Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Régen voltak 30, sőt 15-12perces kazettáim is. Ha már ismert a hosszuk, akkor viszont elég pontos módszer lehet az eljárás. (Még a nyávogást és a szalagfeszítés hibáit is integrálja) üdv! proli007
Na annyira szerintem nem olajos, hogy csússzon...
Előbb megpucolok mindent, oszt állítgatok, ha kell! Köszönöm nektek az értékes és gyors segítséget, holnap beszámolok mindenről! ![]()
Volt nekem is valami gagyi, kb 10 perces kazim.
Valami reklámszöveg, vagy mifene volt rajta, azt használtam, a már korábban írt módszerrel. (rámondás) Annakidején, a szalagos korszakban sokat segített...jónéhány deck-et állítottam vele. Üdv! ![]()
A kis motor fenekén emlékszem,van egy kis lyuk, amit kis gumi lamellák takarnak.Nem látok csavart. Abba csak dugjak be egy kis csavarhúzót, és ott lesz?
![]()
Á kösz,hogy mondod, hogy ne, mert áram alatt gondoltam az állítást. Úgy hallani rögtön. akkor ki-be kapcsolgatás. Értem!
A motor hátulja felől nézve jobbra, vagy ahogy a deck velem szemben van, úgy jobbra?
...én mindíg áram alatt csináltam...
...csak a trafó előtti rész kerülendő... ![]() Lejátszás közben rögtön ki is derül, hogy jó-e az irány.
Erre (is) való a hangolópálca, az műanyagból van...
![]()
Én így még nem jártam, max. egy pillanatra hirtelen gyorsabb, vagy lassabb lett.
De ez kiküszöbölhető szigetelt csavarhúzóval (amelyiknek csak épphogy kilóg a vége), vagy hangolópálcával, amint Sebi is írta.
Halihó! Nincs, se csont, se műanyag hangolópálcám!
![]()
Viszont belőttem a hangmagasságot! Eleinte kissé kivert az ideg, mert sehogyse találtam a csavart. A lukba akárhogy próbáltam nem láttam be,túl mélyen volt. Na gondoltam kicsit túl széles a csavihúzó lapja, ezért tűreszelővel kiéleztem+keskenyebbre is reszeltem, és láss csodát rögtön éreztem, hogy mélyre hatoltam a lukba! Úgyhogy egy bitfejből barkácsoltam egy hangoló célszerszámot.... Ki-be kapcsolgattam a gépet, nehogy kisüssem a motort, de azé egy kicsit természetesen belenyúltam a 220ba. nemgond 380-ig hitelesítve vagyok!
![]()
Köszi, jól esik profitól a dicséret!
![]()
Minden jól műx,viszont felfedeztem még valami hibát, hogy ne legyen minden gömbölyű.
![]() Mechanikai történet lehet szvsz. Van úgy,hogy ha gyorstekercselésből rögtön lejátszásra kapcsolok, a felvétel indul el. Ha stoppokat nyomok funkcióváltás közben, nincs ez a jelenség,meg ha ugye ki van törve a kazin a pöcök,akkor se. Mi a macska lehet ez? Üdv
Hát, bizony....
![]() Ezek szerint ez nem hibajelenség? Üdv.
Jaja, ezt a kis "kényelmetlenséget" leszámítva. Most épp a házból kilógó rca kábelek helyett, megcsinálom beépített csatikra. A fúrás-faragáson túl vagyok,most jönnek a forrasztások. :awink:
Na megvan,most má ollan mint egy profi magnó.
![]() ![]() ![]()
Köszönöm Zoli! Egyelőre nincs más kütyüm javítani, de azért benézek ide többször,mert jó a társaság!
![]() Idézet: „de azért benézek ide többször,mert jó a társaság!” ...aztán majd függő leszel mint mi... ![]() ...de nincs ellenszer... ![]()
Az olvadás sokunknak okoz gondot csatlakozók forrasztásánál.
Én pl mindig beledugok egy ellendarabot, hogy legalább ne deformálódjon.
Köszönöm mindenkinek a baráti fogadtatást, és a jó ötleteket! Ma nemsokára indulnom kell,megyek szerepelni, zenekarral, de ezeket a fellépéseket nem naon csipázom, (esküvő, céges parti..), mert igazán a szinpadi előadás az igazi!De már elindultam ebbe az irányba! :awink: Már nem esik jól egybe 6-8 órát játszani...
![]()
Na csak összejött még egy kérdés......Említettem, hogy megolajoztam a tengelyt, de csak hátul a kis műanyag "csapágynál",ahová beilleszkedik a lendkerék. A hosszabb, szalag felé benyúló részt nem,ami a szalagot továbbítja (pedig szerelésnél elég jól kicsúszik). Szerintetek érdemes ezért megint szétszednem?
Hello!
Hát, ez a foszforbronz "szinter" csapágy, a kis műanyagnak csak támasztó szerepe szokott lenni. Viszont az olajozással óvatosan kell bánni, mert itt a szalag és a görgő is olajos tud lenni! (Ha csak kihúztad, vagy hátra csúszott akkor is) A szalag felőli oldalon, egy olajlehúzó műanyag gyűrű is szokott lenni, hogy az olaj ne kússzon fel a tengelyen, valamint tisztításnál, ne mossuk ki a csapágyból az olajat. Na ettől okosabb nem lettél, legfeljebb tájékozottabb. ![]() üdv! proli007 Idézet: „Mert egésznap itt vagyok??” Akárcsak én, és még sokan mások... ![]() (sokszor meg kell harcolnom azért, hogy itt ülhessek a gép előtt...aztán meg persze azon veszem észre magam, hogy alig alszok... ![]() pepe62! Szerintem ezért mégegyszer ne szedd szét, mert amint proli007 is írta, a szalag felőli oldalnak nem használ. Annyira meg gondolom nem szorul, hogy nyikorogjon, mint a talicska... Amit még esetleg egy nagyobb karbantartásnál megszokás nézni az az, hogy nem nagyon kottyan-e a tengely. (bár az általában már egyéb jelekből is észrevehető) Szóval ha sikerült beállítani, és jól szól, akkor használd egészséggel, ne szedd újra szét.
Ha már szóba jött a "kottyan a tengely"...
Ilyen esetben általában szalagvándorlás lép fel, mert a tengely nem párhuzamos a nyomógörgővel. (a szalag lassan felfelé "mászik" a tengelyen). Eleinte csak kissé fodrozza a szalagot, később hallható hibát is okoz. Egy jó laposfogóval általában elfordítható a persely legalább 100...120fokkal, ekkor már nem a kopott rész tart ellen a görgőnek és ollyan lesz mint az új. Persze görgőnyomás nélül ugyanúgy lötyög, de nem ez számít.
Aha...nemsemmi, hogy honnét tudtok ennyit. Véleményem szerint tankönyvet is írhatnátok, akár ebből a tárgyból is!
![]() Amúgy akkor értem Proli007, hogy miért nem sikerült a szalag felöli részről megolajoznom. Sehogy sem szivárgott be az olaj, úgyhogy takarítottam is ki veszettül a kis alkoholos fülpiszkával. Nem nyikorog,nincsen hangja, úgyhogy kösz Titi, marad így "nyugodjon békében", most már kijöhet az intenzív osztályról. A tengely szerintem tökéletes, nem kotyog,nem fodroz, nem is tudom, hogy bírta ki ez a gép a strapát, mert a régi ismerősöm a 80-as években sokat diszkózott vele,és még a házibulikba is ezzel járt. Lehet fejet már cserélt benne, igaz ütött-kopott is egy kicsit,de nagyobb javítás nem látszik rajta,meg ahogy ismerem, sztem nem is vitte szervízbe sose. A kis motorján a gyártási év:1982. Próbálnánk meg ezt az "életvitelt" a most gyártott készülékekkel végigcsinálni! Valószínű ezeket már 6szor újra kellett volna éleszteni,nem csak egy hajtószíjcsere, ugyebár... ![]()
Na, elkiabáltam!
![]() Bedöglött szegény... egyszercsak lejátszás közben hirtelen elkezdett lassulni a motor (szépen az énekesnek egyre jobban basszus hangja lett, és jó muzsikusok lévén vele mélyült a zenekar is! ![]() A motor kampec-dolóresz?! Csákány mindenkinek! ![]()
Köszi!
![]()
Sajnos az a motor szétkopott !
Kommutátor beégett , nem érdemes javítgatni , csere .
Érdekes kísérlet lenne részemről Simpi!
![]()
Hello!
Régebben bagóért utána vágták az embernek. De vigyázz, bal és jobb forgásirányúak is vannak. A típusszámban meg szokott jelenni. Óra járással megegyező: CW ellentétes CCW. (A motor hajtó ékszíj felől nézve értendő.) De előferdül, hogy a kefe elkopott, a kefe lengéscsillapító ragacsa átmászott kefére.... üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |