Fórum témák
» Több friss téma |
Úgy tűnik elkészült a scanner-ből kialakított UV-Ledes levilágítóm. 4db. Cree XR7090UV L1 UV8 11 típusú LED üzemel benne 10V-ról kettesével , LM317-es áramgenerátorról.
A 3.-dik verzióban a 19V-os bemenő feszültségből (ennyi kell a léptetőmotornak) a 10V-ot MC34063AP IC állítja elő a ledek részére. Egy 7805-ös állítja elő az 5V-ot a két PIC részére. Egy PIC16f628a felel az időzítő működtetéséért és egy PIC12f629 lépteti a motort. A cikk készülőben, de csak az után fogom feltenni az oldalra ha kitapasztalom a megvilágítási időket. Néhány képet azért teszek fel.
és még néhány
Tudom, hogy van sokféle időzítő, amit használhatunk a saját kezűleg épített levilágító berendezéshez, én ezt tudom ajánlani. mrx23 kedves kollega is hasonlót használ, és igaza van. A legegyszerűbb a legjobb. Szerintem fölösleges PIC-el, meg LCD kijelzővel ellátni. Minek. Ha lejár, akkor lejár. És kikapcsol. Mindenesetre én ezt választottam. Egyszerű, nincs ami a bonyolultságát fokozná, tehát lényegesen kevesebb a hibalehetőség és nagyon olcsó.
Mikrohullámú sütő időzítőjénél nincs egyszerűbb
![]() Eltekered... Lejár... és ennyi. ... nem, nem csilingel, azt kiszereltem belőle...
Abszolute egyetértek. Ha egyszer belőtte az ember az időt, utána úgysem állítgatja. Ha lejárt, kikapcsol. Ha kikapcsolt: kész a világítás, lehet előhívni.
Nah ebben egyetértünk! A led-es mellet viszont még egy érv van... Az élettartam. Persze, csak akkor ha mindent jól csinálunk.
Idézet: „A led-es mellet viszont még egy érv van...” Na, meg még kettő érv: 1. A mérete (jóval kisebb) 2. A feszültség és áramszükséglete...
Elvégeztem a sávos levilágítási tesztet. Egy 1mm vastag plexit fújtam le P20-al és 4 percenként arrább toltam rajta a takarást. 16 percnél még kicsit látszik a P20 maradvány. 24 perccel fogom az éles levilágítást végezni a biztonság kedvéért. A 2n3055 alá 2mm-es alulemezből egy 35mmx90mm hűtést tettem, mert hosszabb távon melegszik. Már csak egy aggodalmam van. 10 perc után tojást lehet sütni a léptetőmotoron. A léptetőmotor egy Mitsumi M42SP7 110ohmos változat. 18,5V-ról hajtom, egy tekercses léptetéssel.
7 percig járattam a szkennert. Csak egy kicsit melegedett fel a léptetőmotor. Így már másként fest a helyzet., mert úgy látszik csak álló helyzetben melegszik.
Összeraktam. Félig. Még nincs teljesen felöltöztetve, de már működik a leviláító. Az első teszteredmények azt mutatják, hogy kb ötször gyorsabb a régi HGLI megoldástól. Ott nyolc perc volt a bekapcsolástól számítva, itt kettő perc a bekapcsolástól számítva. Nyílván a régivel még sokkal szebb panelt készítek, gondolom idővel ez is beáll majd.
Először öt perccel próbáltam. Túlexponált lett. Aztán három perc, már majdnem... És végül kíváncsiság kedvéért lementem kettő percre. Meglepődtem...Hamarosan képek. Üdv!
Tomi134 kérésére a levilágító doksija. Míg el nem készül a cikk.
Azt szeretném kérdezni, hogy kvarc üveget - fénymásoló és scanner - kivételévek honnan lehet venni, szerezni?
Köszi. A plexi lap nem olyan tökéletes, mert meghajlik. Egyébként jó lenne, ha merevítve lenne valahogy. Köszönöm.
Elvileg nagyobb üveges cégeknél vagy pc szervizben de drága
nekem a pc szervízben mondták hogy kb 1500-ért méretre vágatják (próbáld meg normál üveggel ) szerintem nem növeli meg túlzottan az időt )
Köszi. Azért kipróbálom a sima üveget is.
Kíváncsi vagyok, kép mikor lesz??
Üdv!
Ha áll a motor, akkor kapcsold ki a tápfeszét. Szerintem ennek nem kell nyomatéktartás álló helyzetben. Így biztos nem fog melegedni.
Én rossz/régi szkennerből nyerném ki, ha éppen nincs valakinek a baráti körben ingyen, a vaterán biztosan van bagóért...
Még nem volt időm belenézni a PIC programba, de nem is emlékszem rá hogy hogyan lehetséges hogy álló helyzetben feszültség van rajta. Nem nagy tragédia a melegedés, mert ha nem használom akkor lehúzom róla a tápellátást. Délután otthon majd megnézem a programot. A hardverbe már nem nyúlok bele, mert már kicsit unom.
22. kerületben lomtalanítás van
Hol laksz? Nekem van itthon egy fénymásolóból kiszerelt, eredetileg én is erre szántam, de a szkeneres levilágítóm miatt nincs szükségem rá! Nem tudom, hogy postán érdemes-e elküldeni?
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy nyák levilágítót és egyik ismerősöm ajánlott egy lámpát. Mégpedig: 20W / BL350 (Sylvania Mini-Lynx) Ez mennyire lehet alkalmas a feladatra? Örülnék neki, ha megfelelő lenne, mert kb 3eFt és nem kell hozzá semmi előtét, semmi foglalat, stb... Köszi és üdv.
Mivel ez egy db kompakt cső, nem lesz olyan egyenletes a megvilágítás, mintha 4db pici 8W-os csövet osztanál szét a kb. A4-es felületre. A hullámhossza jó.
Esetleg valami tükörrel felokosítani, stb.
Egyetértek. BL cső, tehát az UV-A tartományban sugároz. (320-440nm) Neked is és a p20-hoz biztosan megefelelő lesz. Próbálj meg több csövet használni, mert úgy egyrészt nagyobb a fényintenzitás, másrészt pedig jobb a fényeloszlás. Nálam síktükörrel van turbózva. Az 5db T8/10W-os BL (!) csövek 2 perces levilágítást tesznek lhetővé, a bekapcsolástól számítva. Épp most készítettem egy "éles" NYÁK-ot. Szerintem egész tűrhető lett. Majd rakok fel képet a levilágítóval együtt.
Üdv!
Jelenleg 3mm-es plexivel csinálom. Próbáltam merevíteni úgy, hogy a hosszanti oldalára ragasztottam 3mm-es tükörcsíkot. Azért nagyom köszönöm az ajánlatot.
Köszi a hasznos infókat! Kíváncsi vagyok a képekre!
Üdv
Nagyon szivesen. Ezek még új tapasztalatok nekem, de beváltak. Ezért merem ajánlani, mert nálam bejött. Ja, azt elfelejtettem íri, hogy friss előhívót használva mindössze 12 másodperc volt az előhívás
Még annyit, hogy milyen messziről világítod?
Üdv
A NYÁK és a cső felszine között 19mm van. Elég közelről
Ugyanekkora a távolság két cső felszine között is.
Most még egy kis fejlesztésen gondolkodom, mégpedig azon, hogy azt kellene megoldanom, hogy ha kiég, vagy tönkre megy egy cső, vagy az elektronikus előtét, akkor azt jelezze egy glim lámpa.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |












Először öt perccel próbáltam. Túlexponált lett. Aztán három perc, már majdnem... És végül kíváncsiság kedvéért lementem kettő percre. Meglepődtem...




