Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vitatkozzunk! / Beszéljük meg!
Moderátorok által fokozottan megfigyelt, és moderált topik! Kulturáltan, egymást észérvekkel meggyőzni vágyók témája!
Lapozás: OK   67 / 111
(#) Massawa válasza juhasz10 hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Arrol valoban nem, de az emberi életekröl csakis azok tehetnek.
Azt kellene már eldönteni a fejekben, hogy mi a fontosabb az emberi élet védelme vagy a félhülyék ( lehet, hogy sem irni sem olvasni nem tud, hiszen cirlibetüs országból jött) büntetése. Azt fel is akaszthatod, de a 27 embernek aligha tudod visszaadni az egészségét, ne adj isten életét.
Erre kellett volna gondolnia azoknak a barmoknak akik a kaput tervezték és jováhagyták.
(#) zolika60 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Valahogy nem megy át neked, hogy ha nincs a kapu akkor a hídnak megy az istenbarma. Az utasok szempontjából ez nem különbség.
(#) lazsi válasza Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Idézet:
„Akkor már nem lenne egyszerübb a hid elé felállitani egy golyoszorot és lelövetni a magas jármü soförét, mert a szerencsétlen nem vette észre a táblát.”

Erre én egy dolgot tudnék írni, de valaki már leírta:
Idézet:
„Pontosan ez a gondja a társadalmunknak, hogy ilyen gondolatok egyáltalán felmerülnek egyes fejekben.

Sajnálom, hogy ilyen nézetek itt elhangoznak. Nem szép a HE lakoitol.”

De a Te ötleted, miszerint lőjék le a sofőrt, szintén nem lenne megoldás, mert akkor a busz, bár nem menne neki a hídnak, de nagy eséllyel ledarálna több szembejövőt, vagyis még több sérült/áldozat lenne...
(#) sonajkniz hozzászólása Máj 30, 2018 / 1
 
Tisztelt moderátork!

Nem lehetne ezt a vitát áthelyezni a megfelelő topikba?
(#) Triger hozzászólása Máj 30, 2018 /
 
Massawa, szerintem te vezetted a buszt.
(#) tbarath válasza juhasz10 hozzászólására (») Máj 30, 2018 / 3
 
"Nem lehet mindent hülyebiztosra építeni, csinálni."

Ezzel egyetértek, de amit lehet azt kellene. Különösen akkor, ha a hülye a hülyeségével képes pártucat embert simán megölni.
Az autópályán pl. a két irányt elválasztó területen pl. korlát van, és nem aknamező. Pedig lehetne az is, mert minek megy rá a hülye, és ha meg rámegy akkor haljon meg nyugodtan az 5 éves gyereke is, ha már hülye az apja/anyja, és ha felrobban legalább a másik sávba nem megy át.

Szóval én nem azt mondom, hogy 100% hülyebiztos rendszert lehetne csinálni, de azt igen, hogy lehetne a jelenleginél biztonságosabbat. OK, ne szoruljon a híd alá, legyen egy ilyen buszborotva kirakva. De az előző 100 méteren legyen már valami "finomabb" figyelmeztető kitéve több helyen, ami hatalmasat csap a buszra és talán a sofőrúr is rájön, hogy ő itt nem fog elférni, és megáll a buszborotva előtt.
(#) bbatka hozzászólása Máj 30, 2018 /
 
Akkor ehhez mit szóltok. Néhány év alatt ez a harmadik konstrukció. Egyre erősebb lett. Az előzőeket is többször ripityára törték, amíg teljesen használhatatlan lettek. Úgy nézem olyan 110mm körüli "I" szelvényből van ez a mostani. A láncon lengő rudak is meggörbültek, csak a képen nem látszik. Követik az "I" szelvény görbületét.
(#) Massawa válasza bbatka hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Ennek a tervezöje is egy komoly észkolosszus lehetett. Nem kéne felterjeszteni valami nemzetközi dijra...
Hol van ilyen emberek esze? Még a postabélyegek pecsételését sem biznám rá.
Ha az I szelvény helyett egy (vagy több) 100-s lefolyocsövet kötött volna fel (esetleg valami csörömpölö vacakkal benne), az nem tenne kárt jármüben meg forditva és hangot is ad ami csak felébreszti a kocsi söförjét.
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
(#) juhasz10 válasza tbarath hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Nyilván lehetne biztonságosabbra. Nem ismerem az adott útszakaszt, de valószínűleg van figyelmeztető tábla. Ha azt figyelmen kívül hagyja akkor egy kis csörömpölés sem állítaná meg, amit a lelógó akármi okozna. Azt kellene szorgalmazni, hogy a szabályokat be kell tartani. Nyilván lehetne 9 méter magas hidakat is építeni, de kérdem én, miért nem szapulja senki a buszvezetőt? Egyértelműen ő volt a felelős. Miért azt a kaput szidja mindenki, ami tudj isten mióta ott áll. Kit szidnának ha valami a felüljárót ütné szét és lezárnák az adott útszakaszt?
Azért az autópályás hasonlatod ott sántít, hogy ott valóban kerülhet a 2 pálya közé önhibáján kívül is. Ráadásul én nem kívánom senki halálát vagy sérülését aki nem akarja betartani amit be kell, de sajnos nem azok sérültek most sem.
(#) ktamas66 hozzászólása Máj 30, 2018 /
 
Csak érdekességként, egy láncos-buzogányos megoldás, ami követné a híd ívét. Kicsit megviselt, pedig 40-es tábla van előtte.
(#) tbarath válasza juhasz10 hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Persze, több táblát is figyelmen kívül hagyott, és nem is kérdés hogy ő a felelős a balesetért.

Az a kapu meg ki tudja mióta áll ott, és 2006-ban halottak is voltak egy ugyanilyen buszbalesetben.
És azért kellene az a kis "csörömpölés" (értsd 2-3 láncos megoldás egymástól minél nagygobb távolságra, és az utolsónál már 2 méteres láncon lógó 5 kilós súlyok verik be a fenti szélvédőt), hogy ha a táblákat le is ****ja, erre azért csak felfigyelne. És akkor az utasai talán nem halnak meg, vagy nem szenvednek súlyos sérüléseket a balesetben.
(#) _BiG_ válasza tbarath hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Ha 5 kilós súlyok lógnak le, akkor a felső emelet első sora akkor is halott. Ha leszakad bármelyik is, a busz sebességével becsapódó pöröly odab... izé, -teszi magát.
(#) Massawa válasza juhasz10 hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Olvass figyelmesebben. A buszvezetöt megbeszéltük, azon nem segit még a szenteltviz sem. De a többi dolog kizárolag azok sara, akik igy épitették meg a kaput, azaz a sérültekért ök éppenugy felelnek mint a buszvezetö.
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Emberek - elektrotechnikai forumon vagyunk, nem tudom mit keresnek itt a kökorszaki kolompok, buzogányok meg láncok, és természetesen az a baromi kapu.
Ma ricsajt lehet csinálni kürttel ( érdekes az autopályák dijebeszédését ki tudják kürtölni, meg néha a fix traffipax is kürtöl, ha lefényképez), egy ilyen életveszélyes konstrukciot meg kolompokkal akarjátok kijelezni?
Szoval simán lehetne fényekkel meg kürtökkel stb figyelmeztetni a barmokat, és mégsem lenne egyetlen élet sem veszélyben és anyagi kár sem keletkezne a jelzésböl kifolyolag.
Ezért van itt a téma s nem a paprika TV-ben - egyesek nemtetszésének ellenére.
(#) bbatka válasza juhasz10 hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Persze itt is ki van táblázva, de ha már ráfordult a kamion a kis utcára, akkor már nincs vissza út.
Többeket kérdezgettem már róla hogy tudnak-e valami róla, hogy milyen jármű döntögeti le, de senki nem tud semmit.
Helyileg itt van

Ha éjszaka ki lenne világítva rendesen, akkor talán ezt a kaput sem döntögetnék ilyen gyakran.
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Idézet:
„Ezért van itt a téma s nem a paprika TV-ben - egyesek nemtetszésének ellenére.”


Azért van rossz helyen, mert több oldalas vitává fajult, amit jó lenne itt végre befelyezni.
Mindazonálltal csókoltatom a sok farizeust, akik megfeszítenék a buszsofört.
Egyértelmű, hogy hibázott. De mindenki hibázhat. A legtöbb baleset hibázásból kifolyólag történik.
Ez nem ugyan az, mint az ittas, drogos vezetés, vagy az ész nélküli gyorshajtás.
Igaza van Massawa-nak. Egy megfelelő jelző rendszer meggátolhatná, vagy legalábbis csökkenthetné az ilyen balesetek kialakulását.
(#) granpa válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Nem kell lefejezni a buszsofőrt.
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
(#) tbarath válasza _BiG_ hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Értsd jól
Nem értek a témához, nyilván kellene számolni és/vagy kísérletezni, de egyértelműen olyannak kellene lennie, ami nyomot hagy a buszon vagy kamionon. Az 5 kg / 2m témával csak írtam valami konkrétat, ami lehet konkrétan baromság is
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Ok, csak ha kürtre megijed és elkapja a kormányt akkor meg az a baj, mert felborul a busz, legázolja a mellette haladót, ne adj isten elkezd azon gondolkodni hogy mi a fene ez a hajókürt, és amíg ezen agyal belerohan a hídba.
A fénnyel meg az a baj, hogy elvileg ott a tábla is, azt is látnia kellene a nyomorultnak, és elég nehéz "elfényelni" azt, hogy túl magas vagy barátom.

Valamit ami elektro az elromolhat, ellophatják, vagy csak a magyarosch karbantartás áldozatául esik (értsd: 2 évig semmi se történik és beles***nak a hatóságok), míg a lánc az lánc marad akkor is, ha elmegy az áram.
(#) ktamas66 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Akkor is csak azt mondom: az egyéni felelősség durva elmaszatolása az a kijelentés, hogy amennyiben a fenntartó nem tesz meg mindent azért, hogy a vak, süket és analfabéta buszsofőrökkel betartassa a közlekedési szabályokat, akkor a felelősség őket terheli.
De érdekességként: ismerős mesélte, mikor külföldön dolgozott feltűnt neki, hogy hazafelé menet egy erdős részen mindig megállítja egy piros lámpa. Megkérdezte a helyieket egyáltalán miért van ott a lámpa. Elmondták, hogy pár száz méterrel előrébb van egy sebesség korlátozó tábla, amit ha nem tart be valaki, akkor az a lámpa pár percre pirosra vált, hogy ne legyen értelme sietni.
(#) pucuka válasza ktamas66 hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Bár a veronai buszbaleset kapcsán az olasz bíróság az autópálya fenntartót is elővette.
Ugyanis az A4 -es autópályát 3 sávosról 4 sávosra úgy bővítették, hogy a leálló sávot is használatba vették. Általában építettek is új leálló sávot, és félreállási lehetőséget is de a hidakat nem építették át. Így kerülhetett a híd lába közvetlen a szélső forgalmi sáv mellé. Persze, ettől még nem kellett volna nekimenni.
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Pontosan erröl van szo, ezeket a dolgokat nem utolag kell mérlegelni, hanem elöre. Kaprunban is megengedték a siklo kötélpálya vezetöjének, hogy szereljenek be fütötestet - különben megfagy. Valamilyen barom egy szinte kizárolag télen közlekedö jármüböl kihagyta annak a fütését. Mint utolag kiderült a vezetöi kabin gyorsan gyullado anyagokbol készült - korábban ezt senki nem tudta?. A vonat az egész hosszában alagutban közlekedik, igy csakis ott gyulladhatott ki, több mint 100 ember halt ott meg.
Meg kellene már érteni az uraságnak, hogy minden ilyen döntést, szerkezetet csak a felelösség teljes tisztázása után lenne szabad megépiteni és vállalni azért a felelösséget is. A balesetet soha nem lehet kizárni, de tanulni lehetett volna már 12 éve is.
Nem pedig bujkálni és másra mutogatni meg magyarázkodni, mint itt is egyesek teszik.
Az adott esetben meg már voltak nagyon szomoru tapasztalatok és mit tett az ellen a hatoság? Semmit, talán felállitott egy még veszélyesebb kaput.
Ezért minimum a biroság elé kell nekik is állniuk.
(#) juhasz10 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
Te azt is bíróság elé állítanád a kanyart tervez az útba, ha valaki elszáll benne. Mert hát miért is van az ott.
(#) nagym6 válasza ktamas66 hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
Idézet:
„pár száz méterrel előrébb van egy sebesség korlátozó tábla, amit ha nem tart be valaki, akkor az a lámpa pár percre pirosra vált”
Ilyen nálunk is van, pld.: Vértesszőlősön elején. Itt lakott területre belépéskor ha nem lassít 40Km/h alá, piros lámpa megállítja.
(#) Triger válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
Szeintem ilyen megoldás sok helyen van. Ha nem a megfelelő sebességgel mész, a lámpa megállít.
(#) SzervízMacska válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
Taxis fórumon olvastam, hogy a gyorsforgalmin jól látható, ledes táblák vannak kihelyezve a magasságkorlátozás előjelzésére. Ennél többet az adott infrastruktúra mellett nem lehet, és szerintem nem is kell tenni. A probléma, ami egyébként nálunk általános, hogy a közlekedők pont le**ják a kreszt. Illetve úgy gondolják, hogy kényük-kedvük szerint értelmezik, felülbírálják. Sokan nem is ismerik a hatályos szabályokat, olyan régen vizsgáztak. Napi szinten látom, hogy rendszeresen mennek árkon-bokron, tilos jelzésen, stop táblán keresztül ezerrel, mintha ott sem lenne.

De nézzük az utas szemszögéből! Amikor felülünk a buszra, joggal várjuk el és feltételezzük, hogy eseménymentesen el fogunk jutni a-ból b-be egy jó műszaki állapotú járművön, egy profi, hivatásos sofőr segedelmével. Hiszen aki buszt vezet, az nem csak a saját bőrét viszi a vásárra, hanem az összes utastársáét is. Tehát nincs mese, észlelni kell a jelzéseket, és be is kell tartani. Ez már büntetőjogi kategória; ha jól mondom, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés esete. És ha csak egy sérült is meghal, rossz belegondolni... Ja, és ugye az mindenkinek megvolt, hogy nem a kapu ment a busznak?
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
Moderátor által szerkesztve
(#) nedudgi válasza Triger hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
Persze az is kérdés, hogy ki, és milyen alapon állapítja meg, hogy mekkora az a megfelelő sebesség? Kicsit más érték jön ki (szerintem) egy Kamaz, és egy pár éves személyautó esetén.
(#) Massawa válasza juhasz10 hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
Igen, és erre is volt példa. Szintén a sporolás miatt az autopálya kijáro csigáját valamilyen féleszü ugy tervezte meg, hogy azon még 40 km/h sebességgel sem lehetett kimenni személyautoval!. Akaszthatsz oda egy sereg sebességkorlátozo táblát, ha a 130 km/h sebességgel száguldo kamion el akarja hagyni az autopályát, mire az lelassul 40 km/h-ra már surolja a korlátot és felborul. A cég, aki azt a kijárot tervezte nem élte tul a a huzavonát.
Azaz van bizony felelöség és felelösségre vonás is. Igaz sokszor elmaszatolják, mert valaki a rosszat engedélyezi, jováhagyja, valaki meg meg is épiti.
Azt a kijáratot már átépitették ( természetesen extra költséggel, és már szépen ki lehet ott menni.).
De már van ujabb autopályás balhé. Két olyan kijárot épitettek, ami az autopályárol beláthatatlan és kb 200 m-re egy villanyrendör elött végzödik. Az autopályárol mindössze 50 méterre látni az ivbe. Most ezen kihajtasz 130-l és ott állnak a vörös elött, akkor elkerülhetetlen az ütközés. ( már volt vagy 5, és az ügyészség már perel).
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
(#) Massawa válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
Ez is nagyságrenddel jobb megoldás mint az a baromi kapu. Azért a vörös elött márcsak megállna minden ökör a buszkormány mögött.
(#) lazsi válasza Massawa hozzászólására (») Máj 31, 2018 / 1
 
Idézet:
„Azért a vörös elött márcsak megállna minden ökör a buszkormány mögött.”

Talán két napja linkelt be valaki egy video-gyűjteményt egy kapuról, ahová rendszeresen beakadnak. Ott teljesen jól látszik, amint az egyik teherautó úgy megy át a kereszteződésen és akad el a hídban, hogy a keresztezőknek (ahonnan a kamera néz) már rég zöld a lámpa. Vagyis simán piroson ment (száguldott) át...

Idézet:
„Szoval simán lehetne fényekkel meg kürtökkel stb figyelmeztetni a barmokat, és mégsem lenne egyetlen élet sem veszélyben és anyagi kár sem keletkezne a jelzésböl kifolyolag.”

Pontosítom a szövegedet:
"Szóval simán lehetne fényekkel meg kürtökkel stb figyelmeztetni a barmokat, és mégsem MÉGIS lenne egyetlen TÖBB élet sem IS veszélyben és anyagi kár sem IS keletkezne a jelzésből kifolyólag JELZÉSTŐL FÜGGETLENÜL."

Idézet:
„Az autopályárol mindössze 50 méterre látni az ivbe. Most ezen kihajtasz 130-l és ott állnak a vörös elött, akkor elkerülhetetlen az ütközés.”

Valószínű, hogy az ott lévő, bizonyára 40-es tábla mellett nem 130-al kellene kimenni... Persze, ha valaki az utolsó pillanatban gondolja meg magát, hogy mégis ki akar menni, akkor nincs helye/ideje lefékezni...

Egyébként itthon az is probléma, hogy sok helyen feleslegesen van korlátozva a sebesség és emiatt az emberek többsége úgy gondolja, hogy nem is kell betartani. Ha valahol lakott területen kívül van egy 60-as tábla, az azt jelenti, hogy ha lelassítok 80-ra, akkor még biztonságos és éppen ezért szinte senki sem veszi komolyan ezeket. Ausztriában valahol volt egy ilyen 60-as tábla, és ott tényleg le kellett lassítani 60-ra. 70-el már veszélyes lett volna bevenni azt a kanyart, 80-al pedig egy átlagos kocsival lehetetlen. Cserébe nem 40-es táblát tettek ki...
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
Következő: »»   67 / 111
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem