a LED-csíkok hosszát is le akarom mérni, hogy lássam milyen meghajtóval tudnám helyettesíteni, ha minden kötél szakad. A szükséges teljesítményt csak ez alapján tudom pontosan kiszámolni. Másrészről ha a LED helyére is újat kell rakni, akkor is szükség lesz rá. Nézegettem AliExpressen, és már ilyen magas DC feszültség kimenetű ballasztok nincsenek. Vajon kisebb feszültség kimenettel képes lenne működésre bírni ezt a kialakítást? Talán akkor másféle kötésbe kellene tenni?
Nem lesz egyszerű. Ez egy nagy lámpa? A LED-ek felfelé világítanak a fémlapra?
Igen, ez egy meglehetősen nagy lámpa. 1000mm/800/600 mm átmérők. Nem felfelé világít, hanem lefelé, és egy mattírozott plexin keresztül jön ki a fény a körökből.
4-8 db kis finom hatlapfej furatú kis hernyócsavar tartja a fényáteresztő plexigyűrűt a mattírozott körökben. Az U profilú körtartók fenekén vannak benne a LED-csíkok, ezek mindkét végen meg vannak táplálva - ahogy én most látom kibontás után. A felső fémlemez alapot én vágtam ki lézerrel, és matt fehér lesz - majd egyszer az életben. Ez csak takaró és díszítő elem. Csak ezer mással foglalkozom mindig. Nagyon szép szórt fénye van egyébként, ezért utálom hogy mielőtt készen lenne, már a meghajtó meg is döglik. Legrosszabb esetben veszek teljesen új LED-csíkot, és komplett kicserélem az világító elemeket a gyűrűkben. Most néztem már a MosFet-et, kapható itthon is, ez lenne a leggyorsabb, ha kiforrasztanám és kicserélném. Holnap kimérem, van-e bennük zárlat.
Igen, elsőre ki kéne találni, hogy a LED csíkkal van baj, vagy az áramgenerátorral. Akkor ez egy teljesen egyedi, általad épített lámpa?
Sajnos általánosan jellemző, hogy a gyári lámpák szinte mindegyikében túlhajtják a LED-eket/elégtelenül hűtik. 20-40%-al visszavéve ennél kevesebb fényveszteséggel sokkal tovább élhetnének. Ez igaz a TV-k háttérvilágítására is, ott is 100% a gyári alapbeállítás gyártótól függetlenül. |
Bejelentkezés
Hirdetés |


















