Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ultrahangos párásító
 
Témaindító: Zolp, idő: Dec 20, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   16 / 16
(#) Skori válasza Bakman hozzászólására (») Jún 12, 2021 /
 
Nekem nem jött le a videóból, miért jó glicerint hozzáönteni?
(#) Bakman válasza Skori hozzászólására (») Jún 12, 2021 /
 
A videóban inkább ködgép van emlegetve. Egyébként passzolok de itt van pár felhasználási terület: Bővebben: Link. Hogy ezek mennyire igazak, halvány lila gőzöm sincs.
(#) kaqkk válasza Skori hozzászólására (») Jún 12, 2021 /
 
Soha nem fogjuk megtudni ....
(#) Hollowdrums válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 12, 2021 /
 
Mostanában láttam, hogy vannak az újabb ködgépek, az un. Low fog machine, amik jég nélkül működnek már, a leírásban ultrasonic diffuser szerepel. Ezek nagyon nem olcsó cuccok.
Lehet kapni 12 fejest az ilyen párásítókból, abból kettővel már szerintem lehetne mit kezdeni. Ebből kettő darab, táppal, kb 50.000 + vám, áfa.
De akkor sem több százezer forint.

Először a rendes ködgép "füstjét" terveztem lehűteni, DE!
1. Jég nélkül kell megoldani.
2. Gép nélkül nem tudom a kimeneti hőmérsékletet, így még saccolni sem tudom, hogy az elképzelt hűtőm elég lenne e hozzá.
Méret korlát is van ráadásul.

Ezért gondoltam erre.
(#) kaqkk válasza Hollowdrums hozzászólására (») Jún 13, 2021 /
 
A füst és az olaj közt elég a nagy különbség , próbálkozni lehet de az eredmény szerintem csak egy csúszós taknyos felület lesz akárhol használod ...
(#) Laci66 hozzászólása Jún 14, 2021 /
 
Sziasztok!
Bocs, hogy én most nem füstgépet akarok építeni csak megjavítani egy ilyen kütyüt!
Adott egy Hauser UH-58 tipusú készülék (adatlap szerint 25W) szétszedve az inverteres táp bemenetén
2A-es szakadt biztivel. TÉNYLEG 2A -es kell bele ??? Bemenő 460W-ból hogy lesz 25W ?
(#) Bakman válasza Laci66 hozzászólására (») Jún 14, 2021 /
 
Bekapcsoláskor hirtelen fellépő ám rövid ideig tartó nagy áramfelvétel némi ráhagyással? Attól, mert 2 A-es bizti van benne, kortánt sem biztos, hogy üzem közben annyit fogyaszt. Sőt, ha 2 A-t fogyasztana, akkor nagybb kellene bele, nem illik az olvadóbiztosítókat határon terhelni, idő előtt elfáradnak.
(#) Laci66 válasza Bakman hozzászólására (») Jún 14, 2021 /
 
Szia!
Kösz a választ! Akkor most keresek egy 2A-es biztit aztán próba...
De mégis ekkora indítási áram egy modern készüléknél... 25W- ra háááát?
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2021
(#) Bakman válasza Laci66 hozzászólására (») Jún 14, 2021 /
 
Hogyan égett ki? Ha az ólvadószál teljesen elpárolgott, fekete fémgőzt hagyva az üveg belső felületén, akkor masszív zárlat lehet a készülékben. Ha a szál épnek tűnik vagy csak finoman olvadt meg, akkor csak elfáradhatott.

Felépítéstől függ, hogyan és mennyire van korlátozva a bekapcsoláskori áramfelvétel.
(#) Laci66 válasza Bakman hozzászólására (») Jún 14, 2021 /
 
Friss hírem van.
Tettem bele biztit, aztán rátettem a víztartályt, bedugtam a konnektorba és már pukkant is a bizti
mielőtt még bekapcsoltam volna. Érdekes. Jó lenne egy rajz róla... Most megint szétszedem, nem kerülhetett-e víz bele. Ja és megnézem a kapcsoló nincs-e "összesülve".
(#) Laci66 válasza Laci66 hozzászólására (») Jún 14, 2021 /
 
Úgy néz ki hogy a kapcsoló az ultrahangos panelt kapcsolja, az inverteres táp már a bedugáskor aktív, tehát a hiba a tápban van. Víz nincs benne. Ha Valaki tudna feltenni egy Táp rajzot azt megköszönném!
(#) Bakman válasza Laci66 hozzászólására (») Jún 14, 2021 /
 
Ahány táp, annyi szokás. Fényképezd le értékelhetően a panel mindkét oldalát.
(#) Laci66 válasza Bakman hozzászólására (») Jún 16, 2021 /
 
Egyenlőre félretettem, majd a hétvégén ha időm és kedvem is lesz foglalkozok vele.
(#) rascal hozzászólása Szo, 23:41 /
 
Sziasztok!

Kaptam egy párologtatót javításra, és úgy néz ki, hogy a piezzót kapcsolgató FET ment tönkre (Rds=2,3 Ohm, Rgs=1,2 KOhm) magával rántva a 230V/24V-os adaptert is. A FET-et kiszedtem (FIR15N10L 5x5mm smd), és ha többi része működik (uC vezérel mindent), akkor megpróbálom pótolni a FET-et. A FET gyakorlatilag egy 0,33Ohm-os ellenállást és egy (talán) 100 uH-s tekercset leszámítva rövidre zárja a tápot, ha valamiért állandósul a bekapcsolt állapot. Tartok attól, hogy a következő FET ugyan oda vissza szerelve, hasonlóan tönkre megy, ezért azt nem a nyákra raknám, hanem a ventilátorhoz közel hűtőbordára. Esetleg még egy saját biztosítékot is kapna. Az a kérdésem, hogy mennyire zavarná a készülék működését, ha emiatt 5-10 cm vezetékkel messzebbre kerülne a nyáktól? 2,4MHz-n rezeg a piezzó.

Nincs a készülékben vízszint mérő. Az edény megbontása nélkül lehet valahogy vízszintet ellenőrizni? Nem tudom, mondjuk légréses vasmag helyet most "vízréseset" csinálni, ha egy azzal készített rezgő kőr elhangolódik mert fogytán a víz, akkor kívülről bontom az uC és a FET gate-je között a kapcsolatot. Alulról és oldalról lehet hozzáférni az edényhez. Fehér és enyhén áttetsző, ha valamilyen optikai megoldást javasolnátok.
(#) uniman válasza rascal hozzászólására (») Vas, 6:22 /
 
Egy képet mutathatnál a nyákról (LED-es?)...jól van az megcsinálva, kár rajta agyalni.
Van egy marék működő elektronikám...ezeket víz nélkül be sem lehet kapcsolni! (nem is sejted, hogyan érzékeli a vizet).

UH_PCBx.jpg
    
(#) rascal válasza uniman hozzászólására (») Vas, 14:38 /
 
Ez itt a nyák és a két kiforrasztott gyanúsított. Így, ahogy van ventilátor és piezzó nélkül már kipróbáltam. Amikor tápot kap egyet csippan, ha párologtatást szeretnék 3-at. Ilyenkor a dekorációs ledeket és a visszajelző ledek közül a LED1-et villantja fel. A többi visszajelző led mindig sötét maradt, ami nem tudom jó, vagy rossz, mert működőképesen a párologtatót még nem láttam. Manapság divat a készülékeken, hogy minden ami világíthat, nyekereghet, egy pillanatra életre kel bekapcsoláskor. A távirányítóra és a gombokra reagál, de csak a dekor ledekre van érdemi hatása. A ventilátort nem kapcsolta be, a piezzót vezérlő FET gate-jét sem piszkálta, legalábbis annyi időre nem, amit egy sima multiméter érszrevenne. A dekor ledek kitöltés tényezős kapcsolgatását gyönyörűen mutatta 0 - 0,7V közötti feszültséget mutatva a kapcsoló tranzisztorok bázisán. Itt már érdekelt, hogy mi az a 3 sípolás és megnéztem végre a leírást. A sípolásról nem írt, de azt igen, hogy víz nélkül nem kapcsol be. Ekkor már fontolgattam, hogy visszarajzolom a kapcsolási rajzot, hogy mégis hogyan veszi észre, de kibírom, ha lelövöd a poént. Visszaméri a piezzó rezgésszámát, vagy amplitúdóját? Esetleg az infra hátra is lát?
Annyit azért tamáskodnék, hogy ha olyan jól lenne megcsinálva, akkor nem szállt volna el a fet, de legalább a tápegység túlélte volna. Bent a készülékben nincs semmilyen túláram védelem.
u.i.: Labortápról próbáltam, 100mA áramkorláttal. 10-50mA között fogyasztott, a túláram led nem villant fel egyszer sem.
A hozzászólás módosítva: Vas, 14:44
(#) fecameca válasza rascal hozzászólására (») Vas, 15:17 /
 
Érdekes hyper-modern, full SMD kialakítás. Amik nálam jártak, azok még tranzisztorosak voltak. BU 408. Nem igazán értettem, mit keres ott a nagyfesz. tranzisztor a csupán 24 Voltos áramkörben. Fet-tel még nem sikerült berezgetnem egyik piezót sem, pedig biztosan lehet, ha azzal van megcsinálva. Azért kíváncsi lennék egy fetes kapcsolásra is.
(#) rascal válasza fecameca hozzászólására (») Vas, 15:34 /
 
Hát soros LC köröknél a rezonancia frekvencia közelében UL és UC külön - külön nagyobb lehet, mint a tápfesz amiről jár. Ezeknél is valami hasonlóra tippelek. Kicsit felderíthetem a nyákot, de az smd kondenzátorokat nem tudom érték szerint megmondani, annyira nem bányásznám szét.
(#) rascal válasza rascal hozzászólására (») Vas, 16:30 /
 
Ezt sikerült visszarajzolni, a nyákon lévő alkatrész feliratokat jelöltem. A nyák többi része szerintem már nem a piezzó meghajtásával foglalkozik. Az uC Pin 16-os lába vezérli a FET-et, a Pin 14 pedig méri a FET-en átfolyó áramot.
(#) uniman válasza rascal hozzászólására (») Vas, 19:45 /
 
Ez ugyanaz, csak más elrendezéssel:
Link_1 Link_2
A infravevő alapján a tiéd is távirányítós. Az enyém víz nélkül bekapcsolva egyet csippant, majd kettő rövidet és kikapcsol. A másik nyomógomb a LED-eket kapcsolja, további nyomogatással az "autocolor"-ról manuálisan fixálhatók a színek.
A "poén" itt látható, a TK1 jelű rugó képében, amely a vízzel teli edény aljára "tapad" alulról...bár a többiben nincs, de érzékeli a vízhiányt.
(#) fecameca válasza rascal hozzászólására (») Vas, 20:08 /
 
Ez szerintem hasonló jószág lehet, mint amilyent én építettem. A Fet csak erősít, a vezérlést valahonnan meg kapja. A tranzisztorosak mind önrezgők voltak. Ha visszatekersz, biztosan találsz itt is, de nem hiszem, hogy téged konkrétan az érdekel. Előkereshetem, felrakhatom. A módosított kivitel arról szólt volna, hogy egy Fet -tel tovább erősítem a jelet, hogy nagyobb teljesítményt érjek el. Csak ahhoz 2 db egyforma frekvenciájú piezó is kell. Nekem volt, tehát a generátor egy db BD 139 és a piezo 12 Voltról. Nagyfesz tranya kilőve. Transzformátoros illesztés után jön a Fet, IRF 540, ami szintén egy transzformátorra dolgozik. Szekunderén a piezó, nem mai téma, időbe kerülne előkeresgélni, ha készítettem róla dokumentumokat, de nagy vonalakban így sikerült megzavarni a Fet-et, amit már hűteni is kell. Az így elérhető 2-3x nagyobb teljesítmény előállítása elég bonyolult módon kiviteleződött. De működik. Az 1 darab prototípusnál meg is rekedt a projekt.
A hozzászólás módosítva: Vas, 20:10
(#) rascal válasza uniman hozzászólására (») Hé, 18:38 /
 
Igen távirányítós, írtam is, hogy reagál rá, a színeket ez is úgy kezeli, ahogy te is írtad. Bent a munkahelyen láttam egy ugyan ilyen típusút működőképesen, legalább azt meg tudtam nézni, hogy amikor áramot kap, vagy indítani próbálom, akkor mit csinál. Ugyan azt, mint ami nálam van (led villogás, csipogás), ezért nagyobb az esély rá, hogy az uC részlegesen sem sérült meg (pl. egy-két tönkrement pin.)
Nem látom nyomát, hogy olyan rugónak lenne helye ezen a panelen. Mióta tönkre ment én vagyok a harmadik aki foglalkozik vele. Ha volt is rajta, akkor annak annyi.
Közben a tápegységét is szétszedtem, egy CSC7203 tápegység ic-re alapul. Ránézésre már rossz alkatrész nincs benne, multiméterrel is csak kiforrasztás nélkül néztem az alkatrészeket. Amit így lehetett mérni az jónak tűnt.
(#) rascal válasza fecameca hozzászólására (») Hé, 19:18 /
 
Köszönöm, de tényleg csak a javítás erejéig érdeklődöm a téma iránt. A topik képeit már láttam, rá is csodálkoztam, hogy 5-6 alkatrészből megoldották a lényeget, nem kellett uC. Szerintem a hobbisták többsége így van ezzel, csupa prototípust gyárt. Több példány ritkán készül.
Következő: »»   16 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem