Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vitatkozzunk! / Beszéljük meg!
Moderátorok által fokozottan megfigyelt, és moderált topik! Kulturáltan, egymást észérvekkel meggyőzni vágyók témája!
Lapozás: OK   66 / 111
(#) nagym6 válasza tbarath hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Régen megoldás volt, láncsor lógott le megfelelő magasságig, ez beleütött a jármű tetejébe hatalmas csörömpöléssel.
(#) tbarath válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
De ma a hatóságok elmondása szerint ez nem megfelelő, mert blabla, én legalábbis ezt vettem le a szövegükből. 12 éve 2 ember halt meg egy emeletes buszon ugyanitt, semmi se változott...
(#) Massawa válasza ktamas66 hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Ilyen kapura egyáltalán semmi szükség nincs, mert nem levágni kell a jármü tetejét ( emberekkel együtt, hanem megakadályozni, hogy az oda jusson. Nem kell ehhez semilyen GPD meg hasonlo drága marhaság egy lézer magasságmérö meg neéháhy tábla és fényjelzö untig elég. Lásd az osztrák példát.
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Itt szerintem elsösorban azt kellene a biroság elé állitani aki ezt a kaput felállitatta. De már régen ott kellett volna lennie nem ma.
(#) lazsi hozzászólása Máj 30, 2018 / 3
 
Itt egyetlen dolgot kellett volna, kellene tenni: BETARTANI A KRESZT!!!
Ha ott egy tábla, hogy x méteres magasságkorlátozás, akkor x+1 cm-es járművel ne menjen be senki! Ez ilyen egyszerű!

A jármű vezetője felelős a járművéért! Ha vezetek valamit, akkor tisztában kell lennem annak legfontosabb paramétereivel. Kötelessége a sofőrnek tudnia milyen magas az a busz, ahogyan egy kamionosnak azt, hogy mekkora a jármű súlya és tengelyterhelése aktuálisan.
Azt hiszem, hogy ez a sofőr akkor is arra ment volna, ha még 50 másik tábla figyelmezteti a hídra.
És igen, látványos és gyors tárgyalás kell, hogy megelőzzük a hasonlókat!
De tovább megyek... Ennek a balesetnek van rengeteg költsége, ha a híd sérült volna, akkor sokkal több lenne. Ezt ki fogja fizetni az a sofőr? Nem hinném... Ez a mi zsebünkből fog hiányozni.

Még azt sem tartanám rossz dolognak, ha nyilvánosságra hoznák így direktben, hogy az adott cég egyik sofőrje okozott tömegbalesetet. Normális helyeken akár csődbe is mehet egy cég ilyen miatt... (Abalkánról jött busz esetében persze úgysem...) De legalább kétszer is meggondolja a többi cég, hogy milyen sofőröket alkalmaz...

Idézet:
„Ilyen kapura egyáltalán semmi szükség nincs, mert nem levágni kell a jármü tetejét ( emberekkel együtt, hanem megakadályozni, hogy az oda jusson.”

Az a baj, hogy nincs egyéb megoldás arra, hogy megakadályozd az odajutást. Pont ezért van ilyen, mert ez megakadályozza. A lézeres mérés nem akadályozza meg. A láncok sem akadályozzák meg. Az 5 méterenként elhelyezett tábla sem akadályozza meg. Primitív emberekkel szemben primitív eszközök kellenek.
(#) kameleon2 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Idézet:
„Nem tudom miért van a bögyödben a stadion.”
Szerintem ez nem igényel bővebb kifejtést, illetve kitiltást vonzana maga után. Sok megoldás lenne, akár a hidak értelmes méretűvé építése is, ami alatt a standard járművek nem feneklenek meg. Ha ez lenne a fontos. Hát ezért - így röviden. Hosszabban ha gondolod levelezhetünk.
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Máj 30, 2018 / 1
 
Igen, de melyik KRESZben áll egy olyan kapu léte, ami lefejezi az autobusz utasait?????? A KRESZ abbol indul ki, hogy az utfenntarto stb. gondoskodik az általa kezelt dolgok a BIZTONSÁGOS, az életet nem veszélyeztetö használatárol.
Van, nem is egy megoldás az ilyen balesetek megelözésére, legfeljebb az érintettek nem tudnak (nem akarnak tudni) rola, vagy a fülüket sem billentették, amikor ez kiderült ( már vagy 10-12 éve).
Azok nagyon primitiv, majdnem a régi rendszerekböl származo mondokák, amit a jármüvezetö felelöségröl irsz. Az akkori korbol származott amikor idegent a hazai közutakon legfeljebb a filmhiradokban láthattál ( mert még TV sem volt) a Ferihegyre naponta egy gép szállt le 40-50 utassal) és az utakon orákig mentél mire egy szembejövö autoval találkoztál. A mai forgalomban az ahhoz tartozo megoldások kellenek. A kapu egyáltalán nem ilyen.
Semmi értelme a szerecsent fehérre mosni, az adott esetben az utfenntarto felelösége nagyságrenddel nagyobb mint a szerencsétlen soföré.
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
(#) Moderátor hozzászólása Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018
 
A politikai irányvonalat legyetek szívesek a fórumon kívül vinni!
Köszönjük.
(#) zolika60 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018 / 1
 
Az utasoknak teljesen mindegy, hogy a kapu, vagy a híd fejezi le őket. A keletkezett kár szempontjait veszi figyelembe ez a kapu.
(#) ktamas66 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018 / 2
 
Idézet:
„az adott esetben az utfenntarto felelösége nagyságrenddel nagyobb mint a szerencsétlen soföré”

Ugyanennél a felüljárónál a másik irányból nincs kapu. Tehát a ha valaki kifele menet hajt be a tilosba, akkor az útfenntartó a hibás, ha befele jövet, akkor a sofőr? Nem a kapu ottléte okozta a balesetet, mert ha nincs ott akkor a felüljáró fejezi le az utasokat. Egyedül a sofőr a hibás, ez olyan mint amikor oszlopnak hajtanak. El lehet gondolkodni, hogy máshol jobb helyen lenne, de az oszlop biztosan nem hibás.
(#) Massawa válasza ktamas66 hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Tul egyszerüen állsz a kérdéshez.
Ilyen elvek szerint utat sem kell épiteni, és menjenek a sártengerben az autok. De soksávos autopályákat, felül-meg aluljárokat épitgetünk, meg ilyen baromi primitiv életveszélyes kapukat, holott ennek az árának a töredékéböl és biztonságosan meg lehet oldani a feladatot az életek veszélyeztetése nélkül is!
Ezekért az utakért valaki felelös, valaki kiadja rá a használati engedélyt, és legalább papiron garantálja rajtuk a biztonságos közlekedést. ( és azt éjjel nappal ködben és holdfényben is, abbol a kapubol bizonyos esetekben semmit nem látni!!!!).
Azt nem lehet elintézni egy pléhtáblával, legalábbis nem a 21. században. Remélem ezt a majd a biroság meglehetös nyomatékkal az érintettek tudomására hozza.
Nem tudom hallottál-e rola, az olaszországi buszbaleset után már 4-5 ember az ut üzemeltetöi közül áll a biroság elött. Holott ott is azt lehetett volna mondani, hogy a buszsoför sara volt, hogy nekiment a hidnak. Nagy valoszinüség szerint az utfenntartot is el fogják itelni, mert nem tett meg mindent hogy megelözze a bajt. Itt is ugyanez a helyzet, paragrafus meg pléhtáblák mögé lehet bujkálni, de azok ma már meglehetösen átlátszoak, föleg a semmiröl nem tehetö sérült 27 ember szempontjábol.
És ennek a hozzáállásnak semmi köze a stadionokhoz meg a politikához, mégha a modi azt annak is minösiti. Erre Hofi mondása a legtalálobb a: A bunkosbot már megvan, a fejeket még keresni kell.
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
(#) tbarath válasza lazsi hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Persze hogy be kellett volna tartani a kreszt, nem is kérdés.
A kérdés az, hogy még ha hülye/bamba/stb. is a sofőr, mégis mit lehet tenni azért, hogy a lehető legkevesebb ember haljon meg, vagy szenvedjen - akár maradandó - testi vagy lelki sérülést. És erre szerintem rossz megoldás az a fix rúd.
(#) ktamas66 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018 / 3
 
Szerintem ez nem ugyanaz az eset. El tudom képzelni, hogy az olasz esetben (vagy bárhol máshol) egy hibás műszaki megoldás súlyosbítja a balesetet, és ezért a fenntartó/tervező felelősséggel tartozik. De itt egyszerűen a sofőr nem tartotta be a szabályokat. Épp tegnap jött velem szembe valaki az egyirányú utcában (nem is lassan és láthatóan fogalma sem volt róla, hogy egyirányú). Mondhatnám, hogy a fenntartónak meg kellene oldani, hogy ilyen szabályszegés ne történhessen meg, de az a véleményem, hogy nem lehet mindenféle szabályszegést műszaki megoldásokkal megakadályozni.
(#) Triger válasza Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018 / 4
 
Nyújts be beadványokat, indíts pereket, menj ki tüntetni.
Annak, hogy itt "Érdekességként" boncolgatsz egy ilyen témát, oldalakon keresztül, semmi értelme.
Idézet:
„Az utasoknak teljesen mindegy, hogy a kapu, vagy a híd fejezi le őket. A keletkezett kár szempontjait veszi figyelembe ez a kapu.”

Ezt a mondatot tudod értelmezni? Az a sofőr, aki belehajt a kapuba, a hídba is belefog. Nem a kapuval van a probléma. Az eszetlen sofőrrel. Aki ennyire nem tud gondolkozni, annak villogtathatsz a szemébe vakuval, fénytáblával, harsonával.
Idézet:
„A bunkosbot már megvan, a fejeket még keresni kell.”

A fej is megvan.
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
(#) nedudgi válasza ktamas66 hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Például a "fekvőrendőr", mesterséges útszűkület, mert egy lakótelep közepén tízévenként történik gázolás, körforgalmak mindenhol, parkolást gátló oszlopok, és lehetne folytatni. Néha elgondolkozik az ember, hogy ahol ilyeneket alkalmaznak, a józan paraszti észre miért nem lehet hallgatni? Egy jogász ki tudja magyarázni a halálos baleset okozóját, a biztosító pszichológussal vizsgáltatja az áldozatok családját? Röhej. Értelmetlen korlátozásokkal, jogi csavarokkal bonyolítják a helyzetet sokszor. Olvastam, hogy harmincra csökkentenék a sebességhatárokat. A technika fejlődik, de a közlekedés romlik, lassul, és ez nem csak a nagyobb forgalom miatt van. A gyorshajtás egyik oka lehet, hogy az elvesztegett időt próbálná behozni az elkövető.
Pótféklámpák tiltása, majd engedélyezése. Kanyarodás jobbra nagy ívben. Szerelhetetlen világítással rendelkező járművek forgalmi engedélyt kapnak. A humánus és az anyagi érdekek érvényesülése között ugrálnak a megoldások.
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
(#) Hp41C válasza Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Még bonyolultabb a helyzet:
Sajnos vagyok olyan öreg, hogy használtam már a gyorsforgalmi utat, akkor amikor három olyan aluljárós megoldás volt rajta, mint a Felsőcsatári úti. Az akkori járműveknek megfelelt a 3.65m magasság. Akkoriban nem volt használatban emeletes autóbusz és kamion. Wikipedia
Ekkor nem is volt ott értelemszerűen a "kapu". Aztán a járművek magassága 4m -re növekedett. A magasabb járművek miatt közülük a Csévéző út és a Szemere Miklós vasútállomásnál, az átjárónál levőt már sok-sok éve átépítették felüljáróssá. Miért maradt meg a Csévéző utcai?

Csak úgy mellékesen néhány kattintással a bus magassága / szélessége / önsúly (a mai korban, az okos telefonok korában) megkapható: Setra S 328 DT: Magasság 4.00m.
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
(#) Hp41C válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Kiváló ötlet a "gyorsforgalmi" útra fekvőrendőr. Büntessünk mindenkit, aki arra jár. Ahhoz, hogy egy teherautó vagy autóbusz "megérezze" akkora kell, amin mondjuk egy Ferrari, stb megakad. Majd mehetnek menteni a megakadt járműbe való belerohanás miatt.

Más:
A levideózott gyorshajtók (100km/h fölött belterületen), szabálysértők (kamionnal a forgalom elől elzárt területen, előzést tiltó tábla mellett való előzés) megbírságolásánál azzal a jogi kiskapuval próbálkoznak, hogy a berendezés "csak" memória kártyára rögzít, nem on-lone továbbít.
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
(#) lazsi válasza ktamas66 hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Meg az autópálya kezelőjét kellene bíróság elé állítani, amikor valaki az autópályán szembe megy a forgalommal... Főleg akkor, amikor nem szembe hajt be a felhajtón, hanem megfordul...

De hamár elektronika:
Gyűjtsünk aláírást, hogy legyen kötelező minden autópálya és egyirányú utca bejáratánál beépíteni az úttestbe egy diódát!
(#) elektroncso hozzászólása Máj 30, 2018 / 2
 
Engem az érdekelne, hogy ez mégis miért ÉRDEKESSÉG?! Vagy hol van ebbe a HOBBIELEKTRONIKA?!
Az ember meglásstja a figyelőben, hogy új hozzászólás az Érdekességek témában, megnyisstja hátha talált valaki valami érdekeset a nagyvilágból és akkor oldalakon keresztül a hülyeséget hajtsja a nagyérdemű. Vannak jogi fórumok, ott lehet róla vitatkozni.
További jó veszekedést!
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
Moderátor által szerkesztve
(#) Hp41C válasza lazsi hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Van ilyen már! Egy tengelyen elforduló Macisajt alakú fém elem van beépítve az útba keresztben. A tengely az "engedélyezett menetirány felőli végén, a burkolat szintjében tartja a "sajt" csücskét. Egy rugó felemeli és a burkolat fölé nyomja az elem másik végét.
Ha az engedélyezett menetirány felől közelítesz a kerék lenyomja az elemet, átgördülhetsz rajta. Ha a másikból, a meredek résznek ütközöl.
Két baj van vala:
Ha elég nagy, hogy a teherautókat is "figyelmeztesse", az alacsony járművek kipufogóját teszi tönkre. Ha elég alacsony, akkor a nagy járművekre hatástalan.
(#) ktamas66 válasza elektroncso hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Az érdekesség a hozzáállás. Itt a Hungária körúti megoldás. A funkciója szerintem egyértelmű. Ha ez a kapu 20 méterrel előrébb van, akkor gyilkos megoldás.

Hungária.jpg
    
(#) Massawa válasza Triger hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Nézd hatoság szavatosan tud bünetni azért mert 10 km/h-l gyorsabban mész, vagy ha nincsenek rendben a papirjaid, de megengedi hogy egy a hatoság által felállitott akadály lefejezheti a teljesen ártatlan utasokat, akkor nagyon komoly gond van a felelöség értelmezésével.

Ha máshogy nem tudja az uraság a problémat megoldani, akkor állitson oda egy két zsarut, és kapják el barmokat.

De arra is gondolni kellett volna, hogy elöfordulnak az utakon emberek, akik olyan világbol jöttek, ahol a tegnap a holnapot jelenti, és ez csakis a helyi hatoság gondja, hogy ilyen emberek se csinálhassanak ilyen balhét.
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Nézd, van olyan hely ahol az autopálya kezelöjét büntették, mert egy lengyel hölgy kocsijában a hülye GPS visszafordulásra utasitotta egy alagut csöben. A hölgy nem élte tul, néhány ember meg hüssöl, mert rossz adatokat adott meg a térképészeknek.
Ennyit a felelösségröl.
A szembehajtokra is ma már jobban vadásznak mint a medvére Székelyföldön, mert rájöttek, hogy több életet lehet megmenteni, ha egy barmot elkapnak mint sok millios büntetéssel.
(#) AZoli válasza Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Idézet:
„...de megengedi hogy egy a hatoság által felállitott akadály lefejezheti a teljesen ártatlan utasokat, akkor nagyon komoly gond van a felelöség értelmezésével.”

Nézd, már többen is leírták, hogy ha az nem, akkor majd a híd fejezi le őket. De mintha nem olvasnál.
A hatóság azt is megengedi, hogy a sofőr elaludjon, és a híd lábának vezesse a buszt. Gyilkos hatóság ez... lehet hogy lábatlan-hidakat kéne építeni, nem?
A kapu a hidat védi, nem az embereket. A kapu (és szülei) nem felelősek semmiért, az tökéletesen teszi a dolgát. Ha az embereket is meg akarjuk védeni a figyelmetlen sofőröktől, arra nyilván lenne megoldás. De ez független a kaputól!
Egész európai szinten el kéne engedni ezt a beteges túlszabályozást, mert nem vezet semmi jóra. Az emberiség csak még tovább butul tőle...
(#) Massawa válasza AZoli hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Most nem tudom miért ezen rágodsz, és potfeladatokatat vetsz fel?
Nem az lenne a hatoság feladata, hogy se a hid és duplán ne a kapu kaszálja le a busz tetejét???


Marha jo, hogy a kapu a hidat védi, és embereket öl meg... szuper, lehet még mélyebbre süllyedni?
Akkor már nem lenne egyszerübb a hid elé felállitani egy golyoszorot és lelövetni a magas jármü soförét, mert a szerencsétlen nem vette észre a táblát. Az csak egy félig meddig vétkes embert ölne meg, az ilyen kapu meg több tucat szerencsétlent, akiknek semmi köze a dologhoz.

Pontosan ez a gondja a társadalmunknak, hogy ilyen gondolatok egyáltalán felmerülnek egyes fejekben.

Sajnálom, hogy ilyen nézetek itt elhangoznak. Nem szép a HE lakoitol.
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
(#) AZoli válasza Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Idézet:
„Ha az embereket is meg akarjuk védeni a figyelmetlen sofőröktől, arra nyilván lenne megoldás. De ez független a kaputól!”

Gondolom ez elkerülte a figyelmedet.
Semmi akadálya nem lenne ennek, nem is ez ellen szóltam. Ha Te nem a kaput hibáztatnád a sofőr helyett, hanem ennek a szükségességéről/megoldásáról írnál, meg sem szólaltam volna.
(#) Massawa válasza Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Bezárolag talán még annyit, amivel kezdtem. Annak a kapunak az áráért itt bármelyik topiklako legalább 10 lézeres magasságméröt tudna kifejleszteni és legyártani és a hatoság asztalára letenni. Nekik már csak egyetlen feladata lenne a berendezést felszerelni egy csomo vörös villanyrendörrel, meg egyébb figyelmertetö berendezéssel ( a javarészük ott hentereg valamenyik udvarbanj az sokkal többet érne, mint ez a kapu és senki nem hagyná ott a fejét, ha mégis valaki megszegné a szabályt...
Ezt a fénykaput akár többet is egymás után már kilométerekkel a hid elé lehetne telepiteni, és elterelni a magas kocsikat az utrol. Ez lenne a logika ( ha még van nyitott fej ilyesmire).
(#) gernerakos válasza Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
A felirat/lámpa sem mindig megoldás. Amúgy ez minden, csak nem érdekesség.
(#) juhasz10 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Nem a kapu vagy a híd tehet erről a balesetről. Egyértelműen a busz vezetője. Egyszerű lenne a megoldás, aki hülye ne kapjon jogosítványt. Főleg buszra ne.
Nem a konkrét esettel kapcsolatban, de a témához tartozóan:
Nem értem miért mindig azt várják el az emberek, hogy más vigyázzon rájuk. Nem lehet mindent hülyebiztosra építeni, csinálni. Az egyéneknek kellene több felelősséggel viselkedni. Kezdünk amerikásodni, ha nincs ráírva a mikróra, hogy ne tegyél bele macskát szárítani, beletesszük. Mert belefér. Vicc már ez az egész.
(#) Massawa válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Nézd lehet, de ilyen videokra aligha lehet támaszkodni, mert ide bárki bármi belevág föleg a tengerentulon meg a cirilbetüs szomszédnál.
Én csak azt mondhatom, hogy nem messze a régi házamtol felszereltek egy magasságméröt vagy 25 éve, elötte évente volt egy balhé, azota egy sem. Mindössze 3 villanytábla, az elsö figyelmeztet heves villogással mutatja, hogy magasabb a kocsi, a másik kettö Stop meg egy terelöjelzö és a kivilágitott fordulo, ahol a magas jármünek vissza kell fordulnia. A hid ettöl még jo 200 méterre van.
Következő: »»   66 / 111
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem