Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   4058 / 4058
(#) Lagolit hozzászólása Pé, 9:08 /

Kezdő kapcsolási rajz kérdés

Sziasztok,

Eléggé kezdő vagyok elektronikában, szeretnék csinálni autóba egy ventilátor szabályzót a kutyakennelemnek. Ezt a csomagtartóban lévő szivargyújtős csatiról táplálnám, AI-al csináltattam egy kapcsolási rajzot és szeretném a véleményeteket kikérni, hogy mennyire lett jó.

Köszi.
(#) Lacika válasza Pali79 hozzászólására (») Pé, 10:19 /

Keletnémet? Ugye megvan még a dokumentációja amit adtak hozzá? Van benne 2 darab nicd akkumulátor, ezeket kellene megnézni, hogy milyen állapotban vannak...
Mondjuk nálunk az nem eszterga, hanem cnc maró volt, mindig elfelejtette az x/y/z koordinátákat kikapcsolás után, és sokszor reklamált, hogy nem találja az asztalt vagy el sem indult, szervóhibára hivatkozott. Csere után megjavult. Mi 2 napig kerestük, hogy hol van benne az az aksi, a kábelkötegek között volt...
(#) toth1996 válasza toth1996 hozzászólására (») Pé, 10:41 /

Sziasztok.
Volt időm foglalkozni Mikrofon bias feszültséggel.

Az van hogy az autós rádió néha "eldobja" a bias feszültséget.
Ez a feszültség 2.1(Szerintem feszültség osztós) mikrofon nélkül.
Amit megcsináltam MIC+ lábára tettem egy 5v stab ic-t 6.8k sorba .
A jelenség az volt hogy nem hallottam magam és csippanások voltak kb 3 másodpercenként.
Az jutott szembe hogy betápláltam az éppen akkor működő 2.1v nak és elcsúszott a munka pont.