Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Tesla tekercs építése
Akkor ott valami más baj lesz,mondjuk kondi baj...
Egyébként melyik kapcsolást építetted meg?
Ezt. A kondik 20 kv-osok (2nF) , sokszorozóban voltak, francia gyártmányúak. jó állapotban vannak.... (ránézésre semmi bajuk sincsen)
Csakhogy a ránézés nem sokat mond,viszont egy kapacitásmérő annál inkább.Sorra nézd át mindet,az egész kapcsolás néhány kiegészítő,túl sok variáció nincsen.
Nos, kár volt leszedni a magnetron hűtőzászlóit.
Ha fent hagyod, akkor nem kell réztömb. Ha nagyon melegszik (fog is), akkor egy, szintén mikróból származó ventillátorral megfújható. Én nem fújkáltam, és bírták. Mondjuk nem is folyik rajta a 2,45GHz, hanem csak az 50Hz. Mellesleg a magnetron befoglaló kerete a rajta levő furatokkal remek csatlakozási pont is. Hogy úgy mondjam, dolgoztál többet, de inkább a saját dolgod nehezítetted, de ez csak az én meglátásom. Amúgy készülj arra, hogy két párhuzamos magnetronnal lesz jó. Egynek nagy a belső ellenállása. De ezt írtam is, tapasztalat. Ha két MOT-od van, akkor a két magnetron fűtése nem gond, adja magát. De két MOT-tal kétutas egyenirányítás is építhető, de akkor az egyes ágakba nagy terhelést tesznek a "diódák", úgyhogy a nagyobb csúcsfesz érdekében jobb az egyutas. De ezt kipróbálhatod és jásd, melyik a jobb megoldás. A mikrohullám kimenetére tegyél egy alufóliából tekert sapkát, biztos, ami biztos. A bekötés egyszerű: a magnetron teste az anód, a két láb, ahol a fűtés megy be, az a katód, persze csak az egyikük (elvileg mindegy, de némelyiken fel is van tüntetve értelemszerű jelölés). Erről veheted le a pozitív egyenfeszültséget.
Ja, most olvasom, hogy négy darab magnetront használsz? Nem semmi
![]() Mellékelve az én 3 darabos megoldásom. Eccerű-célszerű, szok ész occó ![]() Ja, kérdés: hogy fűtöd a négy darabot? Négy MOT-tal? Egyre kettőt kötni nem túl egészséges, mert azért egy pár ampert felvesznek magukban is. Idézet: „A mikrohullám kimenetére tegyél egy alufóliából tekert sapkát, biztos, ami biztos.” Hát az biztos, hogy ott semmit nem csinál, akkor sem, ha jönne ki belőle egy grammnyi mikrohullám is. Meg a magnetron nem amiatt melegszik, mert 2,45GHz-en megy, hanem mert hatalmas a rajta eső feszültség rendes üzemben. Diódaként bekötve meg le is lehetne mérni, mekkora a feszültségesés, de pár 10W-nál biztosan nem több az egész.
Skory miniteslájánál 8 vagy 10 cm a primer átmérő ha a sekunderem 63mm-es csövön van?
Itt minden megtalálható.... A válasz a kérdésedre is.....
Itt kerestem én is! Csak lehet h vak vagyok de nem találom...
Lehet, hogy nem jönne, de az első a biztonság. Nem venném a lelkemre, ha valakinek az én "receptem" miatt esne bántódása.
Azért melegszenek rendesen az egyenirányításra használt magnetronok, részben a fűtés miatt, de azért a rajtuk disszipálódó teljesítmény miatt is. Azért el nem olvadnak, külön áramoltatott levegő hűtés nélkül se purcantak ki.
De épp ez az, hogy a vékony alufólia olyan, mintha ott se lenne.
A magnetron meg igen jól összerakott jószág, 100 fokot simán kibír a legkisebb probléma nélkül. Én mikor járattam külön mikrohullámú forrásként szinte azonnal tűzforró lett, és pedig a ventillátor is hűtötte. Valamint ha megnézed, keményforrasztva van a fűtés hozzávezetés, mert a lágyforrasz lejönne, annyira felmelegszik normál esetben is. Szóval az a kis disszipáció, amit egyenirányítóként okoz, 0 neki.
Ha a mágnesek el vannak távolítva,a magnetron anód üregeiben nem szabadna mikróhullámnak rezonálódnia.De hogy ezzel biztosra menni,szerintem az anódsapkát szimplán le kell zárni az anódra,így aztán végképp esélye sem marad a m.k.hullámnak.
Üdv!
Szerintem tekerek neki egy trafót ami 3V 30A le ad az tuti elég a 4db-nak, Csináltatni fogok ilyen kis hűtőket amibe le fogatom és azt hűtöm de gondolkodtam már Kenotronban is.
Szerinted melyik a jobb?
Ha külön trafóról fűtöd őket, akkor kínosan ügyelni kell a tekercsek (mármint a primer és a szekunderek) közti igen megbízható szigetelésre. Legalább 15kV átütési szilárdság simán kellhet (de nem tudom, a szabványos előírás mekkora). Ha belegondolsz, hogy a szimpla bolti hálózati trafókat 4kV-ra vizsgálják...
A kenotron jobb, mert direkt egyenirányításra tervezték (kevésbé tájékozottaknak: így hívják a hálózati egyenirányításra tervezett vákuumdiódákat szaknyelven). De még jobb a megfelelő higanygőzös dióda, mert az nagyobb áramot bír.
Na, én sem vagyok akkora láma, nem egyrétegű fóliát használtam, hanem vagy négyrét hajtottam
![]() Ha ennyi fémen (meg egyáltalán) átmegy a mikrohullám, akkor kezet fogok vele és mehet isten hírével.
De ha meg nézel egy magnetron belsejét akkor látod,hogy az antenna vörös rézből van ami le van zárva és még azon is át egy a mikró hullám. Ide ólom kel nem alufólia de egyébként sem lehet semmi mágnes nélkül.
![]() Most a szigetelés nem nagy dolog először műgyanta aztán papír és meg is van. Csináltam már ilyenhez trafót kb 3hónapja egyik havernak ő is VTTC-be használta. És semmi baja nem volt míg le nem éget. ![]()
De azért ugye nem a magnetront öntötted ki műgyantával?
Ennyire szőkének ne nézz!
A trafón a primert el szigeteltem papírral aztán le kentem műgyantával és utána megint papír aztán ment rá a szekunder.
Hát azért voltak neked érdekes dolgaid.
Hodynka te mindig csak vilagolsz itt. Egy szavadat sem hiszem el. Olyan sotet vagy...
Némi rokonszenvet vélek felfedezni a hangnemedben.
![]()
Majd egy moderátor, aki esetleg nem tudja, hogy ismerik egymást, ad neki egy warn-t ilyen miatt.
Voltak és lesznek is főleg a nagyfesz terén. De ez "korral" jár.
![]() ![]()
Idézet: „Némi rokonszenvet vélek felfedezni a hangnemedben...” Sajnos a srác némi kezelésre szorul,csakhogy szegénynek ezt még nem sikerült tudatnia önmagával.Dehát ez van... ![]()
Hali!
Visszafele olvasva és más oldalakon különböző formájú, alakú tekercseket láttam. Azt szeretném kérdezni, hogy mik a primmer és szekunder tekercs leg ideálisabb paraméterei. ![]()
Erre a kérdésre nem lehet válaszolni. Mi a legideálisabb motor egy járműbe? ...
Vasmagot nem használunk, nincs haszna. |
Bejelentkezés
Hirdetés |