Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Vitatkozzunk! / Beszéljük meg!
Moderátorok által fokozottan megfigyelt, és moderált topik!
Kulturáltan, egymást észérvekkel meggyőzni vágyók témája!
Érdekes, hogy pont ott a legnagyobb keresztmetszetű a tápellátás, ahol sokkal kisebbek a távolságok, kisebb tömeget és kisebb sebességre kell gyorsítani... -> Metró
![]()
850 Vdc a metró nálunk, ugyan rövidebbek a távolságok, de intezíven kell gyorsítani és lassítani.
Mennyi ampert vesz fel kb. ?
![]()
Az is közel 1000 A induláskor. De eloszlik a szerelvény egész hosszára ( minden forgovázon van áramszedö papucs) , mig a vonatnál egy két áramszedön kell átfolynia az összes energiának.
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2024
Helló mindenki! Van egy mozgásérzékelős lámpánk, ami úgy van bekötve, hogy fixre is lehet kapcsolni.
Ennél a régebbi típusnál ez egyszerű, mert a mozgásérzékelő kapcsolt szálára egy fixen kapcsolható fázist teszünk. mivel jelfogó kapcsolja az izzót, így nem okoz gondot. Elromlott a mozgásérzékelő. Az új mozgásérzékelős lámpák ledesek és félvezető kapcsolja a lámpát. Meglátásom szerint a félvezető kimenetére nem tehetek fázist. Ebben igazam van vagy tévedek? Van egy mozgásérzékelőm, aler jq-30 . Ez vajon melyik típus, a relés vagy a félvezetős?
Ez tuti relés típus. Egy izzólámpával bekötöd és meghallgatod a relé kattanását...
Amúgy mutassatok egy félvezetős (triac?) típust.
Köszönöm a válaszod, most nem tudok mutatni, de nem egyel találkoztam, ami leges lámpákon volt. Triak vagy tirisztor, nem tudom, mert még olyat nem láttam amire rá lett volna írva a típusa.
Nekem is van félvezetős. Pont azért vettem, mert este zavart a kattogás.
Nekem csak beépítve van a napelemes/akkus lámpáimban... De azok tranyósak, DC 3,3-3,7-8,4V-hoz. 230-ast még nem láttam.
Nekem is Kínáig kellett keresnem érte...
Fedélzeti kamera autóbaVan valakinek releváns tapasztalata fedélzeti kamerákkal kapcsolatban? Esetleg többet is próbált már? Mire kell figyelni a vásárláskor, milyen paraméter az előny és milyen paraméter érték az, amikor kerülni kell? Megéri a hátsó kamerás a plusz pénzt? Tudom, hogy van értelme hátulra is, de mennyire van arányban ár/használhatóság viszonylatban?Szóval neked milyen van és miért az? Ha cserélnéd, milyenre? És még egy fontos kérdés, hogy e miatt, hogy van a kocsiban kamera, nagyobb a valószínűsége, hogy feltörik az autót? Vagy olyat kell venni, ami kevésbé feltűnő? Sajnos erről a kérdésről nem találtam diskurzust. Néztem termékbemutató videókat, de van egy olyan gyanúm, hogy valamilyen szponzoráció lehet a háttérben (de ez csak feltételezés), mivel szinte az összes bemutatott termék ajánlott kategóriában van. Márpedig hozzászólások alapján ez nem mindig van így.
Nekem 70mai van, középtükörre szerelve, hátsó kamerával. a tükörlap helyén van a kijelző, és picit oldalra kinyúlva az első kamera. Nem feltűnő, a hátsó kamera így sosem vakít el, és parkoláskor is nagy segítség. Szerencsére bizonyítékként még nem kellett alkalmazni. 32G kártyára vesz, parkoláskor is ha neked mennek.
Szerintem az nagyon gáz környék, ha feltörnek egy kocsit a fedélzeti kameráért. Ennek ellenére én leveszem minden alkalommal ha nem közlekedek, de nem emiatt, hanem mert láttam már olyan kamerát, aminek a színe elment a sok napfénytôl (azaz a Bayer szűrő kifakult benne).
Nekem egy régi SJ4000 sportkamera van fent (feketére festett előlappal), aminek van autós üzemmódja, azaz körkörös felvétel, tápellátáskor bekapcsol-elindul a felvétel, táplevételre pedig megáll és kikapcsol. Mivel van még pár ugyanilyen kamera fiókom mélyén, hátulra is fogok tenni, csak évek óta halogatom (pedig van hátul a harmadik sorban is szivargyújtó-aljzat). Az ablakra egy kétoldalas ragaccsal lemezkorongot ragasztottam, és egy lapos korongmágnest (nem tudom már hogy videomagnó-motorból, vagy magnetronból bontottam, de elég erôs) a cuppanó helyére, a kamera táplálását a mennyezeti lámpából nyertem (ami csak akkor kap delejt ha jár a motor, vagy akkor valami helyzetfény világít), oda beépítettem egy 5V buck konvertert, így nincs agyonkábelezve. Jobb féle autóskamerának akkor van előnye, ha rögzít GPS adatokat (így sebességet is), illetve van mozgás (képi) és mozgatás (gyro) érzékelése is, tehát felvesz álló helyzetben is eseményt. Az sem árt ha szépen is vesz fel, némelyik általam régebben nézett kamera nem ugorta meg az elvárható szintet, én ezért, meg mert volt felesleges 3 sportkamerám egy kísérlet végett, maradt a fenti.
A 70mai készülékek ár érték arányban jók.
- Bírja a hőt. Egyszer egy SJ cam sportkamerát kipróbáltam. Szerencse hogy nem gyulladt ki. Tűzforró volt. Az akkumulátor felpúposodott benne. Nem kocsiba valók. - Pont az előzőek miatt a nem feketék előnyösebbek. - Legyen hátsó kamera is. Nagyon fontos. pl. előzést végző autó rögzítése. Hátulról beléd jövő. Manapság elég gyakori, mert a mobilt nyomogatják vezetés közben. - Minél nagyobb felbontás. A fullHD nem elég. Nem látszik rajta a rendszám. - Éjszakai használat, nagy érzékenység. Nekem 70mai Dash Cam A800S+Rear Cam Set -em van. 4K-s. A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2025
Ezt a SJ4000 kigyulladósdit cáfolnám, ez marhaság, már második kocsimban van ugyanaz a kamera, összesen 7-8 éve legalább. Az akkuját se cseréltem, pedig van pár tartalék valahol, mert akcióba árulták plusz külső töltővel.
De nyilván ha nem lettek volna, akkor erre nem vettem volna meg. Abban az időben az FHD autóskamerák nagyon sokba kerültek, illetve soknak csak felirata volt az FHD, a tudása nem. Régebben olvastam hogy a WiFis verzióknak volt bajuk, lehet azok jobban melegedtek, ezek meg a klasszikus eredeti verziók, a 1.5" kijelzôsek. A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2025
Még meg van a felpúposodott aksi. Látni akarod.
![]() Lefényképeztem. Ez lett az eredménye az SJCAM használatának. Télen még elmegy, de egy nyári napon ... A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2025
Gagyi akku mindenhez létezik, neves gyártók is elkövetnek hibákat, lásd az Samsung 7-es szériás tableteket, amiket mind visszahívták régen. Nekem a mostani GoPro 11-hez is vannak hibás akkujaim, (az utángyártottak mind hibásak), pedig azok nem bóvlik. A SJ-hez is volt egy-két hibás szinte új korától.
Egy párat kipróbáltam már. A legkorábbi még 720p volt, aztán pár fullHD változat, amik nem győztek meg az igazukról (csak méretében fullHD, de olyan gyenge proci volt benne, hogy a képminőség csapnivaló lett a tömörítése miatt). Aztán persze az éjszakai felvételek voltak az újabb kritikus pont, amikor sokat nem láttál. A jelenlegi egy jado D320C, amit persze már nem lehet kapni. Na ebben már jó az éjszakai felvétel, tetszik a képminőség is (ez is még fullHD és nincs agyontömörítve), de azért vannak ennek is bolondságai, ami miatt lassan kacsingatok másik felé, hogy ne érjen készületlenül, amikor ez tönkre megy.
Ebben pééldául van sávkövetés funkció - na ez amikor először figyelmeztetett akkor jól megijesztett, pláne, hogy úgy tervezték, hogy a szélvédő bal oldalán legyen, nekem meg a tükör jobb oldalán van, így nem is pont akkor figyelmeztet, amikor kellene. Szerencsére ez kikapcsolható funkció ![]() A kiválasztási folyamat baromi nehéz - először is el kell dönteni, hogy mekkora felbontás kell. Itt a fullHD és jelenleg a 4k közti mérlegelés van. A túl olcsókat érdemes elkerülni, mert abban valami kifutott régi elavult proci lesz, ami vacak képet produkál. A leírásban el kell olvasni milyen formátumban ment, s ha azt látjuk mjpeg, akkor azonnal kerülni érdemes ![]()
Nekem van pár hasonlo kamerám mint a GoPro ( kisebbek és jobb s mechanikai felépitésük). Ott az évek során arra lettem figyelmes, hogy az utánnagyártott akkuk valamivel kisebb teljesitményüek mint az eredeti ( az meg sajnos nincs) és azok hajlamosak a kamerában megdagadni. Valoszinü a kisebb teljesitmény nagyobb belsö ellenállással is jár, ami miatt az akku jobban melegszik. Igaz ahol kamerákat használtom/használom gyakran melegebb van, mint mifelénk (tropusok) lehet, hogy az is beszol. Érdekes modon az eredeti 4 akkubol egy sem dagadt meg ( csak simán meghalt) az utángyártottak közül ( már 3 különbözö márkát használtam legalább kettö ilyen sorsra jutott. ) Az akkukat mindig külsö töltövel töltöm, de sajnos mindegyik gyengébb mint az eredeti ( ami a kamerával együtt eltünt).
Nem tudom hogy használtad. Én folyamatos töltéssel és a nap is tűzött rá. Töltés nélkül is fel megy a kamera hőmérséklete 60 fokra csak a napsütés hatására. Egyébként a 70mai is erősen melegszik az LCD miatt, de nem volt gondom vele. Gondolom ezekben eleve olyan akkumulátor van, ami erre van felkészítve.
Nem tudom hogy használtad. Én folyamatos töltéssel és a nap is tűzött rá. Töltés nélkül is fel megy a kamera hőmérséklete 60 fokra csak a napsütés hatására. Egyébként a 70mai is erősen melegszik az LCD miatt, de nem volt gondom vele. Gondolom ezekben eleve olyan akkumulátor van, ami erre van felkészítve.
Irtam tropusokon. Volt olyan is ahol a drága félprofi kamera is bedobta a törülközöt. (48 fok volt arnyékban, de árnyék csak a kalapom alatt volt. Az auto klimájàval kellett hüteni a kamerákat. ( de nem ott dagadtak meg az akkuk).
Idézet: „A kiválasztási folyamat baromi nehéz” Pont ezért tettem fel a kérdést és mindenkinek köszönöm, aki hozzászólt! Akkora a választék, hogy nehéz dönteni és sajnos olyan világban élünk, hogy óvatosnak kell lenni, mert nem mindig az kapjuk, ami elvárható. A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2025
Nézd függetlenül attol milyen formában rögzit a nagyobb CMOS chip ad jobb képet. Nem hiszem, hogy autoban egyébb jellemzö tul sok szerepet játszana. Gyakran amugy is szinte mindegyik már álloképekkel dolgozik, azaz kapsz másodpercenként 10-50 képet. Ha 4k-s akkor nagyobbak ha „csak“ HD akkor 1920x1080 pixeleset. Ráadásul a boltokban árult kamerák föleg árban különböznek a minöségben alig, mert nem az a cél.
Köszi a választ, de a kérdés az, hogy milyet érdemes venni? Ezek szerint az olcsó is hasonló, mint a drágább?
Nem, az olcsó nem olyan, mint a drága. Ahogy írtam, nézd meg milyen szenzor és milyen proci van benne. Majd ha pont azt a kamerát nem is találod meg youtube-on, de a szenzort valószínűleg és akkor látsz tesztvideót. A reklámvideókat el kell felejteni, azok fel vannak tupírozva rendesen. Pl. youtube videó, amiben négy különböző szenzor van egymás mellé rakva.
Köszi, nekem nagyon egyformának tűnik (talán mert van egy enyhe látászavarom), de talán az utolsó a legjobb. Te hogyan látod?
A 70mai-kat már javasoltuk. Nem véletlenül.
Ezek mind sony szenzorok, de azért van köztük különbség, ezt a színeken (főként a piroson) láthatod. A linkelt videóban azért a jobb cuccoknak a videóit láthatod, mind a novatek 96660/96685/96670, mind a hisilicon 3559 olyan arm procik, amiket sokfelé használnak, pl. biztonsági kamerákban is. Ezeket párosítva sony szenzorral, elég jó minőségű képet kapsz, ahogy a mellékelt ábra is mutatja.
A lencsére is érdemes odafigyelni, az enyémben most csak 140°-os optika van, ami mondjuk, hogy elég, de jobb lenne a 170°-os, mint a korábbiak voltak. Sportkameráknak hiányossága általában a G szenzor, ami alapesetben teljesen felesleges dolog, de amikor nagyot kell fékezned, netalántán véletlenül balesetet szenvedsz és aktiválódik, akkor nem fogja automatikusan felülírni a megjelölt felvételt. Persze ez egy megfelelően nagy kapacitású kártya esetén amúgy is hosszú órák kérdése...
Pontosan ezekröl a jellemzökröl nem kapsz sehol értékelhetö informáciot. Amig ha videokamerát vagy fényképezögépet keresel ott alapbol ott van mekkora a szenzor. ezekhez a kamerákhoz ilyen infot igen ritkán találsz. A lencsék minöségét is nagyon titkolják pedig ott hatalmas különbségek vannak, ahol a képfeldolgozo chipek sem mindig ideálisak. Az egy kicsit profibb világban ezekröl gyakran egész regényeket irnak az ilyen dashkameráknál meg mély hallgatás van. A „bemutato“ videokon meg azt lehet csalni amit akarnak. ( a telefonoknál is ez a helyzet).
Olyankor amikor még a 10x vagy 100x drágább kamerák között is hatalmas különbségek vannak, mit várhat az ember ilyen olcso cuccoktól? Én is uj ilyen mini kamerák után vadászok, mert a régi GoPro már nem az igazi, a Sony mikrokamerábol csak egy van, es legalább 2 kellene ( már nem gyártják) , a JVC vizalatti kameráimnak szétesett a gumirésze, igy már nem használhato a vizben. Van egy Panasonic kamera, ami érdekelne, de nincs europai verzioja, igy itt nem is árulják. Nemrégen probáltam egy kamerát amiben 9 elemes volt az lencse, a képe nem volt rossz, de a képstabilizácio csapnivalo, ami viszont nekem fontos ( nem autos dashkamerának használom, de hasonlo feladatokra.). Ráadásul itt is terjed az agymenés. Az olcso kamerák pontosan azt tudják ami kell, ha elindul az auto, akkor azonnal nekifognak rögziteni (melyik hogyan sok olyan van, hogy 5-10 sec intervallumokban rögzitik a videot), sok uj dashkamerához telefon is kell, mert magán a kamerán nincs még egy gomb sem. Eszem a szivüket amikor indulás elött még WiFin össze kell kapcsolni a telefont a kamerával és elinditani a rögzitést. Pl. azt is csak két kamerán irták meg, hogy milyen intervallumokban rögzitenek, ( pedig szinte mindegyik azt teszi a használt memoria kártya miatt). Azaz van a kamerákban egy közbülsö RAM, aminek a tartalmát 5-10 sec intervallumokban irják ki az SD kártyára. Itt már sokat lehet csalni. Az olcso kamerákbol < €150 rengeteg van, (ahol alig foglalkoznak ilyesmivel ), az ettöl jobbakbol csak néhány. Tavaly a távolkeleten a Toyota taxiban volt olyan visszapillato tükör amin két kamera is volt ( elöre meg hátra nézö) és a visszapillanto tükör volt a display is. Ejjel volt, a képek nagyon jok voltak, nem tudom, hogy a kocsi eredeti felszerelése volt vagy utolag volt beépitve. |
Bejelentkezés
Hirdetés |