Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   27 / 196
(#) Doncso válasza norbi0325 hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Az áramfelvételt gyönyörűen meg tudod mérni, ha sorbakötöd a multidat árammérésbe az erősítő + betápjával. Remélem graetz hidat használsz azért a trafó után, és nem váltóárammal táplálod.
Még valami ami nem mellékes. A tranzisztorokat, diódákat feteket kiforrasztva méricskéljük a multi dióda vizsgálójával, ha nem tudod hogyan, itt a mikéntje, olvasd el, nagyon hasznos. Semmiképp ne beforrasztva, az megtéveszthet.
Bővebben: Link
(#) norbi0325 válasza Doncso hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Ok tudom hogy kell áramfelvételt mérni Természetesen a tápm nem válltó 50A-s graetz van rajt és 1F kondi ..az Tuti meg már mondom javítottam meg erőlködőket....de akkor találtam rossz tranyókat...itt viszont nem találok csak a tápfeszkülömbséget látom a diódákon........amúgy amit kicseréltem diódákat azokon ..egyforma értékeket mértem , mint amit vettem és beraktam.......
(#) Doncso válasza norbi0325 hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Rendbe van, csak erről még nem esett szó, azért kérdeztem rá, hogy van e. A másik dolog, hogy én biztosan kivenném a tranyókat, mivel csak becsapnám magam, ugyanis, ha zárlatos, azt ki lehet mérni de ha szakadt, viszont az áramkörön belül, a szakadt lábat söntöli egy ellenállás, akkor azt hiszed jó a tranyó, mert ellenállást mutat, de ha kivennéd, totál szakadt lenne. De te tudod, én csak több éves tapasztalatot osztok meg. Mindenki úgy mér ahogyan mér. De remélem nem ellenállás mérővel méred? Azzal nem lehet.
Azt látom, hogy össze vissza kapkodsz, így nem lehet javítani, módszeresen kell haladni, és tudni kell mit csinálsz. Az nem mérés, ha ráteszed ide meg oda a multidat és itt meg ott ugyanannyit mérsz szóval az jó. Elhiszem, hogy javítottál már, de akkor nem kérnél segítséget. Hidd el, az hogy nem egyforma a tápfesz, ott valami baj van, halgass rám, vedd ki előbb a táp kapcsoló tranyóit, de lehet hogy fetek, mérd meg, majd a végfoktranyókat, és a linkelt oldalon található módszerrel mérd meg, egyébként nem fog menni, mert beforrasztva egy szakadt tranyót az életben nem fogsz megtalálni ezt garantálom. Az se mindegy, hogy tranyók vagy fetek vannak benne, mert a fetet pláne nem méred ki ellenállásmérővel, de ez is ott van az oldalon.
Üdv.
(#) norbi0325 válasza Doncso hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Kössz a tanácsokat megfogadom ..És igen igazad van hogy nem jó módszer amit én csinálok de már párszor bejött hogy Hopp-itt nem ugyanazt mérem mint a másik ugyanilyen alkatrészen.. Na mint ahogy írtad most kell segítséget kérnem ..A multimmal általában mindig dióda meg dc módban méregetek...nemigen használom az ellenállásmérést....Na akkor elsőre kiforrasztok mindent aztán méricskélek ..remélem ez bejön .......... itt találhatsz egypár nagy felbontású képet még ....és kössz hogy segítessz Erölködő képei
(#) Doncso válasza norbi0325 hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Idézet:
„Hopp-itt nem ugyanazt mérem mint a másik ugyanilyen alkatrészen”

Tudom mire gondolsz, de ezt felejtsd el, ez butaság, nem javítás. Egy javítás során számba kell venni a leg valószínűbb hibás alkatrészeket, kivenni őket majd megmérni, nem hasonlítani egy másikhoz.
De, hogy okosabbat is mondjak, a képeket nézegetve, világos, hogy a TIP35/36- tranzisztorok a végfokozat szerves részét képezik, azokat még nem kell bántani, nem úgy a CQ702 és 621-es dupla diódákat, illetve az IRFZ44 kapcsoló FET-eket, ezeket Skori oldalán leírt módon, vedd ki egyesével és ellenőrizd. Ne feled, egy FET-nél a zárlat vagy szakadás nem mindig utal hibára, olvasd el Skori oldalát, sokat tanulhatsz belőle, hogy azonosíts egy hibás alkatrészt.
Szerk : Nem kell egyszerre mindent kivenni, egyesével haladj, jobbról bal felé, először a feteket, majd a diódákat mérd ki, amiket fentebb írtam, ha ez megvan megyünk tovább.
(#) norbi0325 válasza Doncso hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Rendben ,megértettem ,csinálom ha a család is engedi
(#) Doncso válasza norbi0325 hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Rendbe, gyere majd ha van fejlemény.
Üdv.
(#) norbi0325 hozzászólása Márc 14, 2010 /
 
Nos
Volt időm és kibombáztam őket .....hát nemtudom mik a jó értékek de mindeegyiken egyformákat mértem.... ahogy látod a képen csak így tudtam mérhető értéket mérni ..dioda módban 480mv körül van Ohm módban 3,7-4 MOhm máshogy nem tudtam semilyen adatot mérni ........szomorú vagyok aszittem találok legalább rosszat .....vagy ?? ezek rossz értékek ?
(#) Doncso válasza norbi0325 hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Látom, még mindig nem olvastad el Skori oldalán amit belinkeltem, akkor tudnád a választ. Ott van gyönyörűen leírva, hogy kell diódát, tranzisztort de még FET-et is kimérni egyetlen multival, kicsit legyél önálló.
(#) norbi0325 válasza Doncso hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
ok ok értem
Elmondható hogy eddig amit mértem jó, "D-S között dióda" ........ de megcsinálom azt a a9V -os ellenőrzést is !
(#) subwoofer220 hozzászólása Márc 14, 2010 /
 
Sziasztok! Valaki lerajzolná hogy kell[i] egy 4 csatornás erősítőre rákötögetni a mélynyomót és a magas hangszórókat?
(#) norbi0325 válasza subwoofer220 hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Ha dobsz fel képet eccerübb lesz
(#) punkkazy hozzászólása Márc 14, 2010 /
 
Üdv!
Megépítettem egy TDA1524-es kapcsolást, működik is rendesen, be is van dobozolva a kocsimba, CSAKHOGY amikor a motor jár, a generátor zaja megjelenik a hangszórón és eléggé hangosan! A végfok magában nem csinálja, csak ha előtte van a TDA1524. Már beraktam egy 7809-et, 4700µF-ot, de semmi. Ötlet? A hangja olyan mint az ékszíj csikorgás és fordulatszámmal növekedik a frekvenciája, illetve kis fordulaton a gyújtásmegszakító is hallható.
(#) Inhouse válasza subwoofer220 hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
És mi lesz a közepekkel?

Üdv
Inhouse
(#) szamóca válasza punkkazy hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
10-100nF kerámia kondi az IC +tápfesz. lába és a test közé.
És, vagy +tápfesz. ágba feriit gyűrűn (rúdon) kb 20menet.
(#) subwoofer220 válasza norbi0325 hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Itt vannak. Dupla hangszórós mély ládám van. És a magas hangszórókat is rajzold bele kérlek! Azért kellene rajz mert úgy jobban átlátom! Köszi.
(#) punkkazy válasza szamóca hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
A 100nF természetesen ott van, a ferritre már gondoltam, kipróbálom! Köszi!
(#) subwoofer220 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Közép és magas Egybe Pl:. 3 utas hangszórók!
(#) norbi0325 válasza subwoofer220 hozzászólására (») Márc 14, 2010 / 2
 
