Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   24 / 195
(#) sufni-tunning válasza pompi hozzászólására (») Júl 23, 2010 /
 
A gyűrűzést én csak akkor javasolom, ha a henger mérésekor az úgynevezett kúposság megmarad.
Ez kevés esetben szokott így lenni, ilyen kilóméterű autóban szerintem már a henger hordósra kopott.
Először meg kell mérni a henger kopottságát és utána lehet eldönteni kell-e fúrni.
Ha már szét van szedve a főtengely és hajtókar csapágyai is láthatóak, milyen állapotúak.
Ezt is meg kell mérni mennyire "ovális", illetve ha szemmel látható, netán körömmel érezhettő csíkok vannak bene, akkor a köszörülni kell.

Időben:
Olaj, hűtőfolyadék le,
Olajteknő le, főtengelycsapágyak ellenőrzése, mérése
Hengerfej le,
Dugattyú(k) "kiütése", gyűrűk ellenőrzése,
Henger mérése,

Adatok átnézése eldöntés a további munkafolyamatokról, ha kell tovább dolgozni, akkor

Motor ki,
tovább szétszedni, hogy a gépműhelybe csak a blokk kerüljön.

Motor kivétel típustól függően 4-6-8 óra, a berakás is minimum ennyi. Ehhez jön a gépmunka meg a motor összeszerelése. Egy nap alatt nem lesz meg, kb 4-5 nap ha minden klappol.

(#) samara válasza sufni-tunning hozzászólására (») Júl 23, 2010 /
 
Elnézést kérek, ha írásom megint úgy tünne, hogy a kákán is csomót keresek. Azonban azt le kell szögezni, hogy a 250000Km még nem olyan futásteljesítmény ebben a motorban aminek alapján motorgenerálra lenne érett a motor. Értendő persze úgy, hogy gondozott motorról beszélünk. (olajcsereszerviz időben betartva és nem Tescos olajjal) Octaviak esetében erősen kopott motorról akkor beszélünk, ha már a gyújtógyertya (ák) sem tudják leégetni a felhordott olajat, ami alapjáraton rendszerint előszokott fordulni.(1 vagy több henger kihagy) Ha már úgy is bontva lesz a motor első lépés szemrevételezés (hengerfal) 'tapintás' felső hotponti rész ha kopott akkor úgynevezett válla van ami újbeggyel érezhető. Nem lehet kihagyni a hegerek kaliberrel történő bemérését sem, a hengerfal bemérése a hordósság vizsgálata miatt. Ezután ha eltérések vannak hengerek között (kopottság) akkor hajtókarok derékszögelésének vizsgálata, és így 'lefelé haladva eljutunk a főtengelyig. A főtengely axiális játékának vizsgálata továbbá azoknak a feladatoknak az elvégzése amit sufni-tunning kolléga is javasolt.
Ha teljes generál történik az van egy hét is, ha csak kisebb javítás, mondjuk gyűrűk cseréje és hengerfej az csak pár nap.
Kedves sufni-tunning!
elnézést, hogy itt válaszolok röviden leveledre időszűke miatt . Biztosan félreérthető voltam, mivel Ladáról írtál én pedig Octaviaról, mint típushiba. A Ladák esetében nem írtam és írhattam olyanokat, hogy alulméretezett. Aki Lada szerelési ismeretekkel rendelkezik, tudja, hogy minden alkatrész robosztus, míg a nyugati autókban levő alkatrészek súlyban és méretben is legfeljebb a felét teszik ki. Ami pedig az 'elnagyoltságot' jelenti az pedig az illesztéseknél jelentkezik. Mivel több Lada versenymotort és utcai (sport) motort építettem alap a főtengely centírozás hajtókar derékszögelés (erre is van egy jól bevált megoldás - úszócsapszegesre átalakítás) és a hengerfej átalakítás valamint a vezérműtengely átköszörűltetése. A tengely átköszörülés (min 290)azért lényeges mert a Lada motor erősen folytott a gyári tengellyel. Az utcai sport tengelytől megszűnik a folytás, sokkal jobban öblít a motor és ami nem mellékes ebben az esetben sem fogyaszt többet a motor, sőt optimális lesz a fogyasztás.
Bocs, ha hosszú voltam.
(#) samara válasza samara hozzászólására (») Júl 23, 2010 /
 
Bocs a min 290 az max!
(#) sufni-tunning válasza samara hozzászólására (») Júl 23, 2010 /
 
Kedves Szamara.
Kicsit elkanyarodtunk a témától.
A lada amiről beszéltem széria lada, és az első ötvenezer kilóméteren kellett gyűrűzni.
Csak nyáron volt használva és mivel anyukám használta nem volt sem nyúzve, sem tiporva, aránylag normális vezetés mellett használva.

Az Oktáviára visszatérve.
Szerintem nem a kérdést feltevő fogja a javítást elvégezni, aki meg cvsinálja az tudja mit kell.
Szerintem csak érdeklődött, nehogy átvágják, és nagyjából tudja mi is fog történni az autójával. Nem mellékesen a nyagyságrendűségre is kíváncsi.

Természetesen amiket leírtál azt meg kell csinálni, csak az nem mindegy ki fogja.
(#) firefighter hozzászólása Júl 23, 2010 /
 
Sziasztok.
Nekem 1000 km-nt fogyasztott 1 L olajat az autóm. Új gyári gyűrű és szelepszár szimering ment bele. Úgy néz ki, hogy megállt az olaj fogyasztás.
Ha javasolhatom, akkor a Radius-skodanal vegyétek meg a gyűrűt. Fele áron adta a gyári gyűrű sort, mint ahogy a szerelő beszerzési áron tudta volna.
Lenne egy kérdésem. Hogyan lehet eltüntetni a szerviz feliratot a műszerfalról? Annyit tudok, hogy a km nullázót kell tekerni, de nem tudom merre és meddig.
Köszönöm a választ.
(#) jabba hozzászólása Júl 23, 2010 /
 
Sziasztok!
Van egy 1.4 16v BCA motoros 2002 octáviám. Nagy hőségben néha besípol és kigyullad az olajnyomás lámpa, ami néhány villanás(5-6) után elalszik. Járó motornál, ha lehúzom az olajgomba csatlakozóját a lámpa nem gyulladt ki ,ha a viszkozitás érzékelőjét a sárga lámpa se. Kérnék valami tippet. Az olaj most lett cserélve szűrővel együtt, az autóban 124ezer km van. Előre is köszi.
(#) kobold válasza firefighter hozzászólására (») Júl 23, 2010 /
 
"Hogyan lehet eltüntetni a szerviz feliratot a műszerfalról?"
Valahogy így: kikapcsolt gyújtásnál benyomod a napi számláló nullázóját, pár másodpercet vársz, majd a pöcköt még mindig benyomva tartva ráadod a gyújtást. Ezután elengeded, de rögtön el is fordítod (ha jól emlékszem, az óramutató járásával megegyezően, de ha nem jön be, akkor fordítva), és ebben az állásban megtartva újabb pár másodperc (5 ... 8 körül) elteltével a kijelzés eltűnik, a szervíz-intervallumot lenulláztad, kész.
(#) samara válasza firefighter hozzászólására (») Júl 23, 2010 /
 
Az lehet, hogy olcsóbb csak szerelőt kell keresni aki hozott anyagból dolgozik. Próbálj meg gépműhelybe alkatrészt vinni, úgy kivágnak, mint macskát..... .
Vagy az orvoshoz is viszel szikét, meg vesét stb..? A nullázással kapcsolatosan olvass vissza - megéri!
(#) sufni-tunning válasza samara hozzászólására (») Júl 24, 2010 /
 
"Vagy az orvoshoz is viszel szikét, meg vesét stb..?"

Igen meg a presszóba kólát . Minket ki is dolbtak
Én vállalok összeszerelést hozott anyagból, de a legtöbb a kapugarancia amit adok ilyenkor, és természetesen az ár is 20%-kal drágább.
Mert ha már a tulaj tudja mit kell venni, akkor be is tudja rakni, csak nincs hozzá kedve. Kicsit "hülyének nézem", mert meg tudnám csinálni, de miért koszoljam össze magam, ha az a hülye megteszi helyettem. A csicskamunkát elvégeztetem mással.
Ha nem értene hozzá nem menne megvenni az alkatrészt.
(#) samara válasza sufni-tunning hozzászólására (») Júl 24, 2010 /
 
Nekem volt olyan esetem, hogy hoztak alkatrészt, kibontottam a hibásat, majd amikor be akartam szerelni a hozott cuccot kiderűlt, nem jó. Tétlenűl álltunk, hogy most mi van, majd "megsajnáltam" a figurát és elfuvaroztam kicserélni az alkatrészt, persze nem mellékes, hogy minél elöbb felszabaduljon az emelő. Miután sikeresen ki lett cserélve az alkatrész és volt pofám többet kérni (fuvardíj) a megegyezett összegnél ott húzta az arcát, hogy nem ebben állapodtunk meg. A másik oldala pedig mikor mindenféle szemetet összevásárolnak, amivel hosszú órákon át kell bíbelődni, mert nem passzol. A napokban volt ilyen, (opel calibra) két stabkart kellet cserélni. A fiú hozott két olyan minőségi alkatrészt amit órákon át faragnom kellett mert nem akart felmenni a rúdra. Ugyanis két választásom volt, vagy szét ütöm vagy faragom, mert ha ütöm a vége úgy megsérűl, hogy a külső részen nem megy rá és át a rúd vége- végén.
De térjünk vissza az adott témához. Ha példáúl vesz valaki dugattyúgyűrűt persze a leg olcsóbbat ki tudja hol gyártották - anyagminőség - már a dugattyúra felrakásnál törik, vagy ha nem pár ezer km után már beszerelt állapotban törik, kopik akkor persze a szerelő a hibás.
sufni-tunning! Kössz az infót - vettem a lapot.
(#) firefighter hozzászólása Júl 24, 2010 /
 
Tisztelt samara és sufni-tunning. Meghajlok a szakértelmetek előtt, de nem kellett volna rögtön a torkomnak esni.
Röviden a történet. A szerelővel (aki egyben a kolegám is) mindíg megbeszélem, hogy ő mennyiért tudja és én mennyiért tudom beszerezni az adott alkatrészt, miután megmondta, hogy mi kell bele. Mivel Ő 10 e. Ft-val többért tudta volna a gyűrűsort, ezért inkább én rendeltem meg a GYÁRIT (amivel alapból szerelik az Octaviakat). Ja. Tettek már bele olyan hidrotőkét az autómba (szerelő rendelte), ami pár ezer km. után tönkrement. Szétszedéskor darabokra esett szét.
5000 Ft/db volt most az első jó minőségű féktárcsa. Nála ez is drágább lett volna, pedig Ő beszerzési áron adja. Ja és a szerelést visszasegítem neki pl. szüretkor. Kifizetném neki a javítást, de nem fogad el érte pénzt.
Annyiban igazatok van, ha egy idegen beviszi hozzátok az autót, az fogadja el a ti áraitokat és szakértelmeteket. Nektek ebböl van a hasznotok.
Így remélem érthető, miért ajánlottam fel ezt a dolgot.
Mondjuk ezt a reakciót nem vártam volna.
(#) Moderátor hozzászólása Júl 24, 2010
 
Azt azért megjegyezném, hogy a téma címe még mindig "Skoda Octavia elektromos probléma".
Kérek mindenkit, hogy a dugattyúgyűrűs, stabkaros stb., azaz mechanikai jellegű irányvonalakat hanyagoljuk.
Köszönöm.

A további off hozzászólásokat törölni fogom.
(#) samara válasza (») Júl 24, 2010 /
 
Kár, hogy az utolsó a mechanikus téma lezárásaként írott gondolatomat törölted. Ennek megjelenése csak azért lett volna másoknak is hasznos, hogy végre tudomásuk legyen róla - nincs olyan, hogy gyári alkatrész. Figyelembe véve az egyik válaszban nagybetükkel jegyzett gyári kifejezést.
Köszi a megértésedet.
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Júl 24, 2010 /
 
Szétszedtem az egész kesztyűtartót mire sikerült kibányászni a fűtőmotor előtét ellenállást. Döbbenet! Teljesen szét van rohadva a felismerhetetlenségig. Az értékeket sem lehet normálisan lemérni és hiányos is az egység a hőbiztosíték (mert, hát nem hőfokérzékelő) felőli részen és ezt a két hiányzó értéket hidalták át a klímások tegnap előtt. Megtudtam a rendelési számát is : 1J0819022 . Az ára az szintén döbbenet, ahhoz képest, hogy egy műanyag tálcán van négy ellenállás és egy hőbizti (12.5-től 22-ig lelhető fel az ára és NINCS utángyártott). Gondoltam össze lehetne állítani egy ilyen ellenállás sort (4db) jó minőségű szilit ellenállásból, mert hely az volna, csak a kötések azok nem biztos, hogy helytállnának ami kialakítható volna. Nem-e meg tudná mondani valaki az ellenállások értékeit, mert nekem nincs hozzá normális kontaktusom, hogy lemérjem
(#) akos70 válasza VIM hozzászólására (») Júl 24, 2010 /
 
Az áruk valóban horror ezeknek az ellenállásoknak, egy F Astrába 10ezer körül mérik.
Ha van hely, akkor én a házi utángyártás helyett azt javasolnám, hogy szerezz bontóból valami más tipusét fillérekért, és azt rögzítsd a helyére. Lehetőleg a ventillátor légáramába szereld, mert az is hűti, ne érjen semmihez, ami megolvadhat, és a csatlakozásoknál kerüld a forrasztást, mert le fog olvadni.
(#) akos70 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 24, 2010 /
 
Ez az, amit 30-60ezer körül adnak, ha elromlik?
(#) akos70 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 24, 2010 /
 
Most komolyan, hoztak már bontóból 30-ért...
(#) samara válasza jabba hozzászólására (») Júl 25, 2010 / 1
 
Szia!
Olajnyomást meg kell mérni műszerrel, mert ennek a típusú motornak típushibája az olajpumpa. Ezen kívűl lehet még az olajleválasztó (ülepítő) motorblokk oldalán és a hengerfejen - vezérműtengely házon lévő szintén olajleválasztó szelep hiba.
(#) VIM válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 25, 2010 /
 
Köszönöm a rajzot Zoli bácsi. Én is gondoltam rá, hogy lehetne valami ilyesmit csinálni hozzá....., de a csajok..... . Tudod, hogy nem könnyen lehet őket az új dolgokra rávenni . (Ne furkáld szét az autót! Mi ez az izé itt?!)
Úgy, hogy FŐ a biztonság, csak eredeti gyári jöhet szóba. A beszerelés az csak megmarad nekem, mert hát mire újra kérdeznék a témában, már meg is kellett rendelnem. A képeket persze itt hagyom okulásul, arra az esetre, ha valakinek ilyen problémája akadna, mivel is számoljon.
(#) VIM válasza akos70 hozzászólására (») Júl 25, 2010 /
 
A neten van sokféle ár, csak nem forintban, hanem euróban. 30EU-t már lehetett volna kapni, az az a feléért, mint amennyiért itthon meghozzák, de még így is baráti az ár.
(#) akos70 válasza VIM hozzászólására (») Júl 25, 2010 /
 
A 30-at Ft- ban értettem, pontosabban ezer forintban.
Vagyis fütömotorhoz valo elektronikus fordulatszabályzot bontottat 30ezer forintért...
(#) nohab013 hozzászólása Júl 25, 2010 /
 
Sziasztok,
van egy problémám, ami sírba visz. Octavia 1.6 AEE 2002-es modellév. Valahogy úgy kezdődött, hogy az autópályán ötödikben 120 körül pár másodpercre elment a motor ereje, mintha elvágták volna. Bár gyújtásra gyanakodtam, gyanakszom, nem akarok megvezetni senkit. A probléma később gyakrabban jelentkezett, az esetek többségében mindig _ugyanazon a pár száz méteres autópályaszakaszon_ (nem vicc), kb. 2-5 másodpercre (de előfordult máshol is). A gyakoriságról annyit, hogy tipikusan több száz kilométer telik el két hiba között. Azután egyszer külföldön az autó ismét produkálta a szokásos hibát, azzal a különbséggel, hogy hiába telt el a szokásos 2-5 másodperc, az autó nem indult be. A gyorsdiagnózis azt mutatta, hogy nincs gyújtás, szerencsére két autóval voltunk és elvontattak egy szervizig, ill. elvontatak volna, mert a kötél elszakadt. Kínomban indítóztam, a motor indult, beálltunk eredeti irányba, és méterre ugyanott, ahol az előbb, az autó ugyanúgy leállt, ugyanúgy gyújtás. Ezúttal sikerült a vontatás, a szervizben sem indult az autó, kapott egy bontott kockatrafót, amivel hibátlanul beindult, átjutottunk az ominózus ponton is, majd - hazaúton - néhány száz km múlva ismét a szokásos hiba 5-10 másodpercre, majd nemsokára ismét, utána a hazaút 1000+ kilométerén soha többet. Itthon kicseréltem a bontott trafót egy újra, biztonság kedvéért az elosztókábelt is, a hiba ugyanúgy maradt, minden 200-300 kilométeren jelentkezett, néha gyakrabban, néha ritkábban. Valaki szerint a Hall-jeledó haldoklik a gyújtásfejben, ezen ne múljék, azt is kicseréltem. Mivel az alapjárattal is voltak gondok és egyértelműen a fojtószelepház is okozhatott hasonló problémákat, ment a kukába az is. Van az autóban egy speciális immo-modul (enged indítani, de később veszi el az üa-t), azt is megkerültem , hátha ő a beteg és pár száz km-ig azt hittem, hogy a megoldás jó, de ma megint volt egy kb. 10-15 másodperces "jelenségem", majd utána pár kilométerrel egy 5 másodperc körüli. Most már a benzinre is kezdek gyanakodni, amire eddig egyáltalán nem. Ma erősen csapadékos volt az idő, és mindkétszer tempós balkanyarban jött elő a dolog - erre emlékszem, mert korábban egyszer szintén volt egy ilyen szitum.
Szóval a helyzet az, hogy van egy alapvetően normális autó egy elképesztően idegesítő jelenséggel, amit nem tudok megfogni. Nincs valakinek tippje?
Köszi,
üdv., Ákos
(nem tudom, hogy ez segít-e, de volt az autónak pár éve két olyan alkalom az életében, amikor nem akart beindulni, pörgött az önindító, de nem. Otthagytam mindkétszer, de amikor este visszamentem, hogy a tréler előtt kap egy esélyt, akkor mindkétszer pöccre indult).
(#) sufni-tunning válasza nohab013 hozzászólására (») Júl 25, 2010 /
 
Én még gyanakodok a hibára.
Nézd meg a vezetékeket.
Ha van benne elosztó mérd meg a rotor ellenállását, és ha megoldható akkor is ha előjön a hiba.
Főtengely jeladó is szokott oksan viselkedni.
Amikor megáll, de előtte sem árt üzemanyag redszernyomást nézni.

Üzemanyag szivattyú elindul-e, mikor leáll és indítod.
Ha van nálad féktisztító kicsit indítózás közbe nyomj neki.
Ne sokat, kevesebhbet, mint amennyit átlagosan fújnál a dezodorból magadra.
Ha beindul valószínú üzemanyag probléma, ha nem akkor gyújtás körül keresnék.
(#) Aquagen válasza nohab013 hozzászólására (») Júl 26, 2010 /
 
Szia,

Igen, ismerős, ugyanez volt nekem is.
Néha nehezen indult, majd volt, hogy menet közben, 80-100-as temponál nem reagált a gázra, később le is fulladt. Én is megnéztem mindent, gyertyákat cseréltem, gyanakodtam a benzinre, cseréltem üa szűrőt is.

A megoldás: ki kell pucolni (pucoltatni) a fojtószelep házat és KELL egy computeres alapbeállítást végeztetni. Az üzemanyag mennyiséget a fojtószelep ház oldalán lévő elektronika vezérli. Hiába pucolod csak ki a fojtót, a elektronika "más állást érzékel". Ez kb egy órás munka és jattal együtt 8000 Ft.
(#) jabba válasza samara hozzászólására (») Júl 26, 2010 /
 
Köszi szépen megnézzük, csak azt nem értem, hogy ha levesszük a csatlakozót az olajnyomás érzékelő gombáról miért nem jelez be. Nincs kapcsolási rajzom, de az én eszem szerint úgy alakítanám az érzékelést ha valami megszakad inkább jelezzen, mintsem ne vegye észre pl. egy szakadás miatt, hogy nincs olaj nyomás.Mindenesetre a gombát már kicseréltük és ha jelentkezik a hiba újra akkor a tanácsod szerint járok el. :wave:
(#) nohab013 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Júl 26, 2010 /
 
Köszi!
Futok vele még egy kört, egy VW-szervizes barátommal pénteken nekiesünk. Én még arra is gyanakszom, hogy a riasztó bolondul meg és időnként nem adja oda a gyújtást... A legnagyobb baj az, hogy a hiba nem reprodukálható, gaykorlatilag ha satuval megállnék, amint tapasztalom, akkor sem biztos, hogy még fennállna. A szivattyú látszólag rendben működik, gyújtásra zümmög, és igazából azért sem gyanakszom rá, mert a hiba jellemzően alacsony gázpedállállásnál jelentkezik, nagy gáznál még nem találkoztam vele, pedig ha kicsi a nyomás, akkor inkább akkor kellene zavarnak lennie szerintem, amikor sok üa kell...
(#) nohab013 válasza Aquagen hozzászólására (») Júl 26, 2010 /
 
A fojtószelepház volt a kettes (hármas, négyes...) számú gyanúsított, több pucolás után kicseréltem pár hónapja egy gyári újra; mivel télen volt vele alapjárat-probléma is, ezért ennek végülis itt volt az ideje (kipucoltam előtte és szétszedtem a vezérlőrészét is, de nem lett igazán jobb).
(#) nohab013 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Júl 26, 2010 /
 
A főtengelyjeladó nekem is eszembe jutott pár napja... Az szerinted miért lehet, hogy nagyon sokszor ugyanott jön elő a hiba? Nyilván van ott valami elektromos erőtere valamilyen föld- vagy légvezetékeknek, de hol avatkozhat be ez az autó életébe?
(#) Lóri_octavia hozzászólása Júl 27, 2010 /
 
Sziasztok!
Remek fórum, sok okosságot olvastam már. A problémám a következő:'98-as octavia műszerfal mutatók néha elszállnak (benzin, vízhő, km óra, fordulatszám), de a világítás, kézifék, stb. visszajelzői jók. Menet közben is csinálja, hiába állok le, és indítom be még egyszer. Valahol kontakt lenne? De hol? És hol bontsam meg?
köszi
(#) delta1 válasza Lóri_octavia hozzászólására (») Júl 27, 2010 / 1
 
Sehol ne bontsd meg. Szériahiba. Szakműhely.... Ja nem Skodaszervíz!!!
Következő: »»   24 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem