Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es lámpa, meghajtó áramkör
Idézet: „veszek...új LED-csíkot” Hol lehet ilyen WW és CW kétszínű (lapos) síkban görbíthetőt venni?
Ha jól nézem, akkor ez a csík 10 LED-enként vágható. Ez 31-34V körüli feszültséget jelent.
Ha nem sikerülne megjavítani az eredeti meghajtót, akkor az is lehet egy módszer, hogy pl. 9...48 Voltos áramgenerátoros meghajtókat használsz. Persze a LED csík darabokat annak megfelelően kell sorba/párhuzamosan kötni. Meghajtók kaphatók 350; 700; 1050; mA stb. kivitelben. Fürdőszobai LED csíkos tűkörvilágítás LED-jeit már többször cseréltem, mert vagy zárlatos lett, vagy egyszerűen megszakadt. A HESTORE-ban kapható 60mA-es SMD LED. Én olyannal cseréltem ki a rosszakat. Hozzáteszem, a ráfordított időt, költségeket és pöcsölést is figyelembe véve, már három új lámpát is vehettem volna az árán.
Igen, én készítettem, de csak részben. Egy csúf kínai lámpatestből szedtem ki a LED- csíkokat és a meghajtót, és terveztem rá ezt az aljazatot és a köröket.
A villamos kötéseken és az elektronikán nem változtattam. Dunsztom sem volt róla még akkor, hogyan működteti a driver a fényforrást. Ha végre befejezném, akkor egy tetszetősen egyszerű mennyezeti fényforrás lenne, de a meghajtó az másként döntött. Ma nem volt időm ezzel foglalkozni, de ahogy nézegetem, a három szétválasztott LED-csík inkább párhuzamos kötésben van. Minden LED-csík eleje és vége is meg van táplálva, gondolom az áramesés elkerülése érdekében van így. Holnap megnézem, hogy egy változtatható tápegységről vajon meg tudom-e indítani. Csak sajna az én tápom csak 0-50 Volt tartományban műxik és max 8 Ampert ad ki, Ahogy nézegettem az újabb fajta meghajtókat a neten, ilyen magas kimeneti feszültségű nincs is. Sajnos annyira nem értek hozzá, hogy ez miért ilyen magas feszültségű, és vajon kisebb tartományban meg tudja indítani a kapcsolást.
AliExpress-en vettem, és a legkeskenyebb változatot kértem, ami jelen esetben 5 mm-es szélességű.
A LED-csík szakaszainál picit megtörtem. Mivel igen nagy a hajlítási sugár, - a legkisebb kör is már 600 mm átmérőjű, ezért hagyja magát az anyag picit módosítani az alakját és irányát. Én ezt vettem ma meg: www.aliexpress.com/item/33033870268.html, de ez is működő, ha valaki fix feszültségűt keres (www.aliexpress.com/item/32661730213.html) Ezt most találtam, és ez igen magas fényvisszaadású CRI>95 változat: (www.aliexpress.com/item/1005005645881199.html) Más helyre fogok ebből még vásárolni én is.
Köszi...bár amit megvettél, abban nem sorbakötött LEDek vannak és áramkorlátozó ellenállások a 12V/24V táp miatt. Tehát a régi táp és vezérlés (ha működne) nem használható hozzá....
Nálam van olyan lámpa, amiben sorbakötött 45 LED 50W-os, DC 200V-os tápról van meghajtva.
Ezzel a szakaszonként töréssel nem okozhattál egy repedést a fólián?
Köszönöm a figyelmességedet, de ezt inkább már arra készülve vettem, ha nem tudnám a jelenlegi áramgenerátoros tápot megjavítani, és átalakítom az egészet.
Maga a befoglaló szerkezet többet ér a belefektetett munka miatt, mint az egész LED-és meghajtó hóbelevanc. Ezért azt nem akarom lecserélni vagy kidobni. Ha pedig a jelenlegi életre kelthető, azt amit most vettem, be akarom a fürdőszobai tükörbe szerelni. Egy inox keretet készítettem, csiszoltattam bele egy négyméretű tükröt, és annak a külső 5 cm-es peremét mattra homok-fúvattam, és e mögé még egy vékony fehér matt fólia alá LED-csíkot telepítek. De az nem lesz szabályozható, csak kapcsolható.
Kösz, értékes számomra amit írsz. Megpróbálom ezt még megérteni és ez alapján kialakítani.
Most kezdek igazán foglalkozni vele, mert a házastársi feszültség kezd kialakulni, és az nem áramgenerátoros. ![]() Értem pontosan, amit a ráfordított időkről és energiáról írsz, de nem találtam olyan lámpát amit nekem tetszett volna, és persze, ha igen, akkor brutális árakért. Inkább kínlódok vele, mintsem valamit vegyek, amit utálok. Ez amit készítettem egyszerű, és viszonylag elfogadhatóan szép. Írtam itt, hogy a fürdőszobai tükör is pont hasonló. A feleségem boldog vele amit készítek, számomra ez meg fontos nekem.
Annak az átszerelt tápnak jó lenne látni a címkéjét, az elektronikát "kopaszon" a google sem ismeri.
Meg aztán van két tápod, egyik címkéjét sem mutattad: "A jó darabon, a piros vezetékhez képest a fehér-és fekete vezetékeken -440 Volt DC mérhető, a rossz darabon pedig csak a piros és fekete között" Meg a "-" sem értelmezhető. Ha van DC400V és az rákapcsolódik a LED csíkra, akkor az csak akkor nem világít, ha szakadt valamelyik LED (vagy több is). Kis fekete pöttyök a LEDben...? Zárlatot keresni nem kell a LED csíkban. A CW (és WW LEDek is) külön-külön sorba lehetnek kötve... A hozzászólás módosítva: Pé, 19:54
Ma megnéztem a kötéseket, úgy van ahogy írod, tényleg külön-külön vannak kötve a csíkok, és a három különböző kerületi hosszúságú körökben lévő a LED-csíkok végeiről kijövő vezetékek, kívül, közösítve kapják a tápot a meghajtóból. Amikor felépítettem, akkor figyeltem arra, hogy az eredeti kötési rendet ne változtassam meg.
Feltettem a meghajtót is a helyére, és egy stabilizált dugaljból táplálva bekapcsoltam. Az egyik, a WW színhőmérsékletű az rendesen ég most, - órák óta. Azon a kimeneten, ahol a jó MosFetről kijön a 400Volt DC. Megrendeltem a MosFet-et. Eredetileg SVF7N65F van benne. Kérdés (biztosan amatőr): Nem jobb-e, ha nagyobb áramerősséggel rendelkező SVF12N65F típust raknék bele? (Ami ugyanúgy 650 Voltos, csak majd kétszer annyi, azaz 12 Amperes.) Holnap lefotózom az egészet az elektronikát, az adattáblát, a kötéseket is, és feltöltöm ide. Nagyon köszönöm.
Én a hibás kapcsoló FET-et kiszedve, átkötném a megfelelő pontokat. (De te ne csináld utánam
) Ha úgy világít a LED sor, akkor lehet a FET is hibás, de ha az nem kap vezérlőjelet... Ha jól sejtem, a villanykapcsoló ki-be kapcsolgatásával lehetett színt váltani (3 módban?). A hozzászólás módosítva: Pé, 21:27
|
Bejelentkezés
Hirdetés |