Szóval valahogy így csináld.. A gaint azt első indításra tekerd le mind a 2 oldalon ! nehogy baj történjen ! Gondolom használni fogsz más hangszórót is nemcsak a magast meg a mélyt ...kicsit fura hangja van úgy a dolgoknak .....gondolom lesz az első ajtóba is valami..koax vagy ovál vagy valami...na mind 1 n elég sok autóba szereltem már be cuccost ..egy nagyon álltalános beállítást csinálj elsőre.........1 gaint le teljesen 2 cd-t be hangerőt feltekerni a max 90%-ára !! 3. az erősítőn feltekerni azt a gaint "ami az első hangszórókat viszi" ameddig a hangszóró csak bírja " vagyis nem torzít még " !! 4. piciket tekerve a mélynyomó oldali gain-on felfelé mindig beülsz az első ülésre és halgatgatod a zenét amit szerecc ... amig a szubiektív hangzásodnak megfelelőt el nem éred .........nem szabad tulzásba vinni a mélyeket mert az sem szól szépen ha csak brummog az egész...Ja igen a magasokon ha a boltba vetted elméletileg rajt kell lennie a kondinak amit odarajzoltam..ha nincs akkor kb 2,2UF bipoláris elkót használj de a legszebb hangja a fóliakondinak van !! Naggyából ennyi..
(#) subwoofer220 válasza norbi0325 hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
IGEN!! Köszönöm te vagy az én emberem!! Szépen részeltessen leírtál mindent! KÖSZÖNÖM!
(#) Doncso válasza subwoofer220 hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Akkor adj neki pontot. A helyes válasz mellett jelöld be a hüvelykujjat felfelé ikont.
Üdv.
(#) Doncso válasza norbi0325 hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
A leírás alapján ellennőrizd végig a feteket, ha jók, megetnek vissza, jöhetnek a dupla diódák, ahogy láttam, kettő féle van, az egyik ANÓD-KATÓD-ANÓD , a másik pont a fordítottja, így kettő graetz hidat alkotnak, na, lényeg, hogy ezeket is vegyük ki, és dióda vizsgálóval ellenőrizd, ha A-K ra teszed a műszert, akkor egyik irányba szakadásnak, fordítva pedig 6-800 körüli értéknek kell lennie. Ha ezek megvannak, megyünk tovább.
Üdv.
(#) norbi0325 válasza Doncso hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Nos kivettem mértem ,, jók ,,úúgy reméltem találok valamit mert innen kezdve én már nemtudom mihez nyúljak........de tudom a pénztárcámba aztán irány a szervíz mi ?
(#) norbi0325 válasza norbi0325 hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Ja igen az értékek 480 ak de mindeegyiknél ..
(#) Doncso válasza norbi0325 hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Nyugi, szedd össze a gondolataidat, és próbálj meg értelmes hozzászólást írni, most épp mit mértél? Mit vettél ki? Hol és hogyan mérted azt a 480-at? A feteket mérted, vagy már a diódáknál tartunk?
(#) norbi0325 válasza Doncso hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Na ugye megcsináltam a fetekkel a 9V-os elempróbát És az ugy jól működött: G-elem + , S elem -, és igy a D-S között 0 ohm lesz , visszaraktam őket , kivettem a dupla diódákat is : dióda üzemben A: müszer +, K müszer - , igy tudtam csak mérni 480-as értket , forditva semmi , vagyis jó ....visszaraktam , bekapcs és mg mindig a két táp oldal +24 , -38 ...logikus , nem válltozott semmi ......
(#) Doncso válasza norbi0325 hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Naa, oké, így már értem, semmi gond, tehát a tápod jó eséllyel rendben van, bár tehetnénk még egy terheléses próbát, ehhez kellene 3db 12V izzó sorba kötve. Ez menne? A multinak meg azért ne mindig higgyél, van amikor nagyfrekis zaj jut a mért pontra és az olcsó digimultikat meghülyíti, ha csak nem csővoltmérővel méred akkor erre figyelj oka, meg tud ám viccelni.
(#) Doncso válasza norbi0325 hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Azt mondd meg, hogy a 4D105 katódja és a 4D106 Anódjára téve a feszmérőt, mit mond? Mennyit mérsz?
(#) norbi0325 válasza Doncso hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
- 30V ot mérek ! menne a 3 db 12 Vos izzópróba ..hány W-os kellene hozzá ? van 12 V 100W os izzóm is 24 V 150W-os .......
(#) Doncso válasza norbi0325 hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Ahham, látod ott valami gond van, 30V az azt jelenti, hogy +-15V a tápfesz, vagy egyik oldal nem megy, és csak 30V a fesz, ezt most úgy képzeld el, hogy az erősítőnek szimmetrikus tápfesz kell, azaz kell egy +, egy föld és egy -, olyan mintha sorba kapcsolnál két ceruza elemet, a teteje a + középen a föld, alul a -, namost, ha a tetejét és az alját mérnéd, akkor értelem szerűen 3V-ot mérnél, de ha a közepét és a tetejét ,akkor +1,5V , ha az alját akkor -1,5V , amikor a diódákat megmérted, az volt az elem teteje és alja, tehát a 30V ott vajmi kevés, ott kb 50-60V ot kellene hogy mérj , ha minden rendben van.
Próbáljuk meg megmérni az egyik TIP35C és egy TIP36C középső lábait, műszer egyik csati az egyik középsőre, másik a másikra. Ha itt is 30V körülit mérsz, akkor keress egy GND pontot, ne az akku 12V be részét! Pl a jel bemenet GND-t, vagy a hangszóró kimenet testet, és a GND-hez képest mérd meg a TIP tranyók középső lábát, egyiket és a másikat is. Jó eséllyel el fog térni a két mért érték.
Következő: »»   27 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem