Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vitatkozzunk! / Beszéljük meg!
Moderátorok által fokozottan megfigyelt, és moderált topik! Kulturáltan, egymást észérvekkel meggyőzni vágyók témája!
Lapozás: OK   65 / 111
(#) Massawa válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Ez mind szép és jo, csakhogy egy gyorsforgalmu utrol van szo, ahol nem lehet megállni, meg nézelödni, hogy átfér a busz vagy sem. Ez egyöntetüen az ut üzemeltetöjének a sara. Ha a hid elé odarakná a bazilika harangját, akkor már lenne egy koppanás ami felébreszené a sofört, de igy kirakni néhány KREsZ táblát már majdnem röhej ennyi emberi szenvedés után. Ráadásul ez gond nélkül megoldhato, az aluljáro nem mozog (mint a vonat), éjjel nappal ott van ugyanazokkal a jellemzökkel, csak ki kellene tisztességesen jelezni, és a magas jármüveket elküldeni más utakra. Valoban a hatoságnak mindenre van esze a traffipaxtol kezdve a sulymérésig, de egy ilyen primitiv dologra valahogyan nincs pénz. Talán még 2 traffipax árába sem kerülne, de hát ugy látszik az emberi élet meg szenvedés olcsobb...
Lehet, hogy fel kellene nekik ajánlani valamilyen amatör megoldást, ha már odabenn nincs erre ész meg pénz.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2018
(#) Frankye válasza Massawa hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Van előtte jelzőkapu, ami a magasságot jelezné, azonban van vele egy kis bibi: Magasabb a jelzőkapu, mint a híd! (Legalábbis kolléganőm, aki rendszeresen jár arra, ezt mondta. Én mondjuk nem néztem meg, de elhiszem Neki.)
(#) Gafly válasza Frankye hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Itt a hír.
Igazán az a szomorú, hogy nem ez az első eset
(#) Massawa válasza Frankye hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Az meg egyenesen büntény, hiszen (szándékosan) félrevezeti a soföröket. Ausztriában ilyenért elitéltek néhány ember - ott is elöfordult amikor egy kamion eltolta vagy 50 cm-t a vasuti hidat. Akkor derült ki, hogy - láncok rövidebbek voltak a kelleténél. ( nem tették rendbe az utjavitás folyamán). Azota ott (vagy 25-28 éve) lézerfények mérik a magasságot és ricsajoznak meg villognak, ha magasabb a jármü és az utjavitás alatt sem kell a magassági kapuval foglalkozni, mert az a hidhoz van viszonyitva. Azota nem is történt ott semmi ilyen baleset.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2018
(#) zolika60 válasza Frankye hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Ez pedig városi legenda. Egyébként pont a magasság korlátozó kapunak ment neki, nem a hídnak.
(#) Massawa válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Hol vannak ilyenkor a sztárügyvédek meg az embervédök. A hangyavédök képesek biroságra menni egy hangya eltiprásáért, az emberek lefejezése ezek szerint még csak nem is bün?.
Mindenki hallgat mint a sült tök, pedig a bünös ott van minden telefonkönyvben meg honlapon. Ha az a kapu valoban a magassági kapu, akkor az meg büntény, mert nem egy ilyen szerkezettel kell kijelezni a magasságot, hanem még az oroszoknál is csak egy vékony léc van ott, ami a kocsi elé repül, ha leverik, s nem pedig lefejezi a busz utasait.,
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2018
(#) lazsi válasza Massawa hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Most biztosan lesznek, akik gonosznak és emberiség-ellenesnek fognak titulálni, de azért leírom:
Simán el tudom képzelni, hogy eleinte volt egy léc, ami leesik, ha hozzáér a jármű. Ezt nem vették figyelembe, simán továbbmentek, és beszorultak a híd alá. Azután volt egy olyan rúd (többfelé látható ilyen is), ami egy ferde vájatban el tud gurulni a menetiránynak megfelelően. Ezt bár hallották, de nem érdekelte őket. Az a 20-30 centi éppen elég volt, amennyivel a kimeneti oldalon magasabb, vagyis át tudott menni alatta, mégha kicsit hangos is volt, meg a jármű tetejét kicsit kiegyengette. Vagyis továbbment és ugyanúgy beszorult a híd alá.
Gondolom ezután építették meg ezt, ami fizikailag megakadályozza, hogy továbbmenjen túl magas jármű.

Vagyis, ha bemegy a magasabb jármű, akkor az ígyis úgyis roncsolódik, cserébe ebben az esetben csak a kaput kell újjáépíteni, nem a hidat, így sokkal olcsóbb és rövidebb ideig akadályozza a forgalmat.

Valaki korábban írta, hogy rendszeresen bementek túl magas járművel és rongálták a hidat... Azt gondolom, a fenti gondolatmenetem nem is annyira tévedés...
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2018
(#) zolika60 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
50-es tábla is van ott. Gondolom pont annyival ment. Régebben olyan kapu volt ott, ami magasabb volt jóval a hídnál és láncokon lógott egy vékonyabb cső, ami nagy kárt nem okozott. De sajnos sokan ezt figyelmen kívül hagyták. A híd javítás meg nagyon drága mulatság. Ezért vannak a jelenlegi kapuk.
(#) tbarath válasza lazsi hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
De ez a tetőlebontós kapu akkor se megoldás basszus.
Idézet:
„Összesen 27-en sérültek meg, közülük nyolcan súlyosan. Négy sérültet a tűzoltóknak kellett kiemelniük tűzoltólétra segítségével. ... A súlyos sérültek legtöbbje a fején sérült meg”


Kell hogy legyen valami normális megoldás erre, bár igazából a gyorsforgalmire felengedni se lenne szabad a túlméretes járműveket...
(#) zolika60 válasza tbarath hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Idézet:
„bár igazából a gyorsforgalmire felengedni se lenne szabad a túlméretes járműveket...”
Gondolod ha a magasságkorlátozó táblát nem veszi figyelembe majd a behajtani tilos igen?
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2018
(#) Hp41C válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Az 50 -es tábla a városközpont felől a kijárat előtt van, a híd alatt újból 70. Ferihegy felől az 50 -es tábla a kapu után a buszok besorolására szolgáló "bejárat" előtt közvetlenül.
(#) bbb válasza Massawa hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Idézet:
„mindenre van esze”

Nálunk Dunakeszin felújították az utat a Dunakeszi-Gyártelep vonatmegálló aluljárójánal. Azóta ott van a tábla, hogy vigyázat, az aluljáró belmagassága 10cm-rel csökkent. Az viszont nincs kirakva, hogy most mennyi, vagy előtte mennyi volt
Az észről csak ennyit.
(#) Hp41C válasza Hp41C hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
(#) lelkes amatőr válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Lehetne lézeres magasságmérést alkalmazni ami túllépés esetén felvillanó táblával jelezhetné a letérést, mint azt a képen próbáltam jelezni. Ugyanez a kivezető oldalon a Gyáli út környékén a benzinkút magasságában.
Természetesen ehhez akarat kell a fenntartó részéről.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2018

befele.jpg
    
(#) Massawa válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Egy autobuszt aligha lehet kizárni arrol az utrol.
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Nézd ha a ricsaj miatt 5 táblát képesek az autopálya fölé szerelni ( az aligha öl meg valakit) meg stadion méretü videotáblákon ontják a baromságokat ( pl hogy tilos jobbrol elözni) akkor ide is lehetne 2-3 táblát szerelni ami felvillan ha magas a jármü, érthetön mutatja mi a gond meg 3-4 vakut odaszerelni, azt már csak felfogja az az analfabéta a kormány mögött, de egy ilyen gyilkolo acél durungnak ott semmi keresnivaloja nincs.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2018
(#) kameleon2 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Én egy amatőr megoldást tudnék, a taxi című sorozatban szépen el is mondták. Síp meg bot mindegyiknek, a traffipax árából meg fel lehetne szerelni egy normális berendezést. Fejlesztő cég vagyunk - szívesen lefejlesztjük a legújabb lézeres távolságmérővel kombinálva akár a buszra, hogy előre figyelmeztesse a sofőrt a veszélyesen alacsony tárgyakra. Vagy a hidakra felszerelhető, villogó fényeket, megafont stb... Van az a pénz. Talán az egész országra vetítve nincs egy stadion ára.
(#) Hp41C válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 29, 2018 / 2
 
Elég lenne, ha kiegészítenék a GPS útvonaltervezőket még két fontos paraméterrel: a jármű magassága és a súlya, valamint az egyes útszakaszokra is meg lenne a két adat megengedett maximális értéke. Valószínű az ezeket is figyelembe vevő útvonalterv sokat segítene a kritikus szakaszok elkerülésén.
(#) nagym6 hozzászólása Máj 29, 2018 /
 
A buszsofőr holtbiztosan nem tudja a busz magasságát. Hiába van táblán a pld. híd magasság méret, ő gondolja bőven átfér.
Érdekes, ma amikor a kiskanálban is processzor van, sávváltást, egyéb közlekedési manővereket már elektronika figyel, magasságkorlátozás figyelésre nincs semmi. És a vasúti átjárók figyelésére sincs semmi elektronikai segéd.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2018
(#) Massawa válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Nem tudom miért van a bögyödben a stadion. Itt ahhoz képest filléres dologrol van szo, teljesen felesleges ahhoz méregetni, még talán a rendörfönök fél évi fizetése is sok lenne egy ilyen szerkezetre. Nem tudom hány ilyen hid vagy alagut van az országban ahol korlátozva van a magasság, lehet, hogy még 2 tucat sincs, de a leghirhettebb a ferihegyi.
Tényleg teljesen érthetetlen, hogy erre képtelen eddig érdemben valaki reagálni, söt valamilyen föbarom egy ilyen "magasságvédö kapu" felállitását engedélyezi. Remélem megtalálják ki volt az. A söför lehet, hogy a táblát sem tudja elolvasni és este a sötétben aligha számit arra, hogy egy városi gyorsforgalmu pályára valaki ilyen guillotint állit.
(#) _BiG_ válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Idézet:
„A buszsofőr holtbiztosan nem tudja a busz magasságát.”

Hm, én német buszokkal dolgoztam, ott kis táblácska vagy matrica volt jól látható helyen a szélvédőn vagy a keretén, esetleg a műszerfalon, hogy mennyi a busz magassága.
Tehát a sofőr pontosan tudta, mi mekkora.
(#) Massawa válasza _BiG_ hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Szerintem ezt sehol nem irják elö, pedig ezt egy tollvonással el lehetne szintén intézni....
(#) _BiG_ válasza Massawa hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
A németek úgy tűnik, kilógnak a "sehol" kategóriából
(#) Massawa válasza _BiG_ hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Nem hallottam rola, hogy hatoságilag elö lenne irva, bárcsak ugy lenne. Lehet, hogy a vállalati elöirások közé tartozik.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2018
(#) nagym6 válasza _BiG_ hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Idézet:
„Tehát a sofőr pontosan tudta, mi mekkora.”
Ha akarja tudja, de zöme nem foglalkozik ezzel.
(#) _BiG_ válasza Massawa hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Mivel sok cég sok buszát volt szerencsém látni, így nem egy vállalati előírás, hanem általánosnak mondható. Legalábbis némethonban.
(#) elektroncso válasza _BiG_ hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Itt Szlovákiában is látni a táblákat a busz vezetőállásában. Általában a bal oldalán van a szélvédőnek.
(#) ktamas66 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Mert mi a különbség, ha a kapu vágja le a kamion tetejét, vagy a felüljáró 20 méterrel arrébb, csak annyi, hogy a felüljárót sikerült megvédeni. Sok helyen nincs is ilyen kapu, ott ki a hibás?
A kamionoknak/buszoknak készített GPS-ben ezek az adatok beállíthatók, és ezt figyelembe veszik az útvonal tervezésekor.
(#) tbarath válasza ktamas66 hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Az a lényeg, hogy ha nem 20 méterre, hanem mondjuk 200 méterre lenne, és nem leborotválná a felső szintet, hanem egy (több, mondjuk 5 méterenként egy karó vagy 100 méteren keresztül) jól hallható ütéssel okozna komolyabb sérülést a busz _karosszériájában_, akkor talán nem hajtana a balf*** sofőr a híd alá, és mondjuk megúsznánk halottak és súlyos sérültek nélkül.
Mert a sofőrt ezek nélkül is simán keresztre lehetne feszíteni, talán annak is lenne valamilyen visszatartó hatása ha az ilyen sofőrt huszonakárhány rendbeli emberölési kísérlet miatt életfogytra ítélnék baromi gyorsan, és nem kapna egy felfüggesztett ejnyebejnyét majd valamikor 5-10 év múlva, amikor már senki se emlékszik arra, hogy mi is történt. Mert így 0 hatása van a büntetésnek.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2018
(#) tbarath hozzászólása Máj 29, 2018 /
 
Következő: »»   65 / 111
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem